သစ္ခက္သံလြင္၊ စာအုပ္ရီဗ်ဴ း၊ ၿငိမ္းေဝ(ကဗ်ာ ့အိုးေ၀) ၏ ငါးရိုးနင္တဲ့ေခတ္ႀကီးတေခတ္နဲ႔ ေအာင္ဒင္



ငါးရိုးနင္တဲ့ ေခတ္ႀကီးတေခတ္နဲ႔ ေအာင္ဒင္
အင္တာနက္မွယူသည္
 ... အင္မတန္ႀကီးမားျမင့္မားလွတဲ့ လူထုအံုႂကြမႈႀကီးျဖစ္တဲ့ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ရွစ္ေလးလံုး အေရးေတာ္ပံုႀကီး မျဖစ္ပြားမီနဲ႔ ျဖစ္ပြားၿပီးေနာက္ပိုင္း ၁၉၈၉ ခု ႏွစ္လည္ပိုင္းအထိ အခ်ိန္ကာလအတြင္း သူ႔ရဲ႕ (စက္မႈတကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား တဦးရဲ႕) ႏိုင္ငံေရး လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကိုု မွတ္တမ္းတင္တဲ့သေဘာ ေရးသားထားတာပါပဲ။ တနည္းအားျဖင့္ေျပာရရင္....
 
(က)

၁၉၈၈ ခု၊ ဇူလိုင္လ ၂၈ ရက္။ ၀ါဆိုလျပည့္ေန႔။
 
ေန႔လည္သံုးနာရီေလာက္မွာ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ႀကီးရဲ႕အေရွ႕ဘက္ေစာင္းတန္းေတြမွတဆင့္ လူတခ်ဳိ႕ပံု သဏၭန္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ဘုရားရင္ျပင္ေတာ္ေပၚတက္လာၾကပါတယ္။ သူတို႔တေတြဟာ ဘယ္သူမွဘုရားေပၚ တက္လို႔မရေအာင္ ပိတ္ဆို႔ေစာင့္ၾကပ္လိုက္ၾကတဲ့လံုၿခံဳေရးတပ္ေတြရဲ႕ေရွ႕က ေအးေအးေဆးေဆး   ျဖတ္ေက်ာ္ လာၿပီးမွ ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚ ေရာက္လာၾကတာပါ။
ဒီလူအုပ္ဟာ ေစာင္းတန္းတခ်ဳိ႕ထဲက ဘုရားဖူးေတြကို ရိုင္းရိုင္းစိုင္းစိုင္း ဆဲဆိုေမာင္းထုတ္ၿပီး ပါလာတဲ့ ဖဲထုပ္ေတြခ်ကာ ဖဲရိုက္တဲ့သူက ရိုက္ပါတယ္။ မေကာင္းတဲ့မိန္းမေတြနဲ႔ ေပ်ာ္ပါးမလားဆိုၿပီး ဘုရားဖူးေတြ ကို ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္းလိုက္ေမးပါတယ္။ ပါလာတဲ့အရက္ပုလင္းေတြဖန္ခြက္ေတြခ်ၿပီး အရက္ ၀ုိင္း ဖြဲ႔ၾကပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚက အလွဴခံပံုးဟူသမွ်ကို ရိုက္ခြဲၿပီး အလွဴေငြ ပိုက္ဆံေတြကို ယူလိုက္ ၾကပါတယ္။
ဒီလူေတြဟာ စုတ္ျပတ္ေနတဲ့အ၀တ္အစားေတြ ၀တ္စားထားၾကၿပီး အရက္နံ႔တေထာင္းေထာင္းနဲ႔ မူး ယစ္ေသစာမ်ား ေသာက္စားထားၾကသူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလူအုပ္ထဲမွာ အေပါစားမိတ္ကပ္နဲ႔ ႏႈတ္ခမ္း နီဆိုးထားတဲ့ မိန္းမေတြလည္း ပါလာပါတယ္။
အဲသလို မူးယစ္ရမ္းကားေနသူေတြ ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚ တက္လာစဥ္အခ်ိန္က ႏွစ္ရက္တည္းသာ သမၼတ သက္တမ္းရွိေသးတဲ့၊ သားသတ္သမားလို႔ နာမည္ႀကီးေနတဲ့ သမၼတသစ္ဦးစိန္လြင္ကို ဆန္႔က်င္တဲ့အေနနဲ႔၊ ဘုရားရင္ျပင္ေတာ္ေပၚမွာပဲ တပါတီအာဏာရွင္စနစ္ဆန္႔က်င္ေရး ေက်ာင္းသား ထုရဲ႕ဆႏၵျပေဟာေျပာပြဲ က်င္းပေနခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။
ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚ ရုတ္တရက္ေရာက္လာတဲ့ အဲဒီ လူဆိုးလူရမ္းကား အမူးသမားမ်ားရဲ႕ ေႏွာင့္ယွက္ မႈေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ေဟာေျပာမႈကုိ နားေထာင္ေနၾကတဲ့ ပရိသတ္အဖို႔ ဆက္လက္နားေထာင္ ဖို႔ ခက္ခဲလာခဲ့ရပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြက ဒီလိုမလုပ္ဖို႔ လိုက္လံေျပာဆိုတဲ့အခါ ေက်ာင္းသားမ်ားကို ရန္လုပ္ဆဲဆိုၾကပါတယ္။
ေက်ာင္းသားေတြဟာ ခ်က္ခ်င္းဆိုသလိုပဲ သေဘာေပါက္နားလည္လာရၿပီး လူရမ္းကား လူဆိုး လူမိုက္မ်ားနဲ႔အခ်င္းမပြားေတာ့ပဲ ေဟာေျပာပြဲကို ရပ္ဆိုင္းလိုက္ရပါတယ္။ 

