Saturday, July 9, 2016

k

သစ္ခက္သံလြင္-ရသစာေပေရးရာ၊ ရာသက္ပန္(ေတာင္ငူေဆာင္)၏ ျမန္မာဝတၳဳတိုလမ္းေၾကာင္း ဝတၳဳဳတိုခံစားမႈ အယူအဆမ်ားႏွင့္ သုံးသပ္ခ်က္မ်ား

ရာသက္ပန္ရဲ႕"ျမန္မာဝတၳဳတိုလမ္းေၾကာင္း" 
 တပုဒ္ခ်င္းေလ့လာထားတဲ့ဝတၳဳေတြမွာ "စာသည္ ေရွ႕ေဆာင္၊ နည္းသည္ ေနာက္လိုက္" ဆိုတဲ့အတိုင္း ဝတၳဳ တပုဒ္ခ်င္းအေပၚမွာ ထင္ရွားျမင္သာေနတဲ့ အတတ္ပညာသေဘာကို ေဇာင္းေပးေလ့လာထားပါတယ္။ 

ဒီစာအုပ္မွာအပိုင္း၂၃  ပိုင္း ပါဝင္ပါတယ္။ စာမ်က္ႏွာ ၂၅၄ ရွိပါတယ္။ ျမန္မာသစ္ရသစံုမဂၢဇင္း အမွတ္ ၁၀၊ ဒီဇင္ဘာ(၂၀၀၉) မွစၿပီး အမွတ္၂၁၊ ေဖေဖာ္ဝါရီ (၂၀၁၁) ထိ လစဥ္ေရးသားခဲ႔တာေတြကို စုစည္းထုတ္ေဝ ထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဝတၳဳတိုအယူအဆမ်ား၊ ဘဝသရုပ္ေဖာ္ဝတၳဳတိုမ်ား၊ ေခတ္ၿပိဳင္ခံစားမႈဝတၳဳတိုမ်ား၊ ဘဝဒႆ     နကိုေဖာ္ျပေသာ ဝတၳဳတိုမ်ား၊ သိစိတ္စီးေၾကာင္းေရးနည္းႏွင့္၊ ဂ်ဴး၏"ခ်စ္သူဖတ္ဖို႔စာ"၊ တာရာမင္းေဝ၏ "လိပ္ျပာ"ဝတၳဳတိုမွ အေတြးအျမင္၊ ဝင္းစည္သူ၏ "ေရသည္ေယာက္်ားနဲ႔ ဆဒၵန္ဆင္မင္း" ဝတၳဳတိုမွ အယူအဆႏွင့္ ယုတၲိတန္ မႈ၊ ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ရဲ႕"ရူပကဝတၳဳတို"၊ နီကိုရဲ ၏"တစ္သံုးခုနစ္ရွစ္"၊ ရဲသွ်မ္း၏ အျပဝတၳဳ တို" ဘယ္-ညာ" အေသးစိတ္ျခယ္မႈန္းနည္းႏွင့္၊ ဂ်ဴလိုင္မိုး၏ "ခ်ိတ္ႏွစ္ေခ်ာင္း"၊ လူမ်ဳိးေနာ္၏ "မအိုမီ မနာမီ မေသမီ"၊ "အႂကြင္းမဲ႔ခ်စ္ျခင္းမခ်စ္ျခင္း" ႏွင့္ လူ႔သဘာဝအဖြဲ႔ ဇာတ္ေၾကာင္းျပန္သူႏွင့္၊ မခင္ေလးေရးေသာ" အေဖ၏ ခ်စ္သူ"၊ မင္းလူ၏ ဇာတ္ေဆာင္ဖန္တီးမႈႏွင့္" ေမာင္ဟင္နရီခ်စ္ဖြယ္" ဖန္တီးသူ၏ ေလာကအျမင္ႏွင့္၊ မၾကာညိဳ (စီးပြားေရး)၏ "ပက္ကင္ပိတ္ ဦးေႏွာက္မ်ား" ႏုႏုရည္ (အင္းဝ)၏ "နမ္းမွာလားေမာင္ရဲ႕ေမႊး တယ္ရွင္" (စာေပစိစစ္ေရးက ျမန္မာသစ္မဂၢဇင္းမွာတုန္းက ေဖာ္ျပခြင့္ ပိတ္ခဲ့ပါသည္) ႏွင့္ မင္းသစ္၏ "ဂၽြန္အီတန္မသိေသးေသာ သီဝရီ" ဝတၳဳတို႔ကို ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာျခင္းဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ေတြအျပင္ ျမန္မာဝတၳဳတို လမ္းေၾကာင္းကို ျမန္မာဝတၳဳတိုအစလို႔ ပညာရွင္ေတြသတ္မွတ္ထားတဲ့ ၁၉၁၇ မွ ၁၉၇၀ အထိ တစ္ပိုင္း၊ ၁၉၈၀ ျပည့္ႏွစ္မွ ၁၉၉၀ ထိ ျမန္မာ၀တၳဳတိုလမ္းေၾကာင္းကို အပိုင္း (၁) (၂) (၃) (၄) ခြဲၿပီး ေတာအုပ္ တခုလံုးကိုအေပၚက ၿခံဳငံုၾကည့္တဲ့နည္းကို အသံုးျပဳ ေလ့လာထားပါတယ္။

