ျပတင္းတံခါးအဖြင့္ ဇာခန္းဆီးအလြင့္( ၂၄ )
ေခတ္ကုိထင္ဟပ္ေသာ ေခတ္ေပၚကဗ်ာေရးဟန္မ်ား(၂ )
ေခတ္ကုိထင္ဟပ္ေနတဲ႔ေခတ္ေပၚကဗ်ာေရးဟန္ေတြကုိ ဆက္ လက္ခံစားသုံးသပ္သြားဖို႔ ျပတင္းတံခါးကုိ ဖြင့္လိုက္ျပန္ပါျပီ။ ေခတ္ေပၚကဗ်ာေတြအဆင့္ဆင့္ျဖစ္ထြန္းတိုးတက္ လာတာ ကုိလည္း သုံးသပ္သင့္သေလာက္ သုံးသပ္တင္ျပခဲ့ၿပီးပါျပီ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ေျပာခဲ့သလို ဒီေခတ္မွာပြင့္လင္းျမင္သာတဲ့ နံနက္ ခင္းကုိေရာက္ေနပါၿပီ။ နံနက္ခင္းဆိုေပမယ့္ ေနေရာင္ဟာ ျဖာက် နိုင္သေလာက္ ျဖာက်မလင္းနိုင္ေသးပါဘူး။ ဒီနံနက္ခင္းဟာျမဴေတြလား၊ မိုးတိမ္ေတြလား မကြဲျပားတဲ့ အေမွာင္ထဲမွာ မလင္းတလင္း ရွိေနတုန္းပါ။ ညီအစ္ကုိမသိတသိအခ်ိန္လို႔ ေျပာရပါလိမ့္မယ္။ ဒီလုိအခ်ိန္မွာ အေတြးအေခၚေတြဟာ ေဝဝါးေနပါ လိမ့္မယ္။
အရင္ဒီလိုနံနက္ခင္းကုိမေရာက္ခင္က ျဖတ္သန္းခဲ့ရတာ ညအေမွာင္ဆိုေတာ့ လွမ္းတ့ဲ ေျခေတြကလည္း အင္မတန္ဂရုစုိက္လွမ္းခဲ့ၾကရပါတယ္။ ေျခတလွမ္းမွားတာနဲ႔အေမွာင္ထဲက ပစ္ခတ္သတ္ျဖတ္ မယ့္ရန္သူေတြက အျမဲေစာင့္ၾကည့္ေနပါတယ္။
ေခတ္ေပၚကဗ်ာကလည္း အေမွာင္ေခတ္ကုိျဖတ္သန္းလာတဲ့ေျခလွမ္းဟာ ရဲဝံ့ျပတ္ သားခဲ့တယ္ လို႔ ဆိုရမွာပါ။ စာေပကင္ေပတိုင္လုိ႔ေခၚတဲ့ စာေပေထာက္လွမ္းေရးဂိတ္ကုိ ေက်ာ္ ျဖတ္ျပီးတိုးတက္ခဲ့တဲ့ ေခတ္ေပၚကဗ်ာေတြပါ။ ဒီေခတ္ေပၚကဗ်ာအင္အားစုက အယူအဆ ျပင္းထန္ျပတ္သားခဲ့ပါတယ္။ ေလးလုံးစပ္၊
တာရာေခတ္ကုိ ရိုက္ခ်ဳိးပစ္ရမယ္လို႔ေတာင္ အယူအဆ ျပတ္သားခဲ့ပါတယ္။
ေခတ္ေပၚကဗ်ာနဲ႔ပတ္သက္ျပီး ဆရာေမာင္သင္းခိုင္က စိတ္ကူးအေတြးနဲ႔
ရစ္သမ္ကုိေရးဖြဲ႔တာလို႔ေျပာခဲ့ဖူး ပါတယ္။ ေနာက္တခုက ဆရာေမာင္ေခ်ာႏြယ္ဟာ ရစ္သမ္ကြ်မ္းက်င္ျပီးျပည္သူေတြသုံးၾကတဲ့စကားလုံး ေတြကုိ ကြ်မ္းက်င္စြာဖြဲ႔တတ္သူ၊ ႏွံ႔စပ္သူလို႔သတ္မွတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။
