Saturday, July 30, 2016

k

သစ္ခက္သံလြင္ ဝတၳဳတို၊ နရီိမင္းရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္း သခ်ဳႋင္း




ေမွ်ာ္လင့္ျခင္း သခ်ဳႋင္း


 နရီမင္း


ပုဆိုးကို မလ်က္သား ေနမင္းႀကီး အေရွ႕အရပ္က ေနထြက္လာတယ္။ မီးထဲ တိုး၀င္မယ့္ ပိုးဖလံေကာင္ေတြ လို ေနၾကာပန္းေတြ ေနကို မ်က္ႏွာမူၿပီး အစြမ္းကုန္ပြင့္ေနၾကတယ္။ အိမ္ရွင္ေၾကာင္ဖားႀကီးက အိမ္ေဖာ္ မေလး အပ်ဳိေဖာ္၀င္လာခ်ိန္ ေစာင့္ေနသလိုမ်ဳိး ဒီေနလံုးႀကီးက တညလံုး ဘယ္ေနရာမွာ သြားေစာင့္ေန သလဲ။ 

အေရးမႀကီးတာကို အေရးႀကီးတယ္ ထင္ၿပီး အေရးတႀကီး မလုပ္မိဖို႔က အေရးႀကီးတယ္ . . .တဲ့။

အေရွ႕အရပ္က “ေန” ထြက္လာတယ္။ “ဘာမဆိုျဖစ္ႏိုင္တယ္ ဘာမဆိုျဖစ္ႏိုင္တယ္” . . . တဲ့။

ေကာင္မေလးရဲ႕ သီခ်င္းသံက လမ္းေပၚကို ေနေရာင္နဲ႔အတူ ေ၀့၀ိုက္က်လာတယ္။ ေဒးဗစ္ဘက္ခမ္းရဲ႕ ကန္ခ်က္ေတြလိုပဲ သိပ္လွတယ္။ ကဲ၊ တခုခုျဖစ္လိုက္ၾကပါစို႔။

လူႏံုလူအေတြက အလုပ္ေတြပဲ သဲႀကီးမဲႀကီး လုပ္ေနၾကၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ရွာေဖြရေကာင္းမွန္း မသိၾကဘူး။ စိတ္ေရာဂါျဖစ္ႏႈန္းေတြ မ်ားလာတယ္။ ကိုယ့္ ကိုယ္ကိုယ္ သတ္ေသမႈေတြ မ်ားလာတယ္။ အရက္သမားေတြ မ်ားလာတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာေတာ့ ေဘာလံုးပြဲထဲသြားၿပီး ေအာ္ဆဲတဲ့လူေတြ မ်ားလာတယ္။
တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမွာေတာ့ ေရွာ့ပင္းေမာထဲသြားၿပီး အာလူးေၾကာ္တို႔ ေခါက္ဆြဲေျခာက္တို႔လို အထုပ္ေတြကို စိတ္ရွိလက္ရွိ ေျခမြထားပစ္ခဲ့သူေတြ မ်ားလာတယ္။

“မင္း ဘာေတြ ေလွ်ာက္လုပ္ေနတာလဲ” တဲ့။
ခႏၶာကိုယ္ထဲက အသံတသံ ထြက္လာတယ္။

 “ကြၽန္ေတာ္ ဘာေတြမ်ားလုပ္မိလို႔လဲ” ေပ်ာ္စရာ ေန႔ရက္ေတြ ဆံုးခန္းတိုင္ခဲ့ၿပီလား။ ဒါမွမဟုတ္ ဘယ္တုန္းကမွ မရွိခဲ့ဖူးတာလား။ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းဆိုတာ မေမြးဖြားခင္ကတည္းကိုက ေသဆံုးႏွင့္ ၿပီးသားလား။ ဘ၀ဆိုတာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ အပုပ္အသိုးေတြကို ဖင္ခုထိုင္ရင္း လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြဆီ ေငးေမာ သြားရည္ယို႐ံုပဲလား။

မိန္းမ အစားအစာ စည္ဘီယာ သမိုင္း လူ႔အခြင့္အေရး သတင္းစာ ႐ုပ္ရွင္ ေမာ္ေတာ္ကားေနရာ အျပာစာအုပ္ ႐ုပ္ျမင္သံၾကား အိုင္ဖုန္း ကြန္ပ်ဴတာ အင္တာနက္သတင္း အခ်က္အလက္........

ေနာက္ဆံုးႏွစ္စာေမးပြဲၿပီးသြားသလိုမ်ိဳး မိန္းမတေယာက္ကို ခ်စ္ခဲ့ၿပီးၿပီ။ မိုးခ်ဳပ္တိုင္း ျပန္ျပန္ေနတဲ့ အိမ္နဲ႔ မိုးလင္းတိုင္း သြားသြားေနရတဲ့အလုပ္။ ေခါက္႐ိုးက်ဳိး ေန႔ရက္ေတြထဲမွာ ကိုယ္ ကိုယ္တိုင္ဟာ ေကာက္႐ိုးပံုထဲက အပ္တေခ်ာင္းလို ေပ်ာက္ဆံုးသြားခဲ့တာပဲလား။
အေရွ႕အရပ္က “ေန” ထြက္လာတယ္။

တံခါးကိုဖြင့္လိုက္ရင္ ေန႔အသစ္ စက္စက္တခုကို ရႏိုင္တယ္။ အဲ့ဒီေန႔ အသစ္စက္စက္ထဲမွာ ပါကင္ မေဖာက္ရေသးတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္အသစ္စက္စက္ေတြ ပါလာႏိုင္တယ္။ Life is nothing without expectation တဲ့။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မရွိလို႔ကေတာ့ ဘ၀ဆိုတာ ဘာမွအဓိပၸာယ္ မရွိႏိုင္ဘူး။

“ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းဆိုတာ နံနက္စာေကာင္းျဖစ္ေပမယ့္ ညစာညံ့ညံ့လည္း ျဖစ္သြားတတ္တယ္” လို႔ ဖရန္စစ္ေဘကြန္က ေျပာတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ တံခါးကိုပိတ္၊ အိပ္ရာထဲ တိတ္တိတ္အိပ္ေနလ်က္ကပဲ လူေတြဟာ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းကို ေစာင့္စားတတ္ျမဲပါ။

 “ဘာကိုေမွ်ာ္လင့္ရမွာလဲ”

ေၾကးစားမိန္းမတေယာက္ဆီကေန ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကို ေမွ်ာ္လင့္လို႔ မရႏိုင္ဘူး။ သူခိုးဓားျပေတြအၾကား တရားမွ်တမႈကို ေမွ်ာ္လင့္လို႔မရႏိုင္ဘူး။ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းမရွိတဲ့ အရပ္မွာ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းကို ေမွ်ာ္လင့္လို႔ မရႏိုင္ဘူး။ “ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းနဲ႔ အသက္ရွင္ေနတာ” တဲ့။ အင္းေလ၊ အိပ္ရာက ထလာရင္ အရင္ဆံုး ေမွ်ာ္လင့္ ဖို႔က သစ္စရာမ်က္ႏွာ ရွိဖို႔ပဲ။ ေလာကႀကီးက ဆင္းရဲႏံုခ်ာတဲ့ မိဘနဲ႔တူၿပီး လူေတြက ကေလးဆိုးႀကီးေတြနဲ႔ တူတယ္။ “ျမက္စားရေကာင္းလား” လို႔ ႏြားကို ၀ိုင္းၿပီး အျပစ္တင္ၾကတယ္။ ႏြားကို ဘာစားဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ေနပါ သလဲ။ သံပရာသီးတလံုးကို ကိုက္၀ါးၿပီး “ခ်ဥ္လိုက္တာ” တဲ့။ သံပရာသီးကို ခ်ဳိမယ္လို႔မ်ား ေမွ်ာ္လင့္ထားပါ သလား။ ႏြားေတြက ျမက္စားၿပီး သံပရာသီးေတြက ခ်ဥ္တယ္။

“ကဲ ဘာကိုေမွ်ာ္လင့္ပါသလဲ” ကဲကြာ၊ ေမွ်ာ္လင့္ၾကည့္စမ္း၊ ေမွ်ာ္လင့္ၾကည့္လိုက္စမ္း။ မ်က္မျမင္ မိဘႏွစ္ပါး က သု၀ဏၰသာမ ေရႊအိုးထမ္းလာတာ ျမင္ခ်င္သလိုမ်ဳိး ေမွ်ာ္လင့္ၾကည့္လိုက္စမ္း။

(ဘယ္သူကမ်ား ဆန္ထုပ္ထမ္းၿပီး အိမ္လာပို႔မွာလဲ) ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ မဟာ သမုဒၵရာထဲ မဟာဇနကၠ မင္းသား ယက္ကန္ယက္ကန္ ျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ ေမခလာေရာက္မလာဘူးလို႔ မေျပာႏိုင္ဘူး။ (ေရာက္လာမယ္လို႔လည္း မေျပာႏိုင္ပါဘူးေလ) ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ဆိုတာမ်ဳိးက beyond analysis ပဲ။ ဘယ္လိုျဖစ္လာႏိုင္ေျခရွိလဲသိဖို႔ေနေနသာသာ ဘာေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကို ဘယ္လိုထားၾကည့္ရမလဲ ဆိုတာေတာင္ မသိႏိုင္ေလာက္ေအာင္ပါပဲ။

လမ္းမေပၚထြက္သြားရင္ ဘယ္လိုပုပ္ အဲ့နံေစာ္ေနတဲ့ ကံၾကမၼာအရက္သမားအိုက ငါ့ကို ၀င္တိုး ဦးမွာလဲ။ ဘယ္လိုလူလြန္မသား အနာဂတ္က ငါ့ကို ေခ်ာင္း႐ိုက္ဖို႔ အေမွာင္ရိပ္မွာ တိတ္တိတ္ေစာင့္ေနမွာလဲ။ ေမွ်ာ္ လင့္ခ်က္ေတြကလည္း ခါးလိုက္တာ။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ခ်ဳိခ်ဳိ တခုေလာက္ေတာ့ အရသာ ခံၾကည့္ခ်င္တယ္။ ငယ္ငယ္တုန္းကမွ လမ္းေလွ်ာက္သြားရင္ ေခါင္းင႔ံုထားၿပီး ပိုက္ဆံတစ္က်ပ္ေလာက္ ေကာက္ရဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ တတ္ေသးတယ္။ အသက္ႀကီးလာတာနဲ႔အမွ် ၾကက္ဘဲေတြ ပ်ံသန္းျခင္း အတတ္ကို ေမ့ေလ်ာ့သလိုမ်ဳိး ေမွ်ာ္ လင့္ျခင္းအတတ္ကိုေတာင္ ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ျဖစ္လာခဲ့ၿပီ။

“အကန္အေက်ာက္ခံရလြန္းရင္ ေခြးတေကာင္ေတာင္ အေတာင္ေပါက္ၿပီး ပ်ံႏိုင္တယ္”. . . တဲ့။

ငါဟာ အေတာင္ပံေတြနဲ႔ ေခြးတေကာင္လား။ အေမ့ေလ်ာ့ခံ အမိႈက္ပံုတပံုလို ေခြေခြေလး အိပ္ေနရာ ကေန ဆတ္ခနဲ ကုန္းထလိုက္မိတယ္။

 “ငါလုပ္ရမွာကို လုပ္ၿပီးၿပီ။ ငါ့သားကို သတ္တဲ့ အာခိလိကို ဒူးေထာက္ေတာင္းပန္ၿပီး သူ႔လက္ကို နမ္းလိုက္ၿပီ” 
မိုက္ကယ္ေလာင္ေလရဲ႕ “အပစ္အခတ္ရပ္စဲျခင္း” ကဗ်ာကေတာ့ (ညတုန္းက ငါဘာသာျပန္ခဲ့တဲ့အတုိင္း) ဗလာစာအုပ္ထဲမွာ အိပ္ေပ်ာ္ေနတုန္းပဲ။

ငါ ဗလာစာအုပ္အဖံုးကို စိုက္ၾကည့္ေနမိတယ္။ ဗလာစာအုပ္အဖံုးေပၚမွာ ငွက္တေကာင္က ေနၾကာပန္း ပြင့္ေတြဆီ ပ်ံလာေနတယ္။ ေရွ႕မွာ ငွက္ႀကီးတေကာင္က ကာဆီးကာဆီး လုပ္ေနတယ္။
Exercise Book တဲ့။ ဘယ္လိုေလ့က်င့္ခန္းေတြ လုပ္ရမွာလဲ။ လက္ႏွစ္ဖက္ ေဘးကိုဆန္႔တန္းၿပီး အေတာင္ပံလို ခတ္ခတ္ခတ္ခတ္ လုပ္ရမွာလား။ ေနာက္က ငွက္ရဲ႕အနားမွာ ေျပာစကားအျဖစ္နဲ႔ စာတန္းတခု ထိုးေပးလိုက္တယ္။

 “ငါ့ဘာသာ ဘယ္သြားသြား ငါသြားမယ့္ လမ္းမွာ ကာဆီးကာဆီးလာမလုပ္နဲ႔”

ေရွ႕က ငွက္ရဲ႕ အနားမွာလည္း စာတန္းတစ္ခု ထိုးေပးလိုက္တယ္။ “ေရြးခ်ယ္ခြင့္ဆိုတာ ေနရာတိုင္းမွာ မရွိႏိုင္ဘူးေလ”လို႔။

ပုဆိုးကို မလ်က္သား ေနမင္းႀကီး အေရွ႕အရပ္က ေနထြက္လာတယ္။ မီးထဲ တိုး၀င္မယ့္ ပိုးဖလံေကာင္ေတြ လို ေနၾကာပန္းေတြ ေနကို မ်က္ႏွာမူၿပီး အစြမ္းကုန္ပြင့္ေနၾကတယ္။ အိမ္ရွင္ေၾကာင္ဖားႀကီးက အိမ္ေဖာ္ မေလး အပ်ဳိေဖာ္၀င္လာခ်ိန္ ေစာင့္ေနသလိုမ်ဳိး ဒီေနလံုးႀကီးက တညလံုး ဘယ္ေနရာမွာ သြားေစာင့္ေန သလဲ။ ပြင့္အာလုလု ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ပန္းကေလးေတြ ေၾကာက္လန္႔တၾကား ျပန္ငံုသြားၾကတယ္။ ႏွင္းစက္ေတြကေတာ့ျဖင့္ ေနထြက္မလာခင္မွာဘဲ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ သတ္ေသၿပီးႏွင့္ၾကၿပီ။ စၿပီး ေရခ်လိုက္တဲ့ တိုက္တန္းနစ္ သေဘၤာႀကီး ကမ္းကခြာသလို တံခါး၀ကေန ငါ ေလွ်ာက်လာခဲ့တယ္။ ၿပီးေတာ့ သားသတ္႐ံုဆီ သြားေနတဲ့ ႏြားတေကာင္ရဲ႕သိမႈမ်ဳိးနဲ႔ လမ္းမေပၚ တံု႔ခနဲ ရပ္လိုက္မိတယ္။

(ဒဂုန္တာရာ ေျပာဖူးတဲ့) ၀တ္လစ္ စားလစ္ လမ္းမႀကီးေပၚ ငါ့ခႏၶာကိုယ္ႀကီး ဗလာက်င္းေနလိုက္ပံုက အေမေမြးတုန္းကအတိုင္း။
တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆုိင္ ေကာင္းကင္ႀကီးကလည္း တိုးလွ်ဳိေပါက္ႀကီးလို ဗလာက်င္းလို႔။

ဗလာေကာင္းကင္ေအာက္ ဗလာလမ္းမေပၚ ဗလာလူတေယာက္။ ေျမပံုေပၚက ၿမိဳ႕ႀကီးတၿမိဳ႕လို မ်ဥ္းတေၾကာင္းေပၚက အမွတ္တစ္မွတ္အျဖစ္ လမ္းမေပၚ ငါ ရပ္ေနမိခဲ့တယ္။

 နရီမင္း
 ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္