ဘုရားေစာင္းတန္းေတြေပၚကေနၿပီး ေစာင္းတန္းမ်ားအတိုင္း ျပန္ဆင္းရင္ အသင့္ေစာင့္ေနတဲ့ လံုၿခံဳေရးမ်ားရဲ႕လက္ထဲ က်ေရာက္သြားမွာေသခ်ာေနတာမို႔ အျခားနည္းေပါင္းစံုနဲ႔ ျပန္ဆင္းၾကရပါ တယ္။ ေလးဘက္ေလးတန္ပိတ္ဆို႔ေစာင့္ၾကပ္ေနၾကတဲ့ လံုၿခံဳေရးတပ္ေတြမသိေအာင္ နီးစပ္ရာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ား၊ အိမ္ႀကိဳအိမ္ၾကားမ်ားထဲကတဆင့္ ပုန္းလွ်ိဳး၀င္ေရာက္ ထြက္ေျပးၾကရ ပါေတာ့တယ္။
အဲဒီေန႔ညမွာပဲ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ေပၚက အဲဒီအျဖစ္အပ်က္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အစိုးရရဲ႕သတင္း ထုတ္ျပန္ခ်က္ ကို အစိုးရပိုင္ ေရဒီယုိကထုတ္ျပန္ေၾကညာ အသံလႊင့္ပါတယ္။ ေရႊတိဂံုဘုရားေပၚမွာ ဘုရားဖူးျပည္သူေတြ ကို အေႏွာင့္အယွက္ေပးၿပီး ဘုရားပိုင္အလွဴခံရေငြေတြ လုယက္တဲ့ေက်ာင္းသား ဆိုးမ်ားကို ေဂါပက အဖြဲ႔ရဲ႕တိုင္တန္းခ်က္အရ လံုၿခံဳေရးတပ္ဖြဲ႔မ်ားက ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚတက္ၿပီး ရွင္းလင္းခဲ့ရေၾကာင္း အသံလႊင့္ ခ်က္ကို တတိုင္းျပည္လံုးက ၾကားၾကရပါေတာ့တယ္။ 

(ခ)

အထက္ပါ (က)အပိုဒ္မွာပါရွိတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြကေတာ့ ‘ေအာင္ဒင္’ ရဲ႕ ‘ေႏြတစ္ညမွ အစျပဳ၍’ စာအုပ္ထဲက စာပိုဒ္တခ်ိဳ႕ကုိ ကၽြန္ေတာ္နားလည္ထားသလို အက်ဥ္းခ်ဳပ္ၿပီး ျပန္ေရးျပလိုက္ တာပါ။(စာ- ၁၃၄ )။
စာေရးသူ (ကို)ေအာင္ဒင္ဟာ အဲဒီ ေရႊတိဂံုဘုရားရင္ျပင္ေတာ္ေပၚက လူဆိုးလူမိုက္မ်ားနဲ႔ အခ်င္းမမ်ား ရေလေအာင္ ေဟာေျပာပြဲကုိရပ္ဆိုင္းၿပီး ဘုရားရင္ျပင္ေတာ္ေပၚကလွ်ိဳ႕၀ွက္စြာထြက္ေျပးခဲ့ရတဲ့ ေက်ာင္း သားမ်ားထဲက အသက္ ၂၀ ေက်ာ္ စက္မႈတကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္တဦးပဲ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ သူဟာ ေနာင္အခါ ‘ဗမာျပည္ ျပည္သူ႔လြတ္ေျမာက္ေရးလူငယ့္တပ္ဦး’ ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္တဦး ျဖစ္လာပါ တယ္။ အထက္ပါအေၾကာင္းအရာေတြကို ‘ေအာင္ဒင္’က သူ႔ရဲ႕ ‘ေႏြတစ္ညမွ အစျပဳ၍’ စာအုပ္မွာ ထည့္ေရး ခဲ့တာပါ။
‘ေႏြတစ္ညမွ အစျပဳ’ ၍ စာအုပ္ဟာ စာေရးသူေအာင္ဒင္ ျဖတ္သန္းက်င္လည္ပါ၀င္ခဲ့တဲ့ ဒီမိုကေရစီေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ားကို ျပန္လည္စုစည္း ေဖာ္ျပထားတဲ့စာအုပ္ပါပဲ။ တနည္းအားျဖင့္ေျပာရရင္ ဗမာျပည္ရဲ႕ရာဇ၀င္ သမိုင္းမွာ ျပင္သစ္ျပည္က ၁၈၇၁ ႏွစ္မွာ ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ေတာ္လွန္ေရးႀကီးလို အင္မတန္ ႀကီးမားျမင့္မားလွတဲ့ လူထုအံုႂကြမႈႀကီးျဖစ္တဲ့ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ရွစ္ေလးလံုးအေရးေတာ္ပံုႀကီး မျဖစ္ပြားမီနဲ႔ ျဖစ္ပြားၿပီးေနာက္ပိုင္း ၁၉၈၉ ခု ႏွစ္လည္ပိုင္းအထိ အခ်ိန္ကာလအတြင္း သူ႔ရဲ႕ (စက္မႈတကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသား တဦးရဲ႕) ႏိုင္ငံေရး လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကိုု မွတ္တမ္းတင္တဲ့သေဘာ ေရးသားထားတာပါပဲ။ တနည္းအားျဖင့္ေျပာရရင္ ‘ေႏြတစ္ညမွ အစျပဳ၍’ စာအုပ္ဟာ ‘ေအာင္ဒင္’ ရဲ႕ အထုပၸတၱိ တပိုင္း စာအုပ္ျဖစ္တယ္လို႔လည္း ေျပာႏိုင္ ပါတယ္။
ရုရွစာေရးဆရာ ‘အီလ်ာအာရင္ဘတ္’ သည္လည္းပဲ သူျဖတ္သန္းက်င္လည္ရတဲ့ အခ်ိန္ကာလတခု အေၾကာင္း မွတ္တမ္းသေဘာေရးခဲ့ဖူးပါတယ္။ ‘လူမ်ား၊ သကၠရာဇ္မ်ား ဘ၀မ်ား’ စာအုပ္မွာ ေရးခဲ့တာပါ။ ဒီစာအုပ္ထဲမွာ သူ႔ကိုယ္သူ ဗဟိုျပဳၿပီးေရးတယ္ဆိုေပမယ့္ သူနဲ႔ေခတ္ၿပိဳင္ သူနဲ႔ စာေရးေဖာ္ စာေရးဖက္ တျခားစာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာမ်ားအေၾကာင္းကိုလည္း မွတ္တမ္းသေဘာ ေရးခဲ့ပါတယ္။
ေအာင္ဒင္သည္လည္းပဲ သူ႔ရဲ႕ ‘ေႏြတစ္ညမွ အစျပဳ’ ၍ စာအုပ္ထဲမွာ သူ႔ကိုယ္သူ ပင္တိုင္ထားေရး တယ္လို႔ စာေရးသူက ၀န္ခံထားေသာ္ျငားလည္းပဲ သူနဲ႔ေခတ္ၿပိဳင္ သူနဲ႔အတူ သူလိုပဲ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားတက္ႂကြ သူ ေက်ာင္းသားမ်ား၊ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားကိုလည္း မွတ္တမ္းတင္ဖို႔ မပ်က္ကြက္ခဲ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔လည္း ဒီစာအုပ္ဟာ ရွစ္ေလးလံုးအေရးေတာ္ပံုႀကီးနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ေလာေလာဆယ္မွာျဖင့္ အျပည့္စံုဆံုးစာအုပ္အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳရမလိုျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။
‘ေႏြတစ္ညမွ အစျပဳ’ ၍ စာအုပ္အလိုအရဆိုရင္ ရွစ္ေလးလံုးအေရးေတာ္ပံုႀကီးမတိုင္ခင္နဲ႔ စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းၿပီးကာစအခ်ိန္ေတြမွာ ေက်ာင္းသားေတြဟာ အုတ္နံရံႀကီးကို အႀကိမ္ႀကိမ္ ေခါင္းနဲ႔ ႔ေျပး ေဆာင့္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ထပ္ၿပီး တင္စားေျပာရမယ္ဆိုရင္ ေက်ာင္းသားေတြဟာ မိုးကို ဒူးနဲ႔တိုက္ခဲ့ၾကတဲ့ သေဘာပါပဲ။ သူတို႔ကို နားလည္ဖို႔ဆိုရင္ စာဖတ္သူေတြဟာ သူတို႔ေျပာတာေတြ၊ သူတို႔ေလွ်ာက္လွမ္း သြားေနပုံေတြနဲ႔ သူတို႔ခင္းလို႔ ေပၚေပါက္လာတဲ့လမ္းအသြယ္သြယ္ကို ၾကည့္ၿပီးျမင္ၿပီးမွသာ နားလည္ႏိုင္ မွာပါ။ နားလည္ဖို႔ရန္ မလြယ္ကူႏိုင္တာေတြရွိေနသလို နားလည္ဖို႔ရန္ လြယ္ကူေနတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။
တခ်ိန္တုန္းက ရုရွေတာ္လွန္ေရးေခါင္းေဆာင္ လူငယ္တဦးျဖစ္တဲ့ လီနင္ကို ပုလိပ္ေတြက ... “မင္းတို႔လူငယ္ေလးေတြလုပ္ေနတာက အုတ္နံရံႀကီးကို ေခါင္းနဲ႔ေျပးေဆာင့္ေနတာနဲ႔ တူမေနဘူးလား” လို႔ေမးတဲ့အခါ လီနင္က “အဲဒီ အုတ္နံရံႀကီးက ေဆြးေနၿပီ အသာေလးတြန္းခ်လိုက္ရင္ပဲ ၿပိဳက်သြားမွာ ဗ်” လို႔ လီနင္က ျပန္ေျဖခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ရုရွဇာဘုရင္စနစ္လည္း ၿပိဳက်သြားခဲ့ပါတယ္။ 

ကမၻာ့သမိုင္းမွာ ေက်ာင္းသားေတြ၊ လူငယ္ေတြ ေခါင္းနဲ႔ေဆာင့္လို႔ ၿပိဳက်သြားရတဲ့ အာဏာရွင္ေခတ္ သမိုင္းေတြဆိုတာကလည္း အထင္အရွား ရွိခဲ့တာပဲ။
‘ေအာင္ဒင္’ ရဲ႕ ‘ေႏြတညမွ အစျပဳ ’၍ စာအုပ္မွာ ႏိုင္ငံ့အေရးထဲ တစတစပါ၀င္စူးနစ္လာၾကတဲ့ ေက်ာင္း သားေတြကို အုပ္စိုးသူအာဏာရွင္အဆက္ဆက္က အခုအခ်ိန္လိုပဲ၊ “အဲသလို ႏိုင္ငံေရးထဲ တက္ တက္ႂကြႂကြ ပါ၀င္လာၾကတဲ့ေက်ာင္းသားေတြကို ႏိုင္ငံေရးသမားေတြက အသံုးခ်လို႔၊ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ အေျခအေနကို ဖ်က္လိုဖ်က္ဆီးလုပ္ခ်င္လို႔၊ ပညာေကာင္းေကာင္းမသင္ခ်င္လို႔ ႏိုင္ငံေရးထဲပါ၀င္လာ ၾကတာ ျဖစ္တယ္” ဆိုတာမ်ဳိး ေျပာဆိုရႈတ္ခ် ၀ါဒျဖန္႔ခဲ့ၾကတာပဲဆိုတာပဲဆိုတာေတြကိုလည္း သြားေတြ႔ရ ပါတယ္။
ဒီစာအုပ္ထဲမွာ သင္ခန္းစာယူစရာေတြကလည္း ဒုနဲ႔ေဒးပါပဲ။ ေက်ာင္းသားေတြ ကြဲၾကၿပဲၾက၊ အျပန္ အလွန္ စြပ္စြဲေျပာဆိုၾက၊ ေခါင္းေဆာင္ႏိုင္မယ့္ပုဂၢိဳလ္ေတြကို အပူအျပင္းလိုက္ရွာၾက၊ ဒီၾကားထဲ အာဏာရွင္ေတြက ရို္က္ႏွက္သတ္ျဖတ္ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်တဲ့အလုပ္ကို တဖက္ကလုပ္ၿပီး တဖက္ကလည္း ေက်ာင္းသားထု အတြင္း ေသြးကဲြသြားေစဖို႔သပ္လွ်ဴိေသြးခြဲတာမ်ဳိး၊ လူမိုက္လူရမ္းကားေတြနဲ႔ ရင္ဆိုင္ၿဖိဳခြင္းဖို႔ ယုတ္ယုတ္မာမာ ဖန္တီးတာမ်ဳိး၊ လူထုအခ်င္းခ်င္း ရန္တိုက္ေပးတာမ်ဳိးအျပင္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္တဦးခ်င္းဆီရဲ႕ ကိုယ္ေရးကုိယ္တာေတြကိုေဖာ္ထုတ္၀ါဒျဖန္႔ သိကၡာခ်တဲ့ နည္းမ်ဳိးစံုကိုလည္း အသံုးျပဳခဲ့ၾကတာေတြဟာ အခုေခတ္လိုပဲ ဟိုးအရင္ကတည္းက ရွိေနခဲ့တာပါလားဆိုတာ ဒီစာအုပ္မွာ သြားေတြ႔ရပါတယ္။
လူေတြကလည္း ေက်ာင္းသားေတြအေပၚ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ ႏွလံုးသားဓာတ္ခံအေပၚမူတည္ၿပီး အခုေခတ္လိုပဲ အမ်ဳိးမ်ဳိးျမင္ခဲ့ၾကတာပါပဲ။ အမ်ဳိးမ်ဳိးေျပာခဲ့ၾကတာပါပဲ။ ေက်ာင္းသားေတြဟာ ဘယ္လိုမွ မေအာင္ျမင္ႏိုင္တဲ့ အလုပ္ကို မသိသားဆိုးရြားစြာ လုပ္ၾကတယ္။ ေက်ာက္တံုးကို အပ္နဲ႔ထိုးေဖာက္သလို ျဖစ္ေနတယ္။ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားခ်င္ၾကတယ္။ လက္ခုပ္သံေတြကို သာယာခဲ့ၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕ဆိုရင္ အမ်ဳိးသားေခါင္း
 ေဆာင္ဆိုတာမ်ဳိးအထိ စိတ္ကူးယဥ္ၾကတယ္ အစရွိသျဖင့္ အေျပာခံခဲ့ ေ၀ဖန္ခံခဲ့ၾကရတဲ့ အျဖစ္ဟာလည္း အခု မ်က္ေမွာက္ေခတ္ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕အျဖစ္နဲ႔ တေထရာထဲပါပဲ။

