ျပတင္းတံခါးအဖြင့္ ဇာခန္းဆီးအလြင့္( ၃၃ )
ေခတ္ကုိအခ်စ္ျဖင့္ျဖတ္သန္းေနတဲ ့ ကာရန္မ်ား
ကိုႏိုင္း
ကြ်န္ေတာ္တို႔ျဖတ္သန္းေနၾကရတဲ့ေ ခတ္ကုိျဖတ္သန္းရင္း ညည္းသံ ေတြကုိ ခ်ည္းသာ ၾကားခဲ႔ရ၊ ေတြ႔ခဲ့ျမင္ခဲ့ရတာေတြ မ်ားပါတယ္။
အမွန္တကယ္လည္း ကြ်န္ေတာ္တို႔တိုင္းျပည္ႀကီးဟာ ဒုကၡေတြ က်ေရာက္ေနရတာ အားလုံးအသိ ပါပဲ။ တေန႔မိုးခ်ဳပ္ျပီးေနာက္ တေန႔ မိုးလင္းခ်ိန္မွာ ဘာ ဒုကၡေ တြျဖစ္ဦးမလဲလို႔ ရင္တထိတ္ထိတ္ နဲ႔ မိုးလင္းခဲ႔ရတဲ့ မနက္ခင္းေတြ မ်ာ းခဲ့ပါတယ္။
ဘာသတင္းမ်ားၾကားရမလဲလို႔ ဒုကၡတရာ းကုိေစာင့္ေမ်ွာ္ခဲ႔ရသလို ျဖစ္ေ နပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔စဥ္းစားၾကည့္ရမွာ က ဘယ္လိုဒုကၡအသံေတြပဲၾကား ၾကား၊ ဘယ္လိုစိတ္ပ်က္စရာေတြပဲႀကံဳၾကံဳ ဒါေတြက ငါတို႔ၾကံဳေတြ႔ ရမယ့္ ေလာကဓံတရားေတြပါလားလို႔ ေတြးမိဖို႔ပဲလိုပါတယ္။ ဒီေလာကဓံ ဆိုးေတြကုိ ဘယ္လိုၾကံ႕ၾကံ႕ခံ ရင္ဆိုင္မလဲ၊ ဒီ ဒုကၡေတြကုိ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ ျဖတ္ေက်ာ္မလဲ။ ဥေပကၡာနဲ႔လား၊ ဒါ ကလည္း ေရွာင္လႊဲလို႔မရ နိုင္ပါဘူး။ ဒု ကၡေတြက ကုိယ့္ဆီကုိတည့္တည့္ႀကီး တိုးဝင္လာမယ္ဆိုရင္ ဥေပကၡာနဲ႔ ေရွ ာင္လို႔မရနိုင္ပါဘူး။ တခုပါပဲ။
ေလာကထဲမွာ ေလာကဓံကုိ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာနဲ႔ ရင္ဆိုင္တာတခုတည္းေသာ နည္းလမ္းပါပဲ။
ကုိယ့္ကုိမလိုမုန္းထားရွိေနတဲ ့ရန္သူေတြကုိ ခ်စ္ျခင္းတရားနဲ႔တု ံ႔ျပန္ရင္ဆိုင္နိုင္ဖို႔ဆိုတာ ကေတာ့ အင္မတန္မွ ခက္ခဲပါလိမ့္မယ္။ ကဗ်ာဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာေျပာခဲ့သလို ၊ မုန္းသူမရွိ ..ဆိုတဲ့ အဘိဓမၼာဆိုတာ ေလာက ထဲက လူသားတေယာက္အေနနဲ႔ ဘယ္လိုမွမျဖစ္နိုင္သလို၊ ဘယ္လိုမွလည္း မက် င့္ၾကံနိုင္ပါဘူး။
ေလာကထဲက လူသားတေယာက္အေနနဲ႔ အနည္းဆုံးအဆင့္ မနာလိုျခင္းဆိုတဲ့
အက်င့္ေသးေသးေလးကုိ ေတာင္ က်င့္ၾကံနိုင္ရဲ႕လားဆိုတာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္
