သစ္ခက္သံလြင္ အမွတ္တရမ်ား၊ ဒီဇိုင္းမ်ဳိးေဆြသန္းရဲ႕ ဂ်ပ္ဆင္ထိပ္က လရိပ္ျပာ



ဂ်ပ္ဆင္ထိပ္က လရိပ္ျပာ 

ဒီဇိုင္းမ်ိဳးေဆြသန္း

လင္းလက္ေတာက္ပဆဲမွာပဲ ႐ုတ္တရက္ ကြဲေၾကသြားျပန္တယ္ အို ညေနၾကယ္’ 
(သက္ၿငိမ္) လို႔ စာ႐ိုက္လိုက္တယ္။
အဲဒီမွာပဲ ကၽြန္ေတာ့္တကိုယ္စာ ေတြးမိပါတယ္။ ‘ဘာေၾကာင့္မွန္း ကိုယ္မသိခဲ့ပါ၊
ဂ်ပ္ဆင္ထိပ္က လရိပ္ျပာရယ္’ လို႔ပါ။
ကၽြန္ေတာ့္ကိုေပးခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တေခတ္လံုးကို ေပးခဲ့တာပါ။
 
( ထူးအိမ္သင္ဆုံးၿပီး အမွတ္တရစာအုပ္ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ အစိမ္းေရာင္ထဲတြင္ မ်ဳိးေဆြသန္းေရးေသာစာ )
 


ေနေရာင္ပူျပင္းလွတဲ့ မံုရြာၿမိဳ႕ရဲ႕လမ္းမေပၚမွာ ကတၱရာ လမ္းေစးေတြ အေငြ႔ပ်ံေနတယ္၊ ဗာဒံရြက္ေျခာက္ေတြ က ေလ ႐ူးေလးေနာက္ ကို ေလွ်ာက္လိုက္ေနတယ္။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ထဲက လူေတြက နားကိုစြင့္ရင္း အေဝး ကုိေငးေနၾကတယ္။ အဲ့ဒီလူေတြၾကားမွာထိုင္ေနရင္းနဲ႔ ခင္ဗ်ားရဲ႕ အသံကုိ စၾကားရတယ္။
မိုးေတြ႐ြာေနတဲ့ ေကာင္းကင္ေအာက္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ သစ္ပင္ေတြက ကုပ္ဝပ္ၿငိမ္သက္ေနၾကတယ္၊ မိုးစက္ေသးေသးေလးေတြက ေလ႐ူးေနာက္ကို ေဝ့ခနဲ ပါသြားတယ္၊၊ ေရေဝးသခၤ်ဳိင္းထဲမွာ လူေတြ ေယာက္ ယက္ခတ္ေနတယ္။
အဲ့ဒီ လူေတြၾကားကေန ခင္ဗ်ားရဲ႕မ်က္ႏွာကို ဂူပိတ္ခါနီးလွစ္ခနဲ အဖြင့္မွာ ေတြ႔လိုက္ရတယ္၊ အဲဒီက်ေတာ့ ခင္ဗ်ားက အသံမဲ့၊ အသက္မဲ့။
ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ခင္ဗ်ားရဲ႕ေတြ႔ဆံုျခင္းမွာ သစ္ရြက္ေျခာက္ေတြနဲ႔စၿပီး မိုးစက္ေသးေသးေလးေတြမွာ အဆံုးသတ္တယ္။
အဲဒီ အစနဲ႔အဆံုးရဲ႕ၾကားထဲမွာ မံုရြာ၊ မႏၲေလးေက်ာင္းသား ေန႔ရက္ေတြမွာ
ခင္ဗ်ားသီခ်င္းေတြနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ျဖတ္သန္းဖူးတယ္။ 