အာဏာရွင္ေတြဟာ သူတို႔ကိုဆန္႔က်င္တဲ့ေက်ာင္းသားေတြကို ဘယ္တုန္းကမွ ရင္၀ယ္သားလို သေဘာ ထား ေျဖရွင္းၾကတာ မေတြ႕ရတဲ့အျဖစ္ဟာလည္း ဒီစာအုပ္ထဲမွာ ေတြ႔ၾကရပါတယ္။ အခု မေန႔တေန႔က ပဲ ေက်ာင္းသားေတြကို နံပါတ္တုတ္နဲ႔ သဲႀကီးမဲႀကီး ၀ိုင္းရိုက္ၾက၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢ အလံကို အညိႇဳးတႀကီး နဲ႔ ေျမႀကီးေပၚခ်နင္းၿပီး ေဒါသထြက္ေနတဲ့ ရဲေတြလိုပဲ ရွစ္ေလးလံုးကာလ အတြင္းက အင္းလ်ားကန္ေဘာင္ တေနရာမွာေျပးစရာမရွိလို႔ ေရထဲဆင္းေျပးရတဲ့ေက်ာင္းသူေတြကို ဆံပင္ဆြဲၿပီး ေရထဲႏွစ္ရိုက္ႏွက္ၾကတဲ့ လံုထိန္းေတြဆုိတာ ဟိုအရင္ကတည္းက ရွိခဲ့တာပဲ။ 

