သစ္ခက္သံလြင္ ကဗ်ာသံုးသပ္ခ်က္၊ ကိုႏိုင္း ၏ ' သက္ေတာ္ရွည္ကဗ်ာဆရာႀကီးမ်ားရဲ႕ေခတ္ေပၚကာရန္မ်ားကုိ ခံစားၾကည့္ျခင္း '

ျပတင္းတံခါးအဖြင့္ ဇာခန္းဆီးအလြင့္( ၃၉ )

သက္ေတာ္ရွည္ကဗ်ာဆရာႀကီးမ်ားရဲ႕ေခတ္ေပၚကာရန္မ်ားကုိ ခံစားၾကည့္ျခင္း
ကိုႏိုင္း
ဒီလဟာစာဆိုေတာ္ႀကီးမ်ားကုိသတိရတဲ့အေနနဲ႔စာဆိုႀကီးေတြရဲ႕ေက်းဇူးကုိအမွတ္တရပူေဇာ္ကန္ေတာ့တဲ့ လ ျဖစ္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္လည္း ကဗ်ာစာေပေလာကမွာ သက္ေတာ္ရွည္ကဗ်ာဆရာ၊ အယ္ဒီတာႀကီး ေတြကုိ သတိရတဲ့အေနနဲ႔ သူတို႔ေရးသားေနတဲ့ ေခတ္ေပၚကဗ်ာေတြကုိ ခံစားမိပါတယ္။ 

ကြ်န္ေတာ္တို႔လည္း ဒီကဗ်ာဆရာႀကီးေတြေရးတဲ့ေခတ္ေပၚကဗ်ာေတြ၊ ဒီကဗ်ာဆရာႀကီးေတြတည္းျဖတ္ခဲ့ ၾကတဲ့မဂၢဇင္းေတြကုိ ဖတ္ရႈေလ့လာအတုယူရင္း ႀကီးျပင္းလာခဲ့ရပါတယ္။ သက္ရွိထင္ရွားရွိေနတဲ့ ေခတ္ ေပၚကဗ်ာဆရာႀကီးေတြ ရွိေနပါေသးတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ရဲ႕ ဒီျပတင္းတံခါးအဖြင့္ ဇာခန္းဆီးအလြင့္ ကဗ်ာ ခံစားမႈ ေဆာင္းပါးမွာ ဒီကေန႔အထိ မဂၢဇင္းေတြမွာပါေနျပီးေရးေနတဲ႔ကဗ်ာဆရာႀကီးေတြ၊ အယ္ဒီတာႀကီး ေတြရဲ႕ကဗ်ာေတြကုိ လက္လွမ္းမွီသေလာက္ခံစားမိျခင္းျဖစ္ပါတယ္လို႔ အရင္ေျပာခ်င္ပါတယ္။ 

အရင္ဆုံးခံစားၾကည့္ခ်င္တဲ့ ကဗ်ာကေတာ့ နို၀င္ဘာလထုတ္၊ ရုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာမဂၢဇင္း မွာပါတဲ့ဆရာႀကီး ေမာင္သင္းခိုင္ ရဲ႕” ေမရီအင္တြိဳင္းနက္ကုိသတိရတယ္” ဆိုတဲ့ ကဗ်ာပါ။

