သစ္ခက္သံလြင္- ကာတြန္းအေၾကာင္းတေစ့တေစာင္း-၄(ကာတြန္း၀င္းထြန္း)



ကာတြန္းအေၾကာင္း တေစ့ တေစာင္း ... - ၄

ပုုံေရးျခင္းအေၾကာင္း ...


 

အမွန္က ဒီကိစၥ အရင္ေရးသင့္ပါသည္။
ဒီကမၻာမွာ (အဟဲ ... ကမၻာႀကီးနဲ႔ခ်ီေျပာရရတာ အားနာပါ၏ ။ေလလုံးက ႀကီးေတာ့မယ့္ပုံေပါ့ဗ်ာ။ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ေလလုံးက သိပ္မႀကီးေသးပါ။ ကိုုယ့္အရင္ ႀကီးထားသူေတြ မီေအာင္ေျပာရ မလိုျဖစ္ေနပါတယ္။ အမွန္က သူတို႔ကို ယွဥ္ေျပာဖို႔ရည္ရြယ္ခ်က္ လုံးဝမရိွ ... ကၽြန္ေတာ္ အတိုက္အခံ ႏိုုင္ငံေရးသမားမဟုတ္ဘူးေလ ... အဟဲ ...

မေျပာမျဖစ္ေျပာရပါမယ္ဗ်ာ ... ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ ပုံေရးအတတ္ပညာကို ေလ့လာမိ တဲ့ ေနာက္ လူငယ္ေတြအတြက္ မွန္မယ္လို႔ ယူဆတာေလးေတြ သိေစခ်င္ ရေစခ်င္လို႔ပါေလ …။


ေနာက္ရည္ရြယ္ခ်က္က ... ကာတြန္းဆိုတာ အမွားအမွန္ကို သိေစလိုလို႔ သူမ်ား အမွားေတြကို ေစတနာထား ေထာက္ျပၾကသည့္ပညာဟု ဆုိခဲ့ၾကသည္။ (ကၽြန္ေတာ္လည္း ပါ၏) ... ကိုယ့္တို႔ကို ဘယ္သူေထာက္ျပမလဲ။ ကာတြန္းေကာင္းမေကာင္းကလြဲရင္ ပညာရပ္ကိုု ေထာက္ျပႏိုုင္သူ နည္း၏။ ...

ခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ပဲ အဆဲခံမယ္ …။ အဲေလ ... ေထာက္ျပေနပါမယ္ ...။
ကဲ ျပန္ေျပာပါမယ္။ ပုံေရးအတတ္ပညာဆိုတာ ကၽြန္ေတာ့္သေဘာအရ ပန္းခ်ီေကာ ကာတြန္းေကာ ပါပါသည္။ ေျပာရရင္ ကမၻာမွာ ေပၚခဲ့တာ ၾကာပါၿပီ။ (ဒီေနရာမွာ ပညာရပ္သမိုင္း ေၾကာင္း ေျပာဖို႔ မရည္ရြယ္ပါ) ... သူမ်ားစာေတြဖတ္ၿပီး ဆရာႀကီး ျပန္မလုပ္ခ်င္ပါ ... အဟဲ ...။

ခုအမ်ားစု ေရးၾကေသာ ပန္းခ်ီ ... ကာတြန္းပညာရပ္သည္ ... ျမန္မာျပည္ျဖစ္မဟုတ္ပါ။ (ျမန္မာျပည္တြင္းျဖစ္ မဟုတ္ပါ) (ျမန္မာ့ေရွးရိုုးရာ ပန္းခ်ီကိစၥ ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္ထည့္ေျပာရန္ မရိွပါ။ လူအေရးလည္း နည္းပါးပါသည္။ ဝမ္းနည္းစရာတခုပါ။ စကားခ်ပ္) ႏိုုင္ငံျခားက လာသည့္ ပန္းခ်ီေရးနည္း ကာတြန္းေရးနည္းကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆရာႀကီးေတြကအစ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခုေခတ္အထိ ... လိုက္ေရးေနၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

