သစ္ခက္သံလြင္ ဝတၳဳတို ၊ အဇၨဳနေရးသည့္ ၿမိဳ႕ကေလးရဲ႕ဧည့္သည္



 ၿမိဳ႕ကေလးရဲ႕ဧည့္သည္

အဇၨဳန



 "ဒီပန္ခ်ီကားေတြ ျဖစ္လာေအာင္ ငါကိုယ္တုိင္ အနီးကပ္သင္ၾကားခဲ့ရတာ။ မၾကာခင္မွာ ဥေရာပမွာ ေနတဲ့ မိတ္ေဆြေတြနဲ႔ ညိႇႏႈိင္းၿပီး အဲဒီႏိုင္ငံေတြမွာ ပန္းခ်ီျပပြဲေတြ လုပ္မယ္စိတ္ကူးထားတယ္။ ေငြကအဓိက မက်ပါဘူး။ ကမၻာာေပၚမွာ စက္ရုုပ္ေရးတဲ့ ပန္းခ်ီဆိုတာ မေပၚေသးဘူးေလ။ ငါတို႔ရဲ့ ေရွ႕ဦးတီထြင္မႈကို ကမၻာာကအံ့ၾသသြားေစရမယ္"


"ေဆာင့္ဆြဲမိတဲ့ႀကိဳးက
ငါ့အသက္ကို ငင္ေနတဲ့ႀကိဳး
ဒီလိုနဲ႔ ေဆာင္းတခုမွာ ငါျပန္ႏိုးေတာ့
ငါ့ကိုယ္ငါ ျပန္ခိုးခဲ့ရ.."

(၁)


မနက္အေစာႀကီး ၿမိဳ႕ကေလးဆီ က်ေနာ္ျပန္ေရာက္ေတာ့ ဟိုးတုန္းကအတုိင္း ၿမိဳ႕ရဲ႕ ေကာင္းကင္ မွာ ႏွင္းစိုႏွင္းစေတြ မႈိင္းမႈိင္းေဝေဝ။ နံနက္စာဆုိင္နဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ လယ္ကြင္းေတြထဲမွာ ေကာက္သစ္ ဖူးခ်ိန္မို႔ အစိမ္းေရာင္ေတြ သစ္လြင္ေနတယ္။ ေကာင္းကင္က တခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာ မိုးသက္မပ်ယ္ေသးတဲ့ တိမ္ေတြ၊ တခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာ ေအာက္ခံ အျပာႏုႏုေတြ။ ညေနတခုမွာ အရင္က က်ေနာ္တို႔ ရပ္ၾကည့္ခဲ့ ဖူးတဲ့ ေတာင္ကမူေပၚကေန အေဝးေတာင္တန္းေတြဆီ ေျပာင္းဖူးခင္းေတြကို ေက်ာ္ၿပီး ေငးၾကည့္မိတယ္။
ေတာင္ညိဳညိဳေတြေနာက္ခံက ေနေရာင္ဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေတြကအတုိင္းပဲ ျဖာေဝလို႔။ 

သစ္ပင္အထပ္ထပ္နဲ႔ ျမိဳ႕ကေလးရဲ႕ အိမ္အမိုးေတြကို အေပၚစီးကျမင္ရတာ အရင္ထက္ ပိုလွလာသလို ခံစားမိတယ္။ ဟိုးတုန္းကနဲ႔မတူတာက ေတာင္ရိုးတေလွ်ာက္ ေႁမြတေကာင္လို အလိုက္သင့္ရစ္ေခြလာတဲ့ ကြန္ကရစ္ေရေျမာင္းတခုက လမ္းဝက္မွာ ကန္႔လန္႔ျဖတ္ ထားတာပါပဲ။ ေတာင္ေျခေလ်ာေလ်ာေလး ဆီကေန စက္ဘီးေတြနဲ႔ အေမာဆို႔ေအာင္ က်ေနာ္တို႔လူငယ္တသိုက္ နင္းတက္ခဲ့ဖူးတာကို ျပန္ သတိရတယ္။

