သစ္ခက္သံလြင္ သုတေဆာင္းပါး - သတင္းက်င့္၀တ္၊ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္နဲ႔ လြတ္လပ္မႈ(၂). ကိုညိဳ (ေအာ္စလို)



သတင္းက်င့္၀တ္၊ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္နဲ႔လြတ္လပ္မႈ (၂)

 "...အခုေတာ့ အခ်က္အလက္သိပ္မခိုင္မာပဲ ၀ါဒျဖန္႔သေဘာဆန္ဆန္ ေဆာင္းပါးေတြေရးေန တာေတြ႔ရတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အရင္ကတေလွ်ာက္လံုးထိန္းသိမ္းလာတဲ့ ဆရာၾကီးရဲ႕ကေလာင္နာမည္ကို ပြန္းပဲ့မထိခိုက္ေစဘူးလား"လို႔ ေမးလိုက္တယ္၊ ဆရာႀကီးက ခ်က္ခ်င္းပဲ " အခုဟာ စစ္ျဖစ္ေနတာဗ်၊ ဒီမိုကေရစီနဲ႔လြတ္လပ္ေရးအတြက္ စစ္ျဖစ္ေနတာ၊ ရန္သူကို လက္ထဲမွာ ဂဲရိွရင္ ဂဲနဲ႔ေပါက္၊ တုတ္ရွိရင္ တုတ္နဲ႔ပစ္ရမွာပဲ "လို႔ေျဖပါတယ္။ ထမင္း၀ိုင္းမွာရိွတဲ့ သတင္းသမားေတြအားလံုး ဆရာႀကီးစကားကို သေဘာက်လို႔အားရ၀မ္းသာ ရယ္ေမာအားေပး ၾကတယ္။ "
-------------------------------------------------

က်ေနာ္တို႔နိုင္ငံမွာေတာ့ က်င့္၀တ္ဆိုတဲ့အရာဟာ လြတ္လပ္မႈ၊မလြတ္လပ္မႈနဲ႔လည္း ဆက္စပ္ပတ္သက္ေန တတ္ပါတယ္။ ယူနတီသတင္းေထာက္အဖမ္းခံရတဲ့ကိစၥဟာ က်င့္၀တ္တရားဆိုတာထက္ သတင္း မလြတ္လပ္မႈ၊ အစိုးရနဲ႔ သတင္းသမားေတြအၾကား အျပန္အလွန္ ယံုၾကည္မႈမရိွမႈက အေျခခံျဖစ္တယ္။ အဓိက ကေတာ့အစိုးရရဲ႕ သတင္းထိန္၀ွက္မႈေတြနဲ႔ နိုင္ငံေရး မလြတ္လပ္မႈပါ။ သတင္းသမားဆိုတာကလည္း အေနွာင္အခ်ဳပ္ကင္းၿပီး လြတ္လပ္တဲ့ သဘာ၀အေပၚ အေျခခံတာျဖစ္တယ္။ ဘယ္သတင္းသမားမဆို လြတ္လြတ္လပ္ လပ္ေတြးခ်င္၊ ေရးခ်င္ၾကမွာပါ။ ေလာင္းရိပ္မိသတင္းသမား တေယာက္ေရးတဲ့သတင္းဟာ စိတ္ကူး၊ အေတြး၊ အၾကံ မလြတ္လပ္တာမို႔ တင္ျပတဲ့သတင္းဟာ ခတ္ေပါ့ေပါ့ျဖစ္ေနတတ္သလို၊ ေဒါင့္မေစ့တတ္ဘူး။

အယ္ဒီတာရဲ႕ အခန္းက႑ကို ေလးစားအသိအမွတ္ျပဳရေပမဲ့ အေပၚကအထုခံရမွာ စိုးတထိတ္ ထိတ္ျဖစ္ေနတဲ့ အယ္ဒီတာလက္က ျဖတ္လာတဲ့သတင္းကေတာ့ မခန္႔ျငားပါဘူး။ အယ္ဒီတာဆိုတာ သတင္းကို ပိုမိုရုပ္လံုးၾကြေအာင္တည္းျဖတ္နိုင္သလိုေတာ္ရိေရာ္ရိလည္းျဖစ္ေစတယ္။