အဲဒီေရးနည္းမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ပေဝသနီက ရိွေနေသာ (ဘာအစ္ဇင္ ... ညာအစ္ဇင္ေတြ) အေတြးအေခၚေတြလည္း ျမန္မာျပည္မွာ မိုးထိလွ်ံတက္ေအာင္ ေအာ္က်ယ္ေအာ္က်ယ္ ေျပာေနသူေတြ လည္း ေတြ႔ဖူး၏။  ပထမေတာ့ နားေထာင္ေလ့ရိွသည္။ ေနာက္ေတာ့ မသိလိုေတာ့။ ပုံေရးတဲ့အထဲ ပါမလာ။ စကၠဴေပၚပါလာတဲ့ကိစၥေတြမဟုတ္။ ... သမားဂုဏ္ျပလိုသူမ်ား ထိုင္ေျပာတဲ့အလုပ္ေပပါ့၊ အဟိ။ (အမွန္ေတာ့ အရင္ဖတ္ၿပီး အရင္ ထေအာ္ေနၾကသူမ်ားသာ)။


အဲဒါလည္း အေသးစိတ္အျငင္းမပြားလို။  ... တခုေတာ့ သူတို႔စကားတခြန္းအေၾကာင္း ... ေျပာျပလို၏။  (သူမ်ားေရးသည့္ေနာက္က လိုက္လုပ္သူမ်ားကို ဘာဆိုလာ ေခၚသတဲ့ ... ကိုုယ္ပိုုင္ထြင္မွတဲ့)။ ထြင္ၾကေလ ... တိုင္းတပါးကလာတဲ့ နည္းေပၚမွာ ကိုယ္က ေဇာက္ထိုး ေရးမလား။
ေျပာသာေျပာေနတာ သူတို႔ေရးတာ ... ခုထိ ... သူတို႔လက္ရာလို႔ နည္းနည္းေျပာႏိုုင္ သလို ရိွတာေလးမွအပ ... တခါခါ လက္မွတ္မထိုးရင္ တျခားႏိုုင္ငံက ေရးထားသလိုေတြက မ်ား၏။

ကဲ ဒါလည္း ဒီမွာထား၊ ပုံေရးတဲ့အေၾကာင္း ေရာက္ေအာင္ေျပာပါရေစ ...။ ပန္းခ်ီလိုေရးေရး ... ကာတြန္းလိုေရးေရး ... တကယ္ေတာ့ နည္းပညာအခ်ဳိးအစားေတြ ဆရာအမ်ဳိးမ်ဳိးက နည္း အမ်ဳိးမ်ဳိး အေထြေထြ အျပားျပား ကြဲလြဲစြာ ... ေျပာျပခဲ့ၾကသည္ ေျပာျပေနၾက၏။ ... တဦးမွ မမွားပါ ... မူကြဲသလို ရိွေပမယ့္ အတူတူပင္ျဖစ္ၾကေလသတည္း ...။ ဘယ္လိုခ်က္ခ်က္ (ေရခန္းခ်က္ခ်က္ ...ငွဲ႕ခ်က္ခ်က္ လွ်ပ္စစ္ထမင္းအိုးနဲ႔ ခ်က္ခ်က္ ထမင္းက ထမင္းပါ)။

တကယ္ေတာ့ အျပင္မွာ တကယ္ေတြ႔ေနတာေတြကိုု (ရႈခင္း ... လူ ရုပ္ဝတၳဳပစၥည္းေတြ) စကၠဳေပၚ ကင္းဗတ္ျပာေပၚ ဘယ္လိုေရာက္ေအာင္ေရးမလဲ ေျပာျပေနၾကတာပါ ... (အဲဒါကို ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ အတူ ကာတြန္းေလ့လာေနသူ လူငယ္မ်ား သတိထားေစခ်င္ပါတယ္) ... အားလုံးေသာ ေရးနည္းေတြဟာ ... သဘာဝကို ကူးေရးေနတာပါ။ အဲဒီေတာ့ လိုအပ္ေသာ အခ်ဳိးခ်ျခင္း ... ဟန္ပန္ အမူအရာကို လိုခ်င္ရင္ ကာတြန္းဆရာအေနနဲ႕ လူေတြဟာ သင္တို႔ ကူးစရာေတြပါ ... သင္တိုု႕အတြက္ စံျပေမာ္ဒယ္ေလးေတြပါ။ တျခားကာတြန္းဆရာမ်ား ...ပုံမ်ားၾကည့္ၿပီး လိုုက္ကူးေရးစရာပင္မလိုေတာ့ ...။