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဓာတ္ပံုကို ေျခေထာက္နဲ႔ခ်နင္းထားတဲ့ စစ္သားေတြဆိုတာ ရွိခဲ့တာပဲ။ ေက်ာင္းသား သမိုင္းမွာ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္မွရယ္လို႔ နံပါတ္တုတ္နဲ႔ရိုက္သတ္ခံခဲ့ရတာ မဟုတ္ပါလား ဆိုတာ ‘ေအာင္ဒင္’ ရဲ႕ ‘ေႏြတစ္ညမွ အစျပဳ၍’ စာအုပ္မွာေတြ႕ၾကရမွာပါ။ 

ဒီလိုအေျခအေနဆိုးႀကီးေအာက္မွာ အသက္ ၂၀ ေက်ာ္ ကိုေအာင္ဆန္းလို လူငယ္ေတြ ႏိုင္ငံေရးထဲ ပါ၀င္ လာၾကၿပီး ေျမေပၚေျမေအာက္လႈပ္ရွားမႈေတြကို အလုပ္လုပ္ရင္းသင္ သင္ၾကားရင္းအလုပ္လုပ္နဲ႔ လူငယ္ ဘ၀ေတြကုိ အက်ဥ္းေထာင္ေတြ၊ ေတာေတာင္ေတြထဲမွာ စေတးသြားၾကရတဲ့အျဖစ္ေတြဟာ ခုေခတ္မွ ရယ္လို႔မွမဟုတ္ပါလားဆိုတာ ‘ေႏြတစ္ညမွ အစျပဳ၍ ’ စာအုပ္မွာ အထင္းသား ေတြ႔ၾက ရပါတယ္။
တေနရာမွာေတာ့ တိုင္းျပည္ ဒီမိုကေရစီေရးအတြက္ အင္မတန္အႏၱရာယ္ႀကီးၿပီး ၾကမ္းတမ္းလွတဲ့ လမ္းေၾကာင္းေပၚေလွ်ာက္ေနရေပမယ့္လည္း ခ်စ္သူကိုလြမ္းတမိတဲ့ညကေလးတညအေၾကာင္း ထည့္ ေရးလိုက္ေတာ့ ဂ်ာမာန္ကဗ်ာဆရာ ‘ဗားေတာ့ဗရက္’ ရဲ႕ ကဗ်ာစာသားေလးကို သြားၿပီး သတိရေစ ပါေသးတယ္။ ဗားေတာ့ဗရက္က ‘ခ်စ္သူကို တ၀က္တပ်က္သာ ခ်စ္ရတဲ့ေခတ္ပါလား’ လို႔ ေရးခဲ့ပါတယ္။
ေအာင္ဒင္ဟာလည္းပဲ သူ႔ရဲ႕ ‘ႏွင္းထုထဲက အလြမ္းည’ ေခါင္းစဥ္ေအာက္က စာပိုဒ္ေတြထဲမွာ မင္းကိုႏိုင္နဲ႔ အတူတြဲၿပီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ၿခံ၀င္းထဲက အင္းလ်ားကန္ေဘာင္မွာ ဂစ္တာတလက္ နဲ႔ ‘ခင္၀မ္း’ ရဲ႕ ‘ႏွင္း’ သီခ်င္းကို ေအာ္ဟစ္ငိုေႂကြးသီဆိုရင္း ခ်စ္သူကို တ၀က္တပ်က္သာ ခ်စ္ခြင့္ႀကံဳ ၾကရတဲ့သူ႔တို႔ဘ၀ကို သူတို႔ကိုယ္တိုင္ ျပန္လြမ္းမိၾကတဲ့အေၾကာင္း ထည့္ေရးခဲ့ပါတယ္။(စာ-၃၃၀၊ ႏွင္းထုထဲက အလြမ္းည)။
သူက ဒီလိုေရးလုိက္တဲ့အခါ ပဲခူးရိုးမတေနရာမွာ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ေတြကို ေတာ္လွန္တိုက္ထုတ္ဖို႔လုပ္ေန တဲ့ လူငယ္တဦးသာျဖစ္သူ ‘ကိုဗဟိန္း’ က သူ႔ခ်စ္သူဆီ လေရာင္ေအာက္မွာပဲ စာထိုင္ၿပီးေရးခဲ့ဖူးတယ္ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းကိုလည္း သြားၿပီးသတိရလိုက္မိပါေသးတယ္။ 