          (၁)
         ေအဒီ ၂၀၁၃
         အေႂကြးဆိုတာ ဆပ္ၾကရမွာပဲ
         စားစရာမရွိ ေလ်ာ္စရာရွိသလိုေပါ့ေလ
         အေၾကြးေတြ ျမန္ျမန္ေက်ေအာင္ ခင္ဗ်ားတို႔ဆပ္ၾကပါ
         ထမင္းတနပ္ ေလွ်ာ့စားမယ္ မိသားစုအလိုက္ ေလွ်ာ့စားမယ္
         ဥပုသ္ေစာင့္တဲ့သေဘာေပါ့ ဥပုသ္ေစာင့္တဲ့သေဘာေပါ့
         ေႂကြးရွင္းေႂကြးကင္းသြားမွာ ေသခ်ာတာေပါ့ မဟုတ္လား
         ေႂကြးမရွင္း ေႂကြးမကင္းရင္ သံသရာ၀ဲက
         မလြတ္နိုင္ မကြ်တ္နိုင္
         ေနာင္ဘ၀ဆက္တိုင္းဆက္တိုင္းမွာ ခင္ဗ်ားတို႔
         ကြ်န္ျဖစ္ေနလိမ့္မယ္
         ေလွေလွာ္ရင္း ေရငတ္၊ ေၾကြးလည္ပင္းပတ္၊ေၾကြးမဆပ္နိုင္ၾကတဲ့
         ေတာင္သူလယ္သမားေတြကုိ လယ္ဆည္၀န္ႀကီးဆိုသူက
         မိန္႔ခြန္းေျခြလိုက္တဲ႔စကား
         ဇာတ္သမားျပန္ရင္ မွတ္သားစရာ က်န္တယ္ဆိုသလိုမ်ဳိး
         ကြ်န္ေတာ္တို႔ျပည္သူမ်ားအမွတ္တရ မွတ္ထားၾကရပါတယ္။

ဒီစကားေတြ၊ ဒီအျဖစ္ေတြဟာက်န္ခဲ့ပါျပီဆိုေပမယ့္၊ အုပ္စုိးသူအာဏာရွင္ေတြက ဘယ္ေတာ့မွမစဥ္းစား မဆင္ျခင္ပဲ ပါးစပ္ထဲရွိရာေျပာခ်လိုက္တဲ့သေဘာပါပဲ။ ငါေျပာရင္ အမွန္ဆိုတဲ့အာဏာရွင္စရုိက္ကုိေတြ႔ခဲ့ရ ပါတယ္။ ဒီလိုစရိုက္ရွိတဲ့ လူအႏၶေတြက တိုင္းျပည္ကုိအုပ္ခ်ဳပ္မွေတာ့ ျပည္သူေတြကြ်န္ျဖစ္ရျပီေပါ့။ ဒါကုိ ဆရာႀကီးေမာင္သင္းခိုင္က အခုလိုဆက္ေရးသြားပါတယ္။

          အုပ္စုိးသူ လူတန္းစားတိုင္းဟာ
         အအုပ္စုိးခံ ျပည္သူလူထုကုိ မစားရ ဝခမန္း
         မက္လုံးေတြ အာလူးေပးတတ္ၾကသလို
         ေျခာက္လုံး လွန္႔လုံးေတြနဲ႔လည္း ေဟာက္စားတတ္တယ္
         ငရဲနဲ႔ေျခာက္ ဘုံနဲ႔ေျမွာက္သလိုမ်ိဳး မဟုတ္လား
         ခုၾကည့္ေလ ေႂကြးမေက်ရင္ သံသရာထဲကမလြတ္နိုင္
         မကြ်တ္နိုင္ ဘဝဆက္တိုင္း ကြ်န္ျဖစ္ေနလိမ့္မယ္တဲ့ေလ
         ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျပည္သူေတြနဲ႔ ေတာင္သူလယ္သမားထုႀကီးဟာ
         ဝက္ျဖစ္ေနမွေတာ့ ( ဟုိ … ဒင္းကုိ) မေၾကာက္နိုင္ၾကေတာ့ဘူး
         သန္းေခါင္ထက္ ညဥ့္မနက္ေတာ့ဘူး
         အေမွာင္မွာ က်င့္သားရေနျပီ
         ေနာင္ဘဝဆက္တိုင္းမွာ ကြ်န္ျဖစ္ၾကရဦးမယ္တဲ့၊ ျဖစ္ပါေစ
         ကြ်န္ေတာ္တို႔ ရွင္ႀကီးဝမ္းကုိလည္း ဝင္ခဲ့ဖူး
         ရွင္ငယ္ဝမ္းကုိလည္း ဝင္ခဲ့ဖူးျပီ
         ကြ်န္ေတာ္တို႔ အဂၤလိပ္ကြ်န္ျဖစ္ခဲ့ဖူးျပီ
         ဂ်ပန္ကြ်န္လည္း ျဖစ္ခဲ့ဖူးျပီ
         ၁၉၆၂ ခုကစျပီး ကြ်န္ေတာ္တို႔တေတြ စစ္ကြ်န္ျဖစ္ခဲ့ရျပီ
         သံသရာမွာ ေႂကြးမေက်လို႔ ေၾကြးမဆပ္နိုင္လုိ႔
         ကြ်န္ျဖစ္မယ္ဆိုရင္လည္း ကြ်န္ျဖစ္ပါေစ
         သံသရာမွာ ကြ်န္ျဖစ္ရတာဟာ
         စစ္ကြ်န္ျဖစ္ရတာထက္ အဆရာေထာင္ ေကာင္းပါေသးတယ္။