ရန္ကုန္ကိုေရာက္ေတာ့ ခင္ဗ်ားနဲ႔ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္တဆိုင္မွာ မသိကၽြမ္းပဲနဲ႔အတူထိုင္ဖူးရင္း ၾကားလူ တေယာက္က မိတ္ဆက္ေပးလုိ႔ ခဏခင္မင္ရဖူးတယ္။ လွည္းတန္းေစ်းေရွ႕မွာ ခင္ဗ်ားကခရစၥမတ္ ဦးထုပ္နဲ႔ ပန္းသီးႀကီးႀကီးတလံုးကိုင္ၿပီး လမ္းျဖတ္ကူးဖို႔ ရပ္ေနတာေတြ႔ေတာ့ ‘စန္တာကေလာ့ႀကီးလား' ဆိုေတာ့ 'ဟုတ္တယ္’ လို႔ ေျဖဖူးတယ္။ ေခါင္းမွာပုဝါႀကီးစည္းလုိ႔ ၄၆ လမ္းမွာ တခါေတြ႔ေတာ့ 'ကိုငွက္ ဦးေႏွာက္ေတြ လူခိုးမွာ စိုးရိမ္လုိ႔ ေခါင္းကိုထုပ္ထားတာလား’ ဆိုေတာ့ ' ဟုတ္တယ္ကြ’ လို႔ ေျဖဖူးတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ဒီဇိုင္းေတြေရးရင္း ခင္ဗ်ားတို႔ေနထိုင္ရာ ဒီဂီတေလာကမွာ အတူတကြေနထိုင္ခဲ့ ၾကပါတယ္။
ခင္ဗ်ားနဲ႔ သၾကၤန္တခါလည္ရင္း ေရပက္တဲ့ လူေတြက ‘ထူးအိမ္သင္ဂိုက္ႀကီးဖမ္းလာတဲ့လူ’ လုိ႔ ခင္ဗ်ားကို ဝိုင္းေအာ္ၾကတာေတြ႔ဖူးတယ္၊ ခင္ဗ်ားအေမရဲ႕ေမာ္လၿမဳိင္သၾကၤန္ထမင္း စားဖူးတယ္။ လဘက္ရည္ဆိုင္ ခဏခဏ အတူထိုင္ဖူးတယ္။ စကားေျပာရတာကပ္တဲ့ ခင္ဗ်ားနဲ႔ ခဏခဏအျငင္းအခံု လုပ္ဖူးတယ္။
ေတြ႔ရင္ ျငင္းရတာလည္း သမိုင္းဆိုင္ရာအေၾကာင္းေတြ၊ အဲဒီထဲမွာ ခင္ဗ်ားအားက်တဲ့ သူေတြက ရာဇဓိရာဇ္၊ မင္းကံစီ။
အဲဒီလူေတြ အေၾကာင္းေျပာရရင္ခင္ဗ်ားက မ်က္လံုးေတြေတာက္လက္လို႔၊ ရာဇဓိရာဇ္စီးတဲ့ဆင္ေတာ္ ‘ငရက္ႏြဲ႔’၊ အပိုင္စားရတဲ့ စည္းစိမ္စာရင္းကို လႈပ္လႈပ္ရွိ ခင္ဗ်ားအလြတ္ရြတ္ၿပီ။
ရာဇဓိရာဇ္နဲ႔ ဗ်ည္းႏဲြ႔ စီးခ်င္းထိုးေတာ့ ဆင္ေတာ္ႏွစ္ေကာင္ရဲ႕နာမည္က ဘာလို႔ ‘ငရက္ႏြဲ႔’ သြားတူ တာလဲေမးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ‘ရမ္ဘိုေခတ္စားေတာ့ အိမ္တိုင္းလိုလိုကေခြးေတြ ရမ္ဘို ျဖစ္ကုန္တာေပါ႔’ ဆိုေတာ႔ ‘ဟုတ္သလိုေတာ့ ရွိတယ္၊ 