ဒီေန႔ေခတ္ေပၚကဗ်ာေတြကုိၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ နံနက္ခင္းမွာ ေဝဝါးေနသလိုျဖစ္ေနပါတယ္။ ဆရာေမာင္သာနိုးရဲ႕ ထင္းရူးပင္ ရိပ္ထဲက ဘာသာျပန္ကဗ်ာလိုလိုေတြ မ်ားလာတာ ေတြ႔ေနရပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ကဗ်ာလို႔ေခၚေနၾကတဲ႔ကဗ်ာေတြက ရစ္သမ္ကုိ ေတာင္ပစ္ပယ္ထားတာေတြ ေတြ႔ေနရပါတယ္။ စကားေျပကုိကဗ်ာလို႔ထင္မွတ္ျပီး ေရးေနတာမ်ဳိးေတြပါ။
ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ေခတ္ေပၚကဗ်ာဟာ ဆရာေမာင္သင္းခိုင္ေျပာခဲ႔သလို စိတ္ကူးအေတြးနဲ႔ ရစ္သမ္အဖြဲ႔ေတြကုိ ကြ်မ္းက်င္စြာေရးဖြဲ႔ ထားတဲ့ကဗ်ာေတြကပဲ က်န္ရစ္ခဲ့မွာပါ။
ဒီစိတ္ကူးအေတြးနဲ႔ရစ္သမ္အဖြဲ႔ကုိျပသြားတဲ့ေခတ္ေပၚကဗ်ာ တပုဒ္ကေတာ့ ဝါက်ျဖဴ ရဲ႕ အေၾကာက္တရားမ်ား ကဗ်ာကုိ ဖတ္ၾကည့္ပါ။
က်ည္ကပ္ထဲကို ေသျခင္းတရားေတြဝင္သြားပုံ
ေျပာင္းထဲက ေတာင္ပံခတ္သံမ်ား
ရုန္းအားျပင္း
အေမႊးကြ်တ္အနာေတြေပါက္ကြဲရာ
အသံအုိးထဲမွာ ေမ့ေဖ်ာက္ခံရ ကုိယ္ခံအားမ်ား
အဆုံးေရာက္ သားပ်က္ျခင္းတို႔
ေသြးထိတ္လန္႔မႈ
ျပန္ငုံလိုက္တဲ့ကမ ၻာႀကီးထဲ
ျပန္ျမိဳခ်လိုက္ရတဲ့အဖူးအငုံမ်ား
လူဟာ ေမ်ာက္ျပန္ျဖစ္သြားတဲ႔
ဆိုင္လင္ဇာရဲ႕ျမဳပ္ကြယ္လိုက္တဲ့ သုသာန္မ်ား
က်ည္သြားရာ ေအးခ်မ္းဆိတ္ျငိမ္မႈ
လူမသိ သူမသိႀကီးျမတ္ျခင္း။
လူသားတေယာက္ရဲ႕ရွင္သန္ျခင္းနဲ႔ေသဆုံးျခင္းကုိ အေတြးစကားလုံးေတြနဲ႔ ေရးဖြဲ႔သြားပါတယ္။ အခုလူသားေတြရဲ႕ျဖစ္တည္ေနမႈေတြဟာ ျပန္ေတြးၾကည့္ရင္ ေၾကာက္စရာေကာင္းလွပါတယ္။ ဒီလိုေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့ရွင္သန္ျခင္းေန႔ေတြကုိျဖတ္ေနရျပီးအဆုံးမွာေတာ့ အေၾကာက္တရားေတြကုိ ေရွာင္တိမ္းနိုင္ဖို႔ ပုန္းခိုရာဆိုတဲ႔ေခတၱခဏေလးေအးခ်မ္းတဲ့ေနရာဟာ ေသျခင္းတရားျဖစ္ေနတာကုိ ျပသြားပါတယ္။