သူ႔စိတ္ေစတနာကေရွ႔ေဆာင္တယ္။ သတင္းလြတ္လပ္မႈမရိွတဲ့တိုင္းျပည္မွာ က်င့္၀တ္ဆိုတာ တည္ေဆာက္ရခက္ခဲပါတယ္။ တရားမႈ မတရားမႈဆိုတဲ့ဘက္နွစ္ဘက္မွာ ကိုယ္က ဘယ္ဘက္မွာ ရပ္မလဲ ဆိုတာက က်င့္၀တ္ရဲ႕ ၾကည္လင္မႈကို အနည္းနဲ႔အမ်ားပြန္းပဲ့ေစတာပဲ။ က်င့္၀တ္နဲ႔စည္းကမ္း အနွစ္သာရျခင္းမတူပါဘူး။ က်င့္၀တ္မွာ ရိုးသားမႈနဲ႔ သစၥာတရားက အဓိကက်သလို ပိုနက္ရိႈင္းတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သတင္းေထာက္ရဲ႕ မွန္တယ္လို႔ယူဆတဲ့ဘက္က ရပ္တည္မႈဆိုတာ ဘယ္ေပၚမွာရပ္တဲ့ အမွန္တရားလဲဆိုတာနဲ႔ ခလုတ္တိုက္စရာျဖစ္ေနျပန္ေရာ။ ဒါေၾကာင့္ သတင္းက်င့္၀တ္မွာ ယံုၾကည္ခ်က္ေတြက သိမ္ေမြ႔စြာ ကပ္ပါေနတတ္တယ္။

"သတင္းေထာက္ဆိုတာကဒီမိုကေရစီအေပၚ အေျခမခံရင္ မရွင္သန္ဘူး၊ က်ဆံုးတာပဲ၊ ဒီမိုကေရစီ အေပၚ ခိုင္ခိုင္ရပ္တည္" လို႔ ယခင္ ဘီဘီစီ၊ အာအက္ဖ္ေအ ေရဒီယိုသတင္းေထာက္ ဆရာ ဦးတင့္ေဇာ္က က်ေနာ့္ကိုၾသ၀ါဒေပးဖူးတယ္။ ဒီမိုကေရစီဆိတ္သုဥ္းတာဟာ သတင္းလြတ္လပ္မႈ ကြယ္ေပ်ာက္တာလည္းျဖစ္တယ္။ မိမိတို႔ႏိုင္ငံ ဒီမိုကေရစီလမ္းေပၚေရာက္ေနသေလား၊ ေပ်ာက္ေန သလား က်ေနာ္ထက္ျပည္တြင္းက သတင္းသမားေတြပိုသိပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီ မရိွသေရြ႔၊ လြတ္လပ္မႈ မရိွသေရြ႔ သတင္းက်င့္၀တ္တို႔၊ သတင္းသီလတို႔ဆိုတာလည္း အျငင္းပြားစရာေတြရိွသလို၊ ေရာ့ေရာ့ရဲရဲ၊ ကစဥ့္ကလ်ားေတြနဲ႔ၾကံဳေနမွာပဲ။
ဒီကေန႔ျပန္ၾကားေရးဒု၀န္ႀကီးလည္းျဖစ္၊ သမတေျပာခြင့္ရပုဂၢိဳလ္လည္းလုပ္ေနသူကိုယ္တိုင္က တခ်ိန္က မီဒီယာကို မီဒီယာနဲ႔တိုက္ဆိုတဲ့အေတြးအေခၚအလဲြႀကီးကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့ရံုမက ဒုဗိုလ္မႈးၾကီး ရဲထြဋ္ဘ၀ကလည္း သတင္းထိုးစစ္နဲ႔ တန္ျပန္သတင္းစစ္ဆင္ေရးအတြက္ ဆိုၿပီး ကမၻာ့သတင္းေလ့လာ သံုးသပ္ေရးအဖဲြ႔ (World Information Bureau) ကိုလွ်ဴိ႕၀ွက္ဖဲြ႔စည္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့သူ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီထဲမွာ ဒီကေန႔အာဏာလက္ကိုင္ျပဳထားတဲ့ အစိုးရအဖဲြ႔၀န္ႀကီးေတြ (ဥပမာ-ဦးခင္ရီ၊ ဦးခင္ေအာင္ျမင့္) လည္း ပါ၀င္ေနပါတယ္။ နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ႏိုင္ငံေရးသေဘာ တရားကို စစ္ေရးအျမင္နဲ႔သာ ခ်ည္းကပ္အေကာင္ အထည္ေဖာ္သူေတြ၊ အရာရာကို လံုျခံဳေရးရႈေထာင့္ ကသာ ဦးစားေပးရႈျမင္တတ္တဲ့ စစ္၀ါဒီေတြမွာ လြတ္လပ္တဲ့ သေဘာသဘာ၀အေပၚေလးနက္မႈရိွဖို႕ အေတာ္အတန္ခက္ခဲၾကတယ္။ သူတို႔စိတ္နွလံုးမွာ အနယ္ထိုင္ မာက်စ္ေနတဲ့ အေတြးအေခၚမိုင္းဆက္ ေတြ၊ စရိုက္သဘာ၀ေတြကို ျပင္ဖို႔ ခဲယဥ္းတယ္။ ဒီမိုကေရစီတို႔ လြတ္လပ္မႈတို႔၊ သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္ တို႔ကို သူတို႔ပါးစပ္က အျမႇဴပ္တစီစီ ထြက္ေအာင္ ေအာ္ေျပာေနပေလ့ေစ၊ သူတို႔ပင္ကိုသဘာ၀နဲ႔ ဆန္႔က်င္တဲ့အရာမို႔ လြတ္လပ္မႈနယ္ပယ္ထဲ အံ၀င္ဂြင္က်ျဖစ္ဖို႔ ခဲယဥ္းပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရးစနစ္က မလြတ္လပ္ဘဲ၊ ဒီမိုကေရစီမစစ္မွန္ပဲ သတင္းလြတ္လပ္မႈေရႊအိပ္မက္ႀကီး မက္ေနသူဟာ ရူးသြပ္ျခင္းသက္သက္ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးနဲ႔ ဥပေဒျပဳမ႑ိဳင္ရဲ႕ အေျခခံအက်ဆံုးဖဲြ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုႀကီး တိမ္းေစာင္း လဲြေခ်ာ္ေနတာကို္ျပည္သူတရပ္လံုး အံုးအံုးႂကြက္ႂကြက္နဲ႔ ျပင္ေပးဖို႔ ေႂကြးေၾကာ္ေတာင္းဆိုေနတာကို ထံုေပေပလုပ္ျငင္းဆန္ေနတဲ့ အစိုးရက ဒီမိုကေရစီေပးမယ္ဆိုတာယံုေလာက္စရာရိွပါရဲ႕လား။