ေခြၽးစို႔ၿပီး တေထာင့္နားေနခ်ိန္မွာ ေစတီရင္ျပင္ရဲ႕ အစြန္အဖ်ားမွာ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ပ်ဳိလြင္လြင္ အိပ္မက္ေတြကို တေယာက္တနား ခင္းခ်ခဲ့ဖူးၾကတယ္။ အျပင္ဘဝေတြထဲမွာ အဲဒီအိပ္မက္ေတြက တရာသီစာသာျဖစ္ ခဲ့ေတာ့ ႏွစ္အနည္းငယ္ၾကာလာတဲ့အခါ စကားမစပ္မိေအာင္ က်ေနာ္တို႔ တျခားအေၾကာင္းေတြ ပဲ ေရြးေရြးေျပာျဖစ္ေတာ့တယ္။ က်ေနာ္တို႔ၾကားဖူးနားဝထက္ေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေတြရဲ႕ေထာင့္ တိုင္း၊ ေကြ႔တုိင္းမွာ ရာသီပိုဆိုးခဲ့တယ္။ 

အကာအကြယ္မဲ့ဘဝေတြထဲ ေႏြကလည္းေႏြအေလွ်ာက္၊ ေဆာင္းဆိုလည္း ေဆာင္းအေလွ်ာက္ အၾကမ္းအရမ္းဝင္ေရာက္ လာခဲ့တယ္ေလ။

(၂)

ၿမိဳ႕လယ္လမ္းေတြေပၚမွာ က်ေနာ္နဲ႔ရင္းႏွီးဖူးတဲ့ လူေဟာင္းေတြနဲ႔လည္း ျပန္ေတြ႔ရတယ္။
သူတို႔ေတြက က်ေနာ္ကို မွတ္မိသလိုလို၊ မမွတ္မိသလိုလို၊ နေဝတိမ္ေတာင္ျဖစ္ေနပံုံပါပဲ။ 

ဘာမွမေျပာင္းေသးတဲ့ အဘိုးအိုလင္မယားရဲ႕ ညေနဆုိင္ေလးဆီေရာက္ေတာ့ ေဖာ္ေရြ စကားဆို တတ္တဲ့ အဘိုးအိုကိုမေတြ႔ရေတာ့။ ဇနီးသည္ကို ညႇာတာတတ္တဲ့ အဲဒီအဘိုးအို မရွိေတာ့တဲ့ ဆုိင္ထဲမွာ အဘြားအို တေယာက္တည္း အေဝးကိုေတြေငးလို႔။ ဆုိင္နဲ႔မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ ေျမကြက္ေလးမွာ အမိုးျမင့္ျမင့္ အေဆာက္အဦးတခု တိုးလာေပမယ့္ ဆုိင္ေလးက အရင္အတုိင္း အိုၿမဲ။ 

ဒီလိုအထီးက်န္ဆုိင္မွာ အထီးက်န္ အဘိုးအိုလင္မယားနဲ႔ ဟိုးတုန္းကညေနေတြအေၾကာင္း ျပန္ေတြးရင္း စိတ္ေတြအံု႔ပ်လာတယ္။ လမ္းေတြ ပိုေကာင္းလာသေလာက္ ဒီလမ္းေပၚက ကားေတြ အသြားအလာ ပိုၾကမ္းလာတယ္လို႔ ခံစားမိတယ္။ သကၠရာဇ္ေတြက အလ်င္လိုလာတဲ့အခါ ေက်ာက္ရိုးလမ္းမေတြေပၚ ကြန္ကရစ္ေတြကို ခ်ခင္းၿပီး ျမိဳ႕ကေလးကို ဒရြတ္တိုက္ ဆြဲေခၚေနေတာ့ တာပါပဲ။

(၃)

လြန္ခဲ့တဲ့ (၁ဝ) ႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္က ၿမိဳ႕ေလးဆီ က်ေနာ္ပထမဆံုးေရာက္လာခဲ့ေတာ့ အစိမ္းသက္သက္ ပါပဲ။ ၿမိဳ႕လမ္းမေတြဟာ အခုေလာက္ မလွေပမဲ႔ လမ္းေပၚကလူေတြဟာ အခုေလာက္ အလ်င္မလိုဘူးလို႔ ထင္မိတယ္။ မီးေတာင္ ႏႈတ္ခမ္းဝက ၿမိဳ႕ငယ္မွာ က်ေနာ္ ခပ္ငယ္ငယ္တုန္းက သိထားတဲ့ ဒ႑ာရီဆန္ဆန္ သူရဲေကာင္းေတြ ေနထုိင္ခဲ့မွန္း ေနာက္မွ က်ေနာ္သိခဲ့ရတယ္။

