Saturday, November 26, 2016

k

သစ္ခက္သံလြင္(မိုးမခ)- ေတြ႔ဆုံေမးျမန္းခန္း၊ ဆရာမင္းသစ္ႏွင့္ မာန္(ေတာင္လုံးျပန္) အပိုင္း (၃-၄)



ဆရာမင္းသစ္ႏွင့္ ေတြ႔ဆုံေမးျမန္းခန္း – အပုိင္း (၃-၄)
ေတြ႔ဆုံေမးျမန္းသူ စာေရးဆရာ မာန္ (ေတာင္လုံးျပန္)
ပန္းခ်ီ မင္းေဝေအာင္

ဆရာမင္းသစ္ကို က်ေနာ္အင္တာဗ်ဴးခြင့္ေတာင္းထားသည္မွာ (၂) ႏွစ္ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ။ က်ေနာ့္အတြက္ ကံေကာင္းလွသည္မွာ က်ေနာ့္ရဲ႕လူသိမမ်ားလွေသာ ဝတၱဳရွည္တပုဒ္ကို ဆရာဖတ္ဖူးထားျခင္း ေၾကာင့္ပင္။ က်ေနာ္နဲ႔ေတြ႔ေတာ့ မိတ္ဆက္စကားေျပာျပခ်ိန္ ဆရာက ထိုဝတၱဳကို မွတ္မွတ္ရရ ျပန္ေျပာၿပီး သူက်ေနာ့္ကေလာင္ကိုသိထားေၾကာင္းႏွင့္ ထိုဝတၳဳ အေပၚသေဘာက်ေၾကာင္း ေျပာျပ သျဖင့္ က်ေနာ္ၾကည္ႏူးမဆံုး။ သူနဲ႔က်ေနာ္ ေရစက္ဆံုခ်င္ေတာ့ ပင္းယမဂၢဇင္းမွာျပန္ဆံုရသည္။ သူက အယ္ဒီတာခ်ဳပ္၊ က်ေနာ္က လူငယ္ပိုင္းဆိုင္ရာစာေပတာဝန္ခံ။ ထို႔ေနာက္ပိုင္း ဆရာႏွင့္ႀကိဳ႕ၾကား ႀကိဳ႕ၾကား ေတြ႔ၾကသည္။ က်ေနာ္က ဆရာဦးဝင္းၿငိမ္းတို႔ကို အင္တာဗ်ဴးၿပီးေနာက္ပိုင္း စာေပနယ္မွ ဝါရင့္သမာရင့္မ်ားႏွင့္ ထပ္၍အင္တာမဗ်ဴး ျဖစ္။ ႏိုင္ငံေရး ေသာင္သာေသာကာလမို႔ ႏိုင္ငံေရး အင္တာဗ်ဴးမ်ားခ်ည္း ငါးႏွစ္ေက်ာ္အခ်ိန္ကုန္ခဲ့သည္။ ယခုမွ ဆရာမင္းသစ္ႏွင့္ခ်ိန္းဆိုကာ လြန္ခဲ့ေသာ (၂) ႏွစ္က အလုပ္ေႂကြးကိုဆပ္ရျခင္းပင္။ ၁၅၊ ၁၀၊ ၂၀၁၆ ေန႔ တြင္ ပထမအႀကိမ္၊ ၁၉၊ ၁၀၊ ၂၀၁၆ ေန႔ တြင္ ဒုတိယအႀကိမ္ေတြ႔ဆံုကာ အားပါးတရ ေမးျမန္း ျဖစ္ခဲ့သမွ် တင္ျပလိုက္ရပါေတာ့သည္။
မာန္ (ေတာင္လုံးျပန္)  
 ..................
 ဆရာမင္းသစ္အင္တာဗ်ဴး(၃)
------------------------------
မင္းသစ္။ ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့က်ေနာ္ဆိုရင္ မနၲေလးတကၠသိုလ္မွာဖိုင္နယ္မွာက်လို႔ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ မွာ ေျပာင္းေျဖရတယ္။ ဆယ္တန္းစန္တာေျပာင္းေျဖသလိုေပါ့ဗ်ာ၊ ရန္ကုန္ေျဖေနရာက မနၲေလး ေျပာင္းေျဖ ခ်င္သလားလြယ္လြယ္ေလး၊ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္ကဖိုင္နယ္က်လို႔ ရန္ကုန္ေျပာင္းေျဖ လိုက္တာ ဘြဲ႔ရေတာ့ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ဘြဲ႔ရျဖစ္သြားေရာ။ ခပ္တည္တည္ပဲ၊ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္တက္ခဲ့ရတာလည္း မဟုတ္ဘူး၊ အဲဒီတုန္းက မွတ္မွတ္ရရဗ်ာ၊ က်ေနာ္နဲ႔အတူ တြဲေျဖရတဲ့သူကဘယ္သူတုန္းဆိုေတာ့ စာေရးဆရာ မိုးေဝရဲ႕ သားမက္၊ သူ႔နာမည္က စင္ျမဴရယ္ သာျမင့္တဲ့၊ သူ႔အေဖက ေဒါက္တာသာျမင့္၊ သူက ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ရဲ႕ လက္ရွိသတၲေဗဒ ပါေမာကၡ၊စင္ျမဴရယ္သာျမင့္က်တာက အဲဒီ သတၲေဗဒနဲ႔က်တာ။ ဟားဟား၊ အဲဒါမ်ိဳးဗ်၊ မလုပ္နဲ႔ မရဘူး။