ဒီမိုကေရစီမရိွရင္ သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္ မရိွပါ။ ဒါဆို သတင္းသမားက်င့္၀တ္ဆိုတာကလည္း ရွင္သန္မွာ မဟုတ္။ မ်ိဳးေစ့က မိုးပ်ံေအာင္ေကာင္းေနပါေစေျမရိုင္း၊ ေလရိုင္းမွာ အပင္ေပါက္ဖို႔ ခဲယဥ္းပါတယ္။ ေပါက္ လာတဲ့အပင္ကလည္း ေအာင္ျမင္ဖံြ႔ထြားမွာမဟုတ္။ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈမရိွတဲ့ႏိုင္ငံေရးစနစ္ျဖစ္လာဖို႔ သတင္းသမားေတြ သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္နယ္ေျမကို ခ်ဲ႔ထြင္ဘို႔ ဦးစြာႀကိဳးပမ္းရမွာျဖစ္တယ္။ ဒီေနရာမွာ မိမိတို႔ဘက္က တလက္မမွ်အေလွ်ာ့ေပး စရာမလိုဘူး။ ေစ်းညိႇစရာလည္းမလိုဘူး။ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ သတင္း လြတ္လပ္ခြင့္ဟာ အျပန္အလွန္ အက်ိဳးျပဳအမွီသဟဲျပဳေနတာမို႔ သူတို႔ တန္ဖိုးကို ေစ်းဆစ္လို႔မရဘူး။ တစ္ရာတန္ကို တစ္ဆယ္ဖိုး၊ ငါးဆယ္ဖိုးနဲ႔ေစ်းနွိမ္တာကို လက္ခံစရာမလိုဘူး။ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ လြတ္လပ္မႈဟာ လူ႔ဂုဏ္သိကၡာနဲ႔ တိုက္ရိုက္အခ်ိဳးညီေနတာေၾကာင့္ျဖစ္တယ္။ လြတ္လပ္မႈကိုထိမ္းခ်ဳပ္တာဟာ လူ႔ ဂုဏ္သိကၡာကို ခ်ိဳးဖဲ့ေနတာနဲ႔အတူတူပဲ။