က်ေနာ့္ငယ္ဘဝ ေႏြရာသီေက်ာင္းပိတ္ရက္ေတြမွာ ဖတ္မိတဲ့စာအုပ္ေတြထဲက သူရဲေကာင္းေတြ ဟာ စိတ္ဝင္စားဖို႔ေကာင္းတယ္။ ေနာက္ေတာ့ က်ေနာ္ရဲ႕ အားလပ္ခ်ိန္ေတြကို ၿမိဳ႕ကေလးမွာ အခ်ိန္ကုန္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ၿပီး အိမ္ကထြက္ခဲ့တယ္။ က်ေနာ့္ခရီးေဆာင္အိတ္ထဲမွာ ဒီၿမိဳ႕ေလးဆီလာတဲ့အခါ လူေတြယူလာ ၾကေလ့ရွိတဲ့ သင္တန္း ဆင္းလက္မွတ္တခုရယ္၊ ႏိုင္ငံသားစိစစ္ေရး ကဒ္ျပားရယ္ပါတယ္။

ေနာက္ေတာ့ ၿမိဳ႕အစြန္ လွ်ဳိ႕ဝွက္အိမ္ႀကီးတခုမွာ ၿမိဳ႕ရဲ႕ အေရးႀကီးပုဂိၢဳလ္ေတြကို က်ေနာ္က ေမးခြန္းထုတ္ခဲ့ တယ္။ ၿမိဳ႕အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႈဳးမွန္း က်ေနာ္မသိခဲ့တဲ့ လူႀကီးတေယာက္ရဲ႕ ေျမေအာက္ခန္းမွာ တပတ္ေလာက္ေန ထုိင္ၿပီး က်ေနာ္မသိတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ စာလံုးေပါင္းခဲ့ ဖူးတယ္။

အခုတေခါက္ ၿမိဳ႕ကေလးဆီ ျပန္လာေတာ့ က်ေနာ့္ခရီးေဆာင္အိတ္ထဲ ထည့္ထားတဲ့ သင္တန္း ဆင္း လက္မွတ္ရယ္ ႏိုင္ငံသားစိစစ္ေရးကဒ္ျပားရယ္က ဘာမွအသံုးမဝင္ လွေတာ့ပါဘူး။ ၿမိဳ႕ရဲ႕နာမည္ဟာ က်ေနာ္အတြက္ သူစိမ္းမဟုတ္ေပမဲ ၿမိဳ႕ေနလူထုရဲ႕လွ်ိဳ႕ဝွက္အၿပံဳးကိုေတာ့ က်ေနာ္နားမလည္ေတာ့ပါ။
က်ေနာ္ေရာက္ၿပီး မၾကာခင္မွာပဲ ၿမိဳ႕ကေလးဆီ ေနာက္ထပ္လွ်ဳိ႕ဝွက္တဲ့ လူစိမ္းေတြ အလွ်ိဳလွ်ိဳ ေရာက္ လာၾကတယ္။ သူတို႔မ်က္ႏွာေတြကို ၾကည့္လိုက္ရင္ အိပ္မက္တခုကေန အိပ္မက္ ေနာက္တခုဆီ ခုန္ကူး လာတဲ့လူေတြလိုပါပဲ။ အဲဒီလူစိမ္းေတြ စကားေျပာတဲ့အခါမွာ သံတူေၾကာင္းကြဲပဲ ထြက္တာကို သတိထားမိတယ္။ သူတို႔က ၿမိဳ႕ခံေတြရဲ႕ ညံ့ဖ်င္းမႈကို အားပါးတရေျပာေလ့ရွိၿပီး အျပန္အလွန္အေန နဲ႔ ျမိဳ႕ခံေတြကလည္း သူတို႔ကို အထင္ႀကီးပံု မျပၾကဘူးေလ။

(၄)

ႏွစ္အတန္ၾကာ ဘာအဆက္အသြယ္မွမရဘဲ ဒီၿမိဳ႕က အေရးႀကီးပုဂၢိဳလ္တေယာက္ကို လိုက္ရွာရတာ မလြယ္ပါဘူး။ သူကေနရာ ခဏခဏေျပာင္းတတ္သလို ဒီႏွစ္ေတြမွာ စကားနည္း သြားၿပီး တခုခုကို လွ်ိဳ႕ဝွက္ေနပံုရတယ္လို႔ လူေတြက ေျပာေနၾကတယ္။ လူေတြကိုလည္း တူတူ တန္တန္ စကားေျပာ ဆက္ဆံေလ့မရွိေတာ့ဘူးတဲ့။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ၿမိဳ႕ရဲ႕ ဘုံေက်ာင္းပ်က္ တခုထဲမွာ က်ေနာ္ လိုက္ရွာေနတဲ့့ အဘိုးအိုကို တေယာက္တည္း ဂါထာေတြ မနားတမ္း ရြတ္ေနတာသြားေတြ႔တယ္။

