ျပတင္းတံခါးအဖြင့္ ဇာခန္းဆီးအလြင့္( ၂၉ )
နိမိတ္ပုံမ်ားကုိခံစားျခင္း
ကိုႏိုင္း
အခုေခတ္ေပၚကဗ်ာေတြကုိဖတ္ၾကည့္လို က္တဲ့အခါ နိမိတ္ ပုံရဲ႕လွပေလးနက္မႈကုိယူၿပီးေရးဖြဲ႔ၾကတဲ့ ေခတ္ေပၚကဗ်ာ မ်ားကုိ သိပ္မေတြ႔ရေ တာ့ပါဘူး။ ေခတ္ေပၚကဗ်ာမွာ နိမိတ္ ပုံက အလွတပါးလို႔ေျပာလို ႔ရပါတယ္။ စစ္အာဏာရွင္ေခတ္မွာ စာေပကင္ေပတိုင္လို႔ ေျပာတဲ့ စာေပစိစစ္ေရးရံုးကုိေက်ာ္ျဖတ္ဖို ႔ မာယာပရိယာယ္ကုိ သုံးခဲ့ ရပါတယ္။
စာေပစိစစ္ေရးကုိေက်ာ္ျဖတ္နိုင္ ဖို႔အတြက္ သက္သက္ မဟုတ္ပဲ၊ နိမိတ္ပုံလွေအာင္ဖြဲ႔ျပနိုင္မွ ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာရဲ႕ အလွတရားကုိ တစိမ့္ စိမ့္ခံစားရတာပါ။ နိမိတ္ပုံအားေကာင္းေလ ေခတ္ေပၚကဗ်ာကႂကြလာေလပါ ပဲ။ ကြ်န္ေ တာ္ေျပာခ်င္တာက ေခတ္ေပၚကဗ်ာကုိ နိမိတ္ပုံ လွလွေတြနဲ႔တန္ဆာဆင္မႈဟာ ပါးလ်ေပ်ာက္ကြယ္သြား မွာကုိေတာ့ စုိးရိမ္ေနမိတဲ့အေၾကာင္းပါ။
”ကဗ် ာကုိ ရင္ထဲမွာလွေနတဲ့အတိုင္း ပုံပန္းမပ်က္ထုတ္ျပနိုင္ခ်င္တယ္ ။
နဂုိရည္ကုိ မေပ်ာက္ပ်က္ရ ေအာင္၊ ရင္ထဲအရွိန္ေတြကုိ ယုတ္ေလ်ာ့မသြားေအာင္
အတတ္ပညာကုိ အသိမ္ေမြ႔ဆုံး၊ အသုံးျပဳနိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားရပါလိမ့္မယ္” ဆိုျပီး ေမာင္သိန္းေဇာ္က ၁၉၉၅ ခုႏွစ္က ပိေတာက္ပြင့္သစ္မွာ ေရးသြားပါတယ္ ။
ေခတ္ေတြဘယ္လိုပဲေျပာင္းေျပာင္း ေခတ္ေပၚကဗ်ာရဲ႕အလွက ေတာ့ မေျပာင္းေ စခ်င္ပါဘူး။ ကြ်န္ေတာ္ ေရးခဲ့သလို ကာမခံစားမႈ ကုိ စကားေျပလိုျဖန္႔ခ်ေရးထားျပီး ေခတ္ေပၚကဗ်ာဆုရသြားခဲ့တာ မ်ဳိးေ တြ အျဖစ္မ်ားလာမွာ စုိးရိမ္မိပါတယ္။
အခုအေျခအေနမွာေတာ့ မဂၢဇင္းေခတ္ေပၚကဗ်ာေတြမွာ နိမိတ္ပုံ သုံးျပီး ခံစားရမိတဲ့ကဗ်ာအခ်ဳိ႕ေတာ့ ရွိေ နပါေသးတယ္။၂၀၁၇ ခုႏွစ္၊ Idea မဂၢဇင္းထဲက မိုးသက္ျငိမ္ဦး ရဲ႕ ႀကိဳးတန္းလန္း ကဗ်ာ ကုိ ခံစားၾကည့္ၾက ပါစုိ႔။
တြဲေလာင္းက်ေနတဲ့ႀကိဳးတန္းလန္းကုိ
တြဲေလာင္းက်ေနတဲ႔ စိတ္ဓာတ္ေတြနဲ႔ လူက
မမွိတ္မသုန္ ေငးစုိက္ၾကည့္ေနတယ္။