ေအာင္ဒင္ရဲ႕ ‘ေႏြတစ္ညမွ အစျပဳ၍’ စာအုပ္မွာ ျပန္လည္ျငင္းခုန္ေဆြေႏြးစရာကိစၥမ်ား မရွိမဟုတ္ ရွိေတာ့ ရွိပါတယ္။ ဥပမာ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္းဦးႏု က စင္ၿပိဳင္အစိုးရဖြဲ႔စည္းေၾကာင္း ေၾကညာတာကို အဲဒီအခ်ိန္က လူေတြ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြနဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြက ဘာ့ေၾကာင့္ မေထာက္ခံခဲ့ၾကတာလဲ၊ ဆိုတဲ့ အခ်က္နဲ႔(စာ- ၂၁၃)၊ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ရဲ႕ ကမ္းလွမ္းခ်က္ကိုလက္မခံႏိုင္ခဲ့ၾကလို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အေျပာင္း အလဲျဖစ္ေရး အခြင့္အေရးတခုကို လက္လႊတ္ခဲ့ရျပန္တယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္(စာ- ၃၉၄) မ်ား ကေတာ့ ျပန္ လည္ေဆြးေႏြးျငင္းခုန္ရမယ့္အခ်က္မ်ား ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ဒါေတြက ‘ေႏြတစ္ညမွ အစျပဳ၍’ စာအုပ္မွာ အဓိက မက်ပါဘူး။ အဓိကက်တဲ့အခ်က္က အဲဒီေခတ္ ကာလႀကီးတနံတလ်ားအတြင္း ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြရဲ႕စြန္႔စားစြန္႔လႊတ္ ေပးဆပ္ခဲ့ၾကရတဲ့ အာဏာရွင္ ဆန္႔က်င္ေရးသမိုင္းႀကီးကို မီးေမာင္းထိုးျပလိုက္ႏိုင္တဲ့အခ်က္သာ အဓိကျဖစ္ပါတယ္။

(ဂ)

တပိုင္းတစ ကိုယ္ေရးအထုပၸတၱိဆန္ဆန္ေရးတဲ့စာအုပ္ေတြ မၾကာခဏဖတ္ၾကရပါတယ္။ ဒီအထဲမွာမွ ဗိုလ္ခ်ဳပ္စိုး၀င္းရဲ႕စာအုပ္မ်ဳိး၊ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ထြန္းရီရဲ႕စာအုပ္မ်ဳိးေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး မပ်က္မကြက္ ဖတ္သင့္ ပါတယ္။ ဘက္တဘက္တည္းကေရးတဲ့စာအုပ္ အထူးသျဖင့္ ဒီမိုကေရစီေရးဘက္က ရပ္တည္ၿပီးေရးတဲ့ စာအုပ္အျပင္ တခ်ိန္က စစ္အာဏာရွင္ရဲ႕နယ္ရုပ္မ်ား၊ စစ္သူႀကီးမ်ားအျဖစ္ ရပ္တည္သြားၾကတဲ့သူေတြေရး တဲ့ စာအုပ္မ်ားကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔တေတြ မလြဲမေသြ ဖတ္ၾကရပါ လိမ့္မယ္။ 