ဒီကဗ်ာမွာေခတ္ေပၚကဗ်ာေတြလက္ရွိေရာက္ေနတဲ့ေရးဖြဲ႔မႈပုံသ႑ာန္သစ္ကုိ ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။ ရစ္သန္ေတြရဲ႕ညီညြတ္စီးေမ်ာမႈကုိစကားလုံးအားကုိ အဓိကထားေရးသြားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ကဗ်ာရဲ႕ အေတြးဟာေလးနက္ဟန္ေဆာင္ျပထားတာကုိလည္း ေတြ႔နိုင္ပါတယ္။ အေတြးပါးပါးေလးကုိ ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာစကားလုံးေတြ ကြ်မ္းက်င္စြာ ဖြဲ႔စည္းထားပါတယ္။
ေခတ္ေပၚကဗ်ာေတြကုိၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ အေတြးနက္ရိႈင္းေလးနက္ျပီးစကားလုံးေတြ ရိုးရိုးေလး သုံးသြားတာေတြလည္း ေတြ႔နိုင္ပါတယ္။ ကဗ်ာဆရာလူခက္ေရးထားတဲ့ လျပည့္ည ကဗ်ာကုိ ခံစားၾကည့္ၾကပါစုိ႔။
ၾကယ္ေတြကလင္း
တိမ္ေတြကျငိမ္
အကုိင္းဖ်ားက သစ္ရြက္ကေလးကုိ
ေလညင္းေတြက ပုတ္ပုတ္နိုးလို႔
သနပ္ခါးပင္ေလးမွာ ပိုးစုန္းၾကဴးေလးေတြက
လင္းလိုက္မွိန္လိုက္
ေကာင္းကင္ႀကီးက လမင္းကုိ
ပါးကြက္လိုကြင္းလို႔ ေမွာင္ခဲ့ရတဲ့ညေတြကုိေလွာင္သလိုမ်ဳိးနဲ႔
ဒီညကုိ
ခလုတ္ရွိလည္းမပိတ္ခ်င္ပါဘူး။
ဒီကဗ်ာဟာ…တစိမ့္စိမ့္ခံစားၾကည့္ရင္လူေလာကနဲ႔ လူေတြျဖတ္သန္းေနထိုင္ရတဲ့ အေၾကာင္းကုိ ခံစားမိနိုင္ပါလိမ့္မယ္။ လူတေယာက္တိုင္းရဲ႕ ဘဝျဖစ္တည္မႈေတြကုိၾကည့္မယ္ဆိုရင္ လင္းသလိုလိုနဲ႔ ေမွာင္ေနတာကုိ ေတြ႔နိုင္ပါတယ္။ တည္ျငိမ္မႈရွိသေယာင္နဲ႔ လႈပ္ခပ္ေနတာကုိလည္း ေတြ႔နိုင္ပါလိမ့္မယ္။ လူေတြရဲ႕ဘဝျဖတ္သန္းမႈေန႔ရက္ေတြထဲမွာ ေတာက္ပခဲ့တာေတြ ရွိပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီလိုေတာက္ ပေနခဲ့တာဟာ အတိုင္းအတာတခုေလာက္ပါပဲ။ ေကာင္းကင္ေပၚကကြ်န္ေတာ္တို႔လွမ္းျမင္ေနရတဲ့ လမင္း ရဲ႕အလင္းတုလိုပါပဲ။ ဒီအလင္း က်ေနတာကုိကြက္သတိရေနျပီး ဘဝမွာေမွာက္မိုက္ခဲ႔ရတဲ့ကာလေတြကုိ ေမ့ထားခ်င္လိုက္ၾက ပါတယ္။ ဒါကလည္း လူ႔သဘာဝပါပဲ။
