Friday, March 31, 2017

k

သစ္ခက္သံလြင္ ကဗ်ာသံုးသပ္ခ်က္၊ ကိုႏိုင္း၏ "ဘဝကုိေရးေနတဲ႔ကာရန္မ်ား "

ျပတင္းတံခါးအဖြင့္ ဇာခန္းဆီးအလြင့္( ၇ )
ဘဝကုိေရးေနတဲ႔ကာရန္မ်ား
 ကိုႏိုင္း

က်ေနာ္တို႔ကေခတ္ကုိအမီလိုက္ေနရသလို၊ တခါတရံမွာေတာ့ ေခတ္ကုိေငးၾကည့္ေနရတယ္။ ဒီေခတ္ႀကီးထဲမွာ ရႈပ္ေထြးမႈေတြ၊ လုပ္ၾကံမႈေတြ၊ မနာလိုမႈေတြ၊ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိအထင္ႀကီးမႈေတြနဲ႔၊ ဒီလိုနဲ႔ဘ၀ေတြ ရွင္သန္ေနၾကတယ္။ အေခ်ာင္ခိုၿပီး ေနတတ္ေအာင္ ေနေနၾကသူေတြလည္းမ်ားလြန္းတဲ့ေခတ္က ၿမိဳ႕ျပဟန္ေဆာင္လို႔ေပါ့။ တကယ္ေတာ့ ၿမိဳ႕ျပဆိုတာကလည္း လိမ္လည္မႈေတြ ကြ်မ္းက်င္ ေယာင္ ေဆာင္တတ္တယ္။ ေနာက္ေတာ့လည္း ၿမိဳ႕ျပေတြက ေက်း လက္အေယာင္ေဆာင္၊ ေက်းလက္ေတြက ၿမိဳ႕ျပ အေယာင္ေဆာင္ ေနၾကတယ္။ ဒီဇာတ္လမ္းထဲမွာ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ၿပီးပါၿပီဆိုတဲ့ စာ တမ္းတခုေတာ့ ထိုးလိုက္မွာပါပဲ။ အခုေနေတာ့ သူရဲေကာင္းေတြ၊ ဗီလိန္ေတြ ေရာေႏွာလို႔ေကာင္းတုန္းပါပဲ။ ဒါကုိ မိုးမခ မဂၢဇင္းထဲမွာ ကဗ်ာဆရာနရီမင္းက ဒီဇာတ္ညႊန္းဆိုၿပီး ကာရန္ဖြဲ႔ေျပာလိုက္ပါတယ္

လူ႔ဘ၀ဆိုတာ ဇာတ္ခုံတခုလို႔
ရွိတ္စပီးယား ေျပာတာမ်ဳိးကုိ
လူတိုင္းနားလည္နိုင္ပါတယ္။

ဒါေပမဲ့
ဇာတ္ညႊန္းတခ်ဳိ႕က
အျဖစ္အပ်က္ေတြ အစီအစဥ္ခ်ထားတာမဟုတ္ပဲ
အျဖစ္အပ်က္နဲ႔ ရိုက္ခတ္ခ်က္ေတြကုိ
တြက္ခ်က္စီစဥ္ထားတာမ်ဳိးဆိုတာ
လူတိုင္းနားမလည္နိုင္ပါဘူး။

လူတိုင္းနားမလည္နိုင္ပါဘူးဆိုတဲ့အေတြးကုိေတာ့ ျပန္ေတြးမိပါလိမ့္မယ္။ လူသားေတြရဲ႕ဘဝျဖစ္စဥ္ေတြမွာ ကဗ်ာဆရာကေျပာသလို အစီအစဥ္မခ်ထားေပမယ့္ အစီအစဥ္ခ်ထားသလိုမ်ဳိး ျဖဖစ္ေနတာေတြ ႀကံဳဖူးပါလိမ့္မယ္။
ဒါကုိ ကံၾကမၼာက ဖန္တီးတာလို႔ ထင္မွတ္ေကာင္း ထင္မွတ္ၾကပါလိမ့္မယ္။ ဘ၀အမ်ဳိးမ်ဳိး ႀကံဳေတြ႔ရမွာပါ။

ငုိလိုက္ ရယ္လိုက္ ခံစားေနမွာထက္
ကန္႔လန္႔ကာေနာက္ကုိသြားရမယ္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္
ဇာတ္ညႊန္းအတိုင္း
တကယ့္ဘ၀က ျဖစ္ပ်က္ေပးေနရတာေတြဟာ
ဘုရားသခင္ရဲ႕ရက္စက္မႈလား
က်ီစယ္တာလား
ဒဏ္ခတ္မႈေတြပဲလား။

ဘုရားသခင္ဟာ ေပ်ာက္ဆုံးေနတာမို႔
ဒီဇာတ္လမ္းမွာ
သူရဲေကာင္းရယ္ ဗီလိန္ရယ္ဆိုတာမရွိ
ဓားစာခံေတြသာရွိခဲ႔တယ္။

ကဗ်ာဆရာရဲ႕အျမင္အရဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔တိုင္းျပည္မွာ ဘဝတိုင္းဟာ ဓားစာခံျဖစ္ေနၾကတယ္။ ဒါကုိလက္ခံတဲ့လူေတြလည္း ရွိမွာပါ။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္သူရဲေကာင္းလို႔ထင္ေနသူေတြလည္း ရွိတယ္ဆိုတာ အားလုံးသိၾကပါတယ္။ ေလာကရဲ႕ဒဏ္ခတ္ခံမႈကုိ ေခါင္းေပၚ အက်မခံပဲ ေခါင္းေရွာင္တတ္သူေတြကလည္း သူတို႔ကုိယ္သူတို႔ သူရဲေကာင္းအမည္တပ္ၿပီး ဝင့္ႂကြားသူေတြရွိတဲ့အေၾကာင္းကုိၾကံဳမွ ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။
ဒါကုိ Idea မဂၢဇင္းထဲက ေနမ်ဳိး ေမးသလို ေမးလိုက္ခ်င္ပါတယ္။ ကဗ်ာဆရာ ေနမ်ဳိးက လူကေလးဖတ္ဖို႔ပုံျပင္(၇)တဲ႔။

လ ရထားဟာ ညအခါ အိမ္ေခါင္ ေပၚကေန
ျဖတ္သန္း ခုတ္ေမာင္းသြားလိမ့္မယ္
ေန ရထားဟာ ေန႔အခါေတာအုပ္ထဲကေန
တရိပ္ရိပ္ ခုတ္ေမာင္းသြားလိမ့္မယ္
အထုပ္အပုိးေတြျပင္ထားပါ လူကေလးရယ္
မင္း ဘယ္ဘူတာအထိလိုက္သြားမယ္။

ကဗ်ာဆရာေမးတဲ့အေမးကုိလူကေလးကေရာ ေျဖနိုင္ပါ့မလားဆိုတာ ေတြးေနမိတယ္။ အထုပ္အပုိးေတြထဲမွာေရာ ဘာေတြ ပါသြားရမလဲ။ လူကေလးေတြေရာက္သြားမယ့္ဘူတာေတြကုိမသိပဲ ဘာေတြထုပ္ပုိး သြားရမွာလဲဆိုတာလည္း မသိနိုင္ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႔ေရာ၊ ထုပ္ပုိးသြားရမွာေတြက ဘာေတြလဲဆိုတာ သိနိုင္ၿပီလား။ ဘယ္ဘူတာအထိေရာက္မယ္ဆိုတာကုိေရာ သိၿပီလား။ က်ေနာ္ကေတာ့ရိုးရိုးေလး ေျဖခ်င္ပါတယ္။ 

အေမးရွိေပမယ့္အေျဖခက္တဲ႔ကာရန္ကုိ အေျဖမရွာခ်င္ေတာ့ပါ ဘူး။ ေလာကမွာေျဖဖို႔ခက္တဲ႔အေမးေတြမ်ားပါတယ္။ ဒါကုိ လြယ္ပါတယ္  ေခါင္းေပါင္းနဲ႔ ဆိုတဲ႔ ကဗ်ာတပုဒ္ ကုိ ရုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာမဂၢဇင္းထဲမွာ ဖတ္လိုက္ရတယ္။ ကဗ်ာေရးသူက တိုးေဝပါ။

ခက္တယ္ဗ်ာ
အဲဒီေအာ္သံေတြကုိ နားမလည္နိုင္ဘူး
မ်က္ႏွာက်က္မွာ
ပင့္ကူမ်ွင္ေတြရွိတာ
ပင့္ကူေတြ အိမ္ေဆာက္လို႔ေပါ့၊

အေမးကုိေျဖတတ္ရင္ အလြယ္ေလးဆိုတာမ်ိဳးပါပဲ။ လူေတြဇာတ္ရႈပ္ခဲ႔သမ်ွ ေတြးၿပီးေျဖရင္ ခက္ပါလိမ့္မယ္။ အလြယ္တကူမစဥ္းစားပဲ ေျဖလိုက္ရင္လည္း အလြယ္ေလးပါပဲ။ ေလာကႀကီးရဲ႕ေအာ္သံေတြကုိနားမလည္ရင္ နားမေထာင္နဲ႔ေပါ့။ ဆက္ၿပီးေရးတာက...

အိုက္စပ္စပ္ရွိေနရင္ ယပ္ခတ္ေနပါလား
ကမၻာပ်က္တဲ႔အခါ ရြာျပန္ေနလိုက္
ေလာက္လန္းေတြဆယ္ပစ္ ေရဟာ အသန္႔ပါပဲကြယ္
တံဆိပ္တုံးဆိုတာ ထုဖို႔ထားတာ ထုသာထု၊ ထုသာထု
အဲဒီေမာင္းကြဲႀကီးရဲ႕အသံကလည္း မဆိုးပါဘူး၊ သာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္ရွိသား
ခက္ပ၊ အလင္းထဲကေန အေမွာင္ကုိၾကည့္ေနတာကုိး
စိတ္မရွည္နိုင္ၾကေတာ့ဘူးလား၊ ေစာင့္ပါဦး
တသက္တန္သည္ ႏွစ္သက္တန္သည္
ေကာ့ေကာ့မသြားပါနဲ႔
ေက်ာသပ္ေပးတာပါ
တခါတေလေတာ့ အခန္႔
ေနာက္တခါေတာ့ အလွန္႔
ဒါ ေခတ္ဂီတပါ
အစြယ္ေဖြးေဖြးနဲ႔ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမွာ
နိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ေက်းဇူးတရားကုိသိထားဖို႔လိုတယ္
သူတို႔ကေတာ့ လြယ္လြယ္ပဲ
တို႔မွာသာ ဒုကၡေတြေရာက္ မီးေတြေတာက္လို႔။

အစပုိင္းမွာေျပာလိုက္တာေတြ လြယ္လြယ္ေလးပါလို႔ ထင္ၾကမွာပါ။ တကယ္ေတာ့ ဘဝေတြဟာ မလြယ္ပါ ဘူး။ တကယ့္ဘဝေတြကုိ ခက္ခက္ခဲခဲျဖတ္သန္းဖူးမွ အင္မတန္ခက္ခဲတယ္ဆိုတာကုိ သိႏိုင္ပါတယ္။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္အထင္ႀကီးၿပီး ေခါင္းေပါင္း ေပါင္းထားသူေတြအတြက္ လြယ္လြယ္ေလးေျဖေနေပမယ့္ ကုိယ့္ ဘဝကုိ ကုိယ္အမွန္အတိုင္းသိေနတဲ႔သူေတြအတြက္ ဘဝဆိုတာ အင္မတန္ခက္ခဲေနပါလိမ့္မယ္။ ဒီလိုခက္ခဲတဲ့ဘဝေတြကုိ ဘယ္လိုျဖတ္သန္းခဲ႔ရသလဲ။ သံသရာလမ္းကုိေျဖာင့္ေျဖာင့္တန္းတန္း ျဖတ္သန္းခဲ့ ရသလား။ ခက္ခက္ခဲခဲျဖတ္သန္းခဲ႔ရသလား။ ဒါကုိလည္း ဘယ္သူမွမသိနိုင္ပါဘူး။ အမွန္တကယ္ေတာ့ ဘဝလမ္း၊ သံသရာလမ္းကုိ ဒယီးဒယုိင္နဲ႔ျဖတ္သန္းေက်ာ္လြန္ခဲ႔ရတယ္ဆိုတာကုိ မိုးမခမဂၢဇင္းထဲက ကဗ်ာ ဆရာကုိေပြးရဲ႕ကဗ်ာကုိဖတ္ၾကည့္ရင္ သိနိုင္ပါတယ္။

တရားဆိုတာ အထက္ဆုံးဓားပဲ
ရဲရဲခုတ္ထစ္ လႊင့္ပစ္လိုက္ပါ
မတြယ္တာသင့္တဲ့ သံေယာဇဥ္ေတြကုိ
သိပ္ခ်စ္တယ္ သိပ္ခ်စ္တယ္ ဆိုၿပီး
ျပီး မင္းသစၥာဆိုပါ
မင္းျပဳခဲ႔သမ်ွ ကုသုိလ္ပ်ိဳ အိုေတြကုိေခၚပါ
မင္းတတ္နိုင္သေလာက္ေအာ္ၿပီး
အမ်ွေ၀ပါ
မင့္ေရွ႕က ေရတခြက္ကုိ ေပါက္ခြဲပစ္ပါ

တကယ္ေတာ့
ငါတို႔ဟာ
လည္ပင္းမွာ ဘုရားပုလည္ဆြဲနဲ႔
သိပ္ရက္စက္တဲ့သားသတ္သမားေတြ
သတ္စရာမရွိရင္
ကုိယ့္လည္ပင္းကုိ ကုိယ္တကုိင္ကုိင္နဲ႔
ဒုန္းခနဲ ဒုိင္းခနဲ
ဘဝအဆက္ဆက္ျဖတ္ခဲ႔ရပါတယ္
ေဟာဒီ တုံးတိတိဓားႀကီးလြယ္ၿပီး။

ကဲ၊ ဘယ္သူေတြမျဖတ္ခဲ႔ပဲ သံသရာလမ္းကုိျဖတ္သန္းခဲ႔ပါသလဲ။ အတၱေတြကပ္ပါလာတာကုိ ဓားထက္ ထက္နဲ႔ျဖတ္ခဲ့ဖူးပါသလား။ က်ေနာ္တို႔ဟာ အတၱေတြနဲ႔မာန္တက္ေနၿပီး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ အထင္ႀကီး ေမ့ ေလ်ာ့ေနၾကသူေတြဆိုရင္ က်န္တဲ့ဘဝတိုင္းမွာ အရက္စက္ဆုံး သားသတ္သမားေတြျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။ အေမးလြယ္ေပမယ့္ အေျဖခက္တဲ့ ဘဝပုစၦာေတြကုိ ေျဖၾကည့္ၾကပါ။

ကုိႏိုင္း

ထုံကူးခဲ႔ေသာကဗ်ာမ်ား

၁။ နရီမင္း( ဒီဇာတ္ညႊန္း )၊ မိုးမခမဂၢဇင္း၊ မတ္လ၊၂၀၁၇
၂။ ေနမ်ိဳး( လူကေလးဖတ္ဖို႔ပုံျပင္ ၇ )၊ Ideaမဂၢဇင္း၊ မတ္လ၊၂၀၁၇
၃။ တိုးေ၀( လြယ္ပါတယ္ ေခါင္းေပါင္းနဲ႔ )၊ ရုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာမဂၢဇင္း၊ မတ္လ၊၂၀၁၇
၄။ ကုိေပြး( ဒယီးဒယုိင္ )၊ မိုးမခမဂၢဇင္း၊ မတ္လ၊၂၀၁၇
  
-စာေရးသူခြင့္ျပဳခ်က္အရ ေဖာ္ျပသည္။ မူရင္း -သူရိယေနဝန္းဂ်ာနယ္ -Vol 1.No 143 .1 April 2017
k

သစ္ခက္သံလြင္ အက္ေဆး၊ ေနသြင္ ၏ " ငန္းေတာ္ကား် "



ငန္းေတာ္က်ား
ေနသြင္


 
POS
က်ေနာ္ငယ္ငယ္က ၾကားဖူးတဲ့ေႁမြပံုျပင္ေတြက အေတာ္မ်ားပါတယ္။ အၿငိႇဳးႀကီး အဆိပ္ျပင္း တဲ့ေႁမြေတြအေၾကာင္းကို ကာလသားႀကီးေတြက လသာသာညေတြမွာ ရြာဦးေက်ာင္း စၾကၤန္ အုတ္ခံုမွာ ေျပာေလ့ရွိပါတယ္။
ေႁမြေဟာက္အေမတေကာင္က သူ႔ဥေတြကို ယူသြားတဲ့ ရြာသားေနာက္ကို အနံ႔ခံလိုက္ၿပီး မိသားစုအားလံုးကို ေပါက္သတ္တဲ့ဇာတ္လမ္းမ်ဳိး။
အဆိပ္ျပင္းတဲ့ ေႁမြေဟာက္မက သူ႔ အေဖာ္ ေႁမြေဟာက္ထီးကိုသတ္သြားတဲ့ တံငါသည္ တေယာက္ရဲ႕ေျခရာကိုပါက္လိုက္တာ တံငါ သည္က သူ ့အိမ္မွာပဲ ေႁမြဆိပ္တက္ ေသသြားတဲ့ဇာတ္လမ္းမ်ဳိး။
ေႁမြဖမ္းသမားတေယာက္ဟာ
ေႁမြေပြးမတေကာင္ကိုသတ္ၿပီး ဂံုနီအိပ္ထဲ ထည့္၊ အိမ္ကို ေက်ာပိုးျပန္ အလာ မွာ ေႁမြေပါက္ကေလးေတြက အေမ့ေႁမြေပြးမရဲ ့ဗိုက္ကေနထြက္လာ ပါးစပ္ကေနထြက္လာၿပီး ေႁမြဖမ္း သမားကို ေနာက္ေက်ာက တက်စ္က်စ္ကိုက္။ အဆိပ္တက္လာမွ ေႁမြဖမ္းသမားလည္း သတိထားမိေတာ့ အိမ္မေရာကခင္ လမ္းမွာပဲသသြားတဲ့အေၾကာင္း အစံုပါပဲ။
ေႁမြေတြထဲမွာ ေမြေပြးက အေကာင္လိုက္ေပါက္တယ္လို ့ မွတ္သားပါတယ္။ ( ေႁမြေဟာက္နဲ႔ေႁမြေပြး က်ေနာ္ အမွတ္မွားနိုင္ပါတယ္)။ သားေပါက္ေတြကို ဥကေပါက္တာမဟုတ္ဘဲ အေကာင္လိုက္အန္ထုတ္တဲ့ အဲဒီေႁမြေပြးမ်ဳိးဟာ တခါတည္း အေကာင္ ဒါဇင္ခ်ီေမြးတယ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေမြးၿပီးၿပီးခ်င္းမွာပဲ မိခင္ေႁမြပြး မႀကီးက တေကာင္ခ်င္းကို လိုက္စားပါတယ္။ လြတ္သြားတဲ့အေကာင္ေပါက္ေတြေလာက္ပဲ ရွင္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
ဒီလိုဆိုေတာ့ ဒါ၀င္ရဲ႕သီအိုရီအတိုင္းေပါ့။ ရွင္သန္ဖို႔ရုန္းကန္ရတာေပါ့ေလ။

စစ္တိုက္ေတာ္တဲ ့ေရွးေခတ္စပါတာေတြလို ငယ္ငယ္ကတည္းက အၾကမ္းဗရမ္းေလ့က်င့္တာမ်ဳိးေပါ့။ အခုထိလည္း တခ်ဳိ႕လူမ်ဳိးစုေတြက ေမြးကင္းစကေလးကို က်န္းမာေအာင္လုပ္တဲ့ ရိုးရာလုပ္နည္းေတြ ရွိပါတယ္။ ေဆးပညာအရ မွားယြင္တာမ်ဳိးလည္း ရွိပါတယ္။
ေႁမြအေၾကာင္းဆက္ရရင္ ေႁမြေဟာက္က နားထိုင္းတယ္လို ့ဆိုတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေဒါသႀကီးတတ္တယ္။ ရန္သူနဲ႔ရင္ဆိုင္တဲ့အခါ ပါးပ်ဥ္းေထာင္ၿပီး တရူးရူး မႈတ္ပါတယ္။ ေၾကာင္တေကာင္ အစာနင္ေနတဲ့အခါ အာေခါင္ျခစ္တာနဲ ့တူပါတယ္။ နားေလးေပမယ့္ ျမန္ခ်က္က ယင္ေကာင္ေတာင္ မလြတ္ပါဘူး။
ေႁမြေပြးကေတာ့ ေသြးေအးပါတယ္။ ပါးပ်ဥ္းလည္းမေထာင္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အဆိပ္ျပင္းတာေၾကာင့္ ေၾကာက္စရာေကာင္းပါတယ္။
ၾကားဖူးနား၀ ပံုျပင္ေတြေၾကာင့္ ပိုေတာင္ ေၾကာက္စရာေကာင္းပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ ဒီေႁမြေတြ အဆိပ္ျပင္းတယ္ဆိုတာ ငန္းေတာ္က်ားကို မမီပါဘူး။ ငန္းေတာ္က်ားဆိုတာ ေျမြဘုရင္ပါ။ က်ေနာ္တို႔ၾကည္ဖူးတဲ့ဟိန္ဒီရုပ္ရွင္ေတြမွာလို ေႁမြဘုရင္မက လူေယာင္ဖန္ဆင္းတတ္သလားလို႔ က်ေနာ္ငယ္ငယ္က ေတြးဖူးပါတယ္။
ငန္းေတာ္က်ားက ေႁမြသူေတာ္ေကာင္းလို ့ဆိုရပါမယ္။ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ရန္မူေလ့မရွိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အခန္႔ မသင္လို႔ေပါက္ရင္လည္း ေဆးမရွိဘူးဆိုၾကပါတယ္။
ေရာင္စံုအကြက္ေတြဖံုးထားတဲ့ ကိုယ္လံုးနဲ႔အေတာ္လွတဲ့ေႁမြပါ။ ၿငိမ္ၿငိမ္ေလး ေခြေနတတ္ၿပီး၊ သြားလာရင္လည္း ဆင္မယဥ္သာ သြားတာေတြ ့ဖူးပါတယ္။
ေႁမြေဟာက္လို ပါးပ်ဥ္းလည္းမေထာင္၊ ေႁမြေဟာက္လို ရန္မူတဲ့ပံုလည္း မျပပါဘူး။ လယ္ထဲမွာ ငန္းေတာ္က်ားရွိရင္ ေအးခ်မ္းတယ္။ တျခား အဆိပ္ျပင္းေႁမြေတြမေနတဲ့အတြက္ လယ္သမားေတြက ငန္းေတာ္က်ားကို သတ္ဖို႔ေ၀းလို႔မေတာ္တဆထိမိတာမ်ဳိးျဖစ္မွာစိုးတဲ့အခါ ေလးေလးစားစာေျပာၿပီး ေနရာေျပာင္းခိုင္းပါတယ္။
ေႁမြကလည္း စကားနားလည္တဲ့အလား အသာတၾကည္ထြက္သြားတတ္ပါတယ္။

ငန္းေတာ္က်ားကိုမရိုက္ၾက၊ မသတ္ၾကတဲ့အေၾကာင္းထဲမွာ သူ႔ကိုယ္ေပၚက အေျပာက္အကြက္ေတြနဲ႔ ဆိုင္ပါတယ္။ လူေျပာသူေျပာ ပါးစပ္ပံုျပင္အရ သူ႔အကြက္ေတြက အဆိုးအေကာင္း၊ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ၊ က်န္းမာျခင္း ေရာဂါထူျခင္း စသျဖင့္ ရွိတယ္ဆိုပါတယ္။ ကိုယ္ရိုက္မိတဲ့ အကြက္အတိုင္း ကိုယ္ခံရမယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ငန္္းေတ္ာက်ားက ေႁမြသူေတာ္ေကာင္း ေႁမြဘုရင္ျဖစ္လို႔သူက အလိုရွိရင္ တျခားေႁမြတြက သူ႔ အစာအျဖစ္ သူ႔ပါးစပ္ထဲ အလိုလို အလိုက္တသိ ၀င္ေပးၾကတာကို မ်က္စိနဲ႔ ျမင္ဖူးသူလည္းရွိတယ္လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။
ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ ျဖစ္လည္းျဖစ္နိုင္ပါတယ္။ စပါးႀကီးေႁမြေတြက သားေကာင္ကို ညိႇဳ႕တာလည္း ဒီသေဘာမ်ဳိး ျဖစ္မွာပါ။ အေကာင္အရြယ္အရ စပါးႀကီးက အႀကီးဆံုးျဖစ္ေပမယ့္ သူက ေရေႁမြလို အဆိပ္ မရွိပါဘူး။ အင္အားႀကီးလို႔သားေကာင္ကို အရိုးေတြေခ်ၿပီး ၿမိဳနိုင္တယ္။ ႏိုင္ငံျခား ရုပ္ရွင္ထဲက ေႁမြေတြက အသိဉာဏ္လည္းျမင့္၊ အရြယ္ကႀကီး အဆိပ္ကျပင္းေသးဆိုေတာ့ ပိုေၾကာက္စရာေပါ့။
ေလာကနီတိမွာ ေႁမြကို ေျမေခြြးလို ေကာက္က်စ္တဲ ပံုရိပ္ကို ေဖာ္ပါတယ္။
' သူက ေျမြပဲ ' '
ေႁမြဟာက္လို မိန္းမ' စသျဖင့္ေျပာၾကပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ဟိန္ဒီ ရုပ္ရွင္ေတြမွာ
ေႁမြကို ဇာတ္လိုက္ထားၾကပါ တယ္။ သူတို႔မွာ ေႁမြဘုရားရွိပါတယ္။ ျမန္မာေတြဆီက နဂါးဇာတ္လမ္းေတြမ်ဳိးနဲ ့ဆင္မယ္ထင္ပါတယ္။ ျမန္မာေတြရဲ ့နဂါးပံုျပင္ေတြက ဘုရား ရာဇ၀င္ေတြမွာ တဲြေနတတ္ပါတယ္။ လူေယာင္ဖန္ဆင္းတတ္ပါတယ္။ ဇာတ္ပဲြေတြ နတ္ပဲြေတြမွာပဲ ျမင္ရပါတယ္။ အျပင္မွာ ျမင္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ဘုရားပဲြေတြမွာ နဂါးသိုက္က၀င္ပူးၿပီး လူလိမ့္ေနတာမ်ဳိးေတာ့ ရွိပါတယ္။

က်ဳိက္ထီးရိုး ဘုရားရာဇ၀င္မွာ နဂါးဥေတြ၊ နဂါးဇာတ္လမ္းေတြ လြမ္းဆြတ္ဖြယ္ပါ၀င္ပါတယ္။ အခုေခတ္ကေလးေတြေတာ့ ဒါေတြ ၾကားဖူးဖို ့မလြယ္ပါဘူး။ ယံုမယ္လည္း မထင္ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ငယ္ငယ္က ေႁမြပံုျပင္ေတြကိုေျပာျပရင္ အခုေခတ္ကေလးေတြ ေစာဒကတက္ၾကပါလိမ့္မယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၂၀ ေလာက္က က်ဳိက္ထီးရိုးဘုရားသြားတဲ ့လမ္းမွာ ' ဤအပင္ နတ္ၾကီးသည္' လိ႔ု ေရးထာတာေတြ ဖတ္ရပါတယ္။ အခုေတာ့ သစ္တပင္ ေထာင္ ဘယ္ႏွယ္ႏွစ္၊ ဒဏ္ေငြ ဘယ္ေလာက္ေရးမွ ရေတာ့တာမ်ဳိးပါ။
ဒီအေၾကာင္းနဲ႔ တဆက္တည္း ငန္ေတ္ာက်ားဆိုတဲ့ ေႁမြနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ပံုျပင္ေတြကို ျပန္သံုးသပ္ၾကည့္ပါ တယ္။ ငန္းေတာ္က်ားဆိုတဲ့ေႁမြဟာ က်ေနာ္တို႔ၾကားဖူးတဲ့ပံုျပင္ေတြထဲက အတိုင္းျဖစ္ခ်င္မွ ျဖစ္မွာပါ။ ရွားပါးတဲ့ေႁမြျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ နဂိုအေနေအးတဲ့ ေႁမြမ်ဳိးျဖစ္လို႔လူေတြက ရန္မူရင္ အလြယ္တကူ မ်ဳိးတံုးသြားႏိုင္တဲ့ ေႁမြမ်ဳိးစိတ္ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္မ်ား လူႀကီးေတြက ပံုျပင္ေတြဖန္တီးၿပီး မ်ဳိးတံုးမသြားေအာင္ ထိန္းသိမ္းသလားေတြးမိလာပါတယ္။ အရင္ေခတ္က သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရးတို႔၊ ရွားပါးမ်ဳိးစိတ္ထိန္းသိမ္းေရးတို႔မွ မရွိပဲ။
ငန္းေတာ္က်ားရွိရင္ တျခား
ေႁမြဆိုးေတြမရွိဘူးဆိုတဲ့ လယ္သမားေတြအတြက္ လက္ငင္းအက်ဳိးရွိခ်င္လည္း ရွိပါလိမ့္မယ္။

က်ေနာ္စဥ္းစားၾကည္တာက ေႁမြဆိုတာ ေဒါသႀကီးတတ္၊ အၿငိဳးႀကီးတတ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေႁမြဘုရင္ဆိုတာ အဆိပ္ကလည္း အျပင္းဆံုး ျဖစ္ရမယ္။ ေဒါသလည္းၾကီးမွ၊ ရက္လည္းရက္စက္တတ္မွ ျဖစ္ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ အေလာင္းစည္သူမင္းလို လိုအပ္ရင္ ဦးေပါင္းၾကားနဲ ့ျမင္းက်ားစီးနိုင္ရမယ္။ ဓားျပဗိုလ္ ဗိုလ္ေအာင္ဒင္လို႔ အသတ္အပုတ္ေရာ ေသနတ္ပစ္ေတာ့ တပည့္ေတြထက္သာရမယ္ မဟုတ္လား။
ဒါေပမဲ့ ေႁမြေပြး ေႁမြေဟာက္လို ဆတ္ဆတ္အထိမခံ၊ က်ားနာတေကာင္လို အၿငိႇဳးတႀကီး ျပန္ခံတိုက္ ခိုက္ေလ့မရွိတဲ့ ငန္ေတာ္က်ားက ေႁမြဘုရင္ဆိုေတာ့ တကယ္ေကာ ျဖစ္ပါ့မလားေပါ့။ အေလာင္းစည္သူလို လူဘုရင္ေတာင္ လိုအပ္ရင္ လက္ရံုးရည္ျပရတာမို ့ အဟိတ္တိရိစာန္ေႁမြေတြကို အက်င့္သီလ၊ ဉာဏ္ပညာ၊ သစာေမတာနဲ႔အုပ္ခ်ဳပ္ရလို႔ရပါမလား က်ေနာ္သံသယ၀င္လာပါတယ္။ ေတာျခေသၤ့လို ရာဇမာန္မျပတဲ့ သူေတာ္ေကာင္းေႁမြဘုရင္ဟာ သိုးေတြလို လယ္သမားေတြက ေစာင့္ေရွာက္မထားရင္ အသက္ရွင္ပါ့ မလားလို ့က်ေနာ္ သံသယ၀င္လာတယ္။
အခုေခတ္ကေလးေတြက ငန္းေတာ္က်ားပံုျပင္ေတြအေၾကာင္း မသိႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ က်ေနာ္ေတာင္ ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္ပါပဲေလ။ ေႁမြဘုရင္ေတြ အသက္ရွင္ေသးရဲ႕လား။ ရြာျပန္ေရာက္ေတာ့မွ ေႁမြဘုရင္ေတြကို ေတြမိေသးလားလို ့က်ေနာ္တို ့ရဲ ့ကာလသားေခါင္ၾကီးကို ေမးၾကည့္ရပါအံုးမယ္။

ေနသြင္
k

သစ္ခက္သံလြင္၊ ျဖတ္သန္းမႈပုံရိပ္မ်ား- ျမတ္လိႈင္း ၏ "စီးဆင္းေနေသာျမစ္မ်ားႏွင့္ ျပန္မစီးဆင္းႏိုင္ေတာ့သည့္ျမစ္မ်ား "



ျပည္သူ႔တပ္ဦး အင္န္အယ္လ္ဒီ
အင္န္အယ္လ္ဒီတပ္ဦးက ကဗ်ာဆရာမ်ား
(စီးဆင္းေနေသာျမစ္မ်ားႏွင့္ ျပန္မစီးဆင္းႏိုင္ေတာ့သည့္ျမစ္မ်ား)
 ျမတ္လိႈင္း
 
မူရင္းပိုင္ရွင္ကို credit ေပးပါသည္
 ကဗ်ာဆရာေအာင္ေဝး

အခုဆိုရင္ ကုိေအာင္ေဝးက အေမရိကန္ႏိုင္ငံ ကုိႏိုင္ငံေရးခိုလႈံခြင့္ေတာင္းၿပီး ျမန္မာျပည္ရဲ႕ အေဝးတေနရာကုိ ေရာက္ရွိေနပါၿပီ။ ကုိေအာင္ေဝးနဲ႔ကၽြန္ေတာ္က ၁၉၈၄ ခုႏွစ္မွာ ကတည္းက ခင္မင္ရင္းႏွီးခဲ့ရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ကုိေအာင္ေဝးၾကားမွာ အမွတ္ရ စရာေတြလည္း မ်ားစြာရွိခဲ့ပါတယ္။ အခုအခ်ိန္မွာျပန္ေတြးမိရင္ လြမ္းစရာေတြျဖစ္ေနပါၿပီ။ ကုိေအာင္ေဝးက ေျမာင္းျမမွာေနထိုင္ခဲ့သလုိ ကၽြန္ေတာ္က မအူပင္ၿမိဳ႕မွာ ေန ထိုင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚက ကဗ်ာဆရႏွစ္ဦးပါ။ 

ငွက္ရိုင္းတေကာင္က ေျမာင္းျမကုိပ်ံသန္းၿပီးခရီးႏွင္ခဲ႔သလုိ၊ ကုိေအာင္ေဝးနဲ႔အတူ ပင္မရစီးထဲက ကုိေျမႏု၊ ကုိစုိးအိမ္၊ ကုိထြန္းေဝ(ေမာင္စုိးသစ္္)၊ ကုိထူးေရႊေမာင္ (အလင္းသစ္)၊ ေမာင္လြင္ျပင္၊ ေကာင္းလြန္း၊ ကုိေဒါင္း(ေမာင္ေဒါင္း) တို႔နဲ႔အတူ ကူးခပ္ခဲ႔တဲ့ အခ်ိန္ေတြပါ။ အဲဒီလုိပဲ ျမင္းရိုင္းတေကာင္ဒုန္းစုိင္းသလုိ ကုိေအာင္ေဝးကလည္း မအူပင္ကုိဒုန္းစုိင္းၿပီး အျပင္းႏွင္ခဲ႔ပါတယ္။ ႏွစ္ေယာက္အတူ ရန္ကုန္စာေပေလာက ထဲကုိလည္း ေျခဆန္႔ခဲ့ၾကပါတယ္။ အမွတ္တရအေနနဲ႔ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ကုိေအာင္ေဝးရဲ႕မဒီ ခင္ေဆြရီနဲ႔ ရန္ျဖစ္ၿပီး ေျမာင္းျမကထြက္လာတဲ့အခ်ိန္ပါ၊ မအူပင္ကုိဝင္ၿပီး ရန္ကုန္ကုိဆက္သြားခဲ့ပါတယ္ 

ေျမာင္းျမကထြက္လာကတည္းက ကဗ်ာရွည္တပုဒ္ကုိ စေရးလာခဲ့ပါတယ္။ ရန္ကုန္ေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ၿပီးဆုံးသြားခဲ့ပါတယ္။ ၃၃လမ္း၊ ေပဖူးလႊာမဂၢဇင္းက ေနာင္ေတာ္ကဗ်ာဆရာ အကုိႀကီးျဖစ္တဲ့ ဖ်ာပုံနီလုံဦးက ခ်က္ခ်င္း ေပဖူးလႊာမဂၢဇင္းထဲ ထည့္လုိက္ပါတယ္။ အဲဒီကဗ်ာရွည္က ယာမာဂူခ်ီခင္ေဆြရီအျဖစ္ လူႀကိဳက္ မ်ားခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္အမွတ္တရတခုက ကုိေအာင္ေဝးေဆးရံုတက္ၿပီးတဲ့အခ်ိန္ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ရန္ကုန္ကဗ်ာ ဆရာမ်ားျဖစ္တဲ့ ျမင့္ဦးဦးျမင့္၊ မင္းႏြယ္စုိး၊ ခ်စ္ဝင္းေမာင္၊ ခ်စ