လူကိုၾကည့္၍ ေခါင္း၏ ၈ ခ်ဳိး မိန္းမဆို ၇ ခ်ဳိးခြဲ ... ကာတြန္းက ၅ ခြဲ ... ၃ ခြဲ ၂ ခြဲ စသည္ျဖင့္ သူတိုု႔လက္ေပၚ မူတည္၍ အခ်ဳိးခ်ေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ (လူသား ပန္းခ်ီအတြက္ ၈ ႏွင့္ ၇ ခြဲ အခ်ဳိးကို အမ်ားဆုုံးသုံး၏) ...

ဆရာ ကာတြန္းဝင္းေမာင္လိုေရးခ်င္သူသည္ ... သ႔ူအခ်ဳိးအတိုင္းေရးမွ သူ႔လိုအရုုပ္အရြယ္အစား မ်ဳိးထြက္ေပမယ္ ...။ အဲဒီ့အခ်ဳိးသည္ တျခားအရြယ္အစားေရးလိုသူမ်ားအတြက္ အဆင္ေျပခ်င္မွ ေျပမည္။ ေနရာတိုင္း သူ႔နည္းသည္ သင့္အတြက္ အသုံးမဝင္ ... ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ သင္ ကာတြန္း ဝင္းေမာင္လို႔ မျဖစ္ခ်င္သူေလ ... (ဒီအခ်က္မေမ့သင့္ ...) သူ႔ဆီက နည္းပညာယူျခင္းႏွင့္ ကူးျခင္း ဒီေနရာမွာ သေဘာကြဲေနေပၿပီ ၊(သတိထားသင့္)။ (ကၽြန္ေတာ္ ဆရာေတြဆီက နည္းပညာေတြ ရယူခဲ့ၿပီးၿပီ။ ယခု အားလုံးေမ့ထားသည္ ... ကိုယ့္စိတ္ကူးျဖင့္ ဆက္သြားေနသည္ ... ဒါမွ ကိုုယ္ျဖစ္လာမည္ပါ့။ (ဒါေက်းဇူးေမ့ျခင္းမဟုတ္ပါ)

ဒါျဖင့္ ဘာလုပ္သင့္သနည္း။ ရွင္း၏ ကိုယ္ႀကိဳက္ရာ ကိုယ္လုပ္ဖို႔အတြက္ ႏွစ္သက္သူထံမွ ... နည္းပညာပဲ ယူပါ။ ေနာက္ ကိုယ္ပိုင္အခ်ဳိးရွာသင့္ေလသတည္း ...။

ကၽြန္ေတာ့္ပုုေတြ အေၾကာင္း ကိုယ္ေျပာရရင္ ... ကၽြန္ေတာ့္ ကာတြန္းအရုုပ္မ်ားတြင္ အခ်ဳိးေပါင္းမ်ားစြာ ရိွသည္။ ဘယ္ႏွစ္ခ်ဳိးက ပုံမွန္လဲဟု မေမးေလႏွင့္ ... ဦးေခါင္းခ်ေရးၿပီး လုုိတဲ့အခ်ဳိး လိုုသလိုုျပင္ေရး ခ်က္ခ်င္း အခ်ဳိးခ်သြားသည္။ (ကိုယ္အခ်ဳိးခ်နည္း သူတို႔ထံ နည္းယူခဲ့ၿပီးေလၿပီ)။