မာန္။ ။လွလိုက္တာဆရာရယ္၊တကယ္ပါ


မင္းသစ္။ ။ဆိုလိုတာက၊ က်ေနာ္တို႔ျဖတ္သန္းတဲ့ေခတ္ေလးေတြ ဘယ္ေလာက္မဂၤလာ ရွိလိုက္သလဲ ဆိုတာပါ၊ ဦးႏုကလည္းေျပာတယ္ေလ၊ သူ႔သားစာေမးပြဲက်ေတာ့ ဘယ္ႏွမွတ္မွ ေအာင္မွာလဲ၊ ၄၀ မွေအာင္ မွာဆိုေတာ့၊ အဲဒါဆို ၄၀ ရေအာင္ ဒီေကာင့္ကိုဆက္ေျဖခိုင္းေပါ့ဆရာရယ္တဲ့၊ မေကာင္းဘူး လားဗ်ာ။
သတၲေဗဒပါေမာကၡသားကသတၲေဗဒနဲ႔က်တယ္။ အဲဒီလို အဲဒီလိုအဲဒီလိုေလးေတြဗ်၊ ဒါဟာ က်ေနာ့္ရဲ႕ ပညာေရးျဖတ္သန္းမႈေလးေတြ။

မာန္။ ။ဆရာမနၲေလးတကၠသိုလ္တက္ေတာ့အျပင္ေနတာလား၊ ေဘာ္ဒါလားဆရာ

မင္းသစ္။ ။ပထမေတာ့ေဘာ္ဒါေနတာေပါ့၊ စာေမးပြဲက်ေတာ့ အျပင္ထုတ္ခံရတယ္။
အျပင္ေဆာင္မွာေနရတယ္၊ ေဘာဓိကုန္းလို႔ေခၚတယ္။