ႀကိဳးကုိအသုံးျပဳျပီး ဘဝတခု အစျဖတ္ခ်င္လို႔ရတယ္။
ႀကိဳးကုိအသုံးျပဳျပီး ဘဝတခုခ်င္း ခ်ည္ေႏွာင္ခ်ိတ္ဆက္လို႔ရတယ္။
ႀကိဳးကုိကြင္းေလွ်ာလုပ္ျပီး လည္ပင္းမွာစြပ္ ခုန္ခ်လိုက္ရင္ ႀကိဳးကြင္း
ႀကိဳးကုိအထုံးထုံးျပီး ေအာက္ဆုံးကလူကုိ ခ်ေပးလိုက္ရင္ တန္ဖိုးရွိတဲ့ႀကိဳးထုံး
ႀကိဳးသဘာဝအတိုင္း တြဲေလာင္းက်ကာ လႈပ္ယမ္းေနတယ္။
လူကလည္း လူသဘာဝအတိုင္း စိတ္မတည္ျငိမ္လႈပ္ရွားေနတယ္။
တြဲေလာင္းက်ေနတဲ့စိတ္ဓာတ္ေတြကုိ
တြဲေလာင္းက်ေနတဲ့ ႀကိဳးတန္းလန္းက ဘာမွမစြမ္းေဆာင္နိုင္ဘူး
တြဲေလာင္းက်ေနတဲ့အျဖစ္မ်ဳိး မေရာက္ခင္အထိ
ႀကိဳးတန္းလန္းကုိေငးၾကည့္ေနတယ္
ႀကိဳးတန္းလန္းကုိ စိတ္အမွတ္နဲ႔။
ဒီကဗ်ာဟာ နိမိတ္ပုံမပါပါဘူးလို႔ေျပာလို ႔မရပါဘူး။ နိမိတ္ပုံကုိလွလွပပေရးျ ပသြားတဲ့ ေခတ္ေပၚကဗ်ာ တပုဒ္ပါ။ အေတြးတခုနဲ႔ ႀကိဳးတခုကုိ စိတ္နဲ႔ႏိႈင္းယဥ္ျပသြားပါတယ္။
လူေတြရဲ႕စိတ္မတည္ ၿငိမ္ျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္ေ လးတခုမွာ ဘာအစြမ္းအစမွမရွိတဲ့ ႀကိဳးတေခ်ာင္း တြဲေလာင္း က် ေနတယ္ဆိုျပီး ေရးျပသြားတာပါ။ ဒီကဗ်ာအေနနဲ႔ေျပာမယ္ဆိုရင္ ကဗ်ာဆရာ ေတြးတဲ့အေတြးကုိ လိုက္ ေတြ းလို႔လြယ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ ႀကိဳးတေခ်ာင္းနဲ႔ စိတ္ရဲ႕ေနာက္ကြယ္မွာအေတြးေတြ အမ် ားႀကီးရွိပါတယ္ ႀကိဳးတေခ်ာင္းကုိအသုံးခ်တတ္ရင္ တန္ဖိုးရွိတဲ့ ႀကိဳးတခ်ာင္းျ ဖစ္မယ္ဆိုတာကုိ ႀကိဳးကုိအထုံးထုံးျပီး ေအာက္ဆုံးကလူကုိ ခ်ေပးလိုက္ရင္ တန္ဖိုးရွိတဲ့ႀကိဳးထုံး လို႔တင္ျပသြားတာ တခုေလာက္ပါ။ လူ႔စိတ္ကုိလည္း ေကာင္းတဲ့ေနရာမွာ ထားရင္ တန္ဖိုးရွိနိုင္မွာပါ။
ဒီလိုမ်ိဳးေရးဖြဲ႔ျပသြားတဲ့ေခတ္ေပၚကဗ်ာတပုဒ္ကုိ ၂၀၁၇ ၾသဂတ္လ ျဗဴတီမဂၢဇင္းထဲက ႏိုင္မြန္ေအာင္သြင္ ရဲ႕ က်ကြဲတဲ့ေန႔ မွာ ေတြ႔ရပါတယ္။
အမိႈက္ပုံးနဲ႔ ပန္းျခံက
တေန႔တျခား ထိစပ္လာေနတယ္
ေသနတ္မွာ က်ည္ဆန္မရွိတဲ့ခံတပ္နဲ႔
နတ္သားမွာ ဗ်တ္ေစာင္းမရွိရတာနဲ႔
ႏွင္းဆီမွာ
ကုိယ့္ဆူးနဲ႔ ကုိယ္
ခ်င္းခ်င္းနီခဲ႔ရတာနဲ႔
အညီႇႀကိဳက္တဲ့သတၱဝါဆန္ဆန္
မဖုံးနိုင္ မဖိနိုင္
အဆီျပန္မ်က္ႏွာေတြနဲ႔
ကိေလသာေတြ တလႊားလႊားနဲ႔
မသူေတာ္ခ်င္း
ပုလင္းတူ ဗူးဆို႔လိုက္နဲ႔
အကုသုိလ္မွာ
ေသြးေလညီညြတ္ေနၾကပုံ။
မေန႔ကအထိ ဘဝဟာ ပန္းျခံထဲမွာ
ဒီေန႔ေတာ့ မလႊာသာ မေရွာင္သာ
အက်ဳိးက်ဳိးအေၾကေၾက စိတ္ေတြနဲ႔ အမိႈက္ပုံးထဲ
မီးသီးအကြဲတလုံးပမာ။
လူေတြရဲ႕သာယာလွပတဲ့ဘဝေတြကေန တန္ဖိုးမရွိတဲ့ အျဖစ္ေတြကုိ ေရာက္သြားတတ္တာကုိ အေ တြးနဲ႔ နိမိတ္ပုံကုိ ျပသြားပါတယ္။
လူသားေတြဆိုတာ ေစာေစာကေျပာသလို ႀကိဳးတေခ်ာင္းကုိအသုံးမခ်တတ္ ရင္
ကုိယ့္လည္ ပင္းမွာ ကုိယ္ ႀကိဳးကြင္းစြပ္လိုက္သလိုမ်ဳိးျဖစ္တတ္တာနဲ႔၊
လူ႔သဘာဝအရ အညီႀကိဳက္တတ္ တာကုိမထိမ္းနိုင္ရင္ အမိႈက္ပုံးထဲေရာက္ရမွာပါပဲ။
ပန္းျ ခံထဲက လူ႔ဘဝကုိသာယာေနတာျပေပမယ့္ အမိႈက္ပုံးနဲ႔ အေတာ္နီးစပ္ တာကုိ သတိရွိၾကဖို႔ေရးျပသြားတဲ့ ေခတ္ေပၚကဗ်ာတပုဒ္ပါ။
ျဖန္႔က်ဲေ တြးရင္ ေတြးစရာေတြရွိလာပါလိမ့္ မယ္။
ေခတ္ေပၚကဗ်ာေတြဟာ ျဖစ္စဥ္ကုိတိုက္ရိုက္ ေရးျပတာ ထက္ ေခတ္ေပၚကဗ်ာဖတ္သူအတြက္
ျဖန္႔က်က္ေတြးရတဲ့ အရသာကုိေပးနိုင္ပါတယ္။ ျမင္ကြင္းတခုကုိ
ျမင္ေနရတဲ့အတိုင္း လက္ညိႇဳးထိုးျပတာထက္၊ ျမင္ေနရတဲ့ေနာက္မွာ ဖုံးကြယ္ထား တာေတြကုိေတြးျပီး သိလာခဲ့မယ္ဆို ရင္ အနည္းဆုံး ေက်နပ္ပီတိကုိ ရေစနိုင္ပါ တယ္။ ဒါကုိေခတ္ေပၚကဗ်ာေရးသူေတြ ခံစား တတ္တဲ့အလွတရားတခုပါ။
ဒီေခတ္ေပၚကဗ်ာရဲ႕အလွကုိ လွပစြာေရးဖြဲ႔ျပတတ္မယ္ဆိုရင္ေတာ င္ ေခတ္ေပၚကဗ်ာေရးသူေရာဖတ္သူပါ ပီတိျဖစ္နိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒီလိုလွပစြာနဲ႔ ေရးျပခဲ့တာကေတာ့ ၂၀၁၇ ၾသဂတ္လ THE PEOPLE’S DIGEST ထဲကအံ့ဘြယ္ဇင္ ရဲ႕ စာလုံးေလးႏွစ္လုံး ကဗ်ာမွာပါ။
ေကာ္ဖီရနံ႔သင္းသင္းေလးက
တၿမိဳ႕တည္းဆိုတဲ့ အသိစိတ္ကုိ
ပုိေႏြးေထြးေစတယ္။
တကယ္ပဲ ရထားလုံးျဖဴျဖဴေလးေတြကုိ
မွာခဲ့တာပါ
မိုးေလးတစိမ့္စိမ့္ျဖစ္ေနတဲ႔
ေကာင္းကင္ႀကီးကုိေငးရင္း
မီးခိုးေရာင္တိမ္ေတြ လိုက္စီးမိတယ္။
ထင္းရူးပင္ေလးေတြဆီက
တစက္စက္က်ေနတဲ့