အဲဒီလိုအထုပၸတၱိစာအုပ္မ်ားထဲက ယူသင့္တာယူၿပီး ပယ္သင့္တာပယ္ၾကရမယ့္ သင္ခန္းစာကို ကၽြန္ေတာ္ တို႔ မရႏိုင္စရာအေၾကာင္းမရွိပါဘူး။
ဒီစာအုပ္မွာ အမွာစာတခုကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ႏွစ္သက္မိတယ္ဆိုတာေလးကိုလည္း ထည့္ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဇာဂနာရဲ႕ အမွာစာပါ။ လွပတဲ့ အမွာစာေလးပါပဲ။ “ေႏြတညမွ အစျပဳ၍”ကို ပိုၿပီး လွပသြားေစ တဲ့ အမွာစာ ပါပဲ။
ဒီေနရာမွာ နိဂုံးခ်ဳပ္ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ‘ေအာင္ဒင္ရဲ႕ ‘ေႏြတစ္ညမွ အစျပဳ၍’ စာအုပ္ကို လက္ရွိ တိုင္းျပည္ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရၿပီး ျပႆနာမ်ားနဲ႔နပမ္းလံုးေနၾကရသူမ်ားအားလံုး ဖတ္ေစခ်င္ပါတယ္။ ပညာေရးလြတ္လပ္ခြင့္ ေတာင္းဆိုေနၾကရတဲ့၊ ၾကမ္းတမ္းခက္ထန္လွတဲ့ဘ၀ေတြ ျဖတ္သန္းေက်ာ္လႊားေန ၾကရတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ားသည္လည္းပဲ ဖတ္ေစခ်င္ပါတယ္။
အခုတေလာ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈေတြအေပၚ အျပစ္ျမင္လို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ အေကာင္းျမင္လို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္သူ မဆို ထင္ျမင္ခ်က္အမ်ဳိးမ်ဳိးေျပာဆိုေနၾကသူအားလံုးသည္လည္းပဲ မပ်က္မကြက္ ဖတ္ေစခ်င္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈေတြထဲ ဒီမိုကေရစီေရးလႈပ္ရွားမႈေတြထဲ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ပါ၀င္ေနပါ တယ္ဆိုတဲ့သူေတြလည္း မလြဲမေသြ ဖတ္သင့္ပါတယ္။

ကဗ်ာဆရာ‘ေမာင္ေအာင္ပြင့္’ ရဲ႕ ‘ငါးရိုးနင္တဲ့ ေငြလမင္း’ ကဗ်ာေခါင္းစဥ္လိုပါပဲ။
 ‘ေအာင္ဒင္’ ရဲ႕ ‘ေႏြတစ္ညမွအစျပဳ၍’ စာအုပ္ကိုဖတ္ရႈၿပီးတဲ့ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ေဟာဒီ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ တေခတ္ကို ‘ငါးရိုးနင္ေနတဲ့ ေခတ္ႀကီးတေခတ္’ သာျဖစ္တယ္လို႔ပဲ အမည္ တပ္ၿပီး ေၾကကြဲလိုက္ပါရေစ။ ။

ၿငိမ္းေ၀(ကဗ်ာ့အိုးေ၀)
စာေရးသူမွတ္ခ်က္
 ဒီကေန႔ မဟာရွစ္ေလးလံုး အေရးေတာ္ပံု ၂၈ ႏွစ္ေျမာက္ေန႔အထိမ္းအမွတ္အေနနဲ႔ ဒီအေရးေတာ္ပံုႀကီးမွာ ကိုယ္တိုင္ပါ၀င္ခဲ့သူမိတ္ေဆြႀကီး (ကို)ေအာင္ဒင္ရဲ႕ေႏြတညမွအစျပဳ၍ စာအုပ္ရီဗ်ဴးျပန္ေရးထားတာ တင္ေပး လိုက္ပါတယ္။

Comments