Thursday, July 28, 2016

k

သစ္ခက္သံလြင္၊ စာေပေရးရာ၊ ၿငိမ္းေဝ(ကဗ်ာ ့အိုးေဝ) ၏ စမ္းေခ်ာင္း အင္းစိန္ ဟားဗတ္ သို႔မဟုတ္ တကိုယ္ေတာ္လြတ္ေျမာက္ေရး မွတ္တမ္းဝတၳဳရွည္တပုဒ္



စမ္းေခ်ာင္း အင္းစိန္ ဟားဗတ္ 
သို႔မဟုတ္ 
တကိုယ္ေတာ္လြတ္ေျမာက္ေရး 
မွတ္တမ္းဝတၳဳရွည္တပုဒ္
( စာအုပ္ေ၀ဖန္ခ်က္ ေဆာင္းပါး )

 ၿငိမ္းေ၀(ကဗ်ာ ့အုိးေ၀)


  “စမ္းေခ်ာင္း အင္းစိန္ ဟားဗတ္” စာအုပ္တြင္ပါရွိသည့္ အက်ဥ္းေထာင္အတြင္း အက်ဥ္းသားမ်ားႏွင့္ အက်ဥ္းေထာင္အာဏာပိုင္အဆင့္ဆင့္ ဆက္ဆံေရးမ်ားမွာ တျခားအက်ဥ္း ေထာင္အေျချပဳ စာအုပ္ မ်ားႏွင့္ ေၾကာင္းတူသံကြဲမွ်သာျဖစ္ေသာ္ျငားလည္း အက်ဥ္းေထာင္မွလြတ္ေျမာက္ရာ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္း ေဆာင္ရြက္ၾကပံုမ်ားတြင္မူ “စမ္းေခ်ာင္း အင္းစိန္ ဟားဗတ္” စာအုပ္မွာ တျခား အက်ဥ္းေထာင္အေတြ႔အႀကံဳစာအုပ္မ်ားႏွင့္ လမ္းခြဲထြက္လိုက္သည္ကုိ ထင္းထင္းႀကီး ေတြ႔လိုက္ရ၏။

(က)
၁၉၉၆ ခု၊ ဇြန္လ၊ ဒီဇင္ဘာလ (၁၀) ရက္။ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ လူ႔အခြင့္အေရးေန႔။

ထိုေန႔က ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေခတၱေနထိုင္ခြင့္ရသည့္ ေနာ္ေဝး ၾကက္ေျခနီ နားခိုေရးစခန္း အနီးတဝုိက္တြင္ ရာသီဥတုက အထူးတလည္ ေကာင္းမြန္ေနသည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေလးေယာက္ ဘတ္စ္ကားေပၚ တက္ထိုင္လိုက္ၾကသည္အထိ မည္သည့္စကားမွ် မေျပာျဖစ္ ခဲ့ၾက။ ထူးထူးျခားျခားပင္ တိတ္ဆိတ္ေနခဲ့ၾကသည္ဟု ထင္သည္။ ေတးသံရွင္မြန္းေအာင္၊ ကိုထြန္းထြန္း၊ ကိုေက်ာ္ေက်ာ္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သြားေရာက္ၾကမည့္ ေနရာမွာ ေအာ္စလိုၿမိဳ႕ ဗဟိုဘူတာရုံ ႀကီးေရွ႕။ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း ယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ အက်ဥ္းခ်ထားခံေနရသည့္ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ား လြတ္ေျမာက္ေရး ဆႏၵျပပြဲအခမ္းအနား တက္ေရာက္ဆင္ႏႊဲၾကရန္ ျဖစ္သည္။ 