၁၉၉၅ခုနွစ္ကလို႔ ထင္ပါတယ္။ ထိုင္းနိုင္ငံ ခ်င္းမိုင္ၿမိဳ႕မွာ ျပည္ပေရာက္ သတင္းသမားေတြအားလံုး စုစည္း က်င္းပတဲ့ ျမန္မာသတင္းသမဂၢညီလာခံကို ကြယ္လြန္သြားခဲ့ၿပီျဖစ္တဲ့သတင္းစာဆရာႀကီး ေၾကးမံု ဦးေသာင္းလည္း အေမရိကားကေန တက္ေရာက္လာတယ္။ ခရီးေရာက္မဆိုက္ေတြ႔ရတဲ့ ညေနထမင္း၀ိုင္း မွာဆရာႀကီးကိုက်ေနာ္က ေမးခြန္းတခြန္းေမးတယ္။ ”ဆရာၾကီးဟာ ပါလီမန္ဒီမိုကေရစီေခတ္ ကတည္းက ေအာင္ဗလဆိုတဲ့နာမည္နဲ႔ တိက်မွန္ကန္ၿပီး ထိေရာက္တဲ့ သတင္းေတြ၊ ေဆာင္းပါးေတြေဖာ္ ထုတ္ေရးခဲ့တယ္၊ အခုေတာ့ အခ်က္အလက္သိပ္မခိုင္မာပဲ ၀ါဒျဖန္႔သေဘာဆန္ဆန္ ေဆာင္းပါးေတြေရးေန တာေတြ႔ရတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အရင္ကတေလွ်ာက္လံုးထိန္းသိမ္းလာတဲ့ ဆရာၾကီးရဲ႕ကေလာင္နာမည္ကို ပြန္းပဲ့မထိခိုက္ေစဘူးလား"လို႔ ေမးလိုက္တယ္၊ ဆရာႀကီးက ခ်က္ခ်င္းပဲ " အခုဟာ စစ္ျဖစ္ေနတာဗ်၊ ဒီမိုကေရစီနဲ႔လြတ္လပ္ေရးအတြက္ စစ္ျဖစ္ေနတာ၊ ရန္သူကို လက္ထဲမွာ ဂဲရိွရင္ ဂဲနဲ႔ေပါက္၊ တုတ္ရွိရင္ တုတ္နဲ႔ပစ္ရမွာပဲ "လို႔ေျဖပါတယ္။ ထမင္း၀ိုင္းမွာရိွတဲ့ သတင္းသမားေတြအားလံုး ဆရာႀကီးစကားကို သေဘာက်လို႔အားရ၀မ္းသာ ရယ္ေမာအားေပး ၾကတယ္။ 

ေနာက္တရက္ မနက္ ေၾကးမံုဦးေသာင္းနဲ႔ ဓာတ္ပံုအတူရိုက္ရင္း သူက က်ေနာ့္ကို
 " ကိုညိဳ..က်ေနာ္လည္း ကိုယ့္ကေလာင္သိကၡာကို ထိန္္းေရးခ်င္တာေပါ့ဗ်ာ၊ ဒါေပမဲ့ လူသားအားလံုးရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာကို ကာကြယ္ရမယ့္တိုက္ပဲြျဖစ္တယ္၊ မတတ္ႏိုင္ဘူးေလ၊ ေရးဖို႔ျဖစ္လာေတာ့လည္း ေရးရတာေပါ့”လို႔ေျပာပါတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္ကစျပီး ၀ါဒျဖန္႔စာလို႔သတ္မွတ္ၿပီး သိပ္အေလးအနက္မထားတဲ့ဆရာႀကီးေၾကးမံုဦးေသာင္း ရဲ႕ စာေတြကို အေပၚယံသေဘာမဖတ္ေတာ့ဘူး၊ အခ်က္အလက္ေတြသာမက သူ႔ေဆာင္းပါးေတြ ေနာက္က အမ်ားျပည္သူအေပၚေရွ႕တမ္းတင္တဲ့သူ႔ေစတနာနဲ႔ ယံုၾကည္ခ်က္ကို ျမင္ေအာင္ ရွာဖတ္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ေရွ႕က သတင္းစာဆရာေတြ၊ သတင္းေထာက္ႀကီးေတြဟာ လြတ္လပ္ေရးကို ေရွ႕ရႈၿပီး ျပည္သူ လူထုကို ေရွ႕ေဆာင္လမ္းျပခဲ့တယ္၊ ဆင္းရဲဒဏ္ေတြခံခဲ့တယ္၊ အခ်ိန္ေတြအမ်ားႀကီး ေပးေလ့ လာၿပီး ေစတနာအေျခခံတဲ့ သူတို႔အသိကို ရွယ္ယာလုပ္ေပးခဲ့တယ္။