ျပန္ေမးၾကည့္ပါ ရပါလိမ့္မယ္။
မုန္းသူကုိ ဥေပကၡျပဳလိုက္ထားျပီး ေနျပန္ရင္လည္း ကုိယ့္ဆီကုိ တိုက္ရိုက္ဦးတည္လာမယ့္ တိုက္ခိုက္မႈ ေတြကုိရင္ဆိုင္ေ နရရင္ ေစာေစာကဆိုခဲ့သလို ေရွာင္လႊဲ လို႔မရရင္ ကုိယ့္မွာဒဏ္ရာ အနာတရေ တြ ျဖစ္လာ နိုင္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ အတတ္နိုင္ဆုံးခ်စ္ျခင္းတရားကုိေ မြးျမဴရင္းနဲ႔ ရင္ဆိုင္ေက်ာ္ျဖတ္ နိုင္ဖို႔ပဲလိုပါတယ္။
ဒီအေၾကာင္း နဲ႔ပတ္သက္ျပီး သစ္ခက္သံလြင္ အြန္လိုင္းမီဒီယာ ထဲက ေခတ္ေပၚကဗ်ာတပုဒ္ ကုိ ဖတ္လိုက္ မိပါတယ္။ ဒီေခတ္ေပၚကဗ်ာကုိေရးသူက ကဗ်ာဆရာ ေသာ္မိုးသစ္ ပါပဲ။ သူ႔ရဲ႕ ေမွာ္ ကုိဖတ္ၾကည့္ၾကပါစုိ႔။
တိတ္တိတ္ေလး ျပတင္းတံခါးကုိတိုး၀င္ျဖတ္တိုက္ လာတဲ့ေလေျပမဟုတ္ဘူး
တစစ ေအးစိမ့္ျပီး ခိုက္ခိုက္တုန္လာရတဲ့ေဆာင္းၾကမ္းညလည္း မဟုတ္ဘူး
စေတြ႔ကတည္းက ငါကုိယ္တိုင္ ပ်ဳိးထားခဲ့တဲ့ မီး
ကမၻာဦးလူေတြ ေက်ာက္တုံးႏွစ္တုံးကုိ ခပ္ျပင္းျပင္း ပြတ္တိုက္လို႔ရလာတဲ႔ရလဒ္ကုိ
တသသ ပ်ဳိးၾကသလိုေပါ့။
တကယ္က…
စကားတခြန္း ေျပာပစ္လိုက္ဖို႔ စဥ္းစားခဲ့ရတဲ့ေန႔ေတြ ညေတြ
စကားတခြန္း ေျပာပစ္လိုက္ဖို႔ ဆင္ျခင္ခဲ႔ရတဲ့ အရပ္ရပ္အေျခအေနေတြ
ငါ့အတြက္လမ္းဟာ အရင္လို အျမဲေကြ႔ေကာက္ဆဲပါ
ဘ၀ထဲျဖတ္စီးတဲ့ ျမစ္က အရင္လို ၾကမ္းတမ္းဆဲပါ
မ်က္လုံးတစ္လုံးအတြက္ မ်က္လုံးတစ္လုံးဆိုတဲ့
အရိုင္းဆန္တဲ့ အဘိဓမၼာကုိ ငါမႀကိဳက္ဘူး
သုိ႔ေပမယ့္၊ ခ်စ္ျခင္းတစ္ခုအတြက္ ခ်စ္ျခင္းဆိုတာမ်ဳိးေတာ့
ရူးမိုက္စြာ ယုံၾကည္သူေပါ့
အလြန္႔အလူးမ်ားတဲ့ ဘဝခါးခါး ေလာကဓံခါးခါး
လိႈင္းၾကား ေလွၾကားထဲမွာေတာင္ေလ
နံနက္ခင္းကေနအစ ညည့္နက္သန္းေခါင္ အခ်ိန္မိနစ္စကၠန္႔မလပ္
လက္ထဲမွာ ခ်စ္ျခင္းကုိ ကုိင္တြယ္ဆုပ္ကုိင္ထားတယ္
ခ်စ္ျခင္းတစ္ခုခု မီးခတ္နိုင္မလားလို႔။