ဆႏၵျပပြဲကို အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ လူ႔အခြင့္အေရးေစါင့္ၾကည့္ေရးအဖြဲ႔(ေနာ္ေဝး) မွ ႀကီးမွဴး က်င္းပျခင္းျဖစ္ သည္။ ထိုစဥ္က ေနာ္ေဝးႏိုင္ငံတြင္ ျမန္မာသံရုံးမရွိေသး။ ထို႔ေၾကာင့္ ကာရိုဟန္လမ္းမႀကီးေဘးက ျပည္သူ႔ ရင္ျပင္ကြက္လပ္ဆီ ခ်ီတက္ကာ ေဟာေျပာပြဲ အခမ္းအနားသာလုပ္မည္ဟုသိရသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ားလြတ္ေျမာက္ေရး ဆႏၵျပဳေတာင္းဆိုသည့္ လက္မွတ္မ်ား ေကာက္ခံၾကမည္။ ေကာက္ခံရရွိ သည့္လက္မွတ္မ်ားကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးသန္းေရႊထံ ပို႔ၾကမည္။
ဗဟိုဘူတာရုံႀကီးေရွ႕တြင္ လူစုၾကသည္။ ေအာ္စလုိတြင္ပင္ေနထိုင္သည့္ ကိုေမာင္ေမာင္ျမင့္(ေဒါင္းညိဳ) ကို ဘူတာရုံေရွ႕ ေရာက္ႏွင့္ေနသည္ကို ေတြ႔သည္။ ဘယ္ကဘယ္လိုေရာက္လာသည္မသိ။ ေနာ္ေဝးဘာသာျဖင့္ေရးထားသည့္ ဗမာျပည္ကို မေမ႔ၾကနဲ႔ဟူေသာ စာတမ္းမ်ား ကိုင္ေဆာင္ထားသည့္ လူတခ်ဳိ႕ လူအုပ္ေရွ႕က ေနရာယူ လိုက္သည္။ လူတခ်ဳိ႕က မင္းကိုႏိုင္ႏွင့္ မသီတာ(စမ္းေခ်ာင္း) တို႔၏ ပံုပါသည့္ ဆိုင္းပုတ္မ်ားကို ကိုင္ထားၾကသည္။
ကၽြန္ေတာ္က မင္းကုိႏိုင္ႏွင့္ မသီတာ(စမ္းေခ်ာင္း)တို႔ကို ျမင္ဖူးသူမဟုတ္သျဖင့္ ေသေသခ်ာခ်ာ လုိက္ၾကည့္ မိသည္။ ဆိုင္းပုတ္ သံုးေလးခု စုကိုင္ထားေသာ လူတေယာက္ဆီက ဆိုင္းပုတ္မ်ား သြားေတာင္းလုိက္ သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး ဆိုင္းပုတ္္ကိုယ္စီကိုင္ၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္က မသီတာ(စမ္းေခ်ာင္း)ပံုပါရွိ သည့္ ဆိုင္းပုတ္ကို ယူထားလိုက္သည္။ 

ဆိုင္းပုတ္ကို ကိုင္ထားရင္း လူအုပ္ႏွင့္အတူ လမ္းေလွ်ာက္လာေနစဥ္ မသီတာ(စမ္းေခ်ာင္း)မွာ စာေရး ဆရာမတဦးျဖစ္သျဖင့္ ေနာင္တခ်ိန္ အက်ဥ္းေထာင္မွ လြတ္ေျမာက္လာသည့္အခါ သူ႔ဘဝအေတြ႔အႀကံဳ အေပၚမူတည္ၿပီးေရးသည့္ ကိုယ္ေရးအထုပၸတၱိစာအုပ္ကို ဖတ္ရေကာင္းရဲ႕ဟု ေတြးခဲ့သည္။ 

(ခ)

မသီတာ(စမ္းေခ်ာင္း)ရဲ့ “စမ္းေခ်ာင္း အင္းစိန္ ဟားဗတ္” စာအုပ္ ကၽြန္ေတာ့့္လက္ထဲေရာက္ လာေတာ့ သည္စာအုပ္ထဲမွာ စာေရးသူက သူ၏ ဘဝတစိတ္တပိုင္းကို ေရးထားသည္ဟု ႀကိဳၿပီး သိထားသျဖင့္ လြန္ခဲ့ေသာ ၁၆ ႏွစ္က ကြၽန္ေတာ္္ ေတာင့္တခဲ့သည့္ဆႏၵ ျပည့္ၿပီဟုေတြးကာ စိတ္လႈပ္ရွားေနမိသည္။
မသီတာ(စမ္းေခ်ာင္း)သည္ ႏိုင္ငံေရးပါဝင္လႈပ္ရွားသျဖင့္ အက်ဥ္းက်ခဲ့သူျဖစ္သည္။ 

ထို႔ေၾကာင့္လည္း ေသခ်ာတာတခုကေတာ့ သည္စာအုပ္ထဲတြင္ အက်ဥ္းေထာင္အေတြ႔အႀကံဳမ်ားကို မလဲြမေသြဖတ္ရလိမ့္မည္ဟုလည္း ခန္႔မွန္းထားသည္။ ထိုအခါ ငယ္စဥ္ကတည္းက ဖတ္ခဲ့သည့္ အက်ဥ္းေထာင္အတြင္း အေျခခံသည့္ အျခားစာအုပ္မ်ားကို တန္းစီၿပီး စဥ္းစားေနမိေသးသည္။ အထူးသျဖင့္ အက်ဥ္းေထာင္အတြင္း အက်ဥ္းေထာင္အာဏာပိုင္မ်ား၏ ဖိႏွိပ္ ရက္စက္မႈမ်ား၊ အက်ဥ္းသားမ်ားႏွင့္ အက်ဥ္းေထာင္ အာဏာပိုင္မ်ားရဲ႕ပဋိပကၡမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံေရးမ်ားကို ေတြးမိသည္။ ကၽြန္ေတာ္ဖတ္ခဲ့ သမွ်ေသာ စာအုပ္မ်ားမွာ သည္အခ်က္အလက္မ်ားအေပၚတြင္ တပံုစံတည္းသြားၿပီးတူေနၾကသည္ကိုလည္း သတိျပဳမိသည္။ အျပင္းအေပ်ာ့ မတူၾကသည္သာ ကြာသည္။ ေၾကာရိုးမွာ တူၾကသည္။