က်ေနာ္တို႔တေတြ ဒီကေန႔ၾကံဳေတြ႔ရတဲ့ေခတ္က အဂၤလိပ္ေခတ္၊ ဂ်ပန္႔ေခတ္ထက္ ဘယ္ေလာက္မ်ား သာလြန္ေနသလဲ..။ တိုင္းတပါးကၽြန္ေခတ္ကေလာက္ေတာင္ လြတ္လပ္မႈရိွပါရဲ႕လား။ ခ်စ္တီးေတြလယ္သိမ္းခံရတဲ့ ဘ၀ထက္ဆိုးရြားတဲ့ (ဒီကေန႔) လယ္သမားေတြဘက္က အေျခအေနကို မီဒီယာေတြက က်က်နန သတင္းလုပ္ႏိုင္ေသးရဲ႕လား။ ေျခတံလက္တံရွည္ရွည္နဲ႔ မီဒီယာအမ်ားစုကို ဘယ္လိုလူေတြက ပိုင္ဆိုင္တာလဲ။ စစ္တပ္မေကာင္းရင္မေကာင္းတဲ့အေၾကာင္း စံုစမ္းေဖာ္ထုတ္ေရးလို႔ရၿပီ လား၊ မီဒီယာေတြတင္ရဲလား၊ သမၼတ၊ ကာခ်ဳပ္အေၾကာင္းေ၀ဖန္ေရးသားမႈ ကို လြတ္လြတ္လပ္ လပ္ ေဖာ္ျပႏိုင္ရဲ႕လား။

တခါတုန္းကသတင္းစာတေစာင္မွာစစ္တပ္ပိုင္ ဦးပိုင္ကုမၼဏီရဲ႕ မတရားစီးပြားအျမတ္ထုတ္မႈေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သတင္းေဆာင္းပါးတပုဒ္ေရးပို႔တဲ့အခါ အယ္ဒီတာက က်ေနာ့္ေဆာင္းပါးကို ႀကိဳက္ေပမဲ့ မသံုးရဲပါဘူး။ သူတို႔ သတင္းစာက စစ္တပ္ပိုင္ပံုနွိပ္စက္တခုမွာ ရိုက္ႏွိပ္ထုတ္ေ၀ရလို႔ စစ္တပ္ မေကာင္းေၾကာင္း သတင္းေတြပါရင္ ပံုနွိပ္မေပးလို႔ပါတဲ့။ ကိုင္း..ဘယ္ေလာက္အံ့ၾသစရာေကာင္းတဲ့ သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္လဲ..။ လြတ္လပ္မႈမရိွတဲ့မီဒီယာေလာကမွာ ဘယ္သူေတြက က်င့္၀တ္ေဖာက္ဖ်က္ေန သလဲ..။ ၀မရိွဘဲ ၀ိလုပ္လို႔ ရမယ္တဲ့လား..။ သူမ်ားမေကာင္းတာေရးခြင့္ေပးၿပီး ကိုယ္မေကာင္းတာေဖာ္ ထုတ္ ခြင့္မရတဲ့ ဒီမိုကေရစီကို ဘယ္လိုနာမည္ေပးရမွာလဲ။ တခ်ဳိ႕ကလည္း ငါက ဂ်ာနယ္လစ္ဇင္းသမား၊ ဂ်ာနယ္ လစ္ဇင္ေက်ာင္းတက္လာတာ၊ သင္တန္းတက္လာတာဆိုၿပီး အေမာက္ေတြ ေထာင္ေထာင္ျပေန တယ္။ ေက်ာင္းတက္တာနည္းပညာနဲ႔ အသိပညာတိုးလို႔ေကာင္းပါတယ္၊ မတက္ရင္လည္း တတ္မွာ မဟုတ္။ ဒါေပမဲ့ သင္တန္းအသိသာမက လက္ေတြ႔ဘ၀အေတြ႔အၾကံဳရိွဖို႔ လိုတယ္။ ၿပီးေတာ့ သမိုင္းကို မသိရင္၊ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ေခတ္သရုပ္ကို မခဲြျခမ္းမစိတ္ျဖာမတတ္ရင္ အေျခအေနနဲ႔အေၾကာင္း အရာေတြကို ဘယ္လိုသံုးသပ္ႏိုင္မွာလဲ။ ဘယ္လိုေကာက္ခ်က္ဆဲြမွာလဲ။ ဟိုလူေျပာတာေရး၊ ေနာက္လူရဲ႕ ကဲြျပားတဲ့ အျမင္ေလးေရး ရံုနဲ႔ အေျခအေနတရပ္လံုးကို စာဖတ္သူက ခဲြစိတ္ျဖာႏိုင္တဲ့ထိ လံုေလာက္ႏိုင္မယ္ ထင္သလား..။

