ျပတင္းတံခါးအဖြင့္ ဇာခန္းဆီးအလြင့္( ၂၀ )
ရန္ကုန္လူငယ္ကဗ်ာဆရာမ်ားရဲ႕ကမာၻဦးဖတ္စာကုိဖတ္ၾကည့္ျခင္း
ကိုႏိုင္း
ေျပာခ်င္တာက ကြ်န္ေတာ္တို႔ေခတ္မွာ စာေပအနုပညာကုိတန္ဖိုး ထားခဲ့တာနဲ႔ အခုေခတ္မွာစာေပအနုပညာကုိ တန္ဖို းထားပုံေတြ ကြာျခားေနတာကုိေျပာခ် င္တာပါ။ အခုေခတ္အခ်ိန္ကာလမွာ ေဖ့ဘုတ္ေပၚမွာ ကဗ်ာေရးနိုင္ရင္ ကုိယ့္ အသုိင္းအ ဝုိင္းေလးက ဝုိင္းေျမွာက္ပင့္လိုက္ၾကရင္ မိမိကုိယ္မိမိ ကဗ်ာဆရာလို႔ ထင္ေနၾကတဲ့လူငယ္ေတြ လည္း အမ်ားႀကီးေတြ႔နို င္ပါတယ္။
ဒါကလည္း ျပႆနာတခုမဟုတ္ပါဘူး။ ဘယ္ လိုပဲကဗ်ာကုိေရးေရး ကဗ်ာကုိခ်စ္ျ မတ္နိုးသူေတြျဖစ္ေနတာ ဝမ္းသာစရာေ ကာင္းတဲ့ အေျခအေနတရပ္ပါ။ ေဖ့ဘု တ္ေပၚမွာကဗ်ာေတြေရးျပီး အနုပညာနဲ႔ နည္းနည္းေလး မွမလိုက္ဖက္တဲ့ မို က္ရိုင္းတဲ့အသုံးအႏႈန္းေတြကုိသုံ းႏႈန္းေနတဲ့သူေတြက ကဗ်ာဆရာလို႔ေ ႂကြးေၾကာ္ေနတာ ေတြကုိျမင္ ရတဲ့အခါ မွာေတာ့ အင္မတန္မွ စိတ္ပ်က္သြားရပါတယ္။ အဆိုးဆုံးကေ တာ့ ကဗ်ာေရးေနၾကတဲ့ လူငယ္ေတြဟာ စာမဖတ္ ၾကတာကုိ စိတ္အပ်က္ဆုံးပါ။ ေ ဖ့ဘုတ္ကုိအခ်ိန္ျပည့္သုံးေနတာနဲ ႔ ဒီေခတ္ႀကီးကုိ သိေနျပီလို႔ ယူဆေန ၾကတာေတြကလည္း သမိုင္းကုိ အေအာင္လုပ္ေနၾကတယ္ဆိုတာ ျပန္ေတြးၾကည့္သင့္ပါတယ္။
လူငယ္ေတြေရးၾကတဲ့ကဗ်ာေတြကုိဖတ္ၾကည့္လိုက္ရင္ သူတို႔ေခတ္ ကုိျမင္တဲ ့အျမင္ ဘယ္ေလာက္ရွိတယ္ဆိုတာလည္း မွန္းၾကည့္နိုင္ပါ တယ္။
အခု ရန္ကုန္လူငယ္ကဗ်ာေရးသူမ်ားရဲ႕ နကၡတ္မိတၱဴမ်ားရဲ႕ကမ ၻာဦးဖတ္စာ ကဗ်ာစာအုပ္ကုိ ဖတ္ ၾကည့္လိုက္တဲ့အ ခါ၊ ဒီေခတ္ကုိ ဘယ္လိုပုံစံမ်ိဳးနဲ႔ျဖတ္သန္းေနၾကတယ္ဆိုတာ ဖ်တ္ခနဲေတြ႔လိုက္ ရပါ တယ္။
ဒီ ကမ ၻာဦးဖတ္စာထဲမွာ ေခတ္ကုိထင္ထင္မွတ္မွတ္ျဖစ္ေစေအာ င္ျပလိုက္တဲ့ကဗ်ာတပုဒ္ကေတာ့ ဝီရလြန္းႏြယ္ရဲ႕ ငါတို႔ ေခတ္ႀကီးနဲ႔ ငါတို႔နဲ႔ ကဗ်ာပါ။
ဒီဂ်စ္တယ္ေခတ္လို႔သာ ဆိုတယ္
အိမ္ခါးပန္းမွာ မီးေသြးခဲနဲ႔ ျခစ္ထားလည္းျဖစ္တာပါပဲ
ယာဥ္ေၾကာအတိုင္း ေမာင္းႏွင္လာတဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈမွာ
ဖားတစ္ပုိင္း ငါးတစ္ပုိင္းေတြလည္း ဟင္းေတြျဖစ္
မ်က္ႏွာမသစ္ရေသးဘူး
မိတ္ျဖစ္ေဆြျဖစ္ဆိုျပီး ဝက္အူရစ္ေတြၾကပ္သြားတာပါပဲ
ငါ့လည္ေခ်ာင္းထဲက ကီးေတြလည္း ထစ္ကုန္ျပီ ...