"လူေလး - ေနေကာင္းလား၊ မင္းတေန႔ ငါဆီျပန္ေရာက္လာမယ္ဆုိတာ ငါသိတယ္"

ၿမိဳ႕ကေလးဆီ က်ေနာ္ေရာက္ခါစရက္ေတြမွာ လူေတြေျပာတဲ့ သူအေၾကာင္းေတြကို ျပန္ေျပာျပ ေတာ့ အဘိုးအိုက လွ်ဳိ႕လွ်ဳိ႕ဝွက္ဝွက္ ၿပံဳးတယ္။ သူ႔အျပံဳး က တျခား ၿမိဳ႕ခံေတြထက္ေတာင္ ထူးဆန္းေနပါ တယ္။ ႏွစ္ေတြၾကာလာလို႔လားမသိပါဘူး၊ သူမ်က္ႏွာက မ်က္ႏွာဖံုးက မ်က္ႏွာႏွင့္ တသားတည္းျဖစ္ေနၿပီး ရုတ္တရက္ၾကည့္ရင္ မ်က္ႏွာဖံုးမပါဘူးလို႔ ထင္ရတယ္။ (က်ေနာ္ေျပာဖို႔ေမ့ေနတာက ဒီၿမိဳ႕မွာေနတဲ့ လူတုိင္းမ်က္ႏွာဖံုးဝတ္ၾကတယ္ ဆိုတာပါ)။

လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေတြက က်ေနာ္အေတြ႔အႀကဳံံေတြကို နာရီဝက္ေလာက္ေမးျမန္းအၿပီးမွာေတာ့ "လူေလး-မင္းကိုျပစရာရွိတယ္" ဆုိၿပီး ဘံုေက်ာင္းရဲ့ ေျမေအာက္ခန္းထဲ ေခၚသြားေတာ့တယ္။ အလင္းေရာင္ နည္းတဲ့ အခန္းထဲမွာ က်ေနာ့္အသက္အရြယ္၊ လူရြယ္ေတြ ႏွစ္ဒါဇင္ေလာက္ တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္ အလုပ္လုပ္ေန ၾကတယ္။

သူတို႔မ်က္လံုးေတြက သူတို႔ေရွ႕က ကြန္ပ်ဴတာမွန္သားကိုပဲ ၾကည့္ေနၾကတယ္၊ သူတို႔လက္ေတြက အဘိုးအို ရဲ႕ မ်က္ႏွာဖံုးနဲ႔ မ်က္ႏွာတသားတည္းျဖစ္ေနသလိုပဲ ကြန္ပ်ဴတာခလုတ္ေတြနဲ႔ တသားတည္း။ 

က်ေနာ္တို႔ ျပန္ထြက္လာတဲ့အထိ ကြန္ပ်ဴတာ ခလုတ္သံေတြကလြဲလို႔ အဲဒီလူေတြဆီက စကားသံ တလံုးမွထြက္မလာပါဘူး။

"အဘိုးရဲ႕လူေတြက အလုပ္ႀကိဳးစားတယ္ေနာ္" လို႔ က်ေနာ္က တအံတၾသေမးေတာ့ အဘိုးအိုက အားရသလို ၿပံဳးေနပါတယ္။ ဒီလူေတြ ဒီလုိအလုပ္ႀကိဳးစားေအာင္ အဘိုးအိုက ေလ့က်င့္ေပးထားပံု ရတယ္။ ေနာက္ေတာ့ က်ေနာ္မ်က္ႏွာကို ေသေသခ်ာခ်ာၾကည့္ၿပီး..

"လူေတြမဟုတ္ဘူးကြ၊ စက္ရုပ္ေတြ။ လူေတြနဲ႔ အလုပ္လုပ္ရတာ အလုပ္မျဖစ္လို႔ စက္ရုုပ္ေတြနဲ႔ လုပ္ေနတာၾကာၿပီ။ လူေတြက ဆင္ေျခဆင္လက္ေတြမ်ားတယ္။ ၿပီးေတာ့လူမႈေရး ကိစၥေတြ မ်ားတယ္။ ငါမႀကိဳက္ဆံုးက ဒီၿမိဳ႕မွာ လူေတြအားလံုး သံတူေၾကာင္းကြဲေတြခ်ည္း"

"အား-ဟုတ္တယ္။ က်ေနာ္လည္း ေရာက္ကတည္းက သတိထားမိတယ္"

(၅)

တခ်ဳိ႕လသာတဲ့ညေတြမွာ အဘိုးအိုက မယ္ဒလင္တလက္နဲ႔ က်ေနာ္ မၾကားဖူးတဲ့ ေရွးသီခ်င္းေတြ တီးဆိုေလ့ရွိတယ္။ သူ႔သီခ်င္းထဲမွာ ေက်းငွက္ေတြအေၾကာင္း၊ ျမစ္ေတြအေၾကာင္း၊ နန္းေတာ္ႀကီး အေၾကာင္းေတြပါေလ့ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဘိုးအိုက ဘယ္သီခ်င္းကိုမွ ဆံုးေအာင္ဆိုေလ့ မရွိပါဘူး။ သီခ်င္းထဲကအေၾကာင္းအရာေတြကိုလည္း ေဆြးေႏြးေလ့မရွိပါဘူး။ တခါတေလ အဘိုးအိုက သူ႔ကိုယ္ပိုင္ စိတ္ကူးေတြအေၾကာင္းကို အိပ္မက္မက္ေနသူတေယာက္လို ေျပာျပတတ္တယ္။

"ေကာင္ေလး၊ မင္းသိတဲ့အတုိင္းပဲ။ အခုတိုးတက္တဲ့ႏိုင္ငံေတြမွာ လူအစား စက္ရုပ္ေတြကို သံုးေနၾကၿပီေလ ကြာ၊ အဲဒီေတာ့ ငါ့အေနနဲ႔ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔မလုပ္ႏိုင္ေသးတာေတာင္ တႏိုင္တပိုင္ေတာ့ ေခတ္ကိုအမီ လိုက္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနတယ္။"

အနားမွာ သက္ေတာ္ေစာင့္ စက္ရုပ္တရုပ္က သူေျပာသမွ်ကို ေခါင္းတညိတ္ညိတ္။ က်ေနာ္တို႔ စကားေျပာေနတာကို နားလည္းသလားေတာ့ က်ေနာ္ မေသခ်ာပါဘူး။ ဒါေပမဲ႔ သူေခါင္းက အဘိုးအိုရဲ႕ စကားဆံုးတုိင္းမွာ တညိတ္ညိတ္။

"တကယ္ေတာ့ ငါက စက္ပစၥည္းေတြထက္ သဘာဝကိုပို ခ်စ္တဲ့ေကာင္ပါ။ ငါ့စက္ရုပ္ေတြကိုလည္း ငါ့လိုပဲသဘာဝကိုခ်စ္တတ္ေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးတယ္။ လူေတြက ငါ့ကို ဘယ္လိုပဲ အေကာင္း မျမင္ေပမဲ႔ ငါဂရုမစိုက္ပါဘူး။ လာ မင္းကို ျပမယ္"

ပန္းခ်ီကားေတြခ်ိတ္ထားတဲ့ အခန္းတခန္း။ ပန္းခ်ီကားေတြထဲမွာ လသာတဲ့ညေတြမွာ အဘိုးအို ဆိုေလ့ရွိတဲ့ သီခ်င္းထဲက နန္းေတာ္လို႔ထင္ရတဲ့ အေဆာက္အဦပံု၊ အေရာင္အေသြးစံုတဲ့ ပန္းမ်ဳိးစံုတို႔ကို ေတြ႔ရတယ္။ အဘိုးအိုရဲ႕ ပံုတူပန္းခ်ီကားေတြက ပံုစံအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ အခန္းနံရံရဲ့ ေထာင့္တိုင္းမွာ။

"ဒါေတြ အဘိုးဆြဲထားတာလား"
"မဟုတ္္ဘူးကြ။ ဒီပန္းခ်ီကားေတြကို စက္ရုပ္ေတြက သူတို႔ကိုယ္ပိုင္ စိတ္ကူးနဲ႔ ဆြဲထားၾကတာ"
"ေၾသာ္ "
"ဒီပန္ခ်ီကားေတြ ျဖစ္လာေအာင္ ငါကိုယ္တုိင္ အနီးကပ္သင္ၾကားခဲ့ရတာ။ မၾကာခင္မွာ ဥေရာပမွာ ေနတဲ့ မိတ္ေဆြေတြနဲ႔ ညိႇႏႈိင္းၿပီး အဲဒီႏိုင္ငံေတြမွာ ပန္းခ်ီျပပြဲေတြ လုပ္မယ္စိတ္ကူးထားတယ္။ ေငြကအဓိက မက်ပါဘူး။ ကမၻာာေပၚမွာ စက္ရုုပ္ေရးတဲ့ ပန္းခ်ီဆိုတာ မေပၚေသးဘူးေလ။ ငါတို႔ရဲ့ ေရွ႕ဦးတီထြင္မႈကို ကမၻာာကအံ့ၾသသြားေစရမယ္"

အဘိုးအိုရဲ႕အသံမွာ စိတ္အားတက္ႂကြမႈေတြနဲ႔ ေပါ့ပါးေလးနက္ေနတယ္။ အင္မတန္ ေခတ္ေရွ႕ေျပးၿပီး ရည္မွန္းခ်က္ႀကီးတဲ့ အဘိုးအိုကို မအံၾသဘဲ မေနႏိုင္ပါဘူး။ ဒီလိုနဲ႔ အဘိုးအိုႏွင့္အတူ ဘံုေက်ာင္းပ်က္ထဲမွာ စာေရးစာဖတ္ရင္း၊ စက္ရုပ္ေတြရဲ့ သဘာဝကို ေလ့လာရင္း၊ လသာသာညေတြမွာ အဘိုးအိုနဲ႔ စကားေျပာ ရင္း က်ေနာ္ အခ်ိန္ေတြ ကုန္မွန္း မသိကုန္ခဲ့တယ္။

အဘိုးကတခ်ဳိ႔အခ်ိန္ေတြမွာ စက္ရုုပ္ေတြကို ၫႊန္ၾကားေနေလ့ရွိၿပီး အားလပ္ခ်ိန္ အေတာ္ မ်ားမ်ားကိုေတာ့ စာၾကည့္ခန္းထဲမွာ စာဖတ္ေနေလ့ရွိတယ္။ လူသူအေရာက္ အေပါက္နည္းတဲ့ ဒီဘံုေက်ာင္းပ်က္ထဲ ေနခဲ့တဲ့ ရက္ေတြမွာ အဘိုးအိုက သူရြတ္ေနတဲ့ ခက္ခဲတဲ႔မႏၱာန္ေတြကို က်ေနာ္႔ကို အတင္း သင္မေပးသလို၊ သူဆိုေနေလ့ရွိတဲ့ သီခ်င္းကိုလည္း အစအဆံုး က်ေနာ္ မၾကားခဲ့မိပါဘူး။ အဲလိုပဲ စက္ရုုပ္ေတြဆီကလည္း ဘယ္ေတာ့မွ ကိုယ္ပိုင္အသံမၾကားမိပါဘူး။

(၆)

ေန႔တေန႔။ အဲဒီေန႔က ေနေရာင္ဟာ အရင္ေန႔ေတြကအတုိင္းပါပဲ။ ေကာင္းကင္မွာ ငွက္ေတြ ပံုမွန္အတုိင္း ပ်ံသန္းေနၾကတယ္။ ေျမျပင္တေနရာမွာေတာ့ အဘိုးအိုနဲ႔ လူစိမ္းေတြ စကားေျပာ ေနၾကတယ္။ သူတို႔ မ်က္ႏွာေတြ၊ မ်က္လံုးေတြၾကည့္ရတာ တခုခုအေရးႀကီးေနသလိုပဲ။ လူစိမ္းေတြျပန္သြားခ်ိန္မွာ အဘိုးအိုက က်ေနာ့္ကို ေခၚတယ္။ သူမ်က္ႏွာဟာ ျမင္ေနက်ထက္ ပိုေလးနက္ေနတယ္လို႔ ထင္ရတယ္။ တခုခုကိုစိုးရိမ္ ေနပံုလည္းရတယ္။

"လူေလး -မင္းလည္း ဒီမွာေနလာတာၾကာၿပီဆိုေတာ့ တခ်ဳိ႕ကိစၥေတြသိထားသင့္တယ္။ တကယ္ေတာ့ မင္းလည္းသိတဲ့အတုိင္းပဲ။ ငါ့အေနနဲ႔ အျပင္ကအျဖစ္အပ်က္ေတြနဲ႔ ခပ္ကင္းကင္း၊ ခပ္ေအးေအးေနတာ ၾကာၿပီ။ အထူးသျဖင့္ ဒီမွာ ၿမိဳ႕အုုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႔က လူေတြအားလံုး ငါ့ရန္သူေတြခ်ည္းပဲ။ တိုတိုေျပာရရင္ သူတို႔လုပ္ပံုကိုင္ပံုေတြကို ငါသေဘာမက်ဘူး။ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားေတြလည္း သံတူေၾကာင္းကြဲ ေတြဆိုတာ ငါေျပာဖူးတယ္။"

သူစကားနိဒါန္းပ်ဳိးေနပံုက အေရးႀကီးကိစၥတခုကို က်ေနာ္႔ကို ဖြင့္ေျပာေတာ့မယ့္ပံုပါပဲ။

"ေစာေစာက လာသြားတာ ျမိဳ႕ေတာ္လံုၿခံဳေရးတာဝန္ယူထားတဲ့ လူေတြပဲ။ မၾကာခင္မွာ ငါတို႔နန္းေတာ္ႀကီးအတြက္ သူတို႔တခုခု လုပ္ၾကေတာ့မယ္"

"နန္းေတာ္ "

က်ေနာ္ နားၾကားမွားသလား။ ဒါမွမဟုတ္ က်ေနာ္ေန႔ဘက္ အိပ္မက္မက္ေနသလား။ ဒါမွမဟုတ္ က်ေနာ္ ဝတၳဳတပုဒ္မွာ စ်ာန္ဝင္စားေနသလား။ တခုမွ ဟုတ္ပံုမရဘူး။ က်ေနာ့္ေရွ႕က အဘိုးအိုက စကားကို ဆက္တယ္။ သူမ်က္ႏွာမွာ ဝမ္းနည္းရိပ္ေတြသန္းေနၿပီ။

"တကယ္ေတာ့ ဒီၿမိဳ႕ကလူေတြအားလံုးဟာ နန္းေတာ္ႀကီးနဲ႔ပတ္သက္ရာ ပတ္သက္ေၾကာင္းေတြ ခ်ည္းပဲ။ ငါတို႔နန္းေတာ္ကို ရန္သူေတြက သိမ္းၿပီး ငါတို႔ဘုရင္ကိုလည္း ဖမ္းထားတယ္။ လက္နက္ခ်င္းမမွ်လို႔ ငါတို႔ ဆုတ္ခဲ့ရတယ္။ ဒါေပမဲ႕ အဖမ္းခံထားရတဲ့ ငါတို႔အရွင္ကို ကယ္တင္ဖို႔ ငါတို႔အႀကိမ္ႀကိမ္ ႀကိဳးစားလာတာ အခုဆိုရင္ လူေလးတသက္ရွိေတာ့မယ္"

ဒါဟာဒ႑ာရီထဲကအေၾကာင္းေတြလား။ ျပဇာတ္ထဲက ဇာတ္ဝင္ခန္းတခုလား။ ဒီလိုအျဖစ္အပ်က္မ်ဳိး က်ေနာ္ မေမြးခင္ႏွစ္ေတြမွာ တကယ္ျဖစ္ခဲ့တယ္လို႔ ဘယ္သူမွေျပာသံ မၾကားဖူးဘူး။ က်ေနာ္ ဖတ္မိတဲ့ ဘယ္စာအုပ္ေတြထဲမွာလည္း မေတြ႔မိခဲ့ပါ။ အဘိုး ဖတ္ထားတဲ့ ဝတၳဳတပုဒ္ထဲက ဇာတ္ဝင္ခန္းတခုကို က်ေနာ္႔ကို ေျပာျပေနတာလည္း ဟုတ္ပံုမရဘူး။ ဟာသေျပာေလ့မရွိတဲ့အဘိုးအိုက က်ေနာ့္ကို အတည္ေပါက္ ေနာက္ေနတာလည္း ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးေလ။

"အခုငါတို႔အင္အားေတြ အေတာ္စုမိၿပီ။ ရန္သူကိုယွဥ္ႏုိင္တဲ့အင္အားရၿပီလို႔ ေစာေစာက လူေတြက ငါ့ကို ေျပာတယ္။ သူတို႔မွာ လူသူလက္နက္ အေတာ္စုေဆာင္းမိၿပီ။ မၾကာခင္မွာ ဒီၿမိဳ႕ကတပ္ေတြ အားလံုး ငါတို႔နန္းေတာ္ႀကီးဆီ ခ်ီတက္ၿပီး ငါတို႔ဘုရင္ကို ကယ္တင္ေတာ့မယ္"

အဘိုးအိုရဲ႕စကားအသြားအလာကိုၾကည့္ရတာ သူ႔တို႔ဘုရင္ကိုကယ္တင္ဖို႔ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ သည္းခံေစာင့္ လာၿပီးမွ အခုအခ်ိန္ဟာ အခ်ိန္ေကာင္းပဲလို႔ အခုိင္အမာ ယံုၾကည္ေနပံုပါပဲ။ ဒီတႀကိမ္မွာ အရာအားလံုးကို စြန္႔လႊတ္ဖို႔လည္း ေသခ်ာေနတယ္။

"အရင္က သူတို႔နဲ႔ ဘယ္လိုမွ သေဘာမတူေပမယ့္ ဒီလိုအေရးႀကီးတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ အားလံုးျပန္ စည္းလံုး ရေတာ့့တယ္။ ဘုရင္ကို ကယ္တင္ဖို႔ကအဓိကပဲ။ ဒါေၾကာင့္သူတို႔ တပ္ေတြနဲ႔ ငါတို႔လည္း ခ်ီတက္မယ္။ ဒါေပမဲ့ ငါတို႔ဟာ ဘယ္သူ႔ေနာက္လုိက္မွ မျဖစ္ခ်င္ဘူး။ ငါ့ဆီက စက္ရုပ္တပ္ေတြကို ေရွ႔ဆံုးက တက္တုိက္ ခုိင္းမယ္၊ ငါကိုယ္တုိင္ စက္ရုုပ္တပ္ကို တပ္ဦးကကြပ္ကဲၿပီး ငါ့အရွင္ကို ကယ္ထုတ္မယ္။ ဒါ - ေနာက္ဆံုး တုိက္ပြဲပဲ"

နိဂံုး

စာဖတ္သူအေနနဲ႔ ဒီဝတၳဳကို ဘယ္လုိအဆံုသတ္သင့္တယ္လုိ႔ထင္ပါသလဲ၊၊ ဝတၳဳမွာ ေကာင္ေလးနဲ႔ အဘိုးအုိႏွစ္တေယာက္ၾကားမွာ တခုခုေတာ့ လြဲေနပါၿပီ။

မိတ္ေဆြတေယာက္ကေတာ့ အဘုိးရဲ႕ေနာက္ဆံုးတုိက္ပြဲမွာ ေကာင္ေလးကုိ ဝင္တုိက္ေစခ်င္ပါ တယ္၊ ေနာက္တေယာက္ကေတာ့ ေကာင္ေလးအေနနဲ႔ ၿမိဳ႕ကေလးကေန ထြက္သြားသင့္တယ္လုိ႔ အႀကံျပဳပါတယ္။ ဒါမွ ၿမိဳ႕ကေလးရဲ႕ ဧည့္သည္ဆုိတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔လည္း ဆီေလွ်ာ္မယ္လို႔ အေၾကာင္းျပပါ တယ္၊ ေနာက္တေယာက္ကေတာ့ အဘိုးအိုကို တေယာက္တည္း မထားခဲ့သင့္ ဘူးလို႔ ဆုိပါတယ္။
ဝဝတၳဳကို နိဂံုးခ်ဳပ္ရေတာ့မယ္၊ အရမ္းစိတ္ လႈပ္ရွားေနတဲ့ အဘိုးအိုက ေကာင္ေလးကို စူးစူးစုိက္ စုိက္ေျပာေနျပန္ပါၿပီ။

"ဒီမွာ လူေလး၊ တကယ္လို႔ တိုက္ပြဲမွာ ငါက်သြားခဲ့ရင္ ငါ့ရဲအိပ္မက္ေတြကို လူေလး အေကာင္ အထည္ေဖာ္ေပးပါ"

ေကာင္ေလးတခုခုကို ဆံုးျဖတ္ရေတာ့မယ္၊ စိတ္ထဲကေန နံပါတ္ေတြကို ေရတြက္ေနတယ္၊
၁၊ ၂၊ ၃၊ ၄၊ ၅၊ ၆၊ ၇၊ ၈၊ ၉၊ - -

(ၿပီးပါၿပီ)
အဇၨဳန

စာႂကြင္း၊ ၊ ဤဝထၴဳ မွာ သကၠရာဇ္မပါပါ၊
မွတ္ခ်က္။ ။ ဤဝတၳဳတိုသည္ ၂၀၁၁ ေအာက္တိုဘာလက ေမာကၡမဂၢဇင္းတြင္ ေဖာ္ျပၿပီးျဖစ္သည္။ 

Comments