သည္ေနရာတြင္ “စမ္းေခ်ာင္း အင္းစိန္ ဟားဗတ္” စာအုပ္တြင္ပါရွိသည့္ အက်ဥ္းေထာင္အတြင္း အက်ဥ္းသားမ်ားႏွင့္ အက်ဥ္းေထာင္အာဏာပိုင္အဆင့္ဆင့္ ဆက္ဆံေရးမ်ားမွာ တျခား အက်ဥ္း ေထာင္ အေျချပဳစာအုပ္မ်ားႏွင့္ ေၾကာင္းတူသံကြဲမွ်သာျဖစ္ေသာ္ျငားလည္း အက်ဥ္းေထာင္မွ လြတ္ေျမာက္ရာ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္း ေဆာင္ရြက္ၾကပံုမ်ားတြင္မူ “စမ္းေခ်ာင္း အင္းစိန္ ဟားဗတ္” စာအုပ္မွာ တျခား အက်ဥ္းေထာင္အေတြ႔အႀကံဳစာအုပ္မ်ားႏွင့္ လမ္းခြဲထြက္လိုက္သည္ကုိ ထင္းထင္းႀကီး ေတြ႔လိုက္ရ၏။
အတိအက်ေျပာရလ်င္ အခန္း(၃)၊ အပိုဒ္ခြဲ(ဃ)၊ စာမ်က္ႏွာ ၂၀၁ မွအစျပဳကာ စာမ်က္ႏွာ (၂၂၉) အထိ ေရးသားခ်က္မ်ားမွာ အက်ဥ္းေထာင္အတြင္း ေရာက္ရွိေနစဥ္ လြတ္ေျမာက္ျခင္း အယူအဆႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး မသီတာ(စမ္းေခ်ာင္း)၏ အျခားသူမ်ားႏွင့္မတူသည့္ အယူအဆ ဒႆ       နကို အတိ အက်ေဖာ္ျပသည့္ ေရးသားခ်က္မ်ား ျဖစ္သည္ကို ကၽြန္ေတာ္ေတြ႔ရသည္။
ယင္း စာပိုဒ္မ်ားတြင္ အက်ဥ္းေထာင္ဟူသည့္ အဓိပါၸယ္အယူအဆအေပၚမူတည္ကာ ယင္းအက်ဥ္းေထာင္မွ လြတ္ေျမာက္ရာလြတ္ေျမာက္ေၾကာင္း ႀကိဳးပမ္းသည့္ နည္းလမ္းသည္လည္း အျခားသူမ်ားႏွင့္မတူ ကြဲျပား ျခားနားသြားသည္ကို ေတြ႔လိုက္ရသည္။
မသီတာ(စမ္းေခ်ာင္း)သည္ အက်ဥ္းေထာင္အတြင္း နည္းမ်ိဳးစံု ဒုကၡႏွင့္ႀကံဳရသည္။ က်န္းမာေရး အႀကီး အက်ယ္ထိခိုက္သည္။ ထိုအေျခအေနမ်ားအေပၚမူတည္ကာ အက်ဥ္းေထာင္ဟူသည့္ အဓိပၸာယ္ႏွင့္ ယင္း အက်ဥ္းေထာင္မွ လြတ္ေျမာက္ရာ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္းနည္းလမ္းကို ေတြးသည္။ ထိုအခါ အက်ဥ္းေထာင္ အတြင္း ေရာက္ရွိလာရျခင္း တရားခံအစစ္အမွန္မွာ အတိတ္ ဘဝဝဋ္ေႂကြးအရ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဝဋ္ေႂကြးသည္ မူလအေၾကာင္းကံ။ ႏိုင္ငံေရး ပါဝင္ ပတ္သက္မႈက လတ္တေလာ အေၾကာင္းကံ။ ထို႔ျပင္ အက်ဥ္းေထာင္က လြတ္ေျမာက္ျခင္းသည္ လြတ္ေျမာက္ျခင္း အစစ္အမွန္မဟုတ္။ လြတ္ေျမာက္ရာ အစစ္ အမွန္သည္ သံသရာအက်ဥ္းေထာင္ မွ လြတ္ေျမာက္ျခင္းသာျဖစ္သည္။ 

မသီတာ(စမ္းေခ်ာင္း)က ဤကဲ့သုိ႔ပင္ ယံုၾကည္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အက်ဥ္းေထာင္အတြင္း ေရာက္ရွိေနစဥ္ မည္သည့္အေျခအေနမ်ိဳးတြင္ ေရာက္ရွိေနသည္ျဖစ္ပေစ သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္ေရးႀကိဳးပမ္းခ်က္သည္သာ အစစ္အမွန္လြတ္ေျမာက္ရာ လြတ္ေျမာက္ ေၾကာင္း နည္းလမ္းျဖစ္သည္ဟု စဥ္းစားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဝိပႆ  နာ တရားအားထုတ္သည္။ တကိုယ္ေတာ္ ေထာင္ဓမၼရိပ္သာကို ထူေထာင္သည္။ တေန႔မွာ နာရီ(၂၀) နီးပါး ဝိပႆနာတရား အားထုတ္သည္။ သည္လိုႏွင့္ အႏွစ္သာရျပည့္ဝသည့္လြတ္ေျမာက္မႈကို နားလည္ခဲ့သည္ဟု ဆုိပါသည္။

တခ်ဳိ႕ေသာ အက်ဥ္းစံႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားကမူ အက်ဥ္းေထာင္တြင္းမွ လြတ္ေျမာက္ေရး တိုက္ပြဲမ်ားမွာ အက်ဥ္းသားမ်ားတဦးႏွင့္တဦး ပူးေပါင္းဆင္ႏႊဲျခင္းျဖင့္ ရရွိႏိုင္သည္ဟု ယူဆၾက ပါသည္။ သူတို႔ကေတာ့ အက်ဥ္းေထာင္ဆိုသည္မွာ အုပ္စုိးသူ၏ ဖိႏွိပ္ေရးကိရိယာတခုသာ ျဖစ္သည္ဟု ျမင္ပါသည္။ အက်ဥ္းေထာင္အတြင္းမွ အျမန္ဆံုးလြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ကိုသာ ပဓာနထားသည္။ တခ်ိဳ႕ဆိုလွ်င္ အက်ဥ္းေထာင္အတြင္းမွ လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ ျပည္တြင္း ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနတြင္ သာမက ႏိုင္ငံ တကာ ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနမ်ားကိုလည္း ထည့္သြင္း စဥ္းစားၿပီးမွ အက်ဥ္းေထာင္တြင္း လြတ္ေျမာက္ေရး တိုက္ပြဲနည္းနာမ်ား ခ်မွတ္ဆင္ႏႊဲရမည္ဟု ယုံၾကည္သည္။ မိမိတို႔၏ အက်ဥ္းေထာင္တိုက္ပြဲမ်ားမွာ ကမၻာ အရပ္ရပ္ အက်ဥ္းေထာင္ တိုက္ပြဲမ်ား၏ ကြင္းဆက္ျဖစ္သည္ဟုပင္ ေျပာၾကသည္။ 

ထို႔ေၾကာင့္ မသီတာစမ္းေခ်ာင္း၏လြတ္ေျမာက္ေရးဆိုင္ရာအယူအဆႏွင့္ အျခားအျခားေသာ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းစံမ်ား၏အက်ဥ္းေထာင္မွလြတ္ေျမာက္ရာ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္း အယူအဆတို႔ မွာ အေျခခံကအစ မတူကြဲျပား ျခားနားသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။ 

(ဂ)

မသီတာ(စမ္းေခ်ာင္း)သည္ စာေရးဆရာတဦး ျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ ရသစာေပ ေရးဖြဲ႔သူ ျဖစ္သည္။ ထို႔ျပင္ သူသည္ ႏိုင္ငံေရးသမားတဦးလည္း ျဖစ္ခဲ့သည္။ သူ၏ “စမ္းေခ်ာင္း အင္းစိန္ ဟားဗတ္” စာအုပ္တြင္ ရသဟန္စြက္ၿပီး ေရးခဲ့သည္။ အခန္းတိုင္းလိုလိုတြင္ ႏိုင္ငံတကာ သမိုင္းေရးအခင္းအက်င္းမ်ားကို ထည့္ သြင္းေရးသားျခင္းျဖင့္ စာေရးသူ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ေနေသာ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈႀကီးကို ပို၍ ခန္႔ညား ျမင့္ မားေစသည္။
သည္စာအုပ္တြင္ မသဲမကြဲျဖစ္ေနသည့္ အခ်က္မ်ားကိုလည္း ရွင္းလင္းသြားေစသည္။ ဥပမာ ကစ္ပလင္း၏ “အကယ္၍”ကဗ်ာကို မည္သူဘာသာျပန္ဆိုခဲ့သနည္းဆိုသည့္ အခ်က္ႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ပုသိမ္ ခရီးစဥ္အတြင္း အသက္ႏွင့္ရင္းရသည့္ စည္းရုံးေရးေဆာင္ရြက္မႈမ်ား အစရွိသည္တို႔ျဖစ္ သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ ၏ လူထုေထာက္ခံမႈ အရရွိဆံုး ႏိုင္ငံေရးပါတီႀကီးတစ္ခု၏ ကနဦးကာလ သမိုင္းေရးကိစၥမ်ား၊ ျပန္ၾကားေရး ဌာန အေျခအေနမ်ားႏွင့္ သမိုင္းဝင္ပါဝင္ ပတ္သက္ခဲ့ၾကသူမ်ား အစရွိသည့္ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားမွာ တန္ဘိုးႀကီးလွပါသည္။
သတိထားမိသည့္ အခ်က္တခ်က္ရွိပါေသးသည္။ မသီတာစမ္းေခ်ာင္းသည္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ အတြင္း တက္ႂကြစြာ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့သူျဖစ္ေသာ္ျငားလည္း အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္အေပၚ တခ်ဳိ႕ေသာသူမ်ားႏွင့္မတူ လြန္လြန္ကဲကဲ အမႊန္းတင္ေရးသားျခင္း မျပဳခဲ့သည့္အခ်က္ကမူ စိတ္ဝင္စားဖို႔ေကာင္းပါသည္။
“စမ္းေခ်ာင္း အင္းစိန္ ဟားဗတ္” စာအုပ္မွာ စာေရးဆရာမ မသီတာစမ္းေခ်ာင္း၏ ကိုယ္တိုင္ေရး အထုပၸတၱိ တပိုင္းစာအုပ္ျဖစ္ပါသည္။ ရသဝတၳဳဟန္ပါသည့္ စာအုပ္လည္း ျဖစ္ပါသည္။ အထုပၸတၱိစာအုပ္မ်ားမွာ အထုပၸတၱိရွင္ျဖတ္သန္းရသည့္ ေခတ္ကိုပါ ျမင္ရေလ့ရွိသျဖင့္ သမိုင္း မွတ္တမ္းသေဘာလည္းသက္ဝင္ကာ စာေပအရတြင္မက သမိုင္းတန္ဖိုးအရပါ ျမင့္မားေနတတ္ သျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့့္မွာ ေက်နပ္ရပါသည္။ 

သို႔ေသာ္ အထုပၸတၱိစာအုပ္အမ်ားစုသည္ အထုပၸတၱိရွင္၏ ေအာင္ျမင္မႈ ေကာင္းမႈမ်ားဘက္ကိုသာ မီးေမာင္း ထိုးတတ္ၿပီး အထုပၸတၱိရွင္၏ အားနည္းခ်က္မ်ားကိုမူ မီးေမာင္းထိုးျပမႈ နည္းပါးေနတတ္ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္ေမွ်ာ္လင့္သည္က အရွင္ဇနကာဘိဝံသ၏ ကိုယ္တိုင္ေရးအထုပၸတၱိလို မိမိ၏ အားနည္းခ်က္မ်ားကို ပါ ထည့္သြင္းေရးသားသည့္စာအုပ္မ်ိဳးဆိုလွ်င္ ေကာင္းမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့၏။ သို႔ေသာ္ ထိုကၽြန္ေတာ္ ၏ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကိုမူ “စမ္းေခ်ာင္း အင္းစိန္ ဟားဗတ္” စာအုပ္က ျပည့္ဝေအာင္ ျဖည့္ဆီးေပးႏိုင္ခဲ့ျခင္းေတာ့ မရွိႏို္င္ခဲ့ပါ။

ၿငိမ္းေဝ(ကဗ်ာ့အိုးေဝ)

( ဒီစာအုပ္ရီဗ်ဴးက ေရးထားတာ ၁ ႏွစ္ေက်ာ္ပါၿပီ။ ဧရာ၀တီအြန္လိုင္းမွာ၊ ကၽြန္ေတာ့္ ဖဘ စာမ်က္ႏွာေပၚမွာ တင္ခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ )