အ၀ယ္ေတာ္မ်ား
လူျဖစ္လာပါလ်က္ လူ႔ဥပဓိ႐ုပ္မ်ားဆုံး႐ႈံးကာ ၾကက္မ်ားငွက္မ်ားလုိ ေတာေတာင္အႏွံ႕ ဘာေၾကာင့္မ်ား အခုလုိ ပုန္းေအာင္အိပ္စက္ေနၾကရပါလိမ့္။
၁။
လမ္းေလွ်ာက္စကားေျပာစက္ကရသည့္ သတင္းအရ၊ န၀တစစ္သားတခ်ဳိ႕ ဒုံသမိေခ်ာင္းအတုိင္း ဆန္တက္လာေနၾကသည္ဟု သိရသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လူသုိက္ ေနရာေျပာင္းအိပ္ၾကရန္ ေခ်ာင္း တဖက္ကမ္းသုိ႔ ကူးလာခဲ့ၾက၏။
ေခ်ာင္းႏွင့္မလွမ္းမကမ္း ေတာင္ကုန္းတခုေပၚေရာက္ေတာ့
ညေန ၆ နာရီထုိးၿပီးလုိ႔ ၁၅ မိနစ္။ သည္ေတာင္ကုန္းကုိပင္ စုိးမုိးကုန္းဟု သေဘာထားကာ၊
တညမွ်ပုန္းအိပ္ဖုိ႔ ဆုံးျဖတ္လုိက္ၾက၏။
တျခားသူမ်ားအဖုိ႔ေတာ့မသိ၊ ကၽြန္ေတာ္အဖုိ႔မူ
ေတာင္ကုန္းထိပ္တြင္ တညအိပ္ရမည္ျဖစ္သျဖင့္ အေတာ့္ကုိ ေက်နပ္သြားရ၏။ လေရာင္မ်ားကို
ရာႏႈန္းျပည့္ ခံစားရယူႏိုင္သည့္ ေတာင္ကုန္းထိပ္တြင္ အိပ္စက္ရမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္
ျဖစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ္ထုိင္ၾကည့္ေနရာ
ေတာင္ကုန္းေပၚမွတဆင့္ခပ္ေ၀းေ၀းေနရာမ်ားတြင္မိဆုိင္းေတာင္၊ ေလးေကေတာင္၊
ဖလံေတာင္ႏွင့္ ကားမဲေတာင္မ်ားကုိ ျမင္ေနရ၏။ ထုိအထဲတြင္ ေလးေကေတာင္ႀကီးမွာ
အလွဆုံးဟုထင္ရ ၏။ ေတာင္တန္းတခုေပၚတြင္ လက္သီးဆုပ္ႀကီးတခု ထုတင္ထားသလုိ
ျဖစ္ေနေလသည္။
ေလးေကေတာင္၏ ေနာက္ခံႏွင့္အထက္တြင္
တိမ္မ်ားကုိအုပ္လုိက္ေတြ႔ေနရ၏။ ၀ါဂြမ္းဆုိင္မ်ားကုိ ေအာက္ဖက္မွေန၍
အနီေရာင္မီးဆလုိက္ထုိးထားသလုိ ျဖစ္ေန၏။ တေျဖးေျဖးႏွင့္ ခဲပုတ္ေရာင္ ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ တိမ္တခ်ဳိ႕က
အနားကြပ္ထားသလုိ၊ ယက္ေဖာက္ထားသလုိျဖစ္လာခဲ့၏။
ဒုံသမိေခ်ာင္းကုိမူ
ေတာင္ကုန္း၏အေနာက္ဖက္တြင္ ေျမာက္မွေတာင္သုိ႔ စီးသြားေနသည္ကုိေတြ႔ရ၏။ မ်ဥ္းေျဖာင့္သေဘာမဟုတ္ဘဲ
အတြန္႔အေကြ႔မ်ားႏွင့္ ေတာအုပ္ထဲေခါင္းထုိး၀င္သြားလုိက္၊ ေတာအုပ္ ထဲက
ေခါင္းရမ္းၿပီးထြက္လာလုိက္ရွိေန၏။
ေတာင္ကုန္းပတ္လည္
ေတာအုပ္ေတာတန္းေတြဆီက အိပ္တန္းတက္ငွက္သံေတြဆူညံစြာ ၾကားေန ရ၏။ စိမ္းႏု၊ စိမ္းပုတ္၊
စိမ္း၀ါ၊ စိမ္းျပာ၊ စိမ္းရင့္၊ အစိမ္းေရာင္ကြဲ အေရာင္အေသြးအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖစ္ေန သည့္ ေျမျပင္ႀကီး မွာ
အျပာေဖ်ာ့ေရာင္ေတာင္တန္းေတြထဲ ေရာေႏွာေပ်ာ္၀င္သြားေန၏။ ထုိအခ်ိန္အခုိက္အတန္႔မွာပင္
“ေက်ာက္ဖ်ာရြာ” ဖက္ဆီက ေသနတ္သံ ၄ ခ်က္ ဆက္တုိက္ၾကား လုိက္ရ၏။ ေတာထဲတြင္
ခပ္အုပ္အုပ္ ထြက္လာသည့္အသံမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကုိ အံတုဖုိ႔
ႀကဳိးစားလုိက္သည့္ မရဏအသံမ်ားပင္ျဖစ္သည္။
၂။
ညအိပ္ခါနီးၾကမွ ေဘာသျပဳရြာက
ေမာင္သိန္းႏွင့္လူသုံးဦး ေတာင္ကုန္းေပၚေရာက္လာၾက၏။
သူတုိ႔ပုန္းေအာင္းေနသည့္ဖက္သုိ႔ န၀တစစ္သားမ်ားဦးတည္လာေနသည္ဟု သတင္းရသျဖင့္
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရွိရာသုိ႔ လာေရာက္ပူးေပါင္းလုိက္ၾကျခင္းျဖစ္၏။
ေမာင္သိန္းႏွင့္အတူပါလာၾကသူ သုံးဦးစလုံး အသက္အရြယ္ႀကီးရင့္ၾကသူမ်ားခ်ည္းျဖစ္ေလသည္။
သူတုိ႔တေတြေရာက္လာမွ
တလုိင္းကရင္ရြာ၏ဒုကၡမ်ားကုိ ပုိၿပီးၾကားလာရ၏။ မေန႔တုန္းက ဖားအံ ၿမဳိ႕နယ္ အတြင္း
၁၉-၁၁-၉၂ ရက္မွ ၁၉-၂-၉၃ ရက္အထိ သုံးလအတြင္း ေက်းရြာ ကုိးရြာမွ ကြယ္လြန္သြားၾကရ သည့္
လူ ၁၇ ဦး၏သတင္းကို ကၽြန္ေတာ္ၾကားခဲ့ရသည္။ သတင္းမ်ားကို လိုက္လံေရးမွတ္ေနစဥ္
ကၽြန္ေတာ့္ႏွလံုးသားမ်ားမွာ နာက်င္ကိုက္ခဲေနခဲ့ရ၏။ ထုိအထဲတြင္ ေဘာသျပဳ ရြာသား
ေလးဦးပါရွိခဲ့ေလ သည္။ ယခုအခါ န၀တစစ္တပ္ကုိေၾကာက္သျဖင့္ ေဘာသျပဳ ရြာသားအမ်ားစုမွာ
ေတာထဲသုိ႔ေျပး၀င္ ပုန္းေနၾကရၿပီ ျဖစ္ေလသည္။
ေတာင္ကုန္းေပၚတြင္
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏွင့္အတူ စုစုေပါင္း လူကုိးဦးစုၿပီး အိပ္ၾကမည္ျဖစ္သည္။ ထုိအထဲတြင္
ေဘာသျပဳရြာသား ငါးဦးႏွင့္ ေက်ာက္ဖ်ာရြာသား ႏွစ္ဦးပါ၀င္၏။ အိပ္ရာမ၀င္ခင္
ကင္းေစာင့္သူကေစာင့္ေနစဥ္ က်န္သူမ်ားမွာ စကား၀ုိင္းဖြဲ႔ထုိင္ေနခဲ့ၾက၏။
ေက်းရြာမ်ားေျပာင္း ေရြ႕ၾကရသည့္ ကိစၥ၊ ကင္းေၾကးေခ်ာေၾကးေပးၾကရသည့္ကိစၥ၊
ကားမုိင္းဖုိး အေတာင္းခံၾကရသည့္ကိစၥ၊ ေတာင္ယာႏွင့္ လယ္ယာမ်ား
မလုပ္ႏုိ္င္ၾကေတာ့သည့္ကိစၥမ်ားကုိ ကၽြန္ေတာ္ၾကားေနခဲ့ရ၏။ အမ်ဳိးသမီးတခ်ဳိ႕
အဓမၼျပဳက်င့္ ခံၾကရသည့္ကိစၥကုိၾကားရေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ႏွလုံးသားမ်ားမွာ ထုံက်င္
ကုိက္ခဲ့လာရေတာ့၏။
သည္ေဒသတ၀ုိက္တြင္ ႏွစ္လမွ်ေနထုိင္ခဲ့စဥ္အတြင္း ဟုိရြာသည္ရြာမွ
အဓမၼ ျပဳက်င့္ခံရသူ အမ်ဳိးသမီးမ်ား၏ သတင္းကုိ ကၽြန္ေတာ္ၾကားခဲ့ရ၏။ လူကုိယ္တုိင္ေတြ႔ၿပီးမွ
သတင္ေမးခြင့္ရသူမွာ သုံးဦးရွိ၏။ မ်က္ရည္ႏွင့္ေသြးမ်ားလိမ္းက်ံလ်က္ရွိသည့္ ေၾကကြဲဖြယ္ဇာတ္
လမ္းမ်ားမွာ တေတာတေတာင္လုံးသုိ႔ ေတာ မီးလုိျပန္႔ႏွံ႔လ်က္ရွိေလသည္။
၃။
ေရဒီယုိေလးကုိေဘးတြင္ခ်ကာ ခပ္တုိးတုိးဖြင့္ၿပီး
နားေထာင္ေနစဥ္ အမွတ္မထင္အိပ္ေပ်ာ္သြားခဲ့ၿပီး အိပ္ရာ ကႏုိးလာေတာ့ ေရဒီယုိေလးမွာ
တဂ်စ္ဂ်စ္အသံမ်ားျမည္လ်က္ ရွိေန၏။ ေရဒီယုိမပိတ္ဘဲ အိပ္ေပ်ာ္သြား ခဲ့ျခင္းသာျဖစ္သည္။
လက္ကုိေျမႇာက္ကာ လေရာင္တြင္ နာရီကုိၾကည့္ေတာ့ ည ၁ နာရီ နီးပါးရွိေနၿပီျဖစ္ သည္။
လေရာင္မွာ
သစ္ပင္ရိပ္လြတ္ရာေနရာတုိင္းအေပၚ ေရတံခြန္ကေရမ်ားသြန္ခ်သလုိ ခြန္ႏွင့္အားႏွင့္
သာခ်င္း တုိင္း သာလ်က္ ရွိေန၏။ လေရာင္မ်ား ကၽြန္ေတာ့္ခႏၶာကုိယ္ေပၚ သြန္က်ေနသည္ကုိ ၾကည့္ကာ
ကၽြန္ေတာ့္ မွာ ေက်နပ္ေနမိျပန္ေတာ့သည္။
ကၽြန္ေတာ္က ေနထြက္ျခင္းမ်ားကုိ ေစာင့္ၾကည့္ျခင္း၊ လေရာင္မ်ားကုိေငးၾကည့္ျခင္းျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့ဘ၀ အလြမ္းအေမာမ်ားကုိ ဤနည္းျဖင့္ ေျဖသိမ့္ႏုိင္ဖုိ႔ႀကဳိးစားခဲ့သူျဖစ္သည္။ ယခုလည္းဒုံသမိေခ်ာင္းေဘး ေတာင္ကုန္းတခုေပၚတြင္ လေရာင္ကုိေစာင့္ၾကည့္ရင္း ကၽြန္ေတာ္ေရာက္ရွိေနသည့္ ပတ္၀န္းက်င္ ေဒသ ကရင္တုိင္းရင္းသားမ်ား၏ေလာကငရဲဇာတ္လမ္းမ်ားအတြက္ ေျဖသိမ့္ႏုိင္ဖုိ႔ ႀကဳိးစားေနမိသည္။
ထိုစဥ္အခိုက္တြင္ ဖလံေတာင္ရြာသူ “မေရသူ”၏မ်က္ႏွာကုိ ကၽြန္ေတာ္ေမ့လုိ႔မရ။ ရြာဦးေက်ာင္း၏ထုတ္တန္းတြင္ႀကဳိးတုပ္ၿပီး ေဇာက္ထုိးဆြဲကာ၊ ေၾကးစည္ထုသည္ဟုဆုိၿပီး စစ္ဖိနပ္ႏွင့္ ပါး အ႐ုိက္ခံရသည့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးတပါး၏ တုန္ တုန္ရင္ရင္အသံမ်ားကုိ ကၽြန္ေတာ္ၾကားလာခဲ့ရ၏။
ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္မလွမ္းမကမ္းတြင္
ကရင္တုိင္းရင္းသား အမ်ဳိးသားခုနစ္ဦးသည္ ႏွစ္ႏွစ္ၿခဳိက္ၿခဳိက္ အိပ္ေပ်ာ္ လ်က္ရွိ၏။
ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္၀ါးတရုိက္ခန္႔အကြာ သစ္ပင္ေပၚက ကင္းသမားဆီက ေခ်ာင္းဟန္႔သံတခ်က္ၾကား လုိက္ရ၏။
ေတာင္ကုန္းေအာက္ဖက္ခ်ဳိင့္ထဲက ေခ်ေဟာက္သံကုိ အၾကာႀကီးၾကားေနရ၏။
ဒုံသမိေခ်ာင္းတ၀ိုက္ နီးစပ္ရာ ေတာထဲ၊
ေတာင္ထဲတြင္ လူတကုိယ္စာအိပ္ရာငယ္မ်ား ေနရာအႏွံ႔ ေတြ႔ခဲ့ရ သည္ကုိေတြးမိကာ
ေဘာသျပဳရြာက ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္လာၾကရသည့္ရြာသားမ်ား ထုိသစ္ရြက္ခင္း အိပ္ရာမ်ားတြင္
၀င္ေရာက္အိပ္စက္ေနၾကမည္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ေတြးမိလာခဲ့၏။ သူတုိ႔အထဲက အခ်ဳိ႕သည္
ကၽြန္ေတာ့္လုိပင္ လေရာင္ကုိေမာ့ၾကည့္ၿပီး ဘ၀အလြမ္းအေမာမ်ားကုိ
ေျဖသိမ့္ႏုိင္ဖုိ႔ႀကဳိးစားေနၾကေလမည္ လား ကၽြန္ေတာ္မသိ။
လူျဖစ္လာပါလ်က္ လူ႔ဥပဓိ႐ုပ္မ်ားဆုံး႐ႈံးကာ
ၾကက္မ်ားငွက္မ်ားလုိ ေတာေတာင္အႏွံ႕ ဘာေၾကာင့္မ်ား အခုလုိ ပုန္းေအာင္အိပ္စက္ေနၾကရပါလိမ့္။
လေရာင္မွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔၏ဘ၀ႏွင့္
တင့္တယ္လုိက္ဖက္ျခင္းမရွိႏုိင္ေတာ့။ လေရာင္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ ခ်စ္ေသာ္လည္း
ဘ၀၏အလြမ္းအေမာမ်ားႏွင့္ေပးၿပီးမွ ၀ယ္လုိ႔ရသည့္ လေရာင္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ မယူ ရဲေအာင္ ျဖစ္လာရ၏။
တကယ္ေတာ့လည္း
ကၽြန္ေတာ္ဖတ္ဖူးခဲ့သည့္ကဗ်ာ တပုဒ္ထဲကလုိ လေရာင္ကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔တေတြ တကယ့္ကုိ
မ်က္ရည္ေတြ၊ ေသာကေတြနဲ႔မ်ား ၀ယ္ခဲ့မိၾကေလေရာ့သလား။
မ်က္လုံးမ်ားကုိ
ပိတ္ကာအိပ္ေပ်ာ္ႏုိင္ဘုိ႔ႀကဳိးစားစဥ္ ကၽြန္ေတာ္ဖတ္ဖူးခဲ့သည့္ ကဗ်ာတပုဒ္ကို
သတိရေနျပန္ေတာ့၏။
---------------------
အ၀ယ္ေတာ္
----------------------------
ဆင္းရဲျခင္းကုိ
႐ုိးသားမႈနဲ႔ ၀ယ္လုိ႔ရတယ္။
ခ်မ္းသာျခင္းကုိ
ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲျခင္းနဲ႔ ၀ယ္လုိ႔ရတယ္။
ေသဆုံးျခင္းကုိ
တန္ဖုိးရွိတဲ့ သုညနဲ႔၀ယ္လုိ႔ရတယ္ ။
ၿပီးေတာ့
တန္ဖုိးမရွိတဲ့ သုညနဲ႔လည္း ၀ယ္လုိ႔ရတယ္။
ဒါေပမဲ့
လမင္းကုိ
မ်က္ရည္ေတြ ေသာကေတြနဲ႔
ေခတ္အဆက္ဆက္ကတည္းက
၀ယ္ခဲ့ရတာေပါ့။ ။
---------------------
အ၀ယ္ေတာ္
----------------------------
ဆင္းရဲျခင္းကုိ
႐ုိးသားမႈနဲ႔ ၀ယ္လုိ႔ရတယ္။
ခ်မ္းသာျခင္းကုိ
ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲျခင္းနဲ႔ ၀ယ္လုိ႔ရတယ္။
ေသဆုံးျခင္းကုိ
တန္ဖုိးရွိတဲ့ သုညနဲ႔၀ယ္လုိ႔ရတယ္ ။
ၿပီးေတာ့
တန္ဖုိးမရွိတဲ့ သုညနဲ႔လည္း ၀ယ္လုိ႔ရတယ္။
ဒါေပမဲ့
လမင္းကုိ
မ်က္ရည္ေတြ ေသာကေတြနဲ႔
ေခတ္အဆက္ဆက္ကတည္းက
၀ယ္ခဲ့ရတာေပါ့။ ။
ၿငိမ္းေ၀(ကဗ်ာ့အိုးေ၀)
(၁၉၉၄ ဇူလုိင္လထုတ္ - မေဟသီမဂၢဇင္းမွ လႈိင္းထက္၏ “အ၀ယ္ေတာ္” ကဗ်ာ)
(၁၉၉၄ ဇူလုိင္လထုတ္ - မေဟသီမဂၢဇင္းမွ လႈိင္းထက္၏ “အ၀ယ္ေတာ္” ကဗ်ာ)
Comments
Post a Comment