သဘာဝကုိအေတြးလွလွေလးနဲ႔ေရးျပသြားတာကုိ၂၀၁၇ ဇူလိုင္လထုတ္ ျဗဴတီ မဂၢဇင္း ထဲက ကဗ်ာဆရာႀကီး ေမာင္ေအာင္ပြင့္ရဲ႕ကဗ်ာေလးတပုဒ္မွာ ေတြ႔နိုင္ပါတယ္။ အေမြထားရစ္ဖို႔ တဲ့။
ေစာဖိုးခြားေရ
ေနာက္ဆုံးေတာ့
ကြ်န္ေတာ္ေလ ကြ်န္ေတာ္
ေျခဖဝါးအစုံ ဘယ္ညာအစြန္က
ေျခသန္းေလးေတြ
ေဘးလြတ္ေအာင္ မနင္းတတ္လို႔လို႔
ေတြးေတာလိုက္ရံုပဲ။
ဆရာေမာင္ေအာင္ပြင့္ရဲ႕ထုံးစံအတိုင္း နူးနူးညံ့ညံ့ေပ်ာ့ေပ်ာ့ေျပာင္းေျပာင္း ေရးျပသြားတဲ့ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာတပုဒ္ပါ။ ေတြးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ လူတေယာက္ရဲ႕လမ္းေလ်ွာက္ခဲ့တာက စျပီး ေခတ္တခုထိပါ ေတြး နိုင္ပါတယ္။ လူတေယာက္ရဲ႕ေနထိုင္မႈမွာ ေနတတ္ထိုင္တတ္၊ ေျပာတတ္ဆိုတတ္မယ္ဆိုရင္ အမွားဆိုတဲ့ အစြန္းေရာက္မႈေတြ မရွိနိုင္ပါဘူး။ အစြန္းမေရာက္ရင္ အႏၱရာယ္မရွိနိုင္ဘူးေပါ့။ ေခတ္ႀကီးမွာလည္း အစြန္းေရာက္မႈေတြက ေခတ္ကုိေႏွာင့္ယွက္မႈေတြ ေပးေနပါတယ္။ ေခတ္ေပၚကဗ်ာတပုဒ္ဟာ ရိုးရိုးေလး ေရးျပထားေပမယ့္ အေတြးေတြ ဆင့္ပြားေတြးနိုင္တယ္ဆိုတာကုိ ဒီကဗ်ာကျပဆိုသြားပါတယ္။ လူေတြ အေၾကာင္းကုိ အဓိကထားေတြးျပီးေရးၾကတာပါ။ အမွန္ေတြ အမွားေတြရဲ႕ေလာကႀကီးလို႔ေျပာရပါလိမ့္ မယ္။ ဒါကုိ ၂၀၁၇ ဇူလိုင္လထုတ္ ျဗဴတီမဂၢဇင္းထဲမွာပဲ ကဗ်ာဆရာ ထြန္းေဝျမင့္ရဲ႕ေပ်ာက္ကြယ္ မသြားမီ ဆိုတဲ့ကဗ်ာကုိဖတ္ျပီး ခံစားနိုင္ပါလိမ့္မယ္။
“ရွင္သန္ျခင္းရဲ႕ အနက္အဓိပၸာယ္”
ဒီတရားသိသူမွ ရွင္သန္သူျဖစ္လိမ့္မယ္
ငါရွင္သန္ေနတယ္လို႔ ငါ့ကုိယ္ငါသိထားေပမယ့္
ငါ့ပတ္ဝန္းက်င္ကလူေတြက
