ျပတင္းတံခါးအဖြင့္ ဇာခန္းဆီးအလြင့္( ၁၄ )
ေခတ္ျပိဳင္အမ်ုိးသမီးကဗ်ာမ်ားရဲ ႕အသံ
ကိုႏိုင္း
အခုအခ်ိန္မွာေခတ္ေပၚကဗ်ာမ်ားကုိေ ရးေနၾကတဲ႔လစဥ္ထုတ္ မဂၢဇင္း၊ ဂ်ာ နယ္ေတြရွားသေလာက္ အမ်ုိး သမီးကဗ်ာ ဆရာေတြ ကမ်ား ပုိမ်ားေနတယ္လို႔ေတာ င္ထင္မိပါတယ္။ ေခတ္ေပၚကဗ်ာေတြကုိေ ရးေနၾကတဲ့ သူေတြကလည္း ေခတ္နဲ႔အျပိဳ င္ျဖစ္လာတဲ့ အင္တာနက္ေခတ္မွာ မိမိ တို႔ရဲ႕ေဖ့ဘုတ္ေပၚတင္ျပီး ေရးေ နၾက သူေတြပုိမ်ားလာပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ေ သာကဗ်ာေရးသူမ်ား အေနနဲ႔လည္း ပုံႏွိပ္မဂၢဇင္း၊ ဂ်ာနယ္ေတြမွာ ကဗ်ာပါ ဖို႔ အာရံုမထားပဲ ေဖ့ဘုတ္ေပၚေရးေနရရင္ ေက်နပ္ေ နၾကပါတယ္။ တခ်ိဳ႕လည္း ေဖ့ဘုတ္ေ ပၚ ကဗ်ာတင္ျပီး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ကဗ်ာေရးတတ္ျပီလို႔ ထင္သူေတြ လည္း ရွိပါတယ္။ ကဗ်ာဆရာျဖစ္ျပီလို႔ ကုိ ယ္ကုိယ္ကုိယ္ အထင္ႀကီးေနသူေတြလည္ း ရွိပါတယ္။ ကဗ်ာဆရာတေယာက္၊ စာေ ပသမားတေယာက္ျဖစ္ဖို႔ ဘယ္ ေလာက္ ခက္ခဲမႈေတြ ျဖတ္သန္းခဲ႔ရသလဲ ဆိုတာ ကုိ မသိနိုင္ေတာ့ပဲ ေဖ့ဘုတ္ေပၚ နီးစပ္ရာအုပ္စုဖြဲ႔ၿပီး ကဗ်ာဆရာျဖစ္ေနတဲ့သူေတြကလည္း အမ်ားႀကီး ပါ။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ေဖ့ဘုတ္ေပၚမွာ ကဗ်ာေ ရးသူေတြအမ်ားအျပားေပၚလာတာကလည္း ဝမ္းသာစရာေကာင္းပါ တယ္။ ကဗ်ာစာေ ပနယ္ပယ္ဆိုတာ အင္မတန္မွသိမ္ေမြ႔ေ လးနက္ျပီး က်ယ္ျပန္႔ပါတယ္။ ေလ့လာ မႈ၊ အား ထုတ္မႈ၊ ဖန္တီးမႈအစဥ္အျမဲ ရွိေနရမယ့္ နယ္ပယ္တခုပါ။ အဲဒီ နယ္ပယ္ထဲမွာမွ ကဗ်ာဆိုတာအင္မတန္ မွ သိမ္ေမြ႔ေလးနက္ျပီး အျမဲရူးသြ ပ္မႈရွိေနရပါတယ္။
ထားပါေတာ့၊ အခု က်ေနာ္ရဲ႕ကဗ်ာ သုံးသပ္မႈက အခုေခတ္နဲ႔အျပိဳင္ေ ပၚထြက္လာတဲ့ ေခတ္ ေပၚကဗ်ာေတြကုိ ေခတ္ေပၚကဗ်ာထဲက ေခတ္ကုိဆြဲထုတ္ယူၿပီး ခံစားမႈအဓိကထား သုံးသပ္ျခင္း ပါ။ ေခတ္ ေပၚကဗ်ာဆိုတာကုိ အတတ္ပညာ သက္သက္နဲ႔ ခ်ဥ္းကပ္သုံးသပ္မႈကုိ က်ေနာ္တယာက္ထဲအေနနဲ႔ လက္ မခံခ်င္ပါဘူး။ ေခတ္ေပၚကဗ်ာအေနနဲ ႔လည္း စိတ္ခံစားမႈမပါပဲ အတတ္ပညာ တခုထဲသက္သက္နဲ႔ျဖစ္ မလာ နိုင္ပါ ဘူး။ အခုေခတ္ေပၚကဗ်ာေတြထဲကမွ အမ်ိဳးသမီးကဗ်ာမ်ားဆီကအသံေတြကုိ ခံစားျပီးသုံးသပ္ျပမွာ ပါ။
အခုေလာေလာဆယ္ ေရႊအျမဳေတကဗ်ာဆုရရွိသြားတဲ့ မိကုေဋ ရဲ႕ ပုန္းခိုစရာ အခြံပါမလာတဲ့ ဒဏ္ရာ ကေခတ္ကုိ ထိထိေရာက္ေရာက္ျပသြား တယ္လို႔ ဆိုခ်င္ပါတယ္။
ေရအိုင္ထဲမွာ ခရုေလးေတြသြားေနၾကတာ
အုပ္စုလိုက္၊ တေရြ႕ေရြ႕
ခရုေလးတေကာင္ကုိ လက္နဲ႔ေကာက္ယူမိေတာ့
အခြံေလးထဲကုိေၾကာက္အားလန္႔အားနဲ ႔ဝင္သြားရွာတယ္
ကုိယ္လည္း အလန္႔တၾကားနဲ႔လႊတ္ခ်မိလိုက္တယ္။
ေရအိုင္ကေလးကုိ ေငးျပီး
စိတ္လြတ္လက္လြတ္ေတြးေနမိတယ္
အေၾကာက္တရားရဲ႕အေၾကာင္း
အေၾကာက္တရားနဲ႔အကာအကြယ္အေၾကာင္း
အေၾကာက္တရား၊ အကာအကြယ္နဲ႔မလုံျခံဳ မႈေတြအေၾကာင္း။
အဲဒီခရုေလးဟာ သူ႔အခြံထဲမွာ ဘယ္ေလာက္ထိ ေၾကာက္ရြံ႕ေနခဲ့ရွာမလဲ
ခရုေလးေတြမွာရွိတဲ့ အခြံေတြဟာ
သူတို႔ေၾကာက္ရြံ႕ၾကတဲ႔အခါ ပုန္းခိုစရာေနရာတခုလား
သဘာဝတရားအားျဖင့္ရွိေနတဲ႔အခြံေလးေတြဟာ ခရုေလးေတြကုိ ဘယ္ေလာက္ထိ
လုံျခံဳမႈေပးနိုင္မွာလဲ။
ဒီကဗ်ာရဲ႕အစဟာ စကားေျပကုိျဖန္႔ခ် ထားသလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ ေခတ္ေပၚကဗ်ာေ တြဟာ ဒီလိုစကားေျပ ကုိျဖန္႔ခ်ထား တဲ့ပုံသ႑ာန္ေတြဟာ ကဗ်ာရဲ႕ရသကုိ ပ် က္စီးေစပါတယ္။ ဒီေလာက္အထိဆိုရင္ ကဗ်ာလို႔ ေတာင္ ေျပာရခက္ပါလိမ့္ မယ္။ ေခတ္ေပၚကဗ်ာဆိုတာကလည္း ေခတ္ေ တြကုိျဖတ္သန္းလာရျပီး ျဖစ္ေပၚ လာ ရေပမယ့္ကာရန္ေတြ လြတ္လပ္ခ်င္လြတ္ လပ္လာခဲ႔ေပမယ့္ ကာရန္ကုိ လုံးဝလႊ တ္ခ်ပစ္ခဲ့တာ မဟုတ္ပါ ဘူ။ ကဗ်ာရဲ ႕အလွဟာကာရန္ (သုိ႔မဟုတ္) ရစ္သမ္ေ ခၚတဲ့အသံပါမွလွတာပါ။ နိုင္ငံျခား ဘာသာျပန္ ကဗ်ာ ေတြမွာလည္း သူ႔နိုင္ ငံသူ႔လူမ်ုိးဘာသာေဗဒနဲ႔ ရစ္သမ္ေ ခၚတဲ့ကာရန္ပါေနတာကုိ ဘာသာေဗဒလဲလွ ယ္ျပီး ကုိယ့္လူမ်ဳိးကုိယ့္ ဘာသာေ ဗဒနဲ႔ကာရန္၊ ရစ္သမ္ေတြ ထည့္သြင္း နိုင္ရပါတယ္။
ေနာက္ေခတ္ေပၚကဗ်ာေတြဟာ အေၾကာင္း အရာနဲ႔ပုံသ႑ာန္မ်ွတစြာေရးမွ ကဗ်ာေ ရးသူေျပာခ်င္ျပခ်င္တဲ့ အေၾကာင္း ကုိ လွပစြာစီးဝင္ျပီး ဖတ္သူရဲ႕ရင္ထဲကုိ စီးေမ်ာလာနိုင္ မွာပါ။ ဆက္ျပီးၾကည့္ရေအာင္။
အေတြးဟာ အတိတ္ကုိကဆုန္ေပါက္ေျပးသြားခဲ ့တယ္
အေတြးဇက္ႀကိဳးေတြဟာ ရပ္တန္႔ဖို႔မစြမ္းသာေအာင္လြတ္ထြ က္လို႔
ဟုတ္တယ္
က်ေနာ္ သိပ္ေၾကာက္ခဲ့တဲ့အတိတ္ေတြ
အဲ့ဒီအတိတ္ဆီကုိ ေျပးေနတဲ့အလိုက္ကန္းဆိုးမသိတဲ ့အေတြးေတြက
ဆယ္ႏွစ္ဆိုေသာ အခ်ိန္အတိုင္းအတာမွာရပ္တန္႔လို ႔….၊
အခ်ိန္အားျဖင့္ ညရွစ္နာရီ
အိပ္ေမာက်ေနတဲ့အသက္ဆယ့္သုံးႏွစ္အရြယ္
မိန္းကေလးတေယာက္ရဲ႕ေပါင္ေပၚမွ ာ
လက္ဖဝါးခပ္ႀကီးႀကီးတခု
အထက္ေအာက္ပြတ္သင္ေနတယ္
တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ မိန္းကေလးရဲ႕ လိင္အဂၤါေပၚေရာက္လာ
ဆတ္ခနဲဝင္လာတဲ့အသိနဲ႔အတူ
ထိတ္ခနဲျဖစ္သြားတဲ့ေၾကာက္လန္႔စိ တ္
ကုိယ့္လိင္အဂၤါကုိ ပြတ္သပ္ေခ်မြေနသည့္တိုင္ေအာင္
နိုးထဖို႔မရဲတဲ့ေၾကာက္လန္႔စိတ္
ခရုေလးေတြလိုေတာင္
ေၾကာက္ရြံ႕တဲ့အခါ ပုန္းခိုစရာအခြံမရွိခဲ႔ဘူး။
ဒီေနရာကုိေရးဖြဲ႔အထိကဗ်ာမဆန္ေသး ပါဘူး။ အေၾကာင္းအရာကုိသာ အဓိကထား ေျပာျပေနတာပါ။ အေၾကာင္းအရာအရေျပာ ရမယ္ဆိုရင္ ခပ္ရဲရဲေတြးျပီး ခပ္ရဲ ရဲေရးရဲတယ္လို့ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ စကားေျပကုိ ကဗ်ာအျဖစ္(မျဖစ္ျဖစ္ေ အာင္) ျဖန္႔ခ်ထားသလိုျဖစ္ေနပါတယ္ ။