ေရစက္ေလးေတြ
သူတို႔နဲ႔ေပ်ာ္ဝင္ဖို႔
လက္ယပ္ေခၚေနၾကတယ္။
ဖြင့္ထားတဲ့ျပတင္းေပါက္ေလးကလည္း
ေလအလာမွာ
အိမ္ဘက္ကုိယိမ္းယိမ္းလာလို႔
ျပန္ျပန္တြန္းထားရတယ္။
ပန္းကေလးေတြအမ်ားႀကီးၾကားမွာ
ကြ်န္ေတာ္ရွာမေတြ႔တ့ဲ ပန္းေလးတပြင့္ရွိေနတယ္။
ယူကလစ္ပင္ေလးကေတာ့
ကုိယ္ခ်င္းစာစိတ္နဲ႔
သူ႔အေရျပားေပၚ တက္တူးထိုးခြင့္ေပးတယ္
ကြ်န္ေတာ္ စာလုံးေလးႏွစ္လုံး ေရးထိုးခဲ႔မိပါတယ္
တခြင္ခြင္နဲ႔ ျမင္းခြာသံေလးေတြ စည္းခ်က္က်ေနတဲ့
သူမ ခ်စ္တဲ့ ျမိဳ႕ကေလးမွာ။
သိပ္ျပီးေတြးစရာမပါေပမယ့္၊ နိမိတ္ပုံေလးေတြကုိလွလွပပေလးေ ခၚယူေရးဖြဲ႔ထားတဲ့ ေခတ္ေပၚကဗ်ာ တပုဒ္ပါ။ ကဗ်ာဖတ္သူရဲ႕စိတ္ကုိ ၾကည္နူးပီတိျဖစ္ေစပါလိမ့္မယ္။
ကဗ်ာေရးသူေျပာျပသြားတဲ့ ေမျမိဳ႕ကုိ စိတ္ထဲကျမင္နိုင္ပါတယ္။ ေခတ္ေ ပၚကဗ်ာေတြက အေတြးကုိ ဆင့္ပြား ေတြးနိုင္သလို၊ လွပေအာင္ေရးဖြဲ႔တာကုိလည္းသိနို င္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါက နိမိတ္ပုံကုိအသုံးခ်တတ္မႈ ပါပဲ။ တကယ္ေတာ့ ေခတ္ေပၚကဗ်ာမွာ နိမိတ္ပုံရဲ႕လွပစြာတင္စားမႈဟာ အေ ရးတႀကီးပါဝင္ေန တုန္းပါ။ နိမိတ္ပုံကုိအေလးမထားပဲေရးေ နၾကတဲ့ ေခတ္ေပၚကဗ်ာ ေတြကေတာ့ ကဗ်ာရဲ႕အလွမာယာမပါေတာ့ ရိုးရွင္းေ နပါတယ္။
ေခတ္ေပၚကဗ်ာျဖစ္တည္လာခဲ႔တဲ့ ေခတ္ေတြကုိျပန္ၾကည့္ရင္ နိမိတ္ပုံပါတဲ့ကဗ်ာေတြကပဲ ရွင္သန္ေအာင္ ရုန္းထခဲ့ၾကတာကုိ ေ တြ႔ျမင္ရမွာပါ။
နိမိတ္ပုံနဲ႔ေရးဖြဲ႔ထားတဲ့ေခတ္ေ ပၚကဗ်ာမ်ားက ဘယ္လိုအေၾကာင္းအရာကုိပဲေရးေရး အေတြး ေတြကအစ လွေနပါလိမ့္မယ္။အခု အခ်ိန္မွာပြင့္လင္းျမင္သာတဲ့ေခတ္ဆိုျပီး ျပည္သူေတြဖတ္နိုင္ေရးကုိအေၾကာင္ းျပဳျပီး နိမိတ္ပုံလြယ္လြယ္၊ တခ်ဳိ႕ေခတ္ေ ပၚကဗ်ာေတြဆို လုံးဝမပါေတာ့ပဲ ေရးလာၾကပါျပီ။ စကားေျပဆန္လာၾကပါျပီ။
ေခတ္ေပၚကဗ်ာရဲ႕အက်ဖက္ကုိေရာက္လာျပီလားလို႔ေတာင္ မေျပာတတ္ေတာ့ပါဘူ း။ ေခတ္ေပၚကဗ်ာေတြဟာ အနည္းဆုံးေတာ့ နိမိတ္ပုံပါတဲ့ကဗ်ာေတြကုိ ေရးၾကေ စလိုပါတယ္။ အခုနိမိတ္ပုံအသုံးျပဳၿပီးေရးတဲ့ေခတ္ေပၚကဗ်ာကုိခံစားမိ ရင္း...