ကဗ်ာေလးက အင္မတန္ ေတြးစရာပါပဲ။ ေတြးၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ေတြးေလ အဓိပၸာယ္ေပၚ လာေလျဖစ္ပါ လိမ့္မယ္။ မီးဆိုတဲ့အရာကုိပ်ဳိးသလို အလြန္ ခက္ခဲတဲ့ခ်စ္ျခင္းတရားကုိပ်ဳိး ရတယ္လို႔ ဆန္႔က်င္ဘက္အရာ ကုိ တင္စာ းျပသြားပါတယ္။ အမွန္တကယ္က ခ်စ္ျ ခင္းတရားနဲ႔ မီးဆိုတဲ့အရာက အမ်ား အားျဖင့္ ဆန္႔က်င္ ဖက္အရာလို႔ လူေ တြျမင္ၾကပါတယ္။
ေတာ္ရံုတန္ရံုႏိႈင္းယွဥ္ျပီး
မတင္စားၾကတဲ့အရာႏွစ္ခုကုိ ႏိႈင္းယွဥ္ျပီး ေရးျပသြားတာ အလြန္ဆန္း ၾကယ္တဲ့
ဥပမာေပးတင္စားမႈတခုပါပဲ။ ဒီကဗ်ာမွာ ေတြးျပီးေရးခဲ့သလို၊ တင္စားဖို႔ အေတာ္
စဥ္းစားခဲ့ရတဲ့ေန႔ေတြ ညေတြ၊ အေျခအေနအရပ္ရပ္ေတြ ခက္ခဲစြာ ရွိေနမွာပါ။
ဒါေပမဲ့ ကဗ်ာဆရာအတြ က္ေရာ
ေလာကထဲကလူေတြအတြက္ပါ ဒီကဗ်ာေရးလိုက္လို႔ လမ္း ေတြဟာ
ေျဖာင့္တန္းမသြားနိုင္ပါဘူး၊ ေခ်ာေမြ႔မသြားနိုင္ပါဘူး။ အရင္လို
ေကြ႔ေကာက္ျမဲ၊ အရင္လိုၾကမ္းတမ္း ဆဲ ျဖစ္ေနမွာပါ။ ဒါေပမ့ဲ ေတြးစရာ တခုခုေတာ့ ရသြားလိမ့္မယ္ထင္ပါ တယ္။ အမုန္းတရားဆိုရင္လည္း မ်က္လုံးတစ္လုံးအတြက္ မ်က္လုံးလုံးတစ္လုံးဆိုတဲ့ ကို ဓဥပေဒလို အစြန္းေရာက္တာကုိလက္မခံသလို၊ ခ်စ္ျခင္းတရားဆိုတဲ့ေနရာမွာလည္း မ်က္စိမွတ္ျပီး ခ်စ္ျပ လိုက္တာမ်ဳိးဆိုတဲ့အစြန္းေ ရာက္တာကုိလည္း လက္မခံပါဘူး။
အမွန္တရားအတြက္ခ်စ္ျခင္းတရားကုိ အခ်ိန္နဲ႔အမ်ွ သတိတရား၊ အသိတရားနဲ႔ ရွိေနဖို႔ပါပဲ။ ခ်စ္ျခင္းတရားနဲ ႔မီးဆိုတာကလည္း သတိမရွိရင္ မိမိကုိယ္ကုိယ္ျပန္ေလာင္ကြ်မ္း တတ္ပါတယ္။
ေနာက္ခ်စ္ျခင္းကုိေရးဖြဲ႔ထားတဲ့ေခတ္ေပၚကဗ်ာတပုဒ္ကေတာ့၊ ေအာက္တိုဘာလထုတ္ မေဟသီ မဂၢဇင္း ထဲက မြန္းအိမ္ ရဲ႕ ရင္ခ်င္းဆက္ကဗ်ာ ကုိဆက္ဖတ္ၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။
ေမတၱာ + အခ်စ္= မိသားစု
စိတ္ကုိဖြင့္ထား
အရာရာဒီထက္မေမွ်ာ္လင့္နဲ႔
ျမစ္ကျမစ္အတိုင္း စီးပေစ
ေလွနံကုိ ဓားမထစ္ထားနဲ႔။
စိတ္ကုိဖြင့္ထား
ေလာကဓံဆိုတာ ေရစီးသန္တဲ့ျမစ္
ခ်စ္ေမတၱာႀကိဳးကုိက်စ္ထား
ေလွနံကုိဓားထစ္ထားလိုက္။
ညကြယ္ညမ်ား
ေဆးသားျပယ္ပါေစ။
ကဗ်ာေလးက ရိုးရိုးစကားလုံးေတြနဲ ႔ေရးထားျပီး ခ်စ္ျခင္းအတြက္ အေတြး မ်ားစြာကုိ ေတြးယူနိုင္ ေအာင္ေရး ထားပါတယ္။ ခ်စ္ျခင္းဆိုတာေမတၱာ တရားပါရင္ မိသားစုဘဝတခုလို တအူ တုံဆင္း ေမာင္ရင္းႏွမဆိုတဲ့ စကား လို