အေတြးအေခၚမလြတ္လပ္ရင္ ဂ်ာနယ္လစ္ဇင္းပညာကို အာကာသအထိသြားေလ့လာ.. ဂ်ာနယ္လစ္ဇ္ ေကာင္းျဖစ္လာမွမဟုတ္။ အေၾကာက္တရားနဲ႔ ကေလာင္တံ ဘယ္အခ်ိန္မွ ဓာတ္မတည့္ပါ။ လြန္ခဲ့တဲ့ အနွစ္၂၀ေက်ာ္လံုးလံုး ျပည္သူေတြ ျပည္တြင္းထုတ္၊ သတင္းစာဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္းေတြဖတ္လို႔ အသိအျမင္တိုးလာသလား..၊ ျပည္ပေရဒီယိုသတင္းေတြ ေဆာင္းပါးေတြနားေထာင္ၿပီး အေတြး အသိ ေတြရခဲ့သလား.. စစ္တမ္းထုတ္ၾကည့္ပါ။ ဒါက လြတ္လပ္မႈနဲ႔ မလြတ္လပ္မႈ ဘယ္ေလာက္တာ သြားသလဲ သက္ေသပါ။ တခ်ိဳ႔ထုတ္ေ၀သူ၊သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္အယ္ဒီတာေတြကိုယ္တိုင္ကလည္း စစ္အာဏာရွင္စနစ္ေအာက္ နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက်င္လည္က်က္စား၊ လွည့္ပတ္ ေမႊေနွာက္ လုပ္ကိုင္ခဲ့ရ ေတာ့ ကေလာင္ကို ထိန္းခ်ဳပ္ ေရးသားတတ္တဲ့အေလ့အက်င့္ရေနၿပီး အစိုးရေခါင္းေဆာင္ေတြ ကို ေ၀ဖန္လိုက္ ရင္ပဲ အျပစ္တခုခု ရိွေနသလို မလံုမလဲခံစားရတယ္လို႔ အယ္ဒီတာတေယာက္က ျပန္ေျပာခဲ့ဖူးတယ္။

ဒီမိုကေရစီေခတ္ဦးမွာသတင္းေလာက ပြင့္လင္း ရိုးသားဖို႔လိုတယ္။ ကိုယ္တိုင္လြတ္လပ္ၿပီး အလင္းျပ ႏိုင္ဖို႔ လိုတယ္။ကိုယ္တိုင္ကေလာင္းရိပ္မိၿပီး အေရာင္မွိန္ေနရင္ ပြင့္လင္းၿပီး ေတာက္ပတဲ့ အနာဂတ္ကို ေရာက္ မွာ မဟုတ္။ ဒါေၾကာင့္လြတ္လပ္မႈတံခါး က်ယ္က်ယ္ပြင့္ေနဖို႔အဓိကက်ပါတယ္..။ လြတ္လပ္မွ ၿငိမ္းခ်မ္းမယ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းမွ သီလထိန္းႏိုင္မွာမို႔ က်င့္၀တ္ခိုင္မာဖို႔ဆိုတာ လြတ္လပ္တဲ့ ေရခံေျမခံမရိွ မျဖစ္လိုအပ္ပါတယ္။

ကိုညိဳ(ေအာ္စလို)

Comments