မာန္။ ။ အဲဒီတကၠသိုလ္တက္ခဲ့တုန္းကအမွတ္တရေလးေတြေျပာျပပါဦးဆရာ
မင္းသစ္။ ။တကၠသိုလ္ေနတဲ့အမွတ္တရကဘာလဲဆိုေတာ့ ခုေခတ္ကေလးေတြေရာ၊ ကေလး မိဘေတြကိုေရာ က်ေနာ္သနားတာ၊ က်ေနာ္တို႔တုန္းက မနက္မိုးလင္းရင္ ထမင္းေကၽြးတယ္၊ ေက်ာင္းကေကၽြးတာ၊ အသားဟင္း၊ အသီးအရြက္၊ အရည္ေသာက္၊ ေနာက္၊ ငံျပာရည္ တို႔စရာက ပါေသးတယ္။ အဲဒီဟင္းစာရင္းကိုလည္း ေဘာ္ဒါေနတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြက ဆြဲတာ
မာန္။ ။ေဩာ္၊ ဘယ္ေန႔မွာဘာစားမယ္ဆိုၿပီး မီႏူးဆြဲတာလားဆရာ
မင္းသစ္။ ။ ဟုတ္တယ္၊ အဲဒီတုန္းကအေဆာင္သာယာေရးကလည္း(Art center) လို႔ေခၚတယ္။ ဆိုရွယ္အန္ရီဒင္းအဆိုစီေကးရွင္း၊ သဟာရနဲ႔စာဖတ္အသင္းတဲ့၊ အဲဒီမွာလည္း စာအရမ္းဖတ္ ျဖစ္တာပဲ၊ ကိုယ့္အရင္ေရွ႕ကလူေတြဖတ္ခဲ့တာေတြၾကည့္ရတာ၊ က်ေနာ္လည္း လိုက္ဘရီကိုသြား ၾကည့္တယ္၊ 'တြမ္တီဖတ္စ္စက်ဴရီခရက္တီကယ္အက္ေဆး'ဆိုတဲ့စာအုပ္၊ ေနာက္ဖက္မွာက ငွားၾကည့္ထားတဲ့သူေတြ အမည္စာရင္းပါတယ္၊ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ၾကည္လင္တဲ့၊ ရွာၾကည့္ေတာ့ ၾကည္လင္ငွားငွားလွခ်ည္လားေပါ့၊
အဲဒါနဲ႔စာၾကည့္တိုက္မႉးကိုေမးၾကည့္ရတယ္၊ ၾကည္လင္ဆိုတဲ့ေက်ာင္းသားဟာ ဘယ္သူတုန္းေပါ့၊ ဟာ၊ မင္းကလည္း ကဗ်ာဆရာၾကည္ေအာင္ေပါ့ကြာတဲ့။

မာန္။ ။ေဟာ၊ ဇာတ္လမ္းစၿပီ၊ တယ္ဟုတ္ပါလားဆရာ
မင္းသစ္။ ။ေအးဗ်ာ၊ က်ေနာ္လည္းအဲဒီမွာလူလည္လုပ္ၿပီး ၾကည္လင္ငွားခဲ့သမၽွေတြလိုက္ဖတ္ ေတာ့တာပဲ၊ ဟဲဟဲ၊ ဟုတ္တယ္မို႔လား၊ ၿပီးတာပဲ။ ထားေတာ့ဗ်ာ၊ ဒါက တပိုင္း။ ေန႔ခင္းၾကေတာ့ အစားအေသာက္ေကၽြး တာေတြ ေျပာျပဦးမယ္၊ ေန႔ခင္းမွာကေန႔က မႏၱေလးမုန္႔တီ ဆိုပါေတာ့၊ မုန္႔တီသုတ္၊ ေနာက္ေန႔ ရန္ကုန္ မုန္႔ဟင္းခါး၊ ခ်က္လည္း မခ်က္တတ္ပါဘူး၊ မွာတာပဲရွိတာ။
ညေနၾကေတာ့လည္း မနက္ဟင္းနဲ႔မထပ္ေစရဘူး၊ အသားဟင္းနဲ႔ ဘာနဲ႔မွာထားတယ္၊ ဒါက ေက်ာင္း သားေတြကမွာတာကို ခ်က္ေပးရတာ။ ကိုးနာရီထိုးရင္ သံေခ်ာင္းေခါက္ၿပီ၊ ညပိုင္း လက္ဖက္ရည္ လာေသာက္ဖို႔။ အဲဒါ(၅၆)က်ပ္၊ တစ္လကိုသြင္းရတဲ့စရိတ္၊ ေနတာပါ အၿပီးေနာ္၊ စားတာေရာ ဘာေရာမွ( ၅၆)က်ပ္၊ အဲဒီေတာ့ အိမ္ကတစ္ရာပို႔ႏိုင္တဲ့ေက်ာင္းသားက သူေဌးပဲ၊ က်ေနာ္တို႔ဆိုရင္ အေမက အိမ္က တစ္လကိုတစ္ရာပို႔တယ္၊ အဲဒါကိုဘီယာေသာက္မွ ေကာလိပ္ ေက်ာင္းသား ပီသတယ္ဆိုၿပီး အဲဒီတုန္း ကေတာ ့ဘီယာသြားေသာက္က်တာေပါ့၊
ဘီယာတစ္လံုး သံုးက်ပ္ခြဲ၊ ပိုက္ဆံေရာက္တဲ့ကာလေလးမွာ သြားေသာက္ၾကတာ။ ျပန္စဥ္းစားမိတာက အဲဒီတုန္းက ဘီယာတစ္လံုးသံုးက်ပ္ခြဲ၊ အခုေထာင့္ငါးရာ၊ ေဩာ္လို႔၊ ထားပါေတာ့ေလ ဒါကေတာ့။ ဒါေတြက ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈအရျဖစ္ရတဲ့ကိစၥေတြဆိုေတာ့ထားပါေတာ့။