အဲဒီေခတ္ေပၚကဗ်ာကေတာ့ ၂၀၁၇ စက္တင္ဘာလ ဖက္ရွင္မဂၢဇင္း ထဲက ကဗ်ာဆရာ ေက်ာ္စုိးလူ ေရးတဲ့ ခဲတလုံးတည္းနဲ႔ ပစ္မွတ္ေလးငါးခုကုိ ဆိုတဲ႔ကဗ်ာပါ။
အေရြ႕တခုမွာ
မွားေနတဲ့ သီခ်င္းတပုဒ္ကုိ
သိသိနဲ႔
ေနာက္မဆုတ္ပဲ ဆက္ဆိုေနခဲ့ၾကေတာ့
ေတြးေတာ စာနာမႈဟာ
အလိုတူ အလိုပါဆိုျပီး နာမည္ပ်က္ရတယ္
အဖုံးဖြင့္ထားတဲ့ ပုလင္းတလုံးက
သူ႔ဘဝေျခာက္ပစ္ကင္းစင္ပါေၾကာင္း
အမ်ားေရွ႕ရပ္ျပလာတဲ့အခါ
တေယာက္ရဲ႕လိပ္စာကုိ
ေနာက္တေယာက္က ျပတ္ျပတ္သားသား
(မေမးရဲ/မေတာင္းရဲ) တဲ့အေနအထားေတြက
ငါတို႔ေရွ႕မွာ ေတြ႔ျမင္ခဲ့ရ
သံသယေတြ တသြင္သြင္နဲ႔ စီးဆင္းေနၾကေသာ ျမစ္/ပင္လယ္မ်ား
ျပြတ္ခနဲ
ၾကားလိုက္ရတဲ့အသံေနာက္မွာ မိတ္ဖြဲ႔ဖို႔
လိုက္ရင္း လိုက္ရင္းနဲ႔
စားပြဲေပၚက ငါတို႔စားရမယ့္ ထမင္းတပြဲ
ဘယ္သူေတြ ေနရာေရႊ႕ထားလိုက္ၾကသလဲ
ဟုတ္တယ္… ဘယ္သူေတြ…
ေန႔သစ္ေတြထဲမွာ အခါခါ ေရႊ႕ထားလိုက္ရတဲ့အခါ
ကုိင္းဆက္ကူးထားတဲ့ဘဝေတြနဲ႔
ေဝးလုခါ
ျငိမ္းေအးတဲ့အျခားတဖက္ဆီမွာသာ။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ေခတ္က ေခတ္ေပၚကဗ်ာေတြကုိ စကားေျပဆန္ေသာ အေျခအေနကေန ကင္းလြတ္ပါေစ။ ေခတ္ေပၚကဗ်ာျဖတ္ သန္းလာတဲ့ဘဝကုိ ကုိင္းဆက္ကူးနိုင္ပါေစ။
ကုိႏိုင္း
ခံစားသုံးသပ္မိတဲ့ေခတ္ေပၚကဗ်ာမ် ား။
၁။ မိုးသက္ျငိမ္ဦး၊(ႀကိဳးတန္းလန္း )။Idea မဂၢဇင္း၊ ၾသဂတ္လ ၂၀၁၇။
၂။ နိုင္မြန္ေအာင္သြင္(က်ကြဲတဲ႔ေ န႔)။ ျဗဴတီမဂၢဇင္း၊ ၾသဂတ္လ ၂၀၁၇။
၃။ အံ့ဘြယ္ဇင္(စာလုံးေလးႏွစ္လုံး )၊ THE PEOPLE’S DIGEST။ ၾသဂတ္လ ၂၀၁၇။
၄။ ေက်ာ္စုိးလူ(ခဲတလုံးတည္းနဲ႔ ပစ္မွတ္ေလးငါးခု)၊ ဖက္ရွင္မဂၢဇင္း၊ စက္တင္ဘာလ ၂၀၁၇။
-
The Sun Rays Journal, Vol-1, No-165, Sept 16,2017
Comments
Post a Comment