ငါ့ကုိ ေသေနတာနဲ႔ ဘာမွမထူးဘူးတဲ့
ေသလူပါတဲ့ လူေသပါတဲ႔။
ငါ့အျမင္နဲ႔ သူတို႔အျမင္
ဘယ္အျမင္က မွန္ေလမလဲ
ႏွစ္မ်ဳိးလုံး လက္ခံလိုက္တာမွန္လိမ့္မယ္။
ငါဟာ လူေသျဖစ္တဲ႔အခါျဖစ္
ငါဟာ လူရွင္ ျဖစ္တဲ့အခါျဖစ္
အမွန္တကယ္မေသမီေပါ့ေလ
ငါတို႔ အမွန္တကယ္ မေသမီေပါ့ေလ။
ဒီေခတ္ေပၚကဗ်ာကလည္း ကဗ်ာဆရာထြန္းေဝျမင့္ရဲ႕ပုံစံအတိုင္း ရိုးစင္းတဲ့ စကားလုံးေတြနဲ႔ အေတြးကုိ ရစ္သမ္ဖြဲ႔ စီးဆင္းေစလိုက္တာပါပဲ။ လူေတြမွာရွင္သန္ေနတဲ့လူေတြရွိသလို၊ေသေနတဲ့ လူေတြလည္း ရွိပါတယ္။ မိမိရွင္သန္ေနသလား၊ ေသလူျဖစ္ေနသလားဆိုတာ ပတ္ဝန္းက်င္ဆိုတဲ့လူ႔ေလာကႀကီးက သတ္မွတ္သြားပါလိမ့္မယ္။ တကယ္လူရွင္ေနေပမယ့္ ေသလူေတြ၊ လူ ေသေပမယ့္ရွင္ေနတဲ့လူေတြ ရွိ ေနၾကတာကုိလည္း ေတြးၾကည့္ရင္ သိနိုင္ပါတယ္။ ဒါကုိလည္း အဘိဓမၼာပါတ့ဲအေတြးကုိ ရိုးရိုးေလး ေတြး ၾကည့္ရင္ေတာ့ ႏွစ္မ်ဳိးစလုံးကုိ လြယ္လြယ္ေလး လက္ခံလိုက္ရမွာပါ။
ေခတ္ေပၚကဗ်ာေတြမွာလည္း စိတ္ကူးအေတြးကုိရစ္သမ္နဲ႔ ရိုးရိုးေလးေရးဖြဲ႔သြားတဲ့ ကဗ်ာေတြ ရွိေန သလုိ၊ လူ႔ေလာကကုိႏွံ႔စပ္စြာသိရွိျပီး ေခတ္ေပၚစကားလုံးေတြကုိကြ်မ္းက်င္စြာ အသုံးျပဳသြားတဲ့ ကဗ်ာ ေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ေခတ္ေပၚကဗ်ာရဲ႕တိုးတက္ရွင္သန္မႈမွာလည္း ႏွစ္မ်ဳိးစလုံးကုိ လက္ခံရမွာပါ။ ေနထိုင္ေရးဖြဲ႔တည္ေဆာက္မႈေတြဟာ ႏွစ္ဖက္စြန္းမေရာက္ဖို႔ပဲ လိုတာပါ။ ႏွစ္ဖက္စြန္းကုိေရွာင္နိုင္မယ္ဆို ရင္ အႏၱရာယ္ကင္းပါလိမ့္မယ္။ ဆက္လက္ရွင္သန္ေနပါလိမ့္မယ္။
ေနာက္ဆုံး လူဘဝကေတာ့ေသဆုံးသြားေပမယ့္ သူ႔ရဲ႕ကဗ်ာေတြကေတာ့ ရွင္သန္ေနဦးမယ့္ ေခတ္ေပၚကဗ်ာဆရာတေယာက္အေၾကာင္းနဲ႔ သူေရးခဲ့တဲ့ကဗ်ာတပုဒ္ကုိမွတ္တမ္းတင္ ဂုဏ္ျပဳခ်င္ပါ တယ္။ အဲဒီကဗ်ာဆရာကေတာ့ ေဇမိႈင္း(သုိ႔မဟုတ္) မိႈင္းခ်ဳိ ပါပဲ။