ဆရာမင္းသစ္အင္တာဗ်ဴး(၄)

မင္းသစ္။ ။ က်ေနာ့္ဘဝမွာငယ္စဥ္ကတည္းကဘယ္သူနဲ႔စေတြ႔သလဲဆိုေတာ့ ကိုးတန္းေလာက္မွာ တည္းက ခင္ေနတာ။ က်ေနာ့္ထက္ တစ္တန္းႀကီးပါတယ္။ ျမတ္သင္း၊ ဆရာျမတ္သင္းေပါ့။ သူနဲ႔ စစ္ကိုင္းမွာ တုန္းက တေက်ာင္းတည္းေနခဲ့ရတာကိုး။ မႏၱေလးတကၠသိုလ္ေရာက္ေတာ့လည္း အတူတူေပါ့၊ သူ႔ဆီက ဂိုက္လိုင္း က်ေနာ္အမ်ားႀကီးရတယ္။ သူက(ဆရာမေလးရယ္ စိုးရိမ္မိတယ္) ဝတၱဳနဲ႔ ျမဝတီမဂၢဇင္းမွာ ဆု ရေတာ့ အရမ္းအားက်မိတယ္။ အဲဒီမွာ လူကစာေရးဆရာ အရမ္းျဖစ္ခ်င္ ေနၿပီ။ ကိုယ့္နားကလူက ျဖစ္ေနၿပီကိုး။ 

အဲဒါနဲ႔က်ေနာ္ ကိုယ့္ပိုက္ဆံနဲ႔ကိုယ္' အညာပေလြကဗ်ာမ်ား' ဆိုၿပီး 1966 မွာ စာအုပ္တစ္အုပ္ ထုတ္တယ္။
မာန္။ ။ေက်ာင္းသားဘဝနဲ႔ထုတ္တာဆိုေတာ့ေက်ာင္းတြင္းမွာပဲထုတ္တာလား၊ အျပင္အေနနဲ႔႔ပံုႏွိပ္တိုက္နဲ႔ ထုတ္ တာလားဆရာ။
မင္းသစ္။ ။ အျပင္ပံုႏွိပ္တိုက္နဲ႔ထုတ္တာပါ၊ ဗဟိုစည္ပံုႏွိပ္တိုက္နဲ႔ထုတ္တာ
မာန္ ။ ။ ကေလာင္ကေရာဆရာ