အန္တုရမယ္ ဟုတ္လား
ဘယ္လိုအန္တုရမလဲ
မ်က္လုံးေတြကုိ ဖြင့္ျပလိုက္ရမလား
နိုးေနတဲ့အေၾကာင္း သိေနတဲ့အေၾကာင္း
အဲ့ဒီမိန္းကေလးက ဖြင့္ေျပာလိုက္ရမတဲ့လား။
ေအာက္ႏႈတ္ခမ္းအတြင္းသားေတြကုိ ကုိက္ခဲထားမိတယ္
လက္ဖဝါးေတြကုိ မုန္းတီးခဲ့တယ္
တူဝရီးဆိုတဲ့အသုံးအႏႈန္းကုိနာက်င္တယ္။
ဒီေနရာမွာ လက္ရွိေခတ္ကုိျပလိုက္ပါတယ္။ ဒီေ ခတ္မွာမွ မၾကားဖူးတာေတြၾကားေနရပါတယ္။ လူေ တြ က လူ႔စိတ္ေတြ ေပ်ာက္ကြယ္ေနပါျပီ။ တဏွာ၊ ေလာဘရမၼက္ေတြ ႀကီးထြားရွင္ သန္လာေနတာက ေခတ္မီ ေနပါတယ္ဆိုတဲ့ေ ခတ္ကုိ ဖ်က္ဆီးပစ္ေနပါျပီ။ အင္တာ နက္ေတြကတဆင့္ အျပာဗီဒီယုိကားေတြ၊ အျပာ ပုံေတြ၊ အျပာစာအုပ္ေတြ အလြယ္ တကူရေနတာက လူေတြကုိပ်က္စီးေအာင္ ဖ်က္ဆီးေနတာပါ။ ေစာင့္ ထိန္းသင့္ တဲ့သိကၡာတရားေတြ၊ ေရွာင္က်ဥ္သင့္ တဲ႔အရွက္တရားေတြက ေသြးသားအရင္းေ တြေတာင္မွ လြန္က်ဴးမႈေတြျဖစ္ေ နၾကပါတယ္။ ဒုစရိုက္ေတြပုိျပီး ထြ န္းကားရွင္သန္ေနတဲ့ေခတ္ျဖစ္သြား ပါျပီ။
မ်က္ရည္ဆိုတာ
မ်က္ဝန္းထဲမွာရွိေနရတာ ပုိနာက်င္စရာေကာင္းမွန္း
အသံဆိုတာ ရင္ဘတ္ထဲမွာ ေအာ္ဟစ္ေပါက္ကြဲလိုက္ရတာ
ပုိျပီးဝမ္းနည္းစရာ
ငုိေႂကြးျခင္းဆိုတာ ႏွလုံးသားထဲ့မွာ ပုိျပီးလုံျခံဳမွန္း
အရွက္တရားဆိုတာ တူမတေယာက္ရဲ႕ေပါင္ေပၚက
ဦးေလးတေယာက္ရဲ႕လက္ဖဝါးထဲမွာ မတည္ရွိမွန္း
အဲ့ ဆယ္သုံးႏွစ္အရြယ္မိန္းကေလး ေကာင္ းေကာင္းသိခဲ့ရတာေပါ့။
အဟက္
ဒါနဲ႔ ရွင္တို႔ကေရာ ဘယ္လုိေခါင္းစဥ္တပ္ၾကမွာတဲ႔လဲ
သက္ငယ္မုဒိန္းလား
လိင္အဂၤါနဲ႔ဆက္ဆံမွမုဒိန္းမႈလို ႔သတ္မွတ္ၾကမလား
အဲ့ဒီစိတ္ဒဏ္ရာကုိ ဘယ္လိုေဆးပညာနဲ႔ကုသေပးၾကမွာတဲ ႔လဲ
