ပင္လယ္
ႏိုင္ ဝင္း သီ
ညကပိုၿပီးေအးစက္လာသည္။ လိႈင္းရိုက္သံေတြက ပို၍က်ယ္ေလာင္လာသည္။
နွင္းျမဴနွင့္လေရာင္ အေရာေရာအေထြးေထြးျဖစ္ေနေသာညထဲသို႔ ေမႊးရီေသာရနံ႔တစ္ခုက
စီးလြင့္ေမ်ာပါလာသည္။
ပုန္းညက္ပန္းရနံ႔ေတြမ်ားလား။
ျပန္ေတာ့မည့္ည ျဖစ္လို႔နွင့္တူသည္။ ပင္လယ္ေအာ္သံသည္ ေၾကကြဲဖြယ္ေကာင္း
ေသာ ဂီတသံတစ္ခုနွင့္တူေနေလသည္။
( တစ္ )
၃၈ ဒီဂရီ စင္တီဂရိတ္
ရန္ ကုန္ ၿမိဳ႕
၃၀ . ၃ . ၂၀၁၅
ၿမိဳ႕ျပသည္ သည္ဘက္နွစ္ေတြမွာ ပိုၿပီးပူျပင္းလာသည္။ ဘယ္ေနရာၾကည့္လိုက္ၾကည့္လိုက္ လြန္႔ လႈပ္ေနေသာ တံလွပ္လိႈင္းမ်ွင္ေတြကို လွမ္းျမင္ေနရသည္။
တံလွပ္လိႈင္းမ်ွင္မ်ားနွင့္အတူ ဖြဲဖြဲလြင့္လြင့္ေႂကြက်ထားေသာ ပိေတာက္ပြင့္ဖပ္ေတြကိုပါ ကြၽန္ေတာ္ျမင္ေနရသည္။ လြန္ခဲ့သည့္သုံးေလးရက္က အေနာက္ဖက္မွေလေပြလိႈင္းမ်ား၏ အေ႐ြ႕ အလ်ားေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ အခါမဲ့မိုးေတြ ႐ြာခဲ့သည္။ သည္မိုးေရစက္ေတြကပဲ ငုံျမေနေသာ ပိေတာက္ဖူးေတြကိုတပင္လုံး ဝါဝင္းသြားေအာင္ မီးကုန္ယမ္းကုန္ ပြင့္သြားေစခဲ့သည္။
အပူေငြ႕မ်ွင္ေတြၾကားက ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို သယ္ေဆာင္လာေသာ နို႔ႏွစ္ေရာင္ ပရိုေဘာက္စ္ တကၠစီ ေအာင္မဂၤလာအေဝးေျပးကားဂိတ္ဝင္းထဲကိုဝင္လာေတာ့ ေန႔လည္တစ္နာရီပဲ ရိွေသးသည္။
ရန္ကုန္မွေတာင္ကုတ္သို႔.....
သည္ကေန႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔သြားမည့္ ခရီးစဥ္ျဖစ္သည္။ ဆရာေအာင္ဇင္မင္း၊ ဆရာေဆာင္းဝင္း လတ္၊ ဆရာဇူးေက်ာ္၊ ဆရာငယ္ေလးေမာင္ (သေျပရုံ ) နွင့္ ကြၽန္ေတာ္။ စုစုေပါင္း ငါးေယာက္။
သည္ခရီးစဥ္တစ္ခုလုံး၏ Project Manager က ေတာင္ကုတ္ၿမိဳ႕မွ ပန္းခ်ီဆရာတဦးျဖစ္သည္။ ကိုဇူးေက်ာ္မိတ္ဆက္ေပး၍ သူနွင့္တစ္ႀကိမ္ေတာ့ ဆုံဖူးသည္။ သူ႔အမည္ကို ပန္းခ်ီျမင့္ေဆြဟု ကြၽန္ေတာ္ သိထားပါသည္။
အသားညိဳညိဳ၊မ်က္လုံးညိဳညိဳ၊ ကိုယ္လုံးကိုယ္ထည္ ခပ္ျပည့္ျပည့္နွင့္။
ေတာင္ကုတ္ၿမိဳ႕ အစိုးရအထက္တန္း ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းမွာ ကေလးငယ္ေလးေတြအတြက္ ယဥ္ေက်းလိမၼာသင္တန္းတခုသူ ဖြင့္ထားပါသည္။ သူ႔သင္တန္းမွ ကေလးငယ္ေလးေတြကို ကြၽန္ေတာ္ တို႔က ေဟာေျပာေပးဖို႔ပဲျဖစ္သည္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ လိုက္ပါရမည့္ ယာဥ္လိုင္းအမည္မွာ "ရဲေအာင္လံ" ျဖစ္ပါသည္။
Aircon Bus ကားႀကီးျဖစ္သည္။ ယာဥ္ထြက္ခြာမည့္အခ်ိန္မွာ မြန္းလြဲနွစ္နာရီခြဲ ျဖစ္ေသာ္လည္း နွစ္နာရီခြဲ မတိုင္မီ အေဝးေျပးဂိတ္ကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေရာက္ေအာင္လာခဲ့ရသည္။ ရန္ကုန္သည္ သည္ဘက္နွစ္ေတြ ထဲမွာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ား မၾကာခဏ ျဖစ္ပြားလ်က္ရိွသည္။ ခရီးတခုသြားေလတိုင္းလမ္းခရီး၌ ၾကန္႔ၾကာမည့္ အခ်ိန္ကိုသာမက ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈေၾကာင့္ ၾကန္႔ၾကာသြားရမည့္ အခ်ိန္ေတြကိုပါ ထည့္ တြက္လာရသည္။
ညံ့ဖ်င္းေသာ စီမံခန္႔ခြဲမႈမ်ားေၾကာင့္ အဓိပၸာယ္ရိွေသာအခ်ိန္ေတြကို လမ္းမႀကီးေတြေပၚမွာ အဓိပၸာယ္မရိွဘဲ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကုန္ဆုံးေနရသည္။
ေန႔စဥ္နွင့္အမ်ွ လူမ်ား၊ သကၠရာဇ္မ်ား၊ ဘဝမ်ားထဲသို႔ လမ္းမ်ားနွင့္ အခ်ိန္မ်ားက ေရာေထြး စိမ့္ဝင္ လာခဲ့သည္။ သည္ေရာေထြးစိမ့္ဝင္မႈမ်ိဳးက လူသားဘဝထဲကို နွစ္လိုဖြယ္ေကာင္းေသာ စိမ့္ဝင္မႈမ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ပါ။
နွစ္နာရီမိနစ္ေလးဆယ္မွာ ရန္ကုန္ေျမမွ ရဲေအာင္လံစတင္ထြက္ခြာပါသည္။
မည္းနက္ေပ်ာ့ၿပဲေနေသာ ကတၱရာလမ္းမမ်ား၊နိစၥဓူဝဘဝေတြကို သယ္ေဆာင္
လာေသာလိုင္းကားမ်ား၊ FMလိုင္းမ်ားမွ ဂီတသံမ်ား၊ ဖုန္းေခၚသံမ်ား၊အဖုံးအတြင္းမွ ကံစမ္း
မဲမ်ား၊ ဒီေဂ်ပြတ္သံမ်ား၊ ကာဘြန္မိုေနာက္ဆိုဒ္ဓာတ္ေငြ႕မ်ား၊ ပရီးမီးယားပေဟဠိမ်ား...
ကြၽန္ေတာ္တို႔နွင့္ အသားက်ေပ်ာ္ဝင္ခဲ့ေသာၿမိဳ႕ျပသည္ ေနာက္မွာေဝး၍ေဝး၍ က်န္ရစ္ခဲ့ေလသည္။
( နွစ္ )
ေထာက္ႀကံ့ကိုေက်ာ္ၿပီး ေမွာ္ဘီထဲကိုဝင္လာေတာ့ ကားလမ္းမေဘးတေနရာမွာ ေမွာ္ဘီဆရာသိန္း စာၾကည့္တိုက္ကို ဖ်ပ္ခနဲျမင္လိုက္ရေသးသည္။ စာၾကည့္တိုက္မွာ သစ္လြင္ေတာက္ပလို႔ေနသည္။ စာၾကည့္တိုက္ေရွ႕တစ္ေနရာမွာလည္း ကေလးငယ္မ်ားအတြက္ ယဥ္ေက်းလိမၼာသင္တန္းေၾကာ္ျငာ ဘုတ္ တခ်ပ္ကို ကသုတ္ကရက္ျမင္လိုက္ရေသးသည္။
ကေလးငယ္ေလးေတြအတြက္ ယဥ္ေက်းလိမၼာသင္တန္းကေတာ့ ဟုတ္ပါၿပီ။ မယဥ္ေက်း မလိမၼာေသာ လူႀကီးေတြအတြက္ေရာ သည္လိုသင္တန္းမ်ိဳးေတြရိွလွ်င္ မေကာင္းေပဘူးလားဟု ကြၽန္ေတာ္ စဥ္းစားေနမိသည္။
တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ သည္ခရီးစဥ္မတိုင္မီတစ္ညက ေမွာ္ဘီဆရာသိန္း၏ ျမန္မာမင္းမ်ား လက္ ထက္ ပညာရိွႀကီးမ်ားနွင့္ ျမန္မာလႊတ္ေတာ္ဝန္ႀကီးမွဴးႀကီးမ်ား စာအုပ္ကို ဖတ္ခဲ့ရေသးသည္။ ျမန္မာဘုရင္ မ်ား လက္ထက္က အတုယူေလးစားဖြယ္ရာေကာင္းေသာ ဝန္ႀကီးမွဴးႀကီးမ်ားအေၾကာင္းကို နွံ႔နွံ႔စပ္စပ္ေရး သားထားေသာ စာအုပ္ျဖစ္သည္။
မတရားမႈေတြ မ်ားျပားလွေသာအခုလိုအခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ေမွာ္ဘီဆရာသိန္းႀကီးသာ သက္ရိွထင္ရွား ရိွေနလို႔ကေတာ့ ကေလာင္တံအစား ႀကိမ္လုံးခပ္တုတ္တုတ္တစ္ေခ်ာင္းကိုသာ ကိုင္ထား လိမ့္မည္ဟု ထင္ပါသည္။
ဥကၠံေက်ာ္၍ သုံးဆယ္သာယာဝတီဘက္သို႔ေရာက္ေသာအခါ ေ႐ႊဝါေရာင္ဝင္းလက္ ေတာက္ ပေနေသာ လယ္ကြင္းျပင္မ်ားကို မ်က္စိတဆုံးျမင္လာရသည္။ တခ်ိဳ႕လယ္ေတြထဲမွာဆို ရိုးျပတ္ေတြကို မီးရိႈ႕ထားလို႔နွင့္တူသည္။ မီးခိုးေငြ႕ျပာ အမ်ွင္အတန္းေတြကို ျမင္ေနရသည္။ တဖ်စ္ဖ်စ္ေလာင္ကြၽမ္းေနဆဲျဖစ္ေသာ မီးေတာက္ေလးေတြကို လည္း ျမင္ေတြ႔ေနရသည္။ တခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာေတာ့ ေလျပည္ထဲကို ရုန္းထ အုံႂကြေနေသာ ဖုန္လုံးႀကီးမ်ား ကို အဆုပ္လိုက္ အႁမြာလိုက္ ျမင္ေနရေလသည္။
ကြၽန္ေတာ္သတိျပဳမိသေလာက္ေတာ့လယ္သမား၊ ယာသမားတို႔၏ ဘဝမ်ားမွာ မည္သည့္ေခတ္၊ မည္သည့္အခါကမွ ေကာင္းမြန္လွပသည္ဟူ၍ မရိွခဲ့ပါ။ ေခတ္အဆက္ဆက္မြဲၿပီးရင္းမြဲ ဆင္းရဲတြင္း နက္ၿပီး ရင္း နက္ခဲ့သည္သာျဖစ္သည္။
သည္ဘက္ေခတ္ကို ေရာက္ေသာအခါမွာေတာ့ ဆင္းရဲသားနင္းျပား ေတာင္သူလယ္သမားတို႔၏ ဘဝမွာ အဆိုးတကာအဆိုးဆံုးသို႔ ေရာက္ရိွသြားေလေတာ့သည္။
ခါးသီးၾကမ္းရွဖြယ္ေကာင္းေသာ ေျမသိမ္းခံ၊ လယ္သိမ္းခံ ဘဝဆိုးမ်ား.......
သိမ္းဆည္းခံေျမယာမ်ားကို ျပန္လည္ရရိွဖို႔ တရားမ်ွတမႈကို ရွာေဖြရင္းနွင့္ ေထာင္ေတြတန္းေတြ က်၊ အခ်ဳပ္ေတြက်၊ အမႈအခင္းေတြနွင့္ ရင္ဆိုင္ေနၾကရရွာေသာ ခါးသီးဖြယ္ရာဘဝဆိုးမ်ား .......
စင္စစ္ဘိုးဘြားစဥ္ဆက္ ဓားမဦးခ်လုပ္ကိုင္စားေသာက္ခဲ့ၾကေသာ သူတို႔ခ်စ္မက္သည့္လယ္ေျမေတြ ကပဲ သူတို႔အတြက္က်ိန္စာတစ္ခုလိုမ်ား ျဖစ္ေနေလေရာ့သလားဟု နာက်င္စြာကြၽန္ေတာ္ေတြး မိေသး သည္။
ေက်ာင္သားမ်ား ေမာ္ကြန္းသစ္ေရးထိုးနိုင္ခဲ့ေသာ လက္ပံတန္းတာဆုံကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ကားျဖတ္ေတာ့ ညေနငါးနာရီထိုးၿပီးစပဲ ရိွေသးသည္။
ဇီးကုန္းကို ေရာက္လာခ်ိန္မွာေတာ့ ဝန္းက်င္တစ္ခြင္လုံး အေမွာင္မ်ားျဖင့္ ေလးလံအိက်လာေလၿပီ။ မႈန္မႈန္ေဝေဝျဖစ္ေနေသာဟိုးခပ္လွမ္းလွမ္းမွာေတာ့ နွင္းေတြလား၊ ျမဴရိပ္ေတြလား။ မသဲကြဲလွပါ။
အင္းမကိုေရာက္ေတာ့ ရဲေအာင္လံတစ္ေထာက္နားပါသည္။
ခရီးသည္ေတြ ညစာစားၿပီး အင္းမကျပန္ထြက္လာေတာ့ ညရွစ္နာရီထိုးေနၿပီျဖစ္သည္။
ရဲေအာင္လံသည္ ျဖည္းျဖည္းနွင့္မွန္မွန္ပဲ ေျပးလႊားလ်က္ရိွသည္။ ညရွစ္နာရီ ငါးဆယ္မွာေတာ့ ျပည္ နဝေဒး တံတားကို ရဲေအာင္လံျဖတ္ပါသည္။
ထိုညက မီးပ်က္လို႔နွင့္တူသည္။ ျပည္သည္ အေမွာင္ထဲမွာ ၿငိမ္ဆိတ္ေနေလသည္။
ဧရာဝတီသည္လည္း စိမ္းျပာေရာင္ညထဲမွာတိုးရီႏြမ္းလ်လ်က္။
အေမွာင္ထဲမွာ တိတ္ဆိတ္စြာစီးဆင္းေနေသာ ဧရာဝတီကိုေငးၾကည့္ရင္းနွင့္ ေလထန္ကုန္း ညေနခင္းေတြထဲကို ေအးစက္ေလးကန္စြာ ေရာက္ေရာက္လာတတ္ေသာ ကိုေဆြ႔ကို ဖ်ပ္ခနဲသတိရ လိုက္ေသးသည္။
ဥသ်ွစ္ပင္ လဝကစစ္ေဆးေရးဂိတ္ကို ေက်ာ္လြန္လာေသာအခါ ကားလမ္းသည္ ေတာင္တက္ လမ္းျဖစ္လာသလို အေကြ႔အေကာက္ေတြလည္း မ်ားျပားလာပါသည္။ ႀကီးမား ေသာပင္စည္လုံးပတ္နွင့္ သစ္ပင္ႀကီးေတြကိုလည္း လမ္းေဘးမွာ ျမင္ေတြ႔လာရသည္။
ကားေပၚမွ ခရီးသည္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ရိုးမျဖတ္ခရီးစဥ္ကို ယဥ္ပါးေနၾကပုံရသည္။ အိပ္သည့္လူကအိပ္၊ ဖုန္းပြတ္သည့္လူကပြတ္နွင့္ ရဲေအာင္လံ တဂ်ီးဂ်ီးနွင့္ေအာ္ဟစ္ၿပီး ရိုးမအေပၚ တုိးတက္ေနတာကို ဘယ္သူကမွ စိတ္ဝင္စားပုံမရၾကပါ။
ကားမီးေရာင္ေအာက္မွာ ျမင္ေတြ႕ေနရေသာ ေတာင္တက္လမ္းကေတာ့ အေကာက္အေကြ႕ေတြ ၊အေခြအရစ္ေတြမ်ားျပားလြန္းလွသည္။
ေညာင္က်ိဳး႐ြာ လဝကဂိတ္ကို ေက်ာ္လြန္လာခ်ိန္မွာေတာ့ ကားလမ္းသည္ သိသိသာသာကို ျမင့္ တက္သြားပါသည္။ ေတာင္ၾကားေတြ၊ေတာင္နံရံေတြမွာ ကပ္ၿပီးေဖာက္ထားေသာ လမ္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ နံေဘးမွာေတာင္နံရံေတြကို ျမင္ေနရပါသည္။ လွ်ဳိေတြ၊ ေခ်ာက္ေတြ၊ေတာင္ကမ္းပါးေတြကိုလည္း ကား မီးေရာင္ေအာက္ မွာ အသည္းတယားယားနွင့္ ျမင္ေတြ႔ေနရသည္။ ဝန္းက်င္တခြင္လုံးစိမ္းေမွာင္ေနေသာေၾကာင့္ မီးေရာင္ေအာက္က ျမင္ကြင္းေတြကလြဲၿပီး ရိုးမေတာင္စဥ္ အထပ္ထပ္ ကို သဲသဲကြဲကြဲေတာ့ မျမင္ရပါ။
ကြၽန္ေတာ့္ေဘးမွ ကိုဇူးေက်ာ္ကေတာ့ နွစ္နွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ အိပ္ေပ်ာ္ေနၿပီျဖစ္သည္။
တစ္ဖက္ခုံမွ ဆရာေအာင္ဇင္မင္းနွင့္ ကိုေဆာင္းဝင္းလတ္တို႔ဆီကလည္း ဘာစကားသံမွ ထြက္ မလာေတာ့။ ေနာက္ ခုံမွ ဆရာငယ္ေလးေမာင္ဆီသည္လည္း အိပ္ေမာက်ေနေလၿပီ။
ရဲေအာင္လံကေတာ့ ၾကယ္ေရာင္မႈန္မႈန္ေအာက္မွာ ရခုိင္ရိုးမကို တဂ်ီးဂ်ီးနွင့္ေအာ္ဟစ္ၿပီး ကုတ္ျခစ္ တြားတက္ေနဆဲ။
တေအာင့္ေနေတာ့ ကြၽန္ေတာ္လည္း ေမွးကနဲျဖစ္ၿပီးအိပ္ေပ်ာ္သြားပါသည္။
ကြၽန္ေတာ္နိုးလာေတာ့ ရဲေအာင္လံသည္ ေျပျပစ္ညီညာေသာ ေတာင္ဆင္းလမ္းမွ ေတာင္ကုတ္ ၿမိဳ႕ထဲသို႔ ဝင္ေနၿပီျဖစ္သည္။
မီးေရာင္လက္လက္ထေနေသာ ေတာင္ကုတ္သည္ အိပ္မႈန္စုံမႊားျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ငါးေယာက္ကို ႀကိဳေနေလသည္။ နာရီကိုၾကည့္လိုက္ေတာ့ နံနက္သုံးနာရီခြဲတိတိ။
(သုံး)
ေအာင္ဇင္မင္း
ကြၽန္ေတာ္တို႔အတြက္ေတာ႔ သူဟာ အျမဲတေစ ရွင္းသန္႔စင္ၾကယ္ေနေလ႔ရွိတဲ့ နံနက္ခင္း တခုေပါ႔။ ဘယ္အခ်ိန္ၾကည့္လိုက္ၾကည့္လိုက္ သူ႔ရဲ႕မ်က္ႏွာသြင္ျပင္ဟာ အျမဲတမ္း စင္ၾကယ္ေနေလ႔ ရွိတယ္။ အျငိမ္းဓာတ္တခုခုဟာ သူ႔ရဲ႕အေသြးအသားေတြထဲမွာ စိမ္႔ဝင္ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနခဲ႔ၿပီလား။
သူ႔ရဲ႕ျဖတ္သန္းမွဳဟာရွည္လ်ားလွသလို ဆိတ္ဖလူးပန္းရနံ႔ ေမႊးရီတဲ႔ေနရာတခုမွာလည္း ဆယ္စုႏွစ္ တစ္ႏွစ္ေလာက္ၾကာေအာင္ ေနခဲ႔ရေလတယ္။
ကဗ်ာဆရာေအာင္ဇင္မင္းဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔အတြက္ေတာ႔ ဖတ္လက္စ ကဗ်ာတပုဒ္ပင္ျဖစ္သည္။
ကြၽန္ေတာ္ အစြဲအလမ္းႀကီးမားခဲ႔တဲ့ ပင္လယ္ကို ဆရာေအာင္ဇင္မင္းႏွင့္အတူတကြ သြားရတာ ဟာ ကြၽန္ေတာ္႔အတြက္ေတာ႔ ေကာင္းျမတ္မႈတခုပါပဲ။
ေဆာင္းဝင္းလတ္
ကိုေဆာင္းဝင္းလတ္နဲ႔ ခရီးအတူသြားရတာကေတာ႔ ကြၽန္ေတာ္႔အတြက္ အလြမ္းျပဇာတ္တပုဒ္ ကို ေၾကကြဲမူးရီၿပီး ေငးၾကည့္ေနရသလိုပါပဲ။
သူနဲ႔ကြၽန္န္ေတာ္နဲ႔အျခားတေယာက္နဲ႔ဆိုတာ တဖ်ပ္ဖ်ပ္ျမဴးလြင္႔ေနတဲ့တခုေသာ အလံေတာ္ေအာက္ မွာ အတူတူရွိခဲ႔ဖူးသူေတြေပါ႔။
သူနဲ႔ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ အဲဒီအျခားေသာလူတေယာက္ဆိုတာတေခုတည္းေသာအရက္ခြက္ကို တေယာက္တလွည့္စီ ခ်စ္မက္စြာႏွင့္ ေမာ့ေသာက္ခဲ့ဖူးတဲ့လူေတြေပါ႔။
ဒါေပမဲ့ ကိုေဆာင္းဝင္းလတ္ဟာ အဲဒီအျခားေသာ လူတေယာက္ဆိုသူရဲ႕လုပ္ပိုင္ခြင့္နဲ႔ ရမၼက္ ဆႏၵေတြ ဆာေလာင္ယားယံလာမႈေၾကာင္႔ ဆိပ္ဖလူးပန္းရနံ႔ေမ်ာလြင္႔ေနတဲ့ ရပ္ဝန္းတခုဆီကို တႏွစ္ေလာက္ ၾကာေအာင္ သြားေနခဲ႔ရေလတယ္။
ဘဝဘဝေတြမွာ ဒီ႔ထက္ထိခိုက္ေၾကကြဲစရာေကာင္းတဲ့ ျပဇာတ္ေတြ ရွိႏိုင္ပါ႔ဦးမလား။ ယဥ္ေက်းတဲ႔လူ႔အဖြဲ႕အစည္းထဲမွာခြၽန္ျမေနတဲ႔ဓားေျမာင္တေခ်ာင္းဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕နံၾကားေတြထဲကို အခ်ိန္အခါမေရြး စိုက္ဝင္တုန္ခါသြားႏိုင္ပါသလား။ သိခြင့္ရွိကကြၽန္ေတာ္သိလိုလွပါသည္။
ဇူးေက်ာ္
ကိုဇူးေက်ာ္တဲ႔။
ကိိုဇူးေက်ာ္ဟုဆိုလိုက္သည္ႏွင့္ ရုိးေျဖာင္႔ျခင္း ၊အမ်က္အအီမရွိျခင္း၊ သစၥာတရားႀကီးမားျခင္းတို႔ ကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ေပါင္းစပ္ျပီး ျမင္ရေလ႔ရွိသည္။
အဲသည္လိုအမွတ္သေကၤတမ်ားႏွင့္ ေတာက္ပရွင္သန္ဖို႔ရာအတြက္ ရာဇဝင္ထဲကသူ႕ရဲ႕ၿမိဳ႕ ကေလးကို သူနဲ႕မိုင္ေပါင္းမ်ားစြာ ကြာေဝးေသာေနရာမွာ သူထားရစ္ခဲ႔ရသည္။
ေနာက္....သူ႔ရဲ႕ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ။
ဒါဟာလည္း သူ႔ဘဝအတြက္ ဘယ္ေသာအခါမွ ၿပီးဆုံးသြားမွာမဟုတ္ေသာ အလြမ္းျပဇာတ္ တပုဒ္ပဲေပါ႔။
ဆရာငယ္ေလးေမာင္ကိုေတာ့ အႏုပညာကို ခ်စ္ခင္ျမတ္နိုးျခင္း၊ အႏုပညာသမားမ်ား အေပၚ ေလး စားၫြတ္ႏူးျခင္းတို႔ျဖင့္ ဒြန္တြဲၿပီး ကြၽန္ေတာ္တို႔ ကြၽမ္းဝင္ခဲ့ရသည္။ ပန္းဆိုးတန္း ကုန္းေက်ာ္တံတားေအာက္ မွ သူ၏ ေသာၾကာစာေပဝိုင္းသည္ နယ္မွလာေသာ စာေပသမားမ်ားအတြက္ ကြန္းခိုရာအိုေအစစ္ေလး သဖြယ္ ျဖစ္ခဲ့ဖူးပါသည္။
နံနက္ရွစ္နာရီခြဲတိတိအခ်ိန္မွာေတာ့ ကြၽႏု္ပ္တို႔၏"ပန္းခ်ီျမင့္ေဆြ" သည္ ကြၽန္ေတာ္တို႔တည္းခိုရာ "နန္းေတာ္ဦးဧည့္ရိပ္မြန္" သို႔ ေရာက္ရိွလာခဲ့သည္။
ညက သူပဲ ေတာင္ကုတ္ေအးရိပ္ၿငိမ္အေဝးေျပးကားဂိ္တ္ဝင္းမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို လာေရာက္ႀကိဳဆို ခဲ့သည္။
ညက သူပဲ ေအးရိပ္ၿငိမ္အနီးမွ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္တဆိုင္မွာ ခ်ိဳျမေသာ လက္ဖက္ရည္ပူပူတခြက္စီ တိုက္ခဲ့သည္။
ညက သူပဲ ကားဂိတ္နွင့္ မနီးမေဝးမွာ ရိွေသာ နန္းေတာ္ဦးဧည့္ရိပ္မြန္မွာ တည္းခိုေစခဲ့သည္။
ပန္းခ်ီဆရာေရာက္လာေတာ့ ရန္ကုန္မွ ကြၽန္ေတာ္တို႔ သယ္ေဆာင္လာေသာ စာအုပ္ေတြကို ပန္းခ်ီဆရာ၏ "ဓမၼအဓိပတိ "စာၾကည့္တိုက္သို႔ လွဴဒါန္းရပါသည္။ ေနာက္ သူ႔ဝိုင္းေတာ္သားေတြနွင့္ ပဲ ေဟာေျပာပြဲ က်င္းပမည့္ အထက္တန္းေက်ာင္းခြဲရိွရာသို႔ ကြၽန္ေတာ္တု႔ိအဖြဲ႔လမ္းေလ်ွာက္သြားခဲ့ၾကသည္။
ေဝးလံေခါင္ဖ်ားအရပ္ေဒသဆီမွ ေဟာေျပာပြဲျဖစ္ေသာ္လည္း ကေလးေတြက ေဟာေျပာပြဲကို ရိွန္မေနၾက။စင္စစ္ ကြၽန္ေတာ္တို႔သည္ သည္လိုကေလးငယ္ေလးေတြကို နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေမ့ေလ်ာ့ထားခဲ့ ၾကသည္။ ကြၽန္ေတာ္သတိျပဳမိသေလာက္ ရသဘက္ႏွီးႏြယ္ေသာ စာေပေဟာေျပာပြဲဆိုတာမ်ိဳးက ကေလး ငယ္ေလးေတြအတြက္ မရိွသေလာက္ကို ရွားပါးခဲ့ပါသည္။
မ်ိဳးဆက္သစ္ကေလးငယ္ေလးေတြကို ရသစာေပနွင့္ ထိေတြ႕ခ်ိတ္ဆက္ေပးေသာ ကြၽန္ုပ္တို႔၏ ပန္းခ်ီဆရာကိုလည္း ေက်းဇူးအထူးတင္ရပါသည္။
နွင္းျမဴေတြေဝ့ဆိုင္းေနေသာ ထိုေန႔မြန္းလြဲပိုင္းက အရုဏ္ဦး စာၾကည့္တိုက္ကိုလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႔ေရာက္ခဲ့ေသးသည္။ ေ႐ႊရ (ေတာင္ကုတ္) ၊ ေမာင္ေနပူ(ေတာင္ကုတ္) ေမာင္နွစ္သိမ့္ (ေတာင္ကုတ္)၊ လင္းသဏ္ညီတို႔ကို ေမြးထုတ္သန႔္စင္ေပးခဲ့သည့္ ေတာင္ကုတ္ကား ေတာင္ေတြၾကားမွာ ကုပ္ကုပ္ရုပ္ရုပ္ဖြဲ႔ တည္ေနေသာ ရိုးမေတာင္ေျခက ၿမိဳ႕တၿမိဳ႕ျဖစ္ေလသည္။
ထုိညက ေတာင္ကုတ္က စာေရးဆရာ၊ကဗ်ာဆရာတို႔၏ ရဲရင့္ထက္ရွေသာ ေခတ္ျပဳိင္ေသြး ခုန္သံမ်ားကို ပကတိအရိွအတိုင္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ ၾကားခြင့္ရခဲ့သည္။
ထိုဝိုင္းက လူစုခြဲၿပီးျပန္လာေတာ့ ျပာမိႈင္းေသာ ေတာင္ကုတ္ညသည္ ၾကယ္မ်ားျဖင့္ စုဖြဲ႕အံုခဲလ်က္။
ေအးရွစိမ့္ျမေသာ ရိုးမျဖတ္ေလသည္ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို ထိစမ္းပြတ္သပ္လ်က္။
( ေလး)
ေနာက္တစ္ေန႔ နံနက္ေစာေစာမွာ ေတာ့ ပန္းခ်ီဆရာက ကြၽန္ေတာ္တို႔ကိုေတာင္ကုတ္မွ သံတြဲ ငပလီ သို႔ ေခၚေဆာင္သြားပါေလေတာ့သည္။
ပင္လယ္.....ကြၽန္ေတာ္အစြဲအလမ္းႀကီးမားခဲ့ေသာပင္လယ္။ ကြၽန္ေတာ္ခ်စ္မက္ခဲ့ရပါေလေသာ ပင္လယ္။
တေဝါေဝါျမည္ေအာ္ၿပီး သဲေသာင္ျပင္ေပၚသို႔အတန္းလိုက္လိမ့္စီးေျပးတက္လာေသာ လႈိင္းေခါင္းျဖဴ မ်ား။ ေက်ာက္ေဆာင္ေက်ာက္ဆြယ္မ်ားနွင့္ ပင္လယ္ေရလိႈင္းမ်ားထိခတ္မိရာက ဖြား ခနဲ ျပန္႔ႀကဲ လြင့္စဥ္သြားေသာ ေရမႈန္ေရစက္ေလးမ်ား။ အိႏြ႔ဲလႈပ္ယိမ္းေနေသာ ေရလႈိင္းျပာမ်ား။ တ႐ႊီ႐ႊီေအာ္ဟစ္ေနေသာပင္လယ္ေလရိုင္းမ်ား။ထုံအီေနေသာ ပုန္းညက္ပန္းရနံ႔မ်ား။
စင္စစ္ ပင္လယ္သည္ ကြၽန္ေတာ္နွင့္ သူစိမ္းျပင္ျပင္ျဖစ္ေနေသာ ေနရာေတာ့
မဟုတ္။
သည္ေနရာေလးကို လြန္ခဲ့ေသာ ၃၅ ႏွစ္ခန္႔ကအားကစားအဖြဲ႔တဖြဲ႔ႏွင့္ကြၽန္ေတာ္
လိုက္လာခဲ့ဖူးသည္။
သည္ေနရာ သည္ကမ္းေျခမွာတစ္လနီး ပါးကြၽန္ေတာ္ေနသြားခဲ့သည္။
အဲသည္တုန္းက ပါလာသည့္လူေတြအနက္ တခ်ိဳ႕မွာ တိမ္းပါးသြားၾကေလၿပီ။
တခ်ိဳ႕မွာ ဘယ္ေရာက္လို႔ ေရာက္မွန္းမသိေအာင္ အဆက္အသြယ္ေတြ စိမ္းကားျပတ္
ေတာက္လ်က္။
တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ဘဝကို ခက္ခဲပင္ပန္း ႀကီးစြာ အံတုရင္ဆိုင္ေနၾကရဆဲ။
တခ်ိဳ႕ကေတာ့ေရာဂါဘယမ်ား၏ ပူးကပ္ဖိစီးမႈမ်ားေအာက္မွာ ေသအံ့မူးမူးအေျခ
အေနမ်ား။
ေခတ္ႀကီးႏွစ္ေခတ္ကို ပါးနပ္လိမၼာစြာ ကူးခတ္လြန္ေျမာက္ခဲ့ေသာ လူတခ်ိဳ႕ကေတာ့ လွပေကာင္းမြန္ေသာ ဘဝမ်ားကို ပိုင္ဆိုင္ၾကလ်က္။
ႏွစ္ေပါင္းသုံးဆယ္ဟူေသာ အခ်ိန္ပမာဏသည္ လူတစ္ေယာက္၏ အႏိုင္အရံႈးကိုၾကည္လင္ျပတ္ သားစြာ ရႈျမင္ရေလ့ရွိေသာ အခ်ိန္မ်ိဳးမဟုတ္ေသာ္လည္း ထိုလူေတြေရာက္ရွိေနေသာ အဝန္းအဝိုင္း ကိုေတာ့ မွန္ကန္စြာၫႊန္းျပေပးႏိုင္ပါသည္။
သို႔ဆိုလ်ွင္..................
သို႔ဆိုလ်ွင္ သည္လူေတြ သည္အစုအဖြဲ႕ေတြထဲမွာ ဘယ္သူက အလင္းဘက္ကလဲ။
ဘယ္သူက အေမွာင္ထုထဲကလဲ။
ဘယ္သူက ဓမၼဘက္ကလဲ။
ဘယ္သူက အဓမၼဘက္က မ်ားပါလဲ။
ပင္လယ္သည္ ရင့္က်က္တည္ၿငိမ္ၿပီး ဣေျႏၵႀကီးမားသည့္ မိန္းမတေယာက္လိုုလြန္ခဲ့ေသာ ၃၅ ႏွစ္ ခန္႔ က သူ႔ထံမွာဆိုက္ကပ္ခဲ့ဖူးေသာ သေဘၤာတစ္စီးကို ေႏြးေထြးစြာ ဆီးႀကိဳေနေလသည္။
ပင္လယ္နွင့္ထိေတြ႕ခြင့္ရသည့္ ရက္မ်ားအတြင္း အလုံးစုံေသာ ဖိစီးမႈအမ်ိဳးမ်ိဳးေအာက္က အခိုက္ အတန္႔အားျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လြတ္ေျမာက္ခဲ့ရသည္။
ပင္လယ္၏ အျမဴွအညိဳွ႕ေအာက္မွာ ေနေနရသည့္ ရက္မ်ားအတြင္း ေပ်ာက္ဆုံးေနေသာ ကြၽန္ေတာ့္ ကိုယ္ကြၽန္ေတာ္ ျပန္ေတြ႔လာရသည္ဟု ခံစားလာရသည္။
ထိုရက္ေတြထဲမွာပဲ ပန္းခ်ီဆရာ၏ လူသားဆန္မႈမ်ား၊ သူ၏ႏြဲ႔ေပ်ာင္းမႈမ်ား၊ သူ၏ဒႆ န အပိုင္းအစ မ်ားသည္ ေရလိႈင္းျပာမ်ားနွင့္အတူ ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ ကမ္းေျခညထဲသို႔ စီးဝင္လာခဲ့သည္။
ပင္လယ္မွာ သုံးညအိပ္ၿပီး ရန္ကုန္ကိုျပန္ေတာ့ ပန္းခ်ီဆရာကပဲ သံတြဲအေဝးေျပးကားဂိတ္ဝင္းကို လိုက္ပို႔ေပးပါသည္။
ေတာင္ကုတ္ကို အလာတုန္းက ရဲေအာင္လံသည္ ရခိုင္ရိုးမကို ကုတ္ျခစ္တြားတက္ခဲ့တာ ျဖစ္ သည္။ အျပန္ခရီးစဥ္မွာေတာ့ ရဲေအာင္လံသည္ ဂြ၊က်ိႏၲလီကိုျဖတ္ၿပီး အေနာက္ရိုးမကို ခြေက်ာ္သြားမွာျဖစ္ သည္။
ယာဥ္ထြက္မည့္ အခ်ိန္မွာ နံနက္ရွစ္နာရီျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္ျပန္မည့္ခရီးသည္မ်ားက ခုနွစ္နာရီ ခြဲေလာက္ကတည္းက ကားေပၚသို႔ အလွ်ိဳအလွ်ဳိတက္ကုန္ၾကသည္။
မိုးရနံ႔ပါေသာေလက ေငြ႔ေငြ႔ကေလးျဖတ္တိုက္သြားသည္။
ပန္းခ်ီဆရာကို တေယာက္တလွည့္စီ လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္ၿပီး ရဲေအာင္လံေပၚသို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တက္လာခဲ့ၾကသည္။
ပန္းခ်ီဆရာ၏ မ်က္ညိဳဝန္းေတြက မႈန္မိႈင္းလို႔ေနသည္။ ေနာက္တႀကိမ္သူနွင့္ ေတြ႔ဆံုနိုင္ပါဦးမည္လား။
မေသခ်ာလွပါ။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ အပါးမွာ ဘာေတြမ်ားေသခ်ာခဲ့ပါသလဲ။ ျပည္တြင္းစစ္ရပ္စဲေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ၄၃၆၊ ၅၉ (စ)၊ လီဟန္နီ၊ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ၊ တို႔ေခတ္ကိုေတာ့ ေရာက္ရမည္မွာ မလြဲပါ။ အေရးႀကီးၿပီ ေသြးစည္းၾကစို႔။ ဘာတခုမွ မေသခ်ာခဲ့ပါ။ သည္ဘက္ႏွစ္ေတြထဲကိုေရာက္ေတာ့ ၆၆(ဃ) ဆိုေသာ အသံေတြေတာင္ က်ယ္ေလာင္စြာ ျမည္ဟီးလာေသးသည္။
ရွစ္နာရီငါးမိနစ္မွာ ရဲေအာင္လံ ဘီးစလိွမ့္ပါသည္။ အလုံပိတ္ျပတင္းတံခါးထဲမွပန္းခ်ီဆရာကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ လက္ေဝွ႔ယမ္းျပၾကသည္။
ပန္းခ်ီဆရာကလည္း တေ႐ြ႕ေ႐ြ႕ထြက္ခြာေနေသာ ရဲေအာင္လံကို ေငးေငးရီရီၾကည့္ေနရင္း သူ႔ လက္အစုံကို ေဝွ႔ယမ္းျပသလ်က္။
တူရႈဆီမွာေတာ့ ျမဴနွင္းေတြၾကားမွာ အေျမႇာင္းလိုက္သြယ္တန္းေနေသာ စိမ္းျမျမရိုးမ။
အေနာက္ဖက္ဆီမွာေတာ့ ကမ္းေျခေပၚသို႔ တေဝါေဝါေျပးတက္လာေသာ ေရလိႈင္းျပာမ်ား။
တေအာင့္ပဲေမာင္းလိုက္ရသည္။
ပန္းခ်ီဆရာေရာ ပင္လယ္ပါ ေနာက္မွာ က်န္ရစ္ခဲ့ေလသည္။ ။
ႏိုင္ ဝင္း သီ
Comments
Post a Comment