ျပည့္စုံပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ခ်စ္ျခင္းတရားကုိလည္း ေလွနံ ဓားထစ္ဆိုသလို
တထစ္ခ် မတြက္ ထားသင့္တာကုိ ျမစ္တျမစ္က သူ႔သဘာဝအတိုင္းစီးေနတဲ့ သဘာဝတရားနဲ႔
ႏိႈင္းယွဥ္ျ ပသြားသလို၊ တခါ တရံမွာ ျမစ္က ေရစီးသန္တဲ့အခါ ထိမ္းမရနိုင္တာ
နဲ႔ ျပသြားပါတယ္။ အဲဒီလို ထိမ္းမရတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ ေလွနံဓားထစ္သလို
စည္းနဲ႔ကမ္းနဲ႔ ထိမ္းသိမ္းနိုင္ဖို႔လိုတာကုိလည္ း ျပသြားပါတယ္။
ေနာက္ ေခတ္ကုိ အခ်စ္စိတ္နဲ႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြရွိနိုင္ေအာင္ ေရးထားတဲ့ေခတ္ေပၚကဗ်ာကုိ ေအာက္တို ဘာလ ရုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာမဂၢဇင္းထဲက ေခတ္ေတြ အစုန္စီးေမ်ာ ဆိုျပီး ကဗ်ာ ဆရာ တိုးေဝ ကေရးဖြဲ႔ျပ သြားပါတယ္။
အရိုင္းစိတ္ေတြနဲ႔
အဆိပ္တက္ေနၾက
ဝွက္မရတဲ့လက္သည္းေတြခြ်န္ျမ
ၿပံဳးျပတိုင္းမွာ အစြယ္ထင္းထင္းေပၚ
အေလ်ာ္မရွိ အစားခ်ည္းပဲဆိုေတာ့
ေမွာ္ရံုျမိဳင္ထဲ တဝဲလည္လည္
ရည္ရြယ္ရာလမ္း အမွန္းခက္ခဲ့။
အေကြ႔ေတြ ေလ်ွာက္ျပီးေလွ်ာက္
အေကာက္ေတြ ႏွင္ျပီးႏွင္
ဉာဏ္ဆင္လွည့္ျဖား၊ အႀကိမ္ႀကိမ္
အေပြအလိမ္ ေရခ်ိန္ျမွင့္ထား
မုသားေတြ တတြတ္တြတ္
စည္းလြတ္ ဝါးလြတ္ ဇြတ္ထင္တိုင္းၾကဲ
ၾကည့္မေကာင္းတဲ့ပြဲ
သန္းေခါင္လည္းတိုင္ခဲ့ေပါ့။
တို႔တေတြရဲ႕ေက်ာျပင္
ထင္ေနတဲ့အရွိဳးရာေတြ
ဘယ္ခါမွ မေပ်ာက္နိုင္
သမိုင္းတေလွ်ာက္ သယ္ေဆာင္
အေမွာင္ေတြ ဘယ္ေလာက္ခ်ခ်
အမွားက အမွန္မျဖစ္နိုင္ဘူး
ေခတ္ေတြ အစုန္စီးေမ်ာ
ေမာခ်င္တိုင္း ေမာပေစ
သေဘာရွိသမွ် ၾကမ္းေစ
ေပါရိသလမ္းကုိ ျဖတ္မယ္။
ေလာကႀကီးမွာ လိုက္ေလ်ာညီေထြေနတတ္ ဖို႔ေတာ့
လိုအပ္ပါလိမ့္ မယ္။ ဒီလိုေနတတ္မႈဟာ အမွားနည္းျပီး အမွန္တရား မ်ားပါလိမ့္ မယ္။