ကဗ်ာကုိစဖတ္ကတည္းက ဒီေခတ္ႀကီးမွာသုံးေနၾကတဲ့ ေခတ္အသံေတြကုိ ၾကားလိုက္ရမွာပါ။ ေခတ္ကုိ ျမင္လည္းျမင္လိုက္ရပါတယ္။ ဒစ္ဂ်စ္ တယ္ေခတ္ကုိအလြယ္ရေနသလိုထင္ျပီး လြယ္လြယ္ျဖတ္သန္းေနၾက တာပါပဲ။ ဒီပုံမွန္စီးဆင္းေနတဲ႔ေခတ္ယဥ္ေက် းမႈထဲမွာ လူေတြက လူ႔တန္ဖိုးကုိမထားခ်င္ၾကတဲ့လူေတြ မ်ားပါ တယ္။ ဟုိမေရာက္ ဒီမေရာက္နဲ႔ ေရာက္ေနတဲ့ေနရာကုိ အထင္ႀကီးေနၾကတဲ့လူေတြ မ်ားပါတယ္။ ဒီလိုလူေတြက ေနာက္ဆုံးမွာ ဘာမွျဖစ္မလာနိုင္ပါဘူး။
ငါကပဲ နားၾကားလြဲသြားေလသလားေပါ့ေလ
အကြဲအျပဲေတြက အလုပ္ပုိျဖစ္တယ္ဆိုလား
ဘာလား … … ညာလား
ေရႊတြဲလြဲ ေငြတြဲလြဲနဲ႔ သက္ၾကားအိုေတြက
အိတ္ထဲက အစိမ္းအျပာေတြထုတ္ထုတ္ျပျပီး
ကူညီပါရေစဆိုလား … ဘာလား
မုဆိုးမအိမ္ မီးခြက္မႈတ္တာဟာ
ကမ ၻာ့လူဦးေရ တိုးတက္မႈႏႈန္းနဲ႔လည္း
သက္ဆိုင္တယ္ဆိုလား … ဘာလား …
ေအးေပါ့ေလ
ကမ ၻာႀကီးက ပူေႏြးလာေတာ့
ငါတို႔ေခတ္ႀကီးလည္း ေခြ်းျပန္ေတာ့မေပါ့
အခု … ငါေတာင္၊ ဘာလား … ညာလား …
ဒီေခတ္ႀကီးကုိ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေျပာရရင္ ဘာလား ညာလားေတြ ေပါတဲ့ေခတ္ႀကီးတခုလို႔ေျပာရပါ လိမ့္မယ္။ ေငြမ်ားေတာ့ တရားနိုင္ေနၾကသလို ဓန အင္အားခ်မ္းသာၾကတဲ့လူေတြဘာပဲလု ပ္လုပ္ လူေတြအထင္ႀကီး ၾကပါတယ္။သူ ဒီေငြေၾကးခ်မ္းသာလာတာ ဘယ္လိုနည္း နဲ႔ခ်မ္းသာလာသလဲ၊ သမၼာအာဇီဝနဲ ႔ႀကိဳးစားခဲ့လို႔ ခ်မ္းသာလာသလား၊ အေမြရလို႔ခ်မ္းသာတာလားဆိုတာလည္း ဘယ္သူမွ စိတ္မဝင္စားေတာ့ပါဘူး။ ေငြေၾကးခ် မ္းသာမႈကုိပဲ ျမင္ၾကပါေတာ့တယ္။ ေခ တ္ႀကီးက ဗရုတ္သုကၡနဲ႔အထင္ေခတ္ႀကီးျဖစ္ေန ပါတယ္။ အစစ္အမွန္ေတြ ေပ်ာက္ဆုံးေနပါတယ္။
ကေသာင္းကနင္းနဲ႔
ငါ့ေခါင္းငါပဲ တဗ်င္းဗ်င္းကုတ္လိုက္ခ်င္ေတာ့တယ္
မခ်ဳပ္တည္းနိုင္သမွ် အဟုတ္ႀကီး ထင္ၾကပါေပါ့လား