သူဟာျမန္မာျပည္ရဲ႕ျငိမ္းခ်မ္းေရးဗိသုကာႀကီး၊ ဆရာႀကီးသခင္ကုိယ္ေတာ္မိႈင္းရဲ႕ေျမးျဖစ္သလို၊ ၈၈-ဗကသမ်ဳိးဆက္၊ နိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္းတစ္ဦးလည္းျဖစ္ပါတယ္။ သူေရးခဲ့တဲ့ ညကုိခ်ဳိးဖ်က္ခဲ့ျခင္း ကဗ်ာကုိ မိုးမခအြန္းလိုင္း မွာျပန္တင္လိုက္တာဖတ္မိတဲ့ အတြက္ ဒီေဆာင္းပါးမွာ ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။
ည
အ ကာလမဟုတ္ေပမယ့္
ႏွစ္ကာလမ်ားစြာ
ဆႏၵမဲ့ၿငိမ္ဆိတ္ေနခဲ့ရတဲ့ ည
ရွိသမွ်ၾကယ္စင္တို႔နဲ႔ လမင္း
အလင္းကုိ အတင္းကာရံထားရတဲ့ ည
ေသာကေတြ
ဒဏ္ရာေတြလွ်ာနဲ႔သပ္ရင္း
ခ်ဥ္းနင္းလာမယ့္
ခ်စ္ျခင္းေတြကုိေမွ်ာ္ၾက
“ကမၻာမေၾကဘူး
ငါတို႔ေသြးနဲ႔ေရးခဲ့ၾကတဲ့ေမာ္ကြန္းေတး …”
လိႈင္းလုံးေတြေမာက္ႂကြ
အားကုိးသံ အားေပးသံေတြ
ဟုန္းဟုန္းထခဲ႔ေပါ့
ရွစ္ရက္-ရွစ္လ-ရွစ္ဆယ့္ရွစ္ပါ
ကမ္းေျခမွာ အပန္းေျဖတာမဟုတ္ပါ
အာဏာဆိုတာ
ျပည္သူ႔လက္ထဲမွာဆိုတာျပတဲ့ပြဲ
ၾကားေနေရးမဲေတြကုိ ပုတ္ခ်
စက္ေသနတ္ေတြဘက္ဆီ
ရင္ေကာ့တက္ခ်ီသြားတဲ့ပြဲ
သားေတာ္အစဥ္၊ ေျမးေတာ္အဆက္
ျမစ္ေတာ္ အညြန္႔
တလြန္႔လြန္႔ထိုးတက္ေနဦးမယ့္ ရာဇဝင္မနက္… …။
ဒီကဗ်ာေလးနဲ႔ ၂၀၁၇ ၾသဂတ္လ ၄ ရက္ေန႔၊ ေနာ္ေဝနိုင္ငံမွာေႂကြလြင့္သြားတဲ႔ ကဗ်ာဆရာ ေဇမိႈင္းကုိ အေလးျပဳမွတ္တမ္းတင္လိုက္ပါတယ္။
ကုိနိုင္း
ခံစားသုံးသပ္မိေသာေခတ္ေပၚကဗ်ာမ်ား
၁။ ဝါက်ျဖဴ(အေၾကာက္တရားမ်ား)၊၂၈၊ ၇၊၂၀၁၇ ေဖ့ဘုတ္။
၂။ လူခက္(လ ျပည့္ည)၊၈၊ ၇၊၂၀၁၇ ေဖ့ဘုတ္။
၃။ ေမာင္ေအာင္ပြင့္(အေမြထားရစ္ဖို႔)၊၂၀၁၇ ဇူလိုင္ ျဗဴတီမဂၢဇင္း။
၄။ ထြန္းေဝျမင့္(ေပ်ာက္ကြယ္မသြားမီ)၊၂၀၁၇ ဇူလိုင္ ျဗဴတီမဂၢဇင္း။
၅။ ေဇမိႈင္း(ညကုိခ်ဳိးဖ်က္ခဲ့ျခင္း)၊မိုးမခအြန္လိုင္း။
-
The Sun Rays Journal- Vol 1. No 160. 12 August 2017
Comments
Post a Comment