တျခားသူကုိ မေကာင္းၾကံစည္လိုစိတ္နဲ႔ အဆိပ္တက္တဲ့ လက္သည္းခြ်န္ခြ်န္ကုိ ဝွက္ထားမယ္ဆိုရင္လည္း သူ႔မ်က္ႏွ ာရဲ႕ အျပံဳးထဲမွာ တခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ေ ပၚလာတတ္ပါတယ္။
ေပြလိမ္ေကာက္ေကြးေ နတဲ့စိတ္ေတြဟာ မုသားေတြေျပာလို႔ေျပာပါ မွန္းမသိနိုင္ေအာင္ လ်ွိဳ႕ဝွက္ ထားတတ္ပါတယ္။ မိမိကုိယ္မိမိအထင္ ႀကီးတတ္ေနမယ္ဆိုရင္ စည္းလြတ္ဝါးလြတ္ျဖစ္ တတ္ပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးမွာေတာ့ အမွားက အမွန္မျဖစ္နိုင္ပါဘူး။
အမွန္တရားကုိဘယ္ေလာက္ဖုံးကြယ္ထာ းပါေစ။
အမွန္တရားဘက္ေနသူကုိသမို င္းက မွတ္တမ္းတင္သြားပါလိမ့္ မယ္။ အခုေခတ္မွာ ေပၚပင္ျဖစ္လိုသူေတြ၊ လူအမ်ားရဲ႕အထင္ႀကီးခံလိုမႈေတြက မ်ားျပားေနျပီး၊ ေမွာ္ရံုၿမိဳင္ ထဲ တဝဲဝဲလည္လည္နဲ႔ေနာက္ဆုံးဘာမွျ ဖစ္ မလာပဲ ဇာတ္သိမ္းခန္း ေရာက္တတ္ ပါတယ္။
အဲဒီလိုမျဖစ္လိုသူမ်ားအတြ က္ေတာ့ ေခတ္ႀကီးမွာ အျမဲတမ္း အခ်စ္စိတ္ကုိေမြးျမဴထား နိုင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ မိမိအမွန္တရားကုိ မိမိအခ်စ္စိတ္နဲ႔ အစဥ္အျမဲ သတိရွိရွိနဲ႔လိုက္ေလ်ာ ညီေထြ ေနထိုင္သြားရမွာပါ။ ဘယ္သူ တဦးတေယာက္မွမသိရင္လည္း (သိေ နစရာလည္းမလို) မိမိလုပ္စရာရွိတဲ့အလုပ္ကုိပဲ အာရံုစုိက္ျပီးလုပ္ ကုိင္သြားရမွ ာပါ။ ဒီလိုလုပ္ေနရင္းကေန ေလာကကုိခ်စ္စိတ္ေတြဝင္လာပါလိမ့္ မယ္။ အဓိကကေတာ့ ေလာကႀကီးကုိဟန္မေဆာင္မိဖို႔၊ မိ မိကုိယ္မိမိ မလိမ္ညာမိေစဖို႔ အေရးအႀကီးဆုံးပါ ပဲ။
ေလာကထဲမွာ လူတေယာက္အျဖစ္နဲ႔ ဂုဏ္သိကၡာရွိရွိေနထိုင္သြားနို င္ဖို႔လိုပါတယ္။ လူ႔ခႏၶာကုိယ္ ဒုကၡိတ ျဖစ္ေနပါေစ။ ဂုဏ္သိကၡာဒုကၡိတမျဖစ္ဖို႔ အေရး ႀကီးပါတယ္။ ဒါကုိ ေအာက္တို ဘာလထုတ္ Idea မဂၢဇင္း ထဲမွာ ကဗ်ာဆရာ ေခ်ဘသစ္ က ရွိတာအကုန္ပဲ ဆိုတာကုိ ဖြင့္ခ်ျပလိုက္ပါတယ္။
ေဟာဒီမွာ ဓား
ကုိယ့္ေၾကာင့္ရွင္ေနတဲ့ အသက္တစ္ေခ်ာင္းဆိုျပီး
အဲဒီလိုနည္းနဲ႔မသတ္ပါနဲ႔
အဲဒီလိုနည္းလမ္းမ်ိဳးနဲ႔ မသတ္လိုက္ပါနဲ႔
တေျမ႕ေျမ႕တႏံုႏံုညိႇဳးေရာ္ရံႈ ႕က်သြားေစမယ့္နည္း