ဘယ္ျဗဴးတီးစလြန္းက ဘယ္လိုေကာင္းေၾကာင္း
ေထာင္းလေမာင္းထေအာင္ ေျပာၾကပါလိမ့္မယ္
အိုပါျပီလို႔သတ္မွတ္ထားတဲ့ကေတာ္ႀကီးေတြက
အလွျပင္ဆိုင္ထဲမွာ …
တစ္ေန႔တစ္ေန႔၊ ျမင္ေနရတဲ့အျဖစ္ေတြက
ထြန္ျခစ္မွာ ကပ္ပါလာတဲ့အမိႈက္စေတြလို
ငါတို႔ေခတ္ႀကီးကုိ တြဲလြဲခိုလို႔ ။
ေနာက္ဆုံးေတာ့အမိႈက္ေတြ ေလအတိုက္မွာေနရာအႏွံ႔ျပန္႔က်ဲေန ပါတယ္။ အမိႈက္ေတြျပန္႔က်ဲေနတဲ႔ေခ တ္မွာအႂကြားေတြက ဘာလားညာလားနဲ႔ ၿပီ းဆုံးသြားမယ္ဆိုရင္။ ဒီေခတ္ႀကီးထဲမွာ ငါတို႔ရဲ႕ရွင္သန္ မႈဟာ လည္း ဘာလား ညာလားနဲ႔ ျပန္ေမးရပါေတာ့မယ္။ ဒီလိုသာလူေတြမ်ားေနမယ္ဆိုရင္ အိပ္မက္ထဲ မွာ အျမဲ မက္ေနခဲ့တဲ့ နိုင္ငံေတာ္ႀကီးဆိုတာ ဒီေခတ္မွာ ျဖစ္လာနိုင္ပါ့မလား။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ နိုင္ငံရဲ႕အေျခအေနက ပ်က္ေနတဲ့အိမ္အုိႀကီးကုိ ျပန္ျပီးျပင္ေနရပါတယ္။ စနစ္တစ္ခု နဲ႔ ျပန္တည္ေဆာက္ဖို႔အတြက္ အခက္အခဲ ေတြ အမ်ားႀကီးေတြ႔ေနရပါတယ္ ၊ ေရွ႕ဆက္ျပီးေတာ့လည္းေတြ႔ေနရဦးမွ ာပါ။
ဒါကုိ ကမ ၻာဦးဖတ္စာထဲက ေဆာင္းဒီက ႏိုင္ငံေရးအခင္းအက်င္း ကဗ်ာကုိ ဒီလိုေရးျပထားပါ တယ္။
လိပ္ျပာက မွန္ေရွ႕ရပ္တိုင္းလြင့္တယ္
တင္ ရင္ ခါး အားလုံးအတုေတြ၊
ဆံပင္အတုတပ္ျပီး
အျပံဳးအတုကုိ မ်က္ႏွာဖုံးစြပ္ထားတယ္။
ဇာတ္ဝင္ခန္းအရ
ဓားနဲ႔တဆုံးထိုးအျပီးမွာ ေသြးေတြျဖာခနဲ
ဓားဟာ ဓားအတုမဟုတ္ေၾကာင္း ေအာ္ေျပာေနတဲ႔အခန္းမွာပဲ
ဇာတ္လမ္းက ဆုံးသြားခဲ့တယ္။
ေျပာခ်င္တာက နိုင္ငံေရးအခင္းအက်င္ းဟာ အားလုံးအတုဟန္ေဆာင္ထားတဲ့အတုေ တြအေၾကာင္း စေျပာပါတယ္။ အတုကလည္း မွန္ေရွ႕ မွာလိပ္ျပာမလုံနိုင္ပါ ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္ဆုံးမွာဓားကဓာ းအစစ္နဲ႔ ထိုးလိုက္တဲ့အေၾကာင္းကုိ ေအာ္ေျပာလိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ အာ းလုံးဟာ အတုေတြမဟုတ္ေၾကာင္း သက္ ေ သျပလိုက္တယ္။ ဒီကဗ်ာကုိေတာ့ ခံစား သူအေပၚမွာမူတည္ပါလိမ့္မယ္။ ေခတ္ ထဲမွာ
အတုေတြက အတု ဟန္ေဆာင္ထားၾကတာလား။ အစစ္ေတြက အတုဟန္ေဆာင္ထားၾကသလား၊
လူတေယာက္ကုိလုပ္ၾကံဖို႔သဘာဝကုိ ဖုံးကြယ္ထားတာလား။ ေဒါင္းေတြရဲ႕ေ ခတ္မွာျခေသၤေတြထဲက ေဒါင္း ဟန္ေဆာင္ေ နၾကသူေတြ ရွိတာကုိ သတိရလိုက္မိတယ္ ။ ေခတ္ႀကီးကလည္း ပူးသတ္နိုင္ေအာင္ ဖန္တီးထား သလိုပါပဲ။
ေခတ္ႀကီးဖတ္ရတာကလည္း သရသစ္ ေရးထားတဲ့ကဗ်ာလို စကားမဲ့က်မ္း ကုိဖတ္ေနရသလုိပါပဲ။
ရွိျခင္း မရွိျခင္းထက္
သိျခင္း မသိျခင္းသာလိုအပ္မွန္း
မသိတာကုိက၊ ေခတ္ရဲ႕အရွိတရား။
ဓူဝံၾကယ္ရွိရာဘက္မွာ
ေျမပုံညႊန္းက်ေပ်ာက္ကတည္းက
ဘဝဟာ၊ ပင္လယ္လို ေပါေလာေမ်ာလိုက္
ေတာင္တန္းလို ကုန္းရုန္းထလိုက္
ကုိယ့္အရပ္နဲ႔ ကုိယ့္ဇာတ္
လိုက္ဖက္ေထာင့္ခ်င္း တည့္ေနခဲ႔တယ္။
ဆိုေတာ့ကာ
ယဥ္ေက်းမႈတခ်ဳိ႕
မယဥ္ေက်းတဲ့ေခတ္မွာ
ကုိယ့္အၾကားအျမင္တခ်ဳိ႕
ကိေလသာဆန္ဆန္
ယဥ္ေက်းတတ္လာျပီ ဆိုပါစုိ႔။
ေဟ့ ေလဆန္အရပ္
သစၥာစကား၊ ေျခဆန္႔ လက္ဆန္႔ရွိဖို႔
ငါ့ဖက္ကုိ ညီႇနံ႔တို႔ ေခၚမလာနဲ႔။
မရွိတာထက္မသိတာခက္တဲ႔ေခတ္ႀကီးမွ ာ ဘယ္လိုေျပာရမွန္းမသိနိုင္ေလာက္ေအာင္ စကားလုံးေတြ ကန္း ကုန္ၾကပါတယ္ ။ စကားေတြမရွိေတာ့သလို ကုိယ့္ဦးတ ည္ခ်က္ေတြလည္း ဘယ္ဆီကုိေရာက္မလဲဆို တာ
မေမးစမ္းနိုင္ေတာ့ပါဘူး။ လူမႈေဗဒမဲ႔သြားတဲ႔အခါ အရိုင္းဆန္ လာတတ္ပါတယ္။
ေခတ္ႀကီးကလည္း ေတာ္ ေတာ္အရိုင္းဆန္ေနပါျပီ။ လူလူခ်င္းစာနာမႈထားတဲ႔ေခတ္ကတစစတ စစေပ်ာက္ကြယ္ေနရပါျပီ။
ပရဟိတဆို သူေတြကုိပါ မယုံရတဲ႔ေခတ္ျဖစ္လာပါၿပီ။ ကဗ်ာေရးသူေတြကုိယ္တိုင္ကအသိ တရားေတြ ကန္း ေနပါတယ္။
သမိုင္းကုိ မအေအာင္သင္ရတာဆိုသလို၊ အ အကုိသင္ေပးတဲ့သမိုင္းပါ အသြားပါလိမ့္မယ္။
အသိတရားေတြအျမင္ေတြကန္းကုန္ေတာ့ ေျပာစရာစကားမဲ့က်မ္းကုိ အလြတ္က်က္ေနသလိုပါပဲ။ အနုပညာမ်ိဳ းဆက္ လူငယ္ကဗ်ာေရးသူေတြကုိေျပာခ်င္တာ က အသိေတြမကန္းေအာင္ စာေတြဖတ္ၾကပါ။ ေဖ့ဘုတ္ေပၚမွာေရးတာေတြေလာက္နဲ႔ ေက်နပ္မေနပါနဲ႔။ အီလက္ထေရာနစ္ထြန္ းကားလာတဲ့ေခတ္က လည္း လူငယ္စာေပ၊ ကဗ် ာသမားေတြကုိ အသင့္အတင့္အက်ိဳးျပဳပါတယ္။ စာေတြ ဖတ္တာေလာက္ေတာ့ အက်ဳိးေက်းဇူးေတြကုိမရနိုင္ပါဘူ း။ လူတေယာက္အတြက္သက္တမ္းဆိုတာ ကံၾကမၼာကသတ္မွတ္ သေလာက္ပါပဲ။ ဒီကဗ်ာစာအုပ္ထဲမွာ မင္းႏြယ္ဟိန္းက သက္တမ္း ကဗ်ာကုိေရးျပလိုက္ပါတယ္။
သက္တမ္းကုန္ေတာ့မယ့္
ေပါင္မုန္႔ကုိ
နာနတ္ယုိသုပ္
ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ အသက္ဆက္လိုက္တယ္
မနက္ခင္းက
ေဝးလံသီေခါင္လြန္းရဲ႕။
ကဗ်ာကတိုတိုေလးေရးဖြဲ႕ထားတာပါ။
ကဗ်ာတိုသလို လူ႔သက္တမ္းကလည္း အရမ္းတိုလြန္းပါတယ္။ ဒီလို
လူ႔သက္တမ္းကုိေက်ာ္လြန္ျဖတ္သန္းေနတဲ့ေခတ္ထဲမွာ ဘာလား…ညာလားေလာက္နဲ႔ ၿပီးဆုံးမသြားဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ သူျဖတ္သန္းေနတဲ႔ေခတ္က သူ႔ပခုံးေပၚတင္ေပးလိုက္တဲ့တာဝန္ကုိ ဘယ္ေလာက္ ေက်ပြန္ေအာင္ထမ္ းနိုင္ခဲ့သလဲဆိုတဲ့အခ်က္နဲ႔တိုင္းတာျပီးမွ လူတေယာက္ရဲ႕သမိုင္းက်န္ရစ္ခဲ့မွာပါ။ သာမန္ လူတေယာက္ဟာ
ေသဆုံးသြားျပီးရင္ ေမ့ေလ်ာ့ေပ်ာက္ကြယ္သြားရမွာပါ။ အနုပညာသမား၊ စာေပကဗ်ာ သမားတေယာက္ကေတာ့ ေသဆုံးျပီးသြားရင္ သူဖန္တီးခဲ့တဲ့အနုပညာပစၥည္းေတြ၊
စာေပအေရးအသား ေတြ၊ ကဗ်ာေတြက သူ႔နာမယ္နဲ႔အတူ သမိုင္းမွာ က်န္ခဲ့ပါလိမ့္မယ္။
ကုိနိုင္း
ခံစားသုံးသပ္တဲ့ကဗ်ာမ်ား
နကၡတ္မိတၱဴမ်ားရဲ႕ကမာၻဦးဖတ္စာ ကဗ်ာစာအုပ္
(မင္းႏြယ္ဟိန္း၊ သရသစ္၊ ဝီရလြန္းႏြယ္၊ ေဆာင္းဒီ )
The Sun Rays -Vol 1.No 156. 15 July 2017
Comments
Post a Comment