မင္းသစ္ ။ ။ ကေလာင္ကအဲဒီတုန္းက ေမာင္မင္းျမတ္(အညာတကၠသိုလ္)နဲ႔၊ အဲဒီေခတ္က ေမာင္ေခတ္၊ ေမာင္သင္းခိုင္၊ ေမာင္ေဆြတင့္၊ အဲဒီလိုမ်ိဳးေတြေပါ့၊ေမာင္လြန္းၾကင္၊ အဲဒါမ်ဳိး၊ ဆိုေတာ့ က်ေနာ္လည္း ေမာင္မင္းျမတ္ေပါ့၊ ေနာက္ကလည္း တကၠသိုလ္ကပါခ်င္ေသးတာဆိုေတာ့ ေမာင္မင္းျမတ္(အညာတကၠသိုလ္)ေပါ့။

မာန္။ ။ဆရာ့အမည္ရင္းကေရာ..
မင္းသစ္။ ။ ျမတ္သူ
မာန္။ ။စာအုပ္ထုတ္ၿပီးေနာက္ပိုင္းဆက္ေျပာပါဦးဆရာ
မင္းသစ္။ ။ စာအုပ္ထုတ္ၿပီးေတာ့ အဲဒီစာအုပ္ အလကားေပးပစ္တာေပါ့ဗ်ာ၊ အဲဒီစာအုပ္ထြက္ေနဆဲ ကာလမွာပဲ 1966 ေဖေဖာ္ဝါရီလထုတ္ ျမဝတီမဂၢဇင္းမွာ က်ေနာ့္ကဗ်ာ ပါလာတယ္၊ (ဧည့္သည္ဆိုးသို႔) ဆိုတဲ့ကဗ်ာပါလာတယ္။
မာန္။ ။ ဟာ အဲဒီကာလမွာ ျမဝတီမဂၢဇင္းဆိုတာ တကဲ့အႀကီးႀကီးေနာ္
မင္းသစ္။ ။ ဟုတ္တယ္၊ အဲဒီျမဝတီမွာပါလာေရာ၊ အဲဒီမွာတင္ စာေပပိုးက လူမွာ ေတာ္ေတာ္ကို ႀကီးသြားၿပီ။  စာအုပ္ေလးကလည္း ထုတ္၊ စာအုပ္ထုတ္တာက ကိုယ့္ပိုက္ဆံနဲ႔ ကိုယ္ေလ။ ဟိုမွာက အယ္ဒီတာကေရြးတာ၊ အဲဒီမွာတင္ ကိုင္း၊ ရန္ကုန္ဆင္းေတာ့မယ္ေပါ့။
မာန္။ ။ ေက်ာင္းေရာၿပီးၿပီလားဆရာ
မင္းသစ္။ ။ မၿပီးေသးဘူး၊ ေစာေစာကေျပာခဲ့သလိုမနၲေလး တကၠသိုလ္မွာ ဖိုင္နယ္က်တယ္။ အဲဒီေတာ့ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ကို ဆလ္ဖီမန္ဒရီ ေျပာင္းေျဖရင္း ရန္ကုန္ဆင္းၿပီးသား ျဖစ္သြားတယ္။ ျပ႒ာန္းသမၽွ ဘာသာစံုအကုန္ျပန္ေျဖရတယ္။ ပါေမာကၡသားေတြေရာ ဘာေတြေရာ အကုန္ျပန္ေျဖၾကတာေပါ့။
မာန္။ ။ ဟုတ္ၿပီဆရာ၊ ရန္ကုန္ေရာက္ၿပီးေတာ့ ဆက္ေျပာပါဦး