ကာတြန္းေရးခ်င္သည့္အခါ (ဥပမာ ကိုခ်စ္စရာ) ဦးေခါင္းအတြက္ ... ဘဲဥေဒါင္လိုက္ပုံ စလ်ာ ထား၏။ ေနာက္ ကိုယ္လုံးကို ေခါင္းနဲ႔တခါခါ ရြယ္တူ ... တခါခါ နည္းနည္းရွည္ထား၏။ ေနာက္ ေျခလက္ကိုု တုတ္ေခ်ာင္းေလးေတြ တတ္၍ လႈပ္ရွားမႈအတြက္ လ်ာထား၏၊ ၿပီးေတာ့ အသားျဖည့္ ေရးဆြဲေတာ့တာပဲေလ။ မိန္းခေလး လွလွေရးက သိပ္ပု၍မရ ။ ၅ ခ်ဳိး အနည္းဆံုး ၄ ခြဲေလာက္ ထားတတ္၏ ။ အဲဒီမိန္းခေလးနဲ႔တြဲဖို႔က် ကိုခ်စ္စရာ အခ်ဳိးကို နည္းနည္းဆြဲဆန္႔ေပး၏။ သူ႔ခ်ည္းဆို ခပ္ပုုပု အခ်ဳိးပဲ ေရးေလ့ရိွ၏ ...

ကၽြန္ေတာ့္နည္း ကၽြန္ေတာ့္အခ်ဳိးသာ အမွန္ဟု ဘယ္ေသာအခါမွ ကၽြန္ေတာ္ေျပာမည္ မဟုတ္ပါ။ ကိုယ့္ပုံကိုယ့္အခ်ဳိးရွာ၍ ေရးသင့္ပါသည္။ တခ်ဳိ႕က အခ်ဳိးထားေရးပုံမေပၚ။ အဲဒါလည္း မွားသည္ဟု မေျပာႏိုင္ပါ။ ... ဒါသူ႔နည္းသူ႔ဟန္ ျဖစ္မည္။ သို႔ေသာ္ သူမ်ားနည္းကို ပုတ္ခတ္တာေတာ့ သူ႔နည္း သူ႔ဟန္ မျဖစ္သင့္ အဟဲ။ ... ငါမွ ေမာ္ဒန္ဆိုခ်င္သူမ်ား၏။ အသံၾကားဖူး ၾကားေနရ၏။  ကာတြန္းအရုပ္ကေလး တရုပ္ႏွစ္ရုပ္ေရးတတ္ရုုႏွင့္ အလုပ္ျဖစ္ေနသူသည္ သူ႔ဟန္သာျဖစ္မည္။ သူ႔နည္း၊ ေကာင္းမေကာင္းဆိုတာက ေႏွာင္းတေခတ္က် သူ႔လက္ရာ အဘယ္မွ် မွတ္တမ္းတင္ က်န္ရစ္မည္နည္းဆိုတာက သက္ေသျပလိမ့္မည္။ (ဥပမာ ဆရာကိုဝင္းေမာင္ထားခဲ့သည့္ ေရးနည္းအားလုံးနီးပါး လႊမ္းေနဆဲပါ)

ဒီႏိုင္ငံ (အေမရိကန္) မွာ လက္ရာေပါင္းစုံရိွ၏။ အလုပ္ျဖစ္ေနတာပဲေလ ။ ဒါေပမဲ့ စကာတင္ သမိုင္းဝင္က်န္ဖို႔က သိပ္မရိွပါ (ဥပမာ တသသ ေျပာေနရဆဲ့ျဖစ္သည့္ Herblock ၏ ကာတြန္းမ်ား)။

ကၽြန္ေတာ္လည္း စကာတင္က်န္ခ်င္မွ က်န္ပါမည္။ ... ကံေပါ့ေလ ... ေဟေဟး။

ဝထး052116


ကၽြန္ေတာ္ကာတြန္းပုုံ စေရးတိုုင္း ဒီလိုု Skeleton က စေရးပါသည္ ... ေရးမည့္ စိတ္ကူးအိုုက္ဒီယာႏွင့္ လိုုက္ဖက္တဲ့ ဟန္ရမွာ အသားျဖည့္ေရးဆြဲပါတယ္ ... ဒါကလဲ ကိုုခ်စ္စရာ ပုုံျဖစ္ခ်င္ျဖစ္သြားပါသည္ ..
















 

Comments