သစ္ခက္သံလြင္ -စာေပေရးရာ၊ နရီမင္းရဲ႕ ကဗ်ာနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ က်ေနာ္ရဲ႕ေျဖာင့္ခ်က္



ကဗ်ာနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ က်ေနာ္ ့ရဲ႕ ေျဖာင့္ခ်က္
 
www.pinterest.com

လူတေယာက္ရဲ႕သိမႈဆိုတာ ခံစားမႈ၊ အေတြးအေခၚ၊ ဗဟုသုတ၊ အသိအျမင္၊ ဉာဏ္ပညာ၊ ျဖတ္သန္းမႈ အေတြ႔အၾကဳံ ၊ ေလ့လာသင္ယူခဲ့မႈ၊ စိတ္သေဘာထားစတဲ့ ဦးေႏွာက္ထဲက အရာအားလံုးကို ကိုယ္စားျပဳပါတယ္။ သိမႈထဲက ထြက္လာတဲ့ ကဗ်ာဟာ ေရးသူရဲ႕သိမႈတစိတ္တေဒသကို ကိုယ္စားျပဳ တာခ်ည္း ပါပဲ။ 


က်ေနာ္ ႏွစ္ေတြအၾကာႀကီး ကဗ်ာေတြ ေရးခဲ့တယ္။ ေနာက္ေတာ့ က်ေနာ္ ့ကဗ်ာေတြ မဂၢဇင္းေတြမွာ ႀကိဳႀကိဳးႀကိဳၾကား ပါခဲ့တယ္။ ဆယ္ႏွစ္အတြင္း အပုဒ္ ၄၀၊ ၅၀ ေလာက္ပါပဲ။ ၁၉၉၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္ေတြ အလယ္ပိုင္းေလာက္ကေန ၁၀ ႏွစ္အတြင္း ပို႔သမွ် ကဗ်ာ အားလုံးနီးပါး ပါခဲ့ပါတယ္။ 

ကဗ်ာေဆာင္းပါးေတြလည္း အမ်ားႀကီး ေရးခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကဗ်ာဘယ္လိုေရးရသလဲ က်ေနာ္မသိပါဘူး။ အခုလည္း မသိပါဘူး။ ေနာက္ဆယ္ႏွစ္အတြင္း ကဗ်ာမေရးျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ဘာ့ေၾကာင့္မွန္းမသိဘဲ မေရးခ်င္ေတာ့တာပါ။ မဂၢဇင္းေတြမွာ ပါခဲ့တဲ့ထဲက က်ေနာ္ ့တခ်ဳိဳ႕ ကဗ်ာေတြကို ေနာက္ပိုင္း ျပန္ေတြ႔တဲ့အခါ အေတာ္ေလးအျမင္ကတ္ပါတယ္။ အတင္းဟန္လုပ္ေရးထားတယ္လို႔ ျမင္လို႔ပါ။

က်ေနာ္ ကဗ်ာမေရးျဖစ္ခဲ့တဲ့ ဆယ္ႏွစ္အတြင္း ကဗ်ာသေဘာတရားေတြ၊ ကဗ်ာလႈပ္႐ွားမႈေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျငင္းခုံသံေတြ ညံေနခဲ့တာလည္း သတိထားမိပါတယ္။ ငါက ဘာကဗ်ာသမား၊ သူက ညာကဗ်ာသမား။ ငါနဲ႔ ငါ့ေဘာ္ဒါေတြ ေရးတာမွ ကဗ်ာ။ ဟိုေကာင္ေတြအုပ္စု ေရးတာေတြက ကဗ်ာမွ မဟုတ္တာရယ္လို႔ ေျပာၾကဆိုၾကတာလည္း ၾကားမိပါတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ အျပင္လူပါ။ တကၠနစ္ေတြ၊ ပုံေသနည္းေတြ၊ (ဘာကဗ်ာဝါဒမွ မယ္မယ္ရရ မထြန္းကားခဲ့တဲ့ ျမန္မာျပည္မွာ) ငါက ဘာဝါဒ၊ သူက ဘာဝါဒဆိုတာေတြ
က်ေနာ္ ကဗ်ာ မေရးခ်င္ေတာ့ပါဘူး။

ေနာက္ပိုင္း က်ေနာ္ပန္းခ်ီအေၾကာင္းေတြ စိတ္ဝင္စားသြားၿပီး ေလ့လာမိတဲ့အခါ Naive Art ဆိုတာ သတိထားမိပါတယ္။ ကေလးေတြ၊ စိတ္မႏွံ ့သူေတြ ေရးခ်င္ရာေရးတဲ့ ပန္းခ်ီမ်ဳိးပါ။ ဘာဝါဒမွ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲ့ဒီပန္းခ်ီတခ်ဳိ႕က က်ေနာ္ ့ကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္တာ ေတြ႔ရပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ အဲ့ဒီပန္းခ်ီကားေတြရဲ႕ လြတ္လပ္မႈနဲ႔ ႐ုိးသားမႈက က်ေနာ္ ့ကို ဆြဲေဆာင္ခဲ့တာပါ။

ေနာက္ပိုင္း က်ေနာ္ Facebook သုံးျဖစ္လာၿပီးတဲ့ေနာက္ အထူးသျဖင့္ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္က စၿပီး ကဗ်ာေတြ ျပန္ေရးျဖစ္ပါတယ္။ ကဗ်ာေရးတယ္ဆိုတာထက္ စိတ္ထဲ ယားက်ိက်ိ ျဖစ္ေနတဲ့ တစုံတရာကို ဖြင့္ေျပာလိုက္တာပဲ ဆိုပါေတာ့။ က်ေနာ္ ့အတြက္ ကဗ်ာအေပၚထားတဲ့ သေဘာထားကလည္း အႀကီးအက်ယ္ ေျပာင္းလဲသြားၿပီဆိုတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဘဝတေလွ်ာက္လုံး ထိန္းခ်ဳပ္မ်ဳိသိပ္ ခ်ဳပ္တီး ရတာေတြ မ်ားလြန္းခဲ့တဲ့ ဘဝမွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ခ်ထားခဲ့တဲ့ အက်ဥ္းေထာင္ကေန လြတ္ေျမာက္ၿပီး လြတ္လပ္မႈကို က်ေနာ္ ေတြ႔႐ွိခဲ့ပါတယ္။ ႐ုိးသားမႈေတြ ရွားပါးလြန္းလာတဲ့ ဝန္းက်င္မွာ ႐ုိးသားမႈကို က်ေနာ္ အႀကီးအက်ယ္ တန္ဖိုးထားတတ္လာပါတယ္။ 

FB မွာ ကဗ်ာေတြကို လက္တန္း႐ုိက္ထည့္ခ်ိန္မွာ ကဗ်ာတပုဒ္ ေရးမယ္၊ ဘယ္သူေတြ ဖတ္ဖို႔၊ ဘယ္မဂၢဇင္းမွာ ထည့္ဖို႔၊ ဆင္ဆာ လြတ္ပါ့မလား၊ အယ္ဒီတာ ႀကိဳက္ပါ့မလား၊ လူေတြ တျခား ကဗ်ာဆရာေတြ ငါ့ကို ဘယ္လို ထင္ၾကမလဲ၊ ဘယ္လိုဝါဒ၊ ဘယ္လိုဟန္၊ ဘယ္လိုတကၠနစ္စတဲ့ အရာရာကေန လြတ္ေျမာက္ေနပါတယ္။ ေရးခ်င္လို႔ ေရးတာကလြဲၿပီး တျခားဘာရည္ရြယ္ခ်က္မွလည္း မရွိေတာ့ပါဘူး။ ကဗ်ာေတြက လြယ္လြန္းလာၿပီး ဘယ္သူ႔အတြက္မဆို နားလည္ဖို႔လည္း သိပ္မခက္လွေတာ့ပါဘူး။

က်ေနာ္ ဒီလိုေျပာလိုက္တဲ့အခါ ကဗ်ာေရးဖို႔ အဲ့ဒီေလာက္ လြယ္သလား။ ဘယ္သူမဆို ကဗ်ာေရးလို႔ ရသလားလို႔ ေမးလာပါလိမ့္မယ္။ လြယ္ပါတယ္၊ ရပါတယ္လို႔ပဲ ေျဖရပါလိမ့္မယ္။ ဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားက အကယ္ဒမစ္ဆန္႔က်င္ေရးသမားလားရယ္လို႔ အႀကီးႀကီး စြပ္စြဲလာႏိုင္ပါတယ္။ ဘယ္အရာမဆို စနစ္တက် ေလ့လာသင္ယူရတယ္ဆိုတဲ့ အကယ္ဒမစ္ဝန္းက်င္က လာတဲ့ က်ေနာ္က အကယ္ဒမစ္ ဆန္႔က်င္ေရးသမား ျဖစ္မလား။ ျမန္မာကဗ်ာေတြေရာ အေနာက္တိုင္းကဗ်ာေတြအပါအဝင္ ႏိုင္ငံရပ္ျခား ကဗ်ာေတြကိုပါ က်ေနာ္ ႏွစ္ေတြအၾကာႀကီး ေလ့လာခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာက ကဗ်ာဆိုတာ လူအမ်ားလက္လွမ္းမမီႏိုင္တဲ့ အႏုပညာပစၥည္းႀကီးရယ္လို႔ စင္အျမင့္ႀကီးေပၚ တင္ထားတာကို လက္မခံတဲ့ သေဘာပါ။ ဘယ္သူမဆို ကဗ်ာေရးလို႔ ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲ့ဒီလူေရးတဲ့ ကဗ်ာဟာ တျခားစာေတြလိုပဲ အဲ့ဒီလူရဲ႕သိမႈကို ကိုယ္စားျပဳပါတယ္။

လူတေယာက္ရဲ႕သိမႈဆိုတာ ခံစားမႈ၊ အေတြးအေခၚ၊ ဗဟုသုတ၊ အသိအျမင္၊ ဉာဏ္ပညာ၊ ျဖတ္သန္းမႈ အေတြ႔အၾကဳံ ၊ ေလ့လာသင္ယူခဲ့မႈ၊ စိတ္သေဘာထားစတဲ့ ဦးေႏွာက္ထဲက အရာအားလံုးကို ကိုယ္စားျပဳ ပါတယ္။ သိမႈထဲက ထြက္လာတဲ့ ကဗ်ာဟာ ေရးသူရဲ႕သိမႈတစိတ္တေဒသကို ကိုယ္စားျပဳ တာခ်ည္းပါပဲ။ ဒီေတာ့ လူေတြရဲ႕သိမႈေတြအလိုက္ ကဗ်ာေတြ ကြဲျပားျခားနားေနမွာပါ။ 

ေနာက္တခုက ကဗ်ာျဖစ္တယ္၊ မျဖစ္ဘူး။ ကဗ်ာ ေကာင္းတယ္၊ မေကာင္းဘူးဆိုတာေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ျငင္းခုံမႈေတြအေၾကာင္းပါ။ တကယ္ေတာ့ အဲ့ဒီ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြက ကိုယ့္အႀကိဳက္နဲ႔ ကိုယ့္စံ ေျပာခဲ့ၾကတာေတြသာျဖစ္ၿပီး အားလုံးလက္ခံသေဘာတူႏိုင္တဲ့ ဘုံသတ္မွတ္ခ်က္ စံဆိုတာ မ႐ွိပါဘူး။ က်ေနာ္ ့သေဘာကေတာ့ ကဗ်ာျဖစ္တယ္ မျဖစ္ဘူး၊ ကဗ်ာေကာင္းတယ္ မေကာင္းဘူးဆိုတာ ကဗ်ာေရးသူတဦးခ်င္းနဲ႔ ကဗ်ာဖတ္သူတဦးခ်င္းအၾကားက one by one ဆက္ဆံေရး ပါပဲ။ က်ေနာ္ကဗ်ာဆိုၿပီး ေရးတယ္။ ဖတ္သူတဦးက ႀကိဳက္ၿပီး ေကာင္းတယ္ေျပာမယ္။ ေနာက္ တေယာက္က မႀကိဳက္တဲ့အျပင္ ဒါမ်ဳိးကို ကဗ်ာလို႔ မေခၚဘူးလို႔ေတာင္ ေျပာခ်င္ေျပာမယ္။ 

က်ေနာ္ ့သေဘာက အဲ့ဒါပါပဲ။

နရီမင္း
၂၈-၆-၂၀၁၆


Comments