ကြ်န္ေတာ္တို႔ျပည္သူေတြ အားလုံးဟာစစ္အာဏာရွင္ရဲ႕စစ္ကြ်န္ျဖစ္ခဲ့ရသလို၊ ဆင္းရဲျခင္းသံသရာမွာ ကြ်န္ ျဖစ္ေအာင္လည္း စစ္အာဏာရွင္ေတြတြန္းပုိ႔လိုက္တာပါပဲ။ လူကုိလူလုိသိတဲ့နယ္ခ်ဲ႕ကြ်န္ျဖစ္ခဲ့ရတာမွ ေတာ္ ပါေသးတယ္။ လူကုိလူမွန္းမသိ၊ လူကုိလူလို႔မသတ္မွတ္၊ လူကုိလူ႔အတန္း အစားမွာမထားတဲ့ ဖက္ဆစ္ကြ်န္၊ စစ္အာဏာရွင္ကြ်န္ေတြျဖစ္ခဲ့ရတာ လူျဖစ္က်ိဳးရံႈးခဲ့ရပါတယ္။ 

ကဗ်ာဆရာႀကီးေမာင္သင္းခိုင္ကေတာ့ သူ႔ရဲ႕ထုံးစံအတိုင္း ေခတ္ေပၚကဗ်ာကုိေတာ္လွန္ေရးအျမင္နဲ႔ အျမဲ ေရးေနပါတယ္။ ဒီကဗ်ာမွာလည္း ေတာ္လွန္ေရးအျမင္အေတြးေတြ ေပးထားပါတယ္။

          (၂)

         ေအဒီ ၁၇၈၉
         ျပင္သစ္ျပည္သူေတြက၊ ဗာေဆး(လ္)နန္းေတာ္ႀကီးကုိ ဝိုင္းျပီး
         ေပါင္မုန္႔ေပးပါ .. ေပါင္မုန္႔ေပးပါလို႔၊ ဆႏၵျပေတာင္းဆိုခဲ့ၾကတယ္
         လူဝီ (၁၆)ရဲ႕မိန္းမ၊ ထီးသုံးနန္းသုံးဟန္နဲ႔ေျပာရရင္
         လူဝီ(၁၆)ရဲ႕ မိဘုရားေခါင္ႀကီး၊ ေမရီအင္တိြဳင္းနက္ ဆိုတဲ႔ဗီလိန္မက
         ေပါင္မုန္႔မရွိရင္ ကိတ္မုန္႔စားေပါ့တဲ့
         ခနဲ႔တဲ့တဲ့ မဲ့တဲ့တဲ့ ရြဲ႕ျပီးေျပာလိုက္တဲ့စကား၊ သမိုင္းမွာ လႊတ္လွပသြားတယ္။
         အငတ္ေဘးက်ေရာက္သူေတြရဲ႕၊ ငတ္ရင္းမေသ တိုက္ရင္းေသၾကမယ့္
ျပင္သစ္ေတာ္လွန္ေရးသမားေတြရဲ႕ဒီေရ၊ ပါရီျမိဳ႕ကုိလႊမ္းသြားတယ္
လူ၀ီ (၁၆)နဲ႔၊ စကားကုိ ေတာင္လိုေမာက္ခဲ့တဲ့
ေမရီတိြဳင္းနက္ ဆိုတဲ့ဗီလိန္မ၊ ျပည္သူေတြေရွ႕ေမွာက္
ဓားစက္ေအာက္မွာေတာ့ သူမလင္နဲ႔အတူ
ႏွစ္ေယာက္စလုံး အသက္ေပ်ာက္သြား။