ဒါေပမဲ့ ငါေတာ့ မင္းအေျဖဘဝင္မက်ပါဘူး’ လို႔ ခင္ဗ်ားက အကန္လုပ္ျပန္တယ္။
ဒါေပမဲ့ ဒီအေၾကာင္းေတြပဲ ေတြ႔တုိင္း ေျပာျဖစ္ပါတယ္၊
ပထမျမန္မာေတြ ဘယ္ကလာ၊ နတ္ထိပ္ေတာင္ၾကား က ျမင္းေတြနဲ႔ မဆင္းႏိုင္ပါ၊
စာအေရးအသားေတြဘယ္ကလာ၊ ခင္ဗ်ားနဲ႔ ျငင္းလို႔ ၿပီးမသြားေသးတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြပါ။
‘မင္းကို ငါေပးလို႔ ပိဋကတ္သံုးပံုရတာ’ ေျပာေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္က ‘ခင္ဗ်ားတို႔ သထံုက ပိဋကတ္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ မယူပါ၊ အဲဒီ အခ်ိန္တုန္းက သထံုကဟာက Third Edition ပါ။ သီဟိုဠ္မွာ Fourth Edition ေပၚနၿပီ၊ သီဟိုဠ္က ယူတာေပါ႔ဗ်ာ၊ Edition အေဟာင္းႀကီးေတာ႔ မယူေပါင္ဗ်ာ’ ကၽြန္ေတာ္ေျပာေတာ႔ ‘ေအာင္မာ မဏိစႏၵာက်ေတာ့ ယူတယ္ေပါ့ေလ’ ‘မဏိစႏၵာႀကီးလည္း လွမယ္ မထင္ပါဘူးဗ်ာ’၊ ‘ေအာင္မယ္ေလးကြာ မင္းတို႔အခု ငါတို႔ေမာ္လၿမိဳင္က နႏၵာလႈိုင္ကိုပဲ မင္းသမီးဆိုၿပီး ၾကည့္ေန ရတာမဟုတ္လား’ ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ‘မနႏၵာႀကီးမႀကိဳက္ပါဘူး၊ ခိုင္သင္းၾကည္ပဲ ႀကိဳက္ တာပါ’၊ ‘အဲဒါေတာ့ မင္းနဲ႔ ငါနဲ႔ တူသြားၿပီ၊ ဟား ဟား ဟား၊ ဒါက်မွဒီေကာင္နဲ႔ငါ မျငင္းရေတာ့တယ္’တဲ့။
တမိုးေအာက္မွာ မွတ္မွတ္ရရ ခင္ဗ်ားနဲ႔ကၽြန္ေတာ္ ႏွစ္ေယာက္တည္း ၾကာၾကာေနဖူးတာ ကုိေရႊ႕အခန္းမွာ ဂိမ္းေဆာ့ေနၾကတာ၊ ကိုေရႊက ‘ဒဂံုျပန္မယ္’ ဆိုေတာ့ ခင္ဗ်ားေရာ၊ ကၽြန္ေတာ္ေရာ ေနခဲ့ၾကတာ။ ကၽြန္ေတာ္က ကြန္ပ်ဴတာဂိမ္း စစ္တိုက္တမ္း၊ ခင္ဗ်ားက TVဂိမ္း ေကာ္ေဇာပ်ံစီးတမ္း၊ တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ စကားေတာင္ လွည့္မေျပာျဖစ္ၾကဘူး၊ ကၽြန္ေတာ္က ဂိမ္းေဆာ႔ရင္ အျပင္မွာ တကယ္ ရွိတာေတြပဲ ႀကိဳက္တယ္၊ ခင္ဗ်ားက အျပင္မွာမရွိတဲ့ ကစားနည္းပဲ ႀကိဳက္တယ္၊
အာလာဒင္ရဲ႕ေကာ္ေဇာပ်ံစီးမယ္၊ မာရီယိုရဲ႕ မႈိပြင့္ေလးေတြစားမယ္။
မနက္ေလးနာရီေလာက္မွာ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ တခ်က္စီေလာက္ေတာ့ လွမ္းၾကည့္ၾကတယ္။ ခင္ဗ်ားက ငုတ္တုတ္ၾကီးထိုင္လို႔၊ ၾကမ္းျပင္ေပၚကို ဖင္ခ်မထိုင္ဘူး၊ ဆက္တိုက္ေဆာ့ၾကတာ ၃၆ နာရီ ေက်ာ္လိမ့္မယ္။ 

