Sunday, November 27, 2016

Mimi Thaw

သစ္ခက္သံလြင္ အက္ေဆး၊ ေမာင္ေနာင္မြန္ရဲ႕ " ေရတိမ္နစ္ အညြန္႔တံုးေနတဲ့ ငါးတေကာင္အေၾကာင္း"



ေရတိမ္နစ္ အညြန္႔တံုးေနတဲ့ ငါးတေကာင္အေၾကာင္း
ေမာင္ေနာင္မြန္
Pinterest
မွန္ေရကန္ရဲ႕ေရျပင္ထက္ကိုႏွာေပါက္ေလးေပၚကာ ေလရႈသြင္းလိုက္တာကိုက က်ေနာ္အတြက္ အင္မတန္ အဓိပၸာယ္ျပည့္ဝေနတယ္။ က်ေနာ္ရဲ႕ကိုယ္ထည္ေလးရွည္ေမ်ာေမ်ာနဲ႔ အၿမီးေလးလႈပ္ယမ္း လိုက္ပံုကို က ျမင္သူေငးေလာက္ေအာင္ လွပခဲ့တယ္။ အရင္ကပါ။ ခုေတာ့ ဒါေတြက ေရအိုင္ထဲက လရိပ္ပမာလို ပါးစပ္အေဟာင္းသားနဲ႔နားေထာင္ေနရတဲ့ အိပ္ရာဝင္ပံုျပင္လို ျဖစ္သြားတာ အေတာ္ၾကာေရာေပါ့။

တကယ္ဆုိ က်ေနာ္က အသက္ သိပ္မႀကီးေသးပါဘူး။ လူေတြလိုပညတ္ေခၚေဝၚမႈအရဆိုရင္ေတာ့ အခုမွ လူလတ္ပိုင္းေလာက္သာ ရွိဦးမယ္ေပါ့။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ့္မွာ ေျခကုန္လက္ပန္းက်ေနတာ အေတာ္ၾကာေန ခဲ့ရ။ ေရနည္းတဲ့ၾကာပင္ေလးလို။

အခုေတာ့ က်ေနာ့္ခမ်ာ အျခားေကာင္ေတြ ကိုယ္လံုးေလးတခ်က္ႏွစ္ခ်က္လႈပ္လိုက္ရင္ကို အေပၚေရာက္ႏိုင္ တာကို ဒီမွာအားေတြအေတာ္သြင္းရင္း တကုတ္ကုတ္တက္ေနရေတာ့ တာ။ ေရထဲမွာေခၽြးေတြတစီးစီး က်ေနတာ ေသခ်ာၾကည့္ရင္ ျမင္ႏိုင္ေလာက္တယ္။ ခုဆို ဒီကိုယ္လံုးနဲ႔ကိုယ္ထည္က တစက္မွ ပနံ မတင့္ေတာ့ ဟန္ခ်က္မညီေတာ့။ 
ဟုတ္ကဲ့ပါ။ က်ေနာ္ေလ ေရထဲမွာေနတဲ့မ်က္လံုးျပဴးျပဴး ငါးတေကာင္ရယ္ပါ။ သူမ်ားေတြမ်က္လံုးျပဴးတာ ၾကည့္ေကာင္းေပမယ့္ က်ေနာ္ပံုက ႀကိဳးဆြဲခ်ေသၿပီး ပုပ္ပြေနတဲ့ လူေသအေလာင္းေကာင္လို အက်ည္းတန္ လြန္းေနခဲ့။
သို႔ေသာ္ က်ေနာ္လိုေကာင္ကို နိမိတ္ေကာင္းတယ္ဆိုၿပီး အလွေမြးထားတဲ့သူေတြလည္း ရွိေလေသးရဲ႕။ ဒီေတာ့ က်ေနာ္က ေရကန္ထဲ တနည္းအားျဖင့္ ေအာက္စီဂ်င္ပိုက္ သြယ္တန္းထားတဲ့ မွန္ကန္ထဲက အလွေမြးငါးတေကာင္သာ။
အစားခ်ိန္အစာ ပံုမွန္ေကၽြးပါရဲ႕။ ၿပီးေတာ့ သႏၲာေက်ာက္တန္းေတြနဲ႔ အလွဆင္ထားတဲ့မွန္ကန္ထဲမွာ က်ေနာ့္ ကိုျမင္ေနရေတာ့ အျခားငါးေတြကေတာ့ က်ေနာ္ဟာ အလြန္ကံေကာင္းလွပါကလားလို႔ ထင္ေကာင္း ထင္ေနႏိုင္တယ္။
တကယ္က က်ေနာ္ဟာ ေရႊရည္စိမ္လြတ္လပ္ေရးရထားတဲ့ အထီးက်န္ငါးတေကာင္သာ။ ငါးမွန္းသိတတ္စအရြယ္ကတည္းက တေကာင္တည္း ဒီမွန္ကန္ထဲမွာ ရွင္သန္ေနခဲ့ရတဲ့ 

က်ေနာ္အတြက္ေတာ့ ေသလည္းတေကာင္တည္းဆိုတာ လက္မခံလည္း ဒါဟာ လိပ္စာအတိအက်န႔ဲ က်ေနာ့္ဆီ မလြဲမေသြေရာက္ရွိလာမယ့္အမွန္တရားတခုသာ။ 

ကိုယ့္အျဖစ္ကိုယ္ျပန္ဆန္းစစ္ေတာ့ ၂၁ ရာစုရဲ႕ အခြင့္အေရးေပါင္းစံုေအာ္ဟစ္ေတာင္းခံေနတ့ဲေခတ္မွာ က်ေနာ္လိုေကာင္အတြက္ ဟစ္တိုင္အျဖစ္ ရင္ဖြင့္စရာတေနရာရာဟာ ဘယ္ဆီမွာမွန္းမသိ။ ဘယ္မွာမွ မရွိ။
ကိုယ့္အသက္ရႈခြင့္ကိုက ဘယ္အခ်ိန္ ရပ္တန္႔ခံရမွန္းမသိေသးတဲ့အေျခအေနမွာ က်ေနာ့္ မ်ဳိးႏြယ္စဥ္ ဆက္ ေဆြမ်ဳိးေတြအေၾကာင္းဆိုတာဟာ ကမၻာမီးေလာင္ သားေကာင္ခ်နင္းသလိုပါပဲ။ 

ကမၻာႀကီးကိုဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ေတြမ်ားေနေတာ့ က်ေနာ္တို႔ဆိုတာ ဘာမွန္း ဘယ္ဆီမွန္းမေသခ်ာ မေရ ရာေတာ့။
ေခတ္မီေဆးပညာတိုးတက္လာတာနဲ႔အမွ် ေခတ္မီေရာဂါဆန္းေတြက အၿပိဳင္တိုးတက္လာေတာ့လည္း အခက္သားရယ္။ အသက္ဇီ၀ျဖစ္တည္မႈနဲ႔ေသဆံုးမႈတို႔မွာ အၾကင္နာေမတၲာေတြ အစား ေငြေၾကး ပကာသနေတြက အစားထိုးလာတယ္။
ႏွလံုးသားမွာခံစားတတ္မႈ ျဒပ္ထုအစား ေငြေၾကးေတြ သိပ္ထည့္ခဲ့တယ္။ ကိုမာေရာဂါသည္တေယာက္လို အသက္ရႈေနရတာဟာ အဓိပၸာယ္မရွိေတာ့လည္း ေဘးနားက အသိုင္းအဝိုင္းေတြအတြက္ေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ ခ်က္ေရာင္နီ အလြန္သန္းေနျပန္ေရာ။ တခါတေလ အသက္ဓာတ္ဆိုတာ ဘာလဲ ေတြးမိေနေသးတယ္။ 

ခံစားမႈကိုအသက္လိုေခၚတာလား။ ေလဝင္ေလထြက္ရိွေနတာကိုက အသက္ရွိတယ္လို႔ ေခၚတာလား။ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြကိုက တခါတေလ ေျဗာင္းဆန္ေနခဲ့တယ္။ အေမွာင္ကိုညေခၚတာလား။ အိပ္စက္ျခင္းကို ညေခၚတာလားေတြးမိတယ္။ က်ေနာ္ရဲ႕မွန္ေရကန္ေလးက ေနေရာင္ျခည္မဝင္ေတာ့ က်ေနာ့္အတြက္ ညက က်ေနာ့္မ်က္လံုးမွိတ္ခ်ိန္သာ။
ေလာေလာလတ္လတ္ခံစားခ်က္ကေတာ့ ေဘးနားကေရကန္က တိုက္ငါးကေလးမ်ားရဲ႕ဘဝကိုသာ။ သူက လွတယ္ ငယ္တယ္။ သို႔ေသာ္ ေၾကာက္ဖို႔လည္း ေကာင္းတယ္။ 

သူရဲ႕ရုပ္ရည္နဲ႔အလွကိုၾကည့္ခ်င္သူေတြမ်ားလွပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူကိုက္လို႔ တံုးတိတိျဖစ္ေနတဲ့ အၿမီးနဲ႔ ေရ ယက္ကိုအားျပဳရင္း အသက္လုေျပးေနရတဲ့ တျခားတိုက္ငါးတေကာင္ကိုေတြ႔လိုက္တ့ဲအခါ ပင္ပန္းဆင္းရဲမႈ ကို ျမင္ေတြ႔ရသလုိပါပဲ။
သူ႔အကိုက္ခံရတဲ့ ငါးက က်ေနာ့္လိုပင္ ေရျပင္ေပၚကို တကုတ္ကုတ္တက္ေနရရွာတယ္။
ဘ၀ဆိုတာ ရုန္းကန္ရွင္သန္ျခင္းပဲ မဟုတ္လား။ 

ေဘးနားကန္က ဒဏ္ရာရတိုက္ငါးနဲ႔ က်ေနာ္ဟာ အသက္ရွင္သန္ေရးအတြက္ ရုန္းကန္ေနရသူခ်င္း အတူတူပါပဲေလ။ က်ေနာ္တို႔ဘဝေတြက ငါးျဖစ္ေသာ္လည္း ေရနစ္ေနတဲ့ငါးမ်ား။ 

ဒီဘဝကိုစြန္႔ခြာသြားဖို႔ကလည္း သံေယာဇဥ္မျပတ္ေသး။

က်ေနာ္ အားယူရင္း မွန္ေရျပင္ေပၚသို႔ တျဖည္းျဖည္းတက္လိုက္ပါတယ္။ ႏွာေပါက္ေလးေဖာ္ကာ ေလကို အားရပါးရ ရႈရႈိက္လိုက္ပါရဲ႕။ 

မွန္ေရကန္ထဲတေကာင္တည္း ဟိုပတ္ဒီပတ္နဲ႔ ကူးခတ္ေနရတာကိုက က်ေနာ့္အတြက္ ဘဝအဓိပၸာယ္တခုျဖစ္ေနတာ အေတာ္ၾကာခဲ့ၿပီ။ 

တကယ္ေတာ့ က်ေနာ္ဆိုတာ အညြန္႔တံုးေနေသာ မ်က္လံုးျပဴးျပဴး ေရတိမ္နစ္ေနရတဲ့ ငါးတေကာင္သာ။

 ေမာင္ေနာင္မြန္