အဲံဒီနာၾကည္းမႈကုိ ဘယ္လိုအဖြဲ ႔အစည္းေတြက ဘယ္လိုနည္းလမ္းေတြနဲ႔
ကူညီေျဖေဖ်ာက္ေပးၾကမတဲ့လဲ။
ငါးႏွစ္ၾကာ၊ ဆယ္ႏွစ္ၾကာ
ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္ၾကာ
အဟား
မေသမခ်င္း၊ ဘယ္ေတာ့မွေမ့လို ႔မရမယ့္အနာ
ေခ်မြပြတ္သပ္ခံလိုက္ရတာ လိင္အဂၤါတခုတည္းမဟုတ္ဘူး
ျဖဴစင္ပါတယ္ဆိုတဲ့ႏွလုံးသား
အဲ့ဒီႏွလုံးသားဟာ ေသြးစိမ္းရွင္ရွင္ထြက္လို႔
ျပည္ပုပ္ေတြဗရပြနဲ႔ အဲ့ဒီအနာဟာ
ဘယ္သူမွ ေဆးမထည့္ေပးခဲ့ပဲ ကုိယ့္ဘာသာက်က္ပစ္လိုက္ရတယ္။
အဲ့ဒီလက္ဖဝါးကုိျမင္တိုင္း ခပ္စူ းစူးၾကည့္တယ္
အဲ့ဒီလက္ဖဝါးနဲ႔အနီးတဝုိက္မွာ တံေ ထြးခပ္ၾကမ္းၾကမ္းေထြးတယ္
ဒီေလာက္ပဲ တတ္ႏိုင္တဲ့ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္လည္ း
မုန္းတယ္။ ။
ေနာက္ဆုံးအဆုံးသတ္ကေတာ့ ကဗ်ာအေတြ းနဲ႔လွလာပါတယ္။ နိမိတ္ပုံအနည္း ငယ္ထည့္ျပီး ဒီျဖစ္ေနတဲ့ ေခတ္ကုိ ထိထိေရာက္ေရာ က္ေျပာနိုင္တယ္လို႔ ဆိုနိုင္ပါ တယ္။ ဒါေပမဲ့၊ ေခတ္ေပၚကဗ်ာတပု ဒ္အရဆိုရင္ စကားေျပဘက္ ပုိေရာက္ေ နပါတယ္။ ကဗ်ာေရးသူရဲ႕စိတ္ခံစားမႈ ကုိေခတ္နဲ႔ညီေအာင္ စကားေျပသေဘာနဲ႔ ႔ေျပာနိုင္ခဲ့တယ္လို႔ေျပာရမွာပါ ။
ေရႊအျမဳေတကေပးတဲ့တစ္ႏွစ္တာကဗ်ာ ဆုအေနနဲ႔ ဘယ္လုိနားလည္သတ္မွတ္ျပီ း ေပးလည္းဆိုတာေတာ့ အျငင္းပြားရမွ ာပါပဲ။ ဒီတစ္ႏွစ္တာအတြင္းမွာ ထြက္ ခဲ႔ၾကတဲ့ပုံႏွိပ္မဂၢဇင္းေတြ၊ ဂ်ာ နယ္ေတြထဲကေခတ္ေပၚ ကဗ်ာေတြကုိ နားမလည္တာလား။ မခံစား တတ္တာလားဆို တာေတာ့။
ကုိနိုင္း
သုံးသပ္မိေသာကဗ်ာ။
၁။ မိကုေဋ၊(ပုန္းခိုစရာ အခြံပါမလာတဲ႔ဒဏ္ရာ)၊ ႏွင္းဆီျဖဴမဂၢဇင္း၊ ဇန္နဝါရီ၊၂၀၁၇
(ေရႊအျမဳေတ ေရႊရင္ထိုးကဗ်ာဆု၊ ေမလ ၂၀၁၇)
- သူရိယေနဝန္း ဂ်ာနယ္
Vol 1. No 150. 3 June 2017
Comments
Post a Comment