ကုိယ္က်င့္တရားကုိ ထိပါးလိုက္တဲ့နည္း
အဲဒီနည္းနဲ႔ မသတ္ပါနဲ႔ကြာ။
ဆႏၵသာရွိမယ္ဆိုရင္
“ဖ်တ္” ခနဲ ဓားအပြင့္မွာ
“လက္” ခနဲေသေအာင္ လင္းျပပါ့မယ္။
ေမ့ေနျပီလား
ဒါမွမဟုတ္ သတိလက္လြတ္သြားတာလား
ကဗ်ာဆရာေလကြာ
လူအမည္ဘက္ျခမ္းမွာက အသက္
ကေလာင္အမည္ဘက္ျခမ္းမွာက
ဖိနပ္တရံလိုတြဲေနတဲ့ဘဝနဲ႔ ကုိယ္က်င့္သိကၡာ
တဖက္မရွိေတာ့တာနဲ႔ ဒုကၡိတ။
စာမ်က္ႏွာေတြနည္းနည္းေလာက္ျပန္ လွန္ၾကည့္ရေအာင္
လွ်ပ္ျပက္…”ဂ်ိန္း”
ဓားနဲ႔အသက္။
ကဗ်ာဆရာတေယာက္အတြက္ ပုိျပီးအေရးႀကီးတာက အသက္ထက္ ကုိယ္က်င့္သိကၡာပါပဲ။ ေလာကရဲ႕လူ သားတေယာက္အျဖစ္ ဂုဏ္သိကၡာရွိရွိေ နထိုင္သြားနိုင္ဖို႔အတြက္လည္း
ကုိယ္က်င့္ သိကၡာကအေရးႀကီး ပါတယ္။ လူတေယာက္ကုိသတ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္
လူ႔ခႏၶာကုိယ္ကုိ ဓားနဲ႔ထိုးျပီး သတ္လိုက္ပါ။ ကုိယ္က်င့္သိကၡာကုိ
တနည္းနည္းနဲ႔ မသတ္လိုက္ပါနဲ႔။
ရပ္တည္ခ်က္ခိုင္မာတဲ့ လူတေယာက္အဖို႔ေတာ့ ဒီလိုနည္းနဲ ႔ မသတ္နိုင္ပါဘူး။ လူတေယာက္ (သုိ ႔မဟုတ္) ကဗ်ာဆရာတေယာက္အတြက္ ဘဝဘက္ကုိယ္က်င့္သိကၡာမရွိေတာ့ ရင္ ဒုကၡိတ ျဖစ္သြားမွာပါ။ ရုပ္ခႏၶာကုိ ယ္ ဒုကၡိတျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ပါေစ။ စိတ္အဓိကျဖစ္တဲ့ ကုိယ္က်င့္သိကၡာ ဒုကၡိတမျဖစ္ေအာ င္လည္း ေနတတ္ဖို႔ လိုပါလိမ့္မယ္။
ေနာက္ဆုံးအေနနဲ႔ ေလာကႀကီးကုိ တရားမ်ွတတဲ႔နည္းနဲ႔ခ်စ္တတ္ေအာင္ေ နနိုင္ဖို႔ အေရးအႀကီးဆုံးပါပဲလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
ကုိႏိုင္း
ခံစားသုံးသပ္မိတဲ့ေခတ္ေပၚကဗ်ာမ် ား
၁။ ေသာ္မိုးသစ္(ေမွာ္)၊သစ္ခက္သံလြ င္ အြန္လိုင္းမီဒီယာ၊ စက္တင္ဘာ ၂၀၁၇။
၂၊ မြန္းအိမ္(ရင္ခ်င္းဆက္ကဗ်ာ)၊မေ ဟသီမဂၢဇင္း၊ ေအာက္တိုဘာ ၂၀၁၇။
၃။ တိုးေဝ(ေခတ္ေတြ အစုန္စီးေမ်ာ)၊ရုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာ မဂၢဇင္း၊ေအာက္တိုဘာ ၂၀၁၇။
၄။ ေခ်ာဘသစ္(ရွိတာအကုန္ပဲ)၊Idea မဂၢဇင္း၊ေအာက္တိုဘာ ၂၀၁၇။
Comments
Post a Comment