တယ္လီဖုန္းလာေတာ့ ခင္ဗ်ား ထကိုင္တယ္။ ‘မိသြယ္ ခင္ဗ်ားကိုလာေခၚေတာ့မယ္မဟုတ္လား’ ဆိုေတာ့ ‘ဟုတ္တယ္’ တဲ႔။ အဲဒီက်မွ ရပ္ေတာ့တယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္က်မွ ခင္ဗ်ားက အဆက္အစပ္ မရွိဘဲနဲ႔ ‘ေက်ာင္းဆရာ၊ ဒလေတာႀကီးတန္းမွာ မင္းရဲေက်ာ္စြာနဲ႔ ရာဇဓိရာဇ္ စီးခ်င္းထိုးၾကတုန္းက ‘ဟာ ေတာ္ၿပီကိုငွက္ရာ၊ စီးခ်င္း မထိုးႏိုင္ေတာ႔ဘူး၊ ခိုင္သင္းၾကည္ပဲ’ လို႔ေျပာၿပီး ခင္ဗ်ားနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ စစ္ေျပၿငိမ္းၿပီး လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ထိုင္ေနတုန္း မိသြယ္ေရာက္လာၿပီး ခင္ဗ်ားကို ေလေလွ်ာ့ၿပီး ေခါက္သိမ္း သြားေရာ၊ အဲဒီေနာက္ လူခ်င္း သိပ္မေတြ႔ျဖစ္ေတာ႔ပါ။
(အခု မာရီယို 3D ဂိမ္း အသစ္ေတြ ထြက္ေနပါၿပီ)
ခင္ဗ်ားေပ်ာ္ရႊင္ေနတာ၊ မႈန္မိႈင္းေနတာ၊ ၾကည္လင္ေနတာ၊ ရီေဝေနတာ၊ သန္႔ရွင္းေနတာ၊ ေနာက္က်ိေနတာ၊ တက္ႂကြေနတာ အားလံုးျမင္ဖူးပါၿပီ၊ခင္ဗ်ားနဲ႔ အမ်ားႀကီးမနီးစပ္ခဲ့ပါ၊ ခင္ဗ်ားရဲ႕ အႏုပညာနဲ႔ စိတ္ခံစားမႈကို လည္း အမ်ားႀကီးမနီးစပ္ခဲ့ပါ။
လူခ်င္းခင္ေနေသာ္လည္း ခင္ဗ်ားနဲ႔အလုပ္မ်ားမ်ား မလုပ္ခဲ့ဖူးပါ၊ ႏွင္းဆီလႈိင္း Unplugged အယ္လ္ဘမ္နဲ႔ အေမ (သို႔မဟုတ္) ေမတၱာေတာ္ဘြဲ႔တမ္းခ်င္း VCD ဒီဇိုင္းမ်ားသာ လုပ္ေပးခဲ့ ဖူးပါတယ္။
ႏွင္းဆီလႈိင္း Unplugged အယ္လ္ဘမ္ ဒီဇိုင္းလုပ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ပန္းခ်ီဆရာ ကိုမုတ္သံုထံ ခင္ဗ်ားတို႔ ပံုတူ SKETCH ေလးေတြ သြားအပ္ၿပီး ဓာတ္ပံုနဲ႔ SKETCH ေရာကာ ဒီဇိုင္းလုပ္ ေပးလိုက္တယ္၊ အဲဒီ ဒီဇိုင္းေလးေတြက ခင္ဗ်ားရဲ႕ ေနာက္ဆံုးခရီးမွာေဝတဲ့ လက္ကမ္း စာရြက္အဖံုးေလး ျဖစ္ရလိမ့္မယ္လို႔ မထင္ခဲ့ပါ။ 

`အေမ’ အယ္လ္ဘမ္ က်ေတာ့လည္း ကိုမုတ္သံု ထံမွာပဲ ခင္ဗ်ားပံုတူ SKETCH အပ္မိျပန္ပါတယ္၊ အဲဒီ ခင္ဗ်ားရဲ႕ ပံုတူ SKETCH ေလးေ တြက ခင္ဗ်ားအုတ္ဂူမွာ ကပ္ မယ့္ ေၾကးျပားျဖစ္မယ္လို႔ မထင္မိပါ။
မထုတ္ျဖစ္တဲ့ မဂၢဇင္းတအုပ္မွာမ်က္ႏွာဖံုး လုပ္ဖို႔ ေပးထား တဲ႔ဓာတ္ပံုတပံုကို Scan ကူးၿပီး ဒီဇိုင္းလုပ္ကာ စီဒီထဲ ကၽြန္ေတာ္ထည့္ထားမိတယ္။
ခင္ဗ်ားက သမီးေလး ‘ေထာေထာ’ ကို ပိုက္ၿပီး ထိုင္ေနတဲ့ပံု။ ေမတၱာဓာတ္အျပည့္ပါတယ္လို႔ ခံစားရလို႔ သိမ္းထားမိတယ္။
ဓာတ္ပံု ဘယ္သူ႐ိုက္မွန္း မသိရပါ။ အဲဒီ ပံုေလးက ခင္ဗ်ား ကြယ္လြန္ျခင္း တစ္ႏွစ္ျပည့္ အမွတ္တရ အယ္လ္ဘမ္ ကာဗာဒီဇိုင္း ျဖစ္ေတာ့မယ္၊ ကၽြန္ေတာ္ ေတြးထင္မထားမိခဲ့ပါ။
ခင္ဗ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ ႏွစ္ခုပဲေပးဖူးတာ မွတ္မိပါတယ္။ ကလပ္စစ္ စီဒီ ႏွစ္ေခြတြဲ၊ Edwin Arnold ရဲ႕ Light of Asia စာအုပ္၊( ကၽြန္ေတာ္က ေပးလို႔ယူေပမယ့္လည္း ျငင္းတာေတာ့ မေလွ်ာ႔ၾကပါ၊ ကၽြန္ေတာ္က ေမာင္စံေဖာ္ ဘာသာျပန္တာႀကိဳက္တယ္၊ ခင္ဗ်ားက ေမာင္သာႏိုးျပန္တာႀကိဳက္တယ္။)
ခင္ဗ်ားက ကၽြန္ေတာ့္ကို အမ်ားႀကီး ေပးခဲ့တာကိုေတာ႔ ခင္ဗ်ား ေသတဲ့ညမွပဲ ထင္ထင္ရွားရွား ျမင္မိပါ တယ္၊ ေနာက္ေန႔ ခင္ဗ်ားေနာက္ဆံုးခရီးမွာ ခင္ဗ်ားရဲ႕ပရိသတ္ေတြကိုေဝငွဖို႔ လက္ကမ္းစာရြက္ေလး ကၽြန္ေတာ္ ဒီဇိုင္းလုပ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ အခန္းေလးထဲမွာ ကိုႂကြက္နီ၊ ျမင့္မိုးေအာင္၊ ေရႊေဂ်ာ္ေဂ်ာ္၊ ၊ ေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္၊ ေလးျဖဴနဲ႔ ဦးလီတို႔ရွိတယ္၊ အမ်ားနဲ႔ဆိုင္တဲ့ ခင္ဗ်ားကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ ခင္ဗ်ား စာသားေလးတခုက်န္ရစ္သူေတြက စဥ္းစားေပးၾကတယ္။
လင္းလက္ေတာက္ပဆဲမွာပဲ ႐ုတ္တရက္ ကြဲေၾကသြားျပန္တယ္ အို ညေနၾကယ္’ (သက္ၿငိမ္) လို႔ စာ႐ိုက္ လိုက္တယ္။
အဲဒီမွာပဲ ကၽြန္ေတာ့္တကိုယ္စာ ေတြးမိပါတယ္။ ‘ဘာေၾကာင့္မွန္း ကိုယ္မသိခဲ့ပါ၊
ဂ်ပ္ဆင္ထိပ္က လရိပ္ျပာရယ္’ လို႔ပါ။
ကၽြန္ေတာ့္ကိုေပးခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တေခတ္လံုးကို ေပးခဲ့တာပါ။
ခင္ဗ်ားေပးခဲ့တာအမ်ားႀကီးပါ။ ခင္ဗ်ားရဲ႕ လူႀကိဳက္မ်ားလွတဲ့ ‘ အေမ့အိမ္’ တို႔၊
'ဧရာဝတီ’ တို႔ကို ခဏ ထားပါ။

ေခတ္ကို ကိုယ္စားျပဳႏိုင္တဲ့ ခင္ဗ်ားသီခ်င္းေတြ အမ်ားႀကီးပါ၊ ေခတ္က ေတာင္းဆိုလို႔ေပၚလာတာ ခင္ဗ်ားပါ၊
ေခတ္ကိုကိုယ္စားျပဳၿပီး ခင္ဗ်ားေပးခဲ့တာေတြ အမ်ားႀကီးထဲက ဒီ စာသားေလးကို ကၽြန္ေတာ္ အျမဲရြတ္ေနမိပါတယ္။

‘ေႏြေက်ာင္းပိတ္ရက္ေတြ လြန္ခ်ိန္မွာ
သူျပန္မလာႏိုင္ၿပီပဲ
ဘာေၾကာင့္လဲ ကိုယ္မသိခဲ့ပါ
ဂ်ပ္ဆင္ထိပ္က လရိပ္ျပာရယ္’ တဲ့
ခင္ဗ်ားဟာ ဂ်ပ္ဆင္ထိပ္က လရိပ္ျပာပါ။
ကၽြန္ေတာ္ ခင္ဗ်ားကို ဗာဒံ႐ြက္ေႂကြေတြၾကားမွာ စေတြ႔တယ္၊ မိုးစက္ေသးေသးေလးေတြၾကားမွာ ဆံုးတယ္။
အခု မိုးစက္ေသးေသးေလးေတြ ျပန္က်လာျပန္ပါၿပီ။

ဒီဇိုင္း မ်ိဳးေဆြသန္း
၃၀ .၅ .၂၀၀၅

- ဒီဇိုင္းမ်ဳိးေဆြသန္း၏ေဖ့ဘြတ္စာမ်က္ႏွာမွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။
သစ္ခက္သံလြင္

Comments