မင္းသစ္။ ။ ရန္ကုန္ေရာက္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္အထက္တန္းျပဆရာဆြဲခန္႔အျဖစ္ အထက(၄)အလံုမွာ ဝင္လုပ္ေသးတယ္။ ေအာင္စာရင္းထြက္ၿပီး ဒီေန႔ေအာင္စာရင္းထြက္ ေနာက္ေန႔ခန္႔တာပဲ အဲဒီတုန္းက ရန္ကုန္တိုင္းပညာေရးမႉးက ဦးခင္ေမာင္ျဖဴ။
မာန္။ ။ ေၾကာ္ျငာေတြ႔လို႔သြားတာလား၊ အဆက္အစပ္နဲ႔သြားတာလားဆရာ
မင္းသစ္။ ။ အဆက္အစပ္နဲ႔သြားတာ
မာန္။ ။ ေျပာပါဦးဆရာ
မင္းသစ္။ ။ အဆက္အစပ္နဲ႔ဆိုတာက က်ေနာ္ဖိုင္နယ္လာေျဖ တဲ့အိမ္က ဘယ္သူ႔အိမ္တုန္း ဆိုေတာ့ သိပ္ရယ္ရတယ္ဗ်၊ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း ဦးဗေဆြအိမ္။ က်ားႀကီးဗေဆြ၊ အဲဒီအိမ္မွာ၊ က်ားႀကီးဗေဆြက သိပ္ရယ္ရတယ္ဗ်။ ၾကည့္ျမင္တိုင္ ဗိုလ္ခင္ေမာင္ကို လွမ္းေျပာတာ။ 'ဗိုလ္ခင္ေမာင္ဗိုလ္ခင္ေမာင္ ငါ့အိမ္မွာ ဘီစီပီတေကာင္ ေရာက္ေနတယ္ကြတဲ့၊ ဗကပေခတ္ဆိုေတာ့ ဟားဟား
မာန္။ ။ ဟုတ္ပဆရာရယ္၊ ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ တေယာက္ေရာက္ေနတာကိုး
မင္းသစ္။ ။ ေအးဗ်ာ။ က်ဳပ္အဲဒီမွာ သိပ္ျမတ္လိုက္တာတခုရွိတယ္၊ ၃၃ ဦးအၾကံေပးအဖြဲ႔ဆိုၿပီး ဗိုလ္ေနဝင္း က ဖြဲ႔တယ္၊ ဖြဲ႕ခ်င္ေယာင္ေဆာင္တာေပါ့ေလ။ လူႀကီးေတြက တက္ႂကြၿပီးေတာ့ လာၾကတယ္။ အဲဒီမွာက်ေနာ့္ကိုတာဝန္ေပးတာ၊ ဒီေကာင့္ကို သုေတသနမႉး လုပ္ခိုင္းလိုက္။ ဖတ္စရာရွိတာ ဒီေကာင္ အကုန္ဖတ္ပါေစတဲ့။ တည္ျမဲဖဆပလအဖြဲ႔က မွတ္တမ္းေတြ၊ ဒိုင္ယာရီေတြ အကုန္လံုး က်ေနာ္ဖတ္ရတယ္။
အဲဒီလိုဖတ္ရင္း ဟိုတုန္းကေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ျပည္သူ႔အေရးေတာ္ပံုပါတီအေၾကာင္း က်ေနာ္ေကာင္း ေကာင္း သိလိုက္ရတယ္။