လိုအပ္တယ္လို႔ယူဆတဲ႔အခါမ်ဳိးမွာ နည္းနည္းအေသးစိတ္ ၾကည့္ထားပါတယ္။ တပုဒ္ခ်င္းေလ့လာထားတဲ့ဝတၳဳေတြမွာ "စာသည္ ေရွ႕ေဆာင္၊ နည္းသည္ ေနာက္လိုက္" ဆိုတဲ့အတိုင္း ဝတၳဳ တပုဒ္ခ်င္းအေပၚမွာ ထင္ရွားျမင္သာေနတဲ့ အတတ္ပညာသေဘာကို ေဇာင္းေပးေလ့လာထားပါတယ္။

ျမန္မာဝတၳဳတိုလမ္းေၾကာင္း(၄)မွာေတာ့ ရတနာပံုမႏၲေလးေရႊၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးကို အီၾကာေကြးေတြ (ဆရာ ညီပုေလးအသံုး) တစတစလႊမ္းလာလို႔ ခံစားရတဲ့ စာေရးဆရာတို႔ရဲ႕ေခတ္ၿပိဳင္ခံစားမႈမွ ေပါက္ဖြားလာတဲ့ "ဝသုႏၶေရလက္ေရး"ဝတၳဳတိုမ်ား အေၾကာင္းကို အေသးစိတ္ေလ့လာ သံုးသပ္ထားပါတယ္။
ကမၻာ့ပညာရွင္၊ ျမန္မာ့ပညာရွင္တို႔ယူဆၾကတဲ့ ဝတၳဳတိုအယူအဆမ်ားကိုလည္း ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ေလ့လာ ထားပါတယ္။

ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ရဲ႕ရူပကဝတၳဳတိုက ဝတၳဳတိုအယူအဆကို ဝတၳဳတိုေရးျပ ထားတာျဖစ္ၿပီး မင္းသစ္ဝတၳဳတို ကေတာ့ သုေတသနစာတမ္းပံုစံ ေရးထားတာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ့စာတမ္းက ဒဂံုတကၠသုိလ္ (၂၂) ႏွစ္ေျမာက္ေမြးေန႔အထိမ္းအမွတ္ စာတမ္းဖတ္ပြဲ ဝိဇၨာဘာသာ ရပ္အားလံုးထဲမွာ ဒုတိယဆု ရခဲ႔ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဒီစာအုပ္ေလးဟာ ရာသက္ပန္(ေတာင္ငူေဆာင္) ဆိုတဲ့ ကေလာင္တေခ်ာင္းနဲ႔ ေဒါက္တာ ဇင္မာသန္းဆိုတဲ့ သုေတသနျပဳသူတဦးတို႔ရဲ႕အႏုပညာဘဝနဲ႔ စာေပေလ့လာမႈတို႔ ေပါင္းစပ္ဖြဲ႔စည္းမႈ ျဖစ္ပါ တယ္။ ကိုယ္တိုင္လည္းတန္ဖိုးထားလို႔မုိ႔ profile အျဖစ္ အသံုးဳျပဳထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။  အစ္ကို ခင္လြန္း ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။(စာအုပ္အညြန္းကိုေဖာ္ျပေပးျခင္းအတြက္- စီစဥ္သူ)