သစ္ခက္သံလြင္ကဗ်ာခံစားမႈ- ညိဳထက္(လမ္းသစ္ဦး)ရဲ႕ ကိုၿငိမ္းေ၀ေရ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ဆိုတာ က်စ္က်စ္လစ္လစ္ မေနတတ္တဲ့ေကာင္
ကိုၿငိမ္းေ၀ေရ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ဆိုတာ
က်စ္က်စ္လစ္လစ္ မေနတတ္တဲ့ေကာင္
မူရင္းဓာတ္ပုံရွင္ကို credit ေပးပါသည္။ |
ေမာင္ေခ်ာႏြယ္တို႔မက်စ္လစ္မႈကို ဆရာေမာင္သာႏိုးေတာင္ တခုတ္တရ အသိအမွတ္ျပဳရေလာက္ ေအာင္ မက်စ္လစ္တဲ့ေကာင္။ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ လူႀကိဳက္နည္းေၾကာင္းေျပာတာ ၁၁ ပါဒေလာက္ေရးဖြဲ႔ မွ လူသိမွာတဲ့ လား။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ လူႀကိဳက္နည္းခဲ့တာ။
ေစ်းထဲမွာ
ကုိယ္ထည္ျပည့္ျပည့္ အရသာရွိရွိ
ေရခ်ဳိ
ငါးသေလာက္ႀကီးက ၁၈ က်ပ္တဲ့
နာမည္လည္းဖ်င္း
အဆီအသားလည္းဖ်င္းတဲ့
ငဖ်င္းက
၂၈ က်ပ္ေစ်းတဲ့။
ဒါနဲ႔
ဆုိင္ရွင္ကို ေမးၾကည့္မိတယ္။
ဘာျဖစ္လို႔မ်ား
အရသာလည္းရွိ ကုိယ္ထည္လည္းျပည့္တဲ့
ေရခ်ဳိငါးသေလာက္က
ေစ်းႀကီးေနရတာလည္းလို႔။
လူႀကိဳက္နည္းလို႔တဲ့။
ငါးဖ်င္းကေတာ့
လူႀကိဳက္မ်ားလို႔ ေစ်းႀကီးတယ္တဲ့။
ဟုတ္ကဲ့
ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ဟာ
လူႀကိဳက္နည္းတဲ့ေကာင္။
သစ္ခက္သံလြင္၀ဘ္ဆုိဒ္ထဲ
ကိုၿငိမ္းေ၀ရဲ႕ကဗ်ာခံစားမႈ ေဆာင္းပါးျဖစ္တဲ့ “ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ရဲ႕ အရိပ္ေႁခြ သစ္ပင္ကို ေႁခြၾကည့္ျခင္း ” ကိုဖတ္မိရာက အေတြးပြားရင္း ဒီစာကိုေရးဖို႔ ျဖစ္လာတယ္။
ပထမဦးဆံုးေျပာထားခ်င္တာက
က်ေနာ္ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ကိုအမ်ားႀကီးမသိဘူး။ က်ေနာ္ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ အထူးျပဳဘာသာရပ္ကို
ကၽြမ္းက်င္သူမဟုတ္ဘူး။ က်ေနာ္ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ကို လူခ်င္းမရင္းႏွီးဘူး။ က်ေနာ္ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္နဲ႔အတူတူ
ဘီယာမေသာက္ဖူးဘူး။ က်ေနာ္ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ေျပာတဲ့ မဆံ့မၿပဲ စကားလံုးေတြကို ကိုယ္ထိလက္ေရာက္
မႏွီးေႏွာခဲ့ရဖူးဘူး။ က်ေနာ္ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ပစ္ခ်လိုက္တဲ့ ခ်စ္သံေႏွာတဲ့ အမွန္းက်ည္ဆံေတြ
မထိမွန္ခဲ့ရဖူးဘူး။ (အဲဒီလို ဒဏ္ရာမ်ဳိးေတာ့ ဘ၀မွာတခါ ဖူးေလာက္ျဖစ္ျဖစ္ တခါဖူးလိုက္ခ်င္တယ္။)
ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ကို ခ်စ္တယ္။ ဘ၀အဆက္ ဆက္ ရင္းႏွီးပတ္သက္ခဲ့ရဖူးသူေတြကို
ခ်စ္သလိုမ်ဳိး ခ်စ္တယ္။ နတ္အေငြ႔နဲ႔ သူ႔ကဗ်ာ အေတြ႔ေတြထဲ မွာ သာယာဖူးတယ္။ သူ႔ကဗ်ာသံေတြကို
အသံထြက္ဖတ္ရင္းက ေသြးသားခ်င္း ရင္းႏွီး ေပြ႔ဖက္မိသလိုမ်ဳိး ခ်စ္တယ္။ ဒါေတြဟာ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္
ဗမာကဗ်ာေလာကထဲ ပစ္သြင္းလိုက္တဲ့ ကူးစက္ဗိုင္းရပ္စ္ပိုးေတြ လို႔ ျမင္ေနမိေတာ့တယ္။ မက်စ္လစ္ျခင္းအမႈံေတြ
ေပးေခ်ၿပီး သူ ရသင့္ရထုိက္္တာ ေတြကို အကုန္ယူ သြားတဲ့လူ။
ကိုၿငိမ္းေ၀က
ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ရဲ႕ အရိပ္ေႁခြသစ္ပင္ကို ေျခခ်ရင္း ေျမခေအာင္ တင္ျပခ်က္က မက်စ္လစ္ ပါဘူးတဲ့။
ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ရဲ႕မက်စ္လစ္မႈကို ကိုၿငိမ္းေ၀က ကြင္းစကြင္းပိတ္ေတြနဲ႔ အထူးျပဳေပးထားတယ္။
အရိပ္ေႁခြသစ္ပင္ဟာ
သစ္ရြက္ေတြ
မေႁခြဘူး
အရိပ္ေတြသာ
ေႁခြေႁခြ ခ်ေပးေနတယ္
(သူေႁခြခ်တဲ့
အရိပ္ထဲမွာ
ဆန္းသစ္တဲ့
ေန႔ရက္ေတြပါတယ္
ပန္းသစ္ေ၀ေ၀
မနက္ခင္းေတြပါတယ္
ရႊန္းလက္၀င္းပတဲ့
သစ္သီးေတြပါတယ္
ျပန္က်
မိုးစက္ေတြပါတယ္
ဘာျဖစ္လို႔မ်ား
သူ႔က
အရိပ္ေတြေႁခြလိုက္တုိင္း
အဲ့ဒါေတြ
ပါ၀င္ေနရတာလည္း)
ဒီကဗ်ာပုိဒ္နဲ႔
ပတ္သက္ၿပီး ကိုၿငိမ္းေ၀ရဲ႕ေ၀ဖန္ခ်က္ကိုလည္း သူ႔ရဲ႕ေဆာင္းပါးရဲ႕ေရးသားခ်က္အရ အဲဒီ ကြင္းစကြင္းပိတ္နဲ႔ထားတဲ့
၈ ပါဒကိုျဖဳတ္ထုတ္လိုက္ရင္ အဲဒီကဗ်ာ ပုိမိုက်စ္လစ္သိပ္သည္းလာမယ္လို႔ ေျပာတယ္။
က်ေနာ့္အျမင္မွာေတာ့
မက်စ္လစ္တာကိုက ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ျဖစ္ေနတာပဲ။ ဒီစာရဲ႕အစမွာ က်ေနာ္တင္ျပ ထားတဲ့စာပုိဒ္က
ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ရဲ႕လူႀကိဳက္နည္းတဲ့ေကာင္ကဗ်ာထဲက ကဗ်ာစာသားေတြ ပဲ။ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ရဲ႕ မက်စ္လစ္မႈေတြကို
အာရံုျပဳမိတဲ့အခါ က်ေနာ့္မ်က္ေမွာက္ထဲ လူႀကိဳက္နည္းတဲ့ေကာင္ ဟာ မက်စ္လစ္ဆံုးပဲလို႔
ေပၚလာေတာ့တယ္။ ဒီကဗ်ာကိုဖတ္ၾကည့္ရင္ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ရဲ႕ ကဗ်ာ ကာဣေႁႏၵ မဲ့မႈကို ထင္ထင္ရွားရွားေတြ႔ႏုိင္တယ္။
ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ လူႀကိဳက္နည္းတဲ့ေကာင္ျဖစ္ေၾကာင္းကို တင္ျပခ်က္ မွာ ဘယ္ေလာက္မ်ား ကာဣေႁႏၵ
မဲ့လိုက္သလဲ။ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ဆိုတဲ့ငနဲ ကဗ်ာကို က်စ္လစ္ေအာင္ မေရးတတ္တဲ့ငနဲ။
ေမာင္ေခ်ာႏြယ္တို႔မက်စ္လစ္မႈကို
ဆရာေမာင္သာႏိုးေတာင္ တခုတ္တရ အသိအမွတ္ျပဳရေလာက္ ေအာင္ မက်စ္လစ္တဲ့ေကာင္။ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္
လူႀကိဳက္နည္းေၾကာင္းေျပာတာ ၁၁ ပါဒေလာက္ေရးဖြဲ႔ မွ လူသိမွာတဲ့ လား။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္
လူႀကိဳက္နည္းခဲ့တာ။ ကဗ်ာကို လူေတြသူေတြ နားလည္ေအာင္ ဒီေလာက္ႀကီးေရးဖြဲ႔ျပေနမွေတာ့၊
ကဗ်ာကို သာမာလူတန္းစားေတြ သိသြားရေလာက္ေအာင္ ဥပမာ ဥပေမယ်ေတြနဲ႔ မျမင္ျမင္ေအာင္၊ မေတြ႔
ေတြ႔ေအာင္ ေရးဖြဲ႔ျပေနမွေတာ့ လူႀကိဳက္နည္း ေတာ့တာေပါ့။ မသကာေရးေပါ့ဗ်ာ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ဟာ
ေရခ်ဳိငါးသေလာက္လို လူႀကိဳက္နည္းတယ္ဆို ခင္ဗ်ားကဗ်ာ က်စ္က်စ္လစ္လစ္နဲ႔ လူရိုေသ ရွင္ရိုေသ
ျဖစ္ဦးမွာ။ အခုေတာ့ဗ်ာ ၁၁ ပါဒႀကီးမ်ား ေတာင္မွ လူႀကိဳက္နည္းတဲ့ အေၾကာင္း ဖြဲ႔ႏြဲ႔ျပေနရသတဲ့လား။
အေပါစား
ရက္စေတာ့ရင့္ေတြက
အလကားရတဲ့
ဆာဒါးဟင္းခ်ဳိရည္ေတြနဲ႔
သူ႔ဘ၀ကို
မတည္ေဆာက္လိုဘူးတဲ့။
ဒါေပမဲ့
ခက္္ရပံုမ်ား
စားပြဲေပၚမွာ
ဒီ ဟင္းခ်ဳိရည္တခြက္ပဲ
ပူပူေႏြးေႏြးရွိတာေလ။
ႏြမ္းပါးတဲ့
ေအာက္ေျခလူတန္းစားေတြနဲ႔
ဒူးတင္
ေပါင္တင္တတန္းတည္းေနေပမယ့္
ဘံုဆန္တဲ့
အိမ္သာမ်ဳိးက်
သင္းက
မႀကိဳက္ျပန္ဘူးတဲ့။
ေမာင္ေခ်ာႏြယ္တို႔
မက်စ္လစ္တာေတြက တယ္မ်ားသကိုး။ ဘယ္ႏွယ္ဗ်ာ အေပါစားေတြနဲ႔ အလကားရ တာေတြထဲမွာ တည္ေဆာက္ထားရတ့ဲ
ခင္ဗ်ားဘ၀ကို ေရးျပတာမ်ားဗ်ာ ဒီေလာက္အထိ ေရးရ သလား။ လူေနျခံံဳၾကား စိတ္ေနဘံုဖ်ား။ ဘံုအိမ္သာကို
ဖ်ားေနတဲ့ ခင္ဗ်ားရဲ႕ခံစားခ်က္ကို သေဘာ ေပါက္ေပမယ့္ ဒီေလာက္ထိေအာင္ေတာ့ မက်စ္မလစ္ကဗ်ာနဲ႔
ေဖာ္ျပတာမ်ဳိးမလုပ္နဲ႔ဗ်ာ။ က်ေနာ္တို႔ ရင္ထဲဒုတ္ဒုတ္ထိ စိုက္၀င္တတ္လြန္းလို႔။ က်ေနာ္တို႔
ရင္ထုတ္ခ်င္းခတ္ ေပါက္ေျမာက္လြန္းလို႔။ က်ေနာ္တို႔ ဘယ္ဘက္ရင္အံုထဲ ခင္ဗ်ားရဲ႕ဂ်က္ပင္ႀကီးေၾကာင့္
က်ဥ္တက္လာလို႔ လြန္းလို႔။ က်ေနာ္တို႔ ရင္ဘတ္ထဲဲ တိတိက်က် ပစ္မလြဲခဲ့တာေၾကာင့္ ေသြးစိမ္းရွင္ရွင္ထြက္ရတယ္ဗ်။
အေပါစား
ဆာဒါးဟင္းခ်ဳိရည္ေတြမေသာက္ေပမယ့္
က်ေနာ့္ဘ၀စားပြဲထဲ
ဒီအခ်ဳိရည္ေတြပဲရွိခဲ့
ေအာက္ေျခလူတန္းစားေတြနဲ႔
ေနေပမယ့္
ဘံုအိမ္သာကိုမႀကိဳက္တဲ့ေကာင္။
ကိုၿငိမ္းေ၀ေရ
အဲဒီလိုေလးမ်ားေရးလိုက္ရင္ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ကဗ်ာက ပုိၿပီးေတာ့ ကဗ်ာအရေျမာက္ ေလာက္တယ္ေနာ့။
ေတြးၾကည့္တာ ေတြးၾကည့္တာ။ က်ေနာ္ေတြးၾကည့္လိုက္မိတာေလးကို ေျပာျပ တာ။
အရက္ျဖဴကို
ယဥ္ေက်းမႈျမင့္ ေသာက္တတ္ေသး
ဇိမ္ခံရေကာင္းမွန္း
သိတတ္ေသး
အသံုးခ်
ေသာက္တတ္ရေကာင္းမွန္း သိတတ္ေသး
မူးလာရင္
ထ ကဖို႔
ဘယ္ေတာ့မွ
မေမ့တတ္တဲ့ေကာင္
ခင္ဗ်ားကဗ်ာကို
ဖတ္ၾကည့္ေလ ခင္ဗ်ားဟာ လူႀကိဳက္နည္းတဲ့ေကာင္ ျဖစ္သင့္လို႔ ျဖစ္တဲ့ငနဲဆိုတာ ပိုမို ေတြ႔ရွိလာေလပဲ။
ဘယ္ဗ်ာ။ အေပါစားအရက္တလံုးအေပၚ ခင္ဗ်ားရဲ႕ဖြဲ႔ႏြဲ႔မႈက အထက္တန္းက်လြန္း တယ္။ အယ္ကိုေဟာတည္ရွိမႈ
ရာခုိင္ႏႈန္းမ်ားလြန္းတယ္။ ခင္္ဗ်ားရဲ႕မက်စ္လစ္မႈက မခ်စ္ခ်က္တဲ့ အရက္ထက္ ျပင္းလြန္းတယ္။
ကမာၻေလာကႀကီးကို ထည့္ထုတ္ထားလို႔ရႏုိင္ေလာက္တဲ့ အင္ဖက္ႀကီး လို ျပန္႔ကားလြန္းလွတယ္။
ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ ခင္ဗ်ားက အပိုေတြ ေတာ္ေတာ္ေျပာႏုိင္လြန္းတ့ဲ ငနဲပဲ။
စကားေျပာရာမွာ
အထက္တန္းက်ေအာင္
ေတာ္၀င္ေအာင္
ေျပာတတ္ ေျပာႏုိင္ေပမယ့္
သူ
တဖက္လူကို အမွန္တကယ္ေျပာခဲ့တာနဲ႔
သူ
ျပန္ေျပာတဲ့အခါ
ပိုေျပာတတ္တဲ့
ဉာဥ္ကလည္း ရွိေသး။
ဒါပဲ။
ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ဆိုတာ ဒါပဲ။ အဲဒီလို အပိုဆာဒါးေတြ ေျပာတတ္လြန္းလို႔ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ဆိုတာ
ကေခ်ာ ျဖစ္ေနတာ။ ကေခ်ာ အပိုေတြေျပာတဲ့ ကေခ်ာ။ အထက္တန္းက်ေအာင္ ေတာ္၀င္ေအာင္ ကဗ်ာ အာရံုခံစားမႈေတြေကာင္းေပမယ့္
လူေတြသူေတြၾကား ျမင္ေတြ႔ေနရတဲ့အေနအထားေတြ အထားအသိုေတြ နဲ႔သာ သူ႔ကဗ်ာေတြကို တည္ေဆာက္တတ္တဲ့
ငနဲ။ ဥပမာ အေပးေကာင္းလြန္းတဲ့ ကိုေခ်ာ။ သူျပတဲ့ ဥပမာေတြကပဲ သူေပးတဲ့ ရင္ခုန္သံကို ကုိင္းကူး
မ်ဳိးပြားေပးႏုိင္ခဲ့တဲ့ ကေခ်ာ။ ကဗ်ာဆိုတာ က်စ္လစ္ သိပ္သည္းရမယ္တဲ့။ ကဗ်ာရဲ႕ေရွးရုိးအစဥ္အလာေတြ
အယူအဆစြဲေတြကို စြန္႔ၿပီး မက်စ္လစ္ျခင္းနဲ႔ ကဗ်ာေတြကို တည္ေဆာက္ခဲ့တယ္။ စကားလံုးအားေကာင္းေကာင္းေတြနဲ႔
သူ႔ဘ၀ကို ထုဆစ္ျပႏိုင္ခဲဲ့တယ္။
သူ႔ကဗ်ာေတြေၾကာင့္
က်ေနာ္တို႔ ထြန္႔ထြန္႔လူးခဲ့ရတယ္။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ကဗ်ာေျမသားေပၚမွာ ခင္ဗ်ားရဲ႕ ထယ္သြားရာေတြ
အထပ္ထပ္။ ခင္ဗ်ားရဲ႕ထည္သြားအတုိင္း က်ေနာ္တို႔ အဖတ္လိုက္ ကြာက်ခဲ့ရတယ္။ ခင္ဗ်ားပစ္သြင္းလိုက္တဲ့
ပုိင္းရပ္စ္ပိုးေတြေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ကဗ်ာကို ကဗ်ာျခင္းခ်စ္တဲ့ အခ်စ္ေတြ မ်ဳိးပြားခဲ့ရ တယ္။
ဟတ္ဆန္ျမစ္ထဲ ငါးျမားတဲ့အခါ မစၥစၥပီျမစ္ႀကီးထမ္းလာတဲ့ ကိုေခ်ာကို ျမင္ေယာင္ေလ့ရွိတယ္။
ဟတ္ဆန္ျမစ္အတုိင္း စုန္ဆင္းတဲ့အခါ အတၱလန္တစ္သမုဒၵထဲ ေရာက္သလို မ်ဳိး ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ရဲ႕
မက်စ္လစ္ျခင္းကဗ်ာျမစ္အတုိင္း စုန္ဆင္းတဲ့အခါ က်ေနာ္တို႔ ကဗ်ာသမုဒၵရာထဲ ေရာက္ၾကတယ္။
မိုးဦးအက်ေစာခဲ့တယ္ ကေခ်ာ။ မက်စ္လစ္ျခင္း မိုးဦး အက်ေစာခဲ့တယ္။
မိုးဦးအက်ေစာတယ္ဆိုတာလည္း
တကယ္ေတာ့ ေလာကဓံေတြေပါ့ ကေခ်ာ။
က်ေနာ့္ရဲ႕
သလဲသီးေတြဆိုတာ ခင္ဗ်ားရဲ႕ ပင္မွည့္ေတးေတြေပါ့ ကေခ်ာ။
ခင္ဗ်ားဟာ
ရင္ခုန္သလို ဘ၀ကို အရင္းအတုိင္း ေနထိုင္ခဲ့သူဆိုတာ ေသခ်ာတယ္ ကေခ်ာ။
အရက္ကေလးေထြေထြနဲ႔
သူ႔မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္းေတြအေပၚ သူေနထုိင္ပံုက မယားတေယာက္ လိုတဲ့လား အဲဒီစကားကိုပဲ ကေခ်ာရဲ႕
ကုိလိုနီအျပဳခံခဲ့ရတဲ့၊ ကေခ်ာရဲ႕ျပဳစားခ်က္ေတြကို ဒဏ္ခံႀကိဳးေလး တေခ်ာင္းလို တုန္ခါေနတဲ့က်ေနာ္တို႔တေတြက
လွလွပပ တမ္းတေနတာ ကေခ်ာ။ ခင္ဗ်ားရဲ႕ ကဗ်ာ အမွ်င္ေလးထိမိရင္ေတာင္ ေပါက္ထြက္ကုန္ေလာက္ေအာင္
က်ေနာ္ ခင္ဗ်ားကိုခ်စ္ခဲ့တယ္။ ဗမာကဗ်ာေလာကႀကီးက ခင္ဗ်ားနဲ႔ပတ္သက္ရင္ ထုိသို႔ပင္ ပဲ့တင္ထပ္ေနေပလိမ့္။
အဲ့ဒီလို အထင္ေသး မႈေတြ ေပးေခ်ၿပီးရင္ ကိုယ္ရသင့္ ရထိုက္တာကို ကိုယ္ယူခဲ့ႏုိင္ဖို႔ပဲ။
သစၥာမဲ့ျခင္းကိုပစ္ဖို႔ က်ဥ္တေတာင့္ အျမဲထည့္ထားတဲ့
ခင္ဗ်ားရဲ႕ေသနတ္ကို က်ေနာ္ ျမတ္ႏုိးစြာယူ တယ္။
ညိဳထက္ (လမ္းသစ္ဦး)
၂၂
- ၆ - ၂၀၁၆
Comments
Post a Comment