တခါတေလက်ေတာ့လည္း သူတို႔အနားမွာထိုင္ရင္း သူတို႔ခ်င္းခ်င္းေျပာတဲ့စကားေတြ။ အဲဒီတုန္းက ေအာင္ ဆန္းက ဘာေျပာတာ၊ ကိုႀကီးႏုက ဘာေျပာတာ၊ အဲဒါမ်ဳိးေလးေတြက အစ ၾကားရေတာ့ ျမတ္တာေပါ့ဗ်ာ၊ က်ေနာ္ေတာ္ေတာ္ကို အရေခ်ာင္တယ္၊ ေျပာရရင္ေတာ့ က်ေနာ္ ဆရာေကာင္းေတြ ရခဲ့တာေပါ့။ သင္ ဆရာ ျမင္ဆရာ ၾကားဆရာအေကာင္းစားေတြ ခ်ည္းပဲ က်ေနာ္ရခဲ့တာ။

မာန္။ ။ ဦးဗေဆြအိမ္မွာ ဘယ္ေလာက္ၾကာခဲ့လဲဆရာ
မင္းသစ္။ ။ ဘာမွမၾကာဘူး၊ ေျခာက္လေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ပဲၾကာတယ္။ စာေမးပြဲေျဖစဥ္ကာလေပါ့ ၃၃ ဦးအၾကံေပးအဖြဲ႔လည္းပ်က္ေရာ က်ေနာ္လည္း ေက်ာင္းဆရာအလုပ္က ထြက္ပစ္လိုက္တယ္။ ထြက္ၿပီးေတာ့ ဘာလုပ္သလဲဆိုေတာ့ တြံေတးသိန္းတန္ဆီက လာေခၚေရာ။
မာန္။ ။ဟုတ္ၿပီ၊ တြံေတးသိန္းတန္ဆီေရာက္ပံုေလးေျပာပါဦးဆရာ၊ ဂီတလိုင္းေရာက္သြားတာေလး၊ ဘယ္လိုမ်ားသြားေတြ႔ၾကတာလဲ ဆရာရယ္၊
မင္းသစ္။ ။ ဘယ္လိုသြားေတြ႔ၾကသလဲဆိုေတာ့ ညဘက္ညဘက္ဆိုလို႔ရွိရင္ ဦးဗေဆြအိမ္ေရွ႕က ကြပ္ပစ္ ႀကီးေပၚမွာ သီခ်င္းေတြဆိုၾကတယ္၊ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ေရးခဲ့တဲ့ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ျမန္မာသီခ်င္း ေတြ ရွိတယ္၊ မႏၱေလးတကၠသိုလ္တုန္းကေရးခဲ့တာ။ အဲဒါေတြကို မႏၱေလးမွာတုန္းက ကိုေစာခ်စ္၊ အခု လယ္တြင္း သားေစာခ်စ္တို႔က ဒိုင္ခံဆိုခဲ့ၾကတယ္။
သမိုင္းပါေမာကၡ ဦးတိုးလွတို႔က ဆို။ က်ေနာ္ကေရး၊ ဂီတဆည္းဆာတို႔ ဘာတို႔မွာေပါ့၊ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ေနာ္၊ ဟိုတုန္းကဆိုခဲ့ၾကတာ။ ထားေတာ့ အဲဒီဟာ။
က်ေနာ္ရန္ကုန္ေရာက္ေတာ့ သန္းထူးဆိုတာ သေဘၤာသား၊ သူကတြံေတးသိန္းတန္တို႔ အိမ္မွာ စား အိမ္ေသာက္အိမ္ဖဲရိုက္ေနၾကအိမ္၊ တြံေတးသိန္းတန္က ေညာင္တုန္းလမ္းမွာ ေနေနၿပီ။ ေျမနီကုန္း စမ္းေခ်ာင္းဘက္၊(ေနာက္မွျမဴျမဴေျပာျပလို႔ က်ေနာ္သိရတာ။ ဆရာျမသန္းတင့္တို႔လည္း အဲဒီတုန္း က ေညာင္တုန္းလမ္းမွာ ေနခဲ့ေသးတယ္တဲ့)။ အဲဒါနဲ႔က်ေနာ္ တြံေတးသိန္းတန္ဆီေရာက္သြားၿပီး သီခ်င္း ေရးတယ္၊ ေနာက္ၿပီးက်ေတာ့ ဝတၱဳဇာတ္ညြန္းေရးတယ္။

မာန္။ ။ ဝတၱဳဇာတ္ညြန္း၊ ဘာအတြက္လဲဆရာ
မင္းသစ္။ ။ ရုပ္ရွင္ရိုက္ဖို႔ေလ၊ က်ေနာ္အဲဒီဝတၲဳေတြရဲ႕အမည္ေတြေတာ့ မေျပာပါရေစနဲ႔။

(အပိုင္း -၁-၂- http://www.jojar.net/2016/11/blog-post_32.html

(ဆက္ပါဦးမည္)