ကဗ်ာဆရာႀကီးရဲ႕ေတာ္လွန္ေရးအျမင္ကုိ ဟုိဘက္ေခတ္အထိပါေအာင္ ဆြဲထည့္သြားပါတယ္။ ေမရီတိြဳင္းနက္ဟာ ေပါင္မုန္႔မရွိရင္ ကိတ္မုန္႔စားလို႔ ေျပာလိုက္တဲ့စကားကုိခနဲ႔နဲ႔တဲ႔တဲ့ ရြဲ႕တဲ့တဲ့ေျပာတာလို႔ သုံးသြားေပမယ့္၊ အေပၚဆုံးမွာေနတဲ့အုပ္ခ်ဳပ္ တကယ္မသိတာလည္း ျဖစ္နိုင္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔နိုင္ငံက လယ္ဆည္ဝန္ႀကီးေျပာလိုက္တဲ့ စကားလိုေပါ့။ အသိဉာဏ္မရွိပဲ၊ ဘာအေတြးအေခၚ မွမရွိပဲအုပ္ခ်ဳပ္သူတက္လုပ္ေနေတာ့ ခက္ေတာ့တာေပါ့။

ဒါနဲ႔ဆက္စပ္ျပီးေတြးမိတဲ့ေခတ္ေပၚကဗ်ာတပုဒ္ကေတာ့ ကဗ်ာဆရာႀကီး ေမာင္ေအာင္ပြင့္ ေရးလိုက္တဲ့ “မျပည့္ဝ လူ”ကဗ်ာပါပဲ။ ခံစားၾကည့္ပါ။

          သူ႔ခမ်ာ
         အသိဉာဏ္က အေရးမႀကီးေတာ့တာၾကာျပီ
         ဖိနပ္တိုက္တဲ႔ ၀က္မွင္ဘီးေလးက လက္ေတြ႔အသုံးတည့္သတဲ႔ေလ
         အသိဉာဏ္ထက္ စည္းစနစ္က အေရးႀကီးတာလား
         ႏြားရိုင္းနဲ႔လူနဲ႔ တိုက္ပြဲ
         လူစြမ္း လူစ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္မႈ တိုးတက္မႈေတြ
         ယုံၾကည္ရမွန္း သူမသိ
         သူဟာ လူအျဖစ္က အေ၀းဆုံးထြက္ေျပးသြား
         ၁ ၂ ၃ ၄ အမွတ္စဥ္ ၃ ၂ မွာရပ္တန္႔သြား
         ေၾကာက္စရာကုိခ်ည္း ေတြးေနရင္
         ေၾကာက္စရာက သတ္လိမ့္မယ္။
         အသက္ရွင္ဖို႔ အသက္ကုိရင္းရ
         ေသမင္းက ေနာက္က်တယ္ ဘယ္ေတာ့မွ မရွိဘူး
ေစာပဲ ေခၚတတ္တယ္
သခၤါရ မျမဲဘူးဆိုတာေကာ
မျမဲတာထက္ မျမဲေတာ့ဘူး ကုိယ့္လူ။

အသိဉာဏ္မရွိသူေတြက လူအျဖစ္ အေဝးဆုံးကုိထြက္ေျပးသြားရတာပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ လူအျဖစ္က ထြက္ေျပး သြားတဲ့ ငရဲသားေတြက ငရဲျပည္မွာ ဆက္ျပီးအုပ္ခ်ဳပ္ေနဦးမယ္ဆိုရင္ ခက္လွခ်ည္ရဲ႕။ အဲဒီလူအျဖစ္က ထြက္ေျပးသြားရသူေတြကလည္း အသက္ပုိရွည္တတ္ပါတယ္။ သူတို႔အတြက္ သခၤါရကုိ ေငြေၾကးနဲ႔ဝယ္ယူ ေနၾကတာေၾကာင့္ သက္ဆိုးပုိရွည္ေနၾကပါတယ္။ မရွိျပည္သူ လူဆင္းရဲေတြမွာေတာ့ ေရာဂါေပါင္းစုံကုိဒုကၡ နဲ႔ဝယ္ယူေနရသလိုပါပဲ။ ကုစရာနတၱိနဲ႔အေသေစာရေတာ့တာပါပဲ။ လူဆင္းရဲေတြအျမဲရင္ဆိုင္ေနရတာကေတာ့ အသက္ရႈေနရဖို႔ ခက္ခက္ခဲခဲ ရင္ဆိုင္ေနရပါတယ္။ တခါတေလ စစ္ပြဲမရပ္ခင္ အသက္ရႈရပ္ခဲ့သူေတြ လည္း အမ်ားႀကီးရွိေနပါတယ္။ ဒါကုိ ကဗ်ာဆရာႀကီး သစၥာနီက ၂၀၁၇ ေအာက္တိုဘာလမွာ ထုတ္တဲ့ ေခတ္ေပၚကဗ်ာစာအုပ္ မိုနာလီဇာ ၂၉ မွာ ဒီလိုေရးခဲ့ပါတယ္။

          စစ္မရပ္ခင္ အသက္ရႈရပ္ခဲ့သူေတြ
         ခ်ိဳးျဖဴကုိေလာင္တဲ႔ေညွာ္နံ႔
         ေသနတ္သံက သားေခ်ာ့ေတး
         ေျမကုိညွစ္ရင္ ေသြးျဖစ္ေလာက္ရဲ႕။
         ေရာမဟီျမစ္က တရားသံ
         နားလွ်ံခဲ့တာ ၾကာခဲ့ေပါ့။
         ျငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတာ
         အဝိဇၨာဥယ်ဥ္မွာ မပြင့္တဲ့ပန္းျဖစ္တယ္။

မိုနာလီဇာကုိဖတ္ၾကည့္ျပီးခံစားပါ။ ဘဝေပါင္းေျမာက္ျမားစြာကေတြးေနတဲ့အသိဉာဏ္ေတြကုိျမင္ရမွာပါ။ စစ္မရပ္ခင္အသက္ရႈရပ္ခဲ႔သူေတြဆိုတဲ့ဖြဲ႔ႏြဲ႔မႈကုိၾကည့္ရင္လည္း ေခတ္ကေျပာျပတဲ့ဘဝေတြကုိ ေတြ႔ေနရပါ တယ္။ အဝိဇၨာဥယ်ာဥ္မွာေတာ့ ျငိမ္းခ်မ္းေရးပန္းေတြ မပြင့္နိုင္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အတၱ၊ ေလာဘ၊ ေမာဟနဲ႔ ေဒါသပန္းေတြကေတာ့ အျပိဳင္းအရိုင္းပြင့္ေနၾကမွာပါပဲ။ ေသနတ္သံၾကားမွ အိပ္ေပ်ာ္တဲ့လူအႏၶေတြ အတြက္ကေတာ့ စစ္ပြဲေတြကုိ စာရြက္ေပၚမွာ တိုက္ပြဲေတြ ဖန္ဆင္းေနဦးမွာပါ။ 

ဒီလူ႔အႏၶေတြစာရြကင္ေပၚမွာဖန္ဆင္းထားတဲ့ ဘဝစစ္ပြဲေတြေၾကာင့္ လူစစ္ေတြ ငရဲ ျပည္ကုိ ေရာက္ေနခဲ့ ရပါတယ္။ ဒီဒုကၡေတြကုိ မာန္မခ်ပဲေတာင့္ထားနိုင္မွ စစ္မရပ္ခင္ အသက္ရႈမရပ္ပဲရွင္သန္နိုင္မွာပါ။၂၀၁၇ နိုဝင္ဘာလထုတ္ ဖက္ရွင္မဂၢဇင္းထဲက ကဗ်ာဆရာႀကီး ဖ်ာပုံနီလုံဦး ရဲ႕ “ေတာင့္ထား” ကဗ်ာကုိ ခံစား လိုက္ၾကပါစုိ႔။

          ယုံၾကည္မႈလြန္ကဲလြန္းရင္
         ေခါင္းမွာ ဆံေမႊးတစ္ပင္ေတာင္
         မက်န္ရစ္ေတာ့ဘူး။
         အားကုိးမႈေစာလြန္းေတာ့လည္း
         သစ္တစ္ပင္ေကာင္း
         ငွက္တစ္ေသာင္းနားတယ္ဆိုတာ
         ရွက္စရာေတာင္ျဖစ္လာျပီ။
         ယုံၾကည္အားကုိးျပီးမွ
         အတြင္း အျပင္
         ေျမေပၚ ေျမေအာက္
         ကုန္းေကာက္စရာမရွိမွပဲ
         ေနာင္တနဲ႔မ်က္ရည္
         ေျဖမဆည္ျဖစ္ခဲ့ရ
         အခ်ိန္ေတြ ဆုံးရံႈးခဲ႔ျပီေနာ္။
         ေနာင္တကုိ သက္ေသထူ
         နမူနာ သင္ခန္းစာယူလို႔
         တို႔မ်ား အခ်စ္ေတြ ပုံေနတဲ့
         ဧရာ၀တီျမစ္ဆုံအေရးကုိေတာ့
         ေဘးမသီ ရန္မခေစဖို႔
         မာန္မခ်ေလနဲ႔
         ရဲေဘာ္တို႔ေရ … ေတာင့္ထားၾကစုိ႔။

ဒီေခတ္ေပၚကဗ်ာထဲက ကဗ်ာဆရာႀကီးအားတင္းထားဖို႔တိုက္တြန္းသလုိပါပဲ။ သက္ေတာ္ရွည္ ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာဆရာႀကီးေတြလည္း ဒီထက္ သက္တမ္းဆက္ရွည္ျပီး၊ ေခတ္ေပၚကဗ်ာေတြဆက္ေရး နိုင္ေအာင္ ေတာင့္ထားၾကပါလုိ႔ ဂါဝရျပဳရင္း ဆုေတာင္းလိုက္ပါတယ္။

ကုိႏိုင္း
ဂါဝရျပဳရင္း ခံစားမိေသာ ေခတ္ေပၚကဗ်ာဆရာႀကီးမ်ား
 -
၁။ ေမာင္သင္းခိုင္(ေမရီအင္တိြဳင္းနက္ ကုိသတိရတယ္)၊ ရုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာမဂၢဇင္း၊ ႏိုဝင္ဘာ ၂၀၁၇။
၂။ ေမာင္ေအာင္ပြင့္(မျပည့္ဝ လူ)၊ Lon Ma Nyein Chann ေဖ့ဘုတ္၊ ႏိုဝင္ဘာ ၂၀၁၇။
၃၊ သစၥာနီ(မိုနာလီဇာ ၂၉)၊ ၾကာပြင့္စာေပ၊ ေအာက္တိုဘာ ၂၀၁၇။
၄။ ဖ်ာပံုနီလုံဦး(ေတာင့္ထား)၊ ဖက္ရွင္မဂၢဇင္း၊ ႏိုဝင္ဘာလ ၂၀၁၇။
       
 -
THE SUN  RAYS JOURNAL VOL-1, NO-175, Nov-25, 2017



Comments