သစ္ခက္သံလြင္ အက္ေဆး-ေဆာင္းခူးလက္ရဲ႕ သစ္ပင္မ်ားနဲ႔စကားအနည္းငယ္


သစ္ပင္မ်ားႏွင့္စကားအနည္းငယ္ 


 ဇာတက တခုမွာ သရက္ခ်ိဳပင္ကို ေခြးေတာက္ႏြယ္ယွက္လို႔ အခါးဓာတ္အရသာ ေရာေႏွာမိ၏ဟု ျပဆို သည္။ ေခြးေတာက္ပင္မွာ သရက္ခ်ိဳအရသာ ကူးပါမသြားဖူးလား။ ဒီလိုစဥ္းစားမိ။ စဥ္းစားျခင္းကို ထပ္ဆင့္ ဆင္ျခင္တဲ့အခါ မေကာင္းတဲ့အရသာက ကူးစပ္ရလြယ္ကူလုိ႔လား၊ မေကာင္းတဲ့အက်င့္က စြဲလြယ္ေလေတာ့ ဒီလိုပဲလား ဆင္ျခင္မိတယ္။

 ေနေရာင္ျခည္ႏွင့္မိုးေပါက္တို႔ရဲ႕တီးခတ္မႈမွာ ေႏြတေလွ်ာက္က ႏြမ္းရိ၊ ညိႇဳးေျခာက္ေနရွာေသာ သစ္ပင္တို႔သည္ အားမာန္အျပည့္နဲ႔ျပန္လည္ ရုန္းထ ယိမ္းကေနၾကၿပီ။ အနာဂတ္ကို ဆာေလာင္ေန ေသာ မ်ဳိးေစ့တို႔သည္လည္း ေနေရာင္ျခည္လက္တံတို႔ရဲ႕ဆြဲထူျခင္းမွာ စတင္ လမ္းေလွ်ာက္ေနေပၿပီ။

အခုလို မိုးရြာၿပီးစမွာ ပန္းရနံ႔တို႔ကို သယ္ေဆာင္လာေသာ ေလႏုေအးသည္ လက္ယက္ေခၚေနသလို စိတ္ကိုႏိႈးဆြလာ ေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္သည္လည္း လန္းဆန္းေနတဲ့မိုးရြာၿပီးစသစ္ပင္တို႔ၾကားမွာ လမ္း ေလွ်ာက္ရသည္မွာ ေပ်ာ္စရာ ၾကည္ႏူးစရာလို႔ခံစားရသည္မွာ ဟိုငယ္စဥ္ကပင္ ျဖစ္ေပသည္။ ပုံစံမ်ဳိးစုံ၊ အရြယ္မ်ဳိးစုံႏွင့္ ေရာင္စုံသစ္ပင္္မ်ားၾကား လမ္းေလွ်ာက္ေငးရီရင္း အခ်ဳိ႕အပင္တို႔၏ အပြင့္လွေသာ္လည္း အနံ႔မေမႊး၊ အနံ႔ေမႊးေသာ္လည္း အသုံးမ၀င္၊ အသုံး၀င္ေသာ္လည္း အရသာမေကာင္း၊ အရသာေကာင္းေသာ္လည္း ပုံပန္းမလွ ကႀကိဳးပုံစံမ်ဳိးစုံႏွင့္ကခုန္ေနၾကေသာ သစ္ပင္တို႔ ဒႆန၊ သစ္ပင္တို႔ရဲ႕ ပကာသန၊ သစ္ပင္တို႔ရဲ႕အသံ၊ သစ္ပင္တို႔ရဲ႕ရပ္တည္ဟန္ကို ျမင္လာသည္၊ ၾကားလာသည္။ ဒီေျမ ဒီေလ ဒီရပ္၀န္းမွာ ဒီေနေရာင္ျခည္ကို အတူေသာက္သုံးတာျခင္းတူပါလ်က္ အပင္ အရြက္ အရပ္ႏွင့္ ပုံစံ အရသာ အာနိသင္တို႔ ဘာေၾကာင့္ကြာဟသလဲစဥ္းစားမိ။ ျပတာခ်င္းတူေပမယ့္ ျမင္သူခ်င္း မတူ၊ ျမင္ တာခ်င္းတူေပမယ္ ယူတာခ်င္း မတူ ခံယူသူဗီဇမွာ ကိန္း၀ပ္တဲ့ အႏုသယလက္တို႔ထိစမ္းမႈမွာ အႀကိဳက္ ကြဲျပားလို႔လား။ မိုးေပါက္တို႔ရဲ႕တီးခတ္မႈမွာ အစာရွာထြက္တဲ့ေရာက္ေသာက္ျမစ္ေတြရဲ႕ေထာက္ပံ့မႈ လြဲမွားလို႔ အာနိသင္ေတြ ကြဲျပားၾကသလား။

ဇာတက တခုမွာ သရက္ခ်ိဳပင္ကို ေခြးေတာက္ႏြယ္ယွက္လို႔ အခါးဓာတ္အရသာ ေရာေႏွာမိ၏ဟု ျပဆို သည္။ ေခြးေတာက္ပင္မွာ သရက္ခ်ိဳအရသာ ကူးပါမသြားဖူးလား။ ဒီလိုစဥ္းစားမိ။ စဥ္းစားျခင္းကို ထပ္ဆင့္ ဆင္ျခင္တဲ့အခါ မေကာင္းတဲ့အရသာက ကူးစပ္ရလြယ္ကူလုိ႔လား၊ မေကာင္းတဲ့အက်င့္က စြဲလြယ္ေလေတာ့ ဒီလိုပဲလား ဆင္ျခင္မိတယ္။ သစ္ပင္ေလးမ်ား ေပါင္းစုထားျခင္းျဖင့္ သစ္ေတာဟု သမူဟပညတ္ အေပါင္း ေခၚေ၀ၚသတ္မွတ္ခ်က္ ထက္တြင္ခဲ့။ အေပါင္းမွာ ေကာင္းတာလည္းရွိ။ မေကာင္းတာလည္း ရွိ။ ေကာင္း မေကာင္းမွာ အသုံး၀င္ျခင္း၊ မ၀င္ျခင္းေပၚမူတည္။ အသုံး၀င္ျခင္း၊ မ၀င္ျခင္းဟာ အသုံးခ်တတ္သူအေပၚ မူတည္။ အသုံး၀င္လွ်င္ အေကာင္း၊ မ၀င္ေတာ့ အလကားသစ္ပင္။ အသုံးမက်စရာ မရွိေလာက္ေအာင္ အသုံးခ်တတ္တဲ့သူ ဇီ၀က ဆရာနဲ႔ေတြ႔ေတာ့ အားလုံးအသုံး၀င္၊ အသုံးက်၊ တန္ဖိုးရွိတဲ့သစ္ပင္ ျဖစ္ေနျပန္ေရာ့။ ဒါျဖင့္ တကယ့္အသုံး မ၀င္မႈကဘာလဲ၊ တကယ္ရွိရဲ႕လား။ ဒီလို အမွန္တကယ္ အားလုံးဟာ အသုံး၀င္သူခ်င္းမွာေတာ့ အားနည္းတဲ့အသုံး၀င္ သစ္ပင္ကိုေတာ့ အသုံးမက်တဲ့သစ္ပင္။ အသုံးနည္းတဲ့သစ္ပင္ ဒီလိုယွဥ္ျပၿပီး ခံစားနားလည္ခဲ့တယ္။ လက္ခံခဲ့ပါတယ္။ အခုလို မိုးေပါက္ေတြရဲ႕တီးခတ္မႈမွာ ေရေသာက္ျမစ္တို႔ အားစိုက္ ရုန္းကန္မႈမွာ သစ္ေတာေတြရဲ႕ကႀကိဳးကို ကိုယ့္ရဲ႕စိတ္လက္တံရွိသေလာက္နဲ႔ ေမႊေနာက္ ထိစမ္း မိပါတယ္။ ၾကည္ႏူးစြာ လမ္းေလွ်ာက္ရင္းေလ။

မိုးရြာၿပီးစ မွာေပါ့။ လူတေယာက္ရဲ႕ေတြးေခၚမႈႏွင့္ပတ္၀န္းက်င္ကို ထိစပ္ေပးေနေသာ သူ၏အႏုသယ တို႔ကို ေလာကဓံက တီးခတ္လိုက္ေသာအခါ ထိုသူရဲ႕အရသာနဲ႔တူေသာ ေမႊးရနံ႔နဲ႔တူေသာ၊ ပန္းပြင့္နဲ႔ တူေသာ၊ အာနိသင္နဲ႔တူေသာ လႈပ္ရွားမႈတို႔ဟာ ဘယ္လို ကႀကိဳးေတြမ်ားလဲ။ အဲ့ဒီလို လူေတြ စုေ၀း ထားေသာေၾကာင့္ သမူဟပညတ္အမည္ရ လူ႔ေလာက၊ လူ႔ ေတာအုပ္မွာ မလႊဲမေသြ ေလွ်ာက္လွမ္းရေပ ဦးမည္။ အခုလို မိုးရြာၿပီးစ ေမႊးရနံ႔တို႔ကို သယ္ေဆာင္လာေသာ ေလႏုေအးေတြနဲ႔ ၾကည္ႏူးစရာ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ မယ္ေပါ့။ မျဖစ္ခ်င္ မျဖစ္ဘူးေပါ့ ။ ။

ေဆာင္းခူးလက္
၂၁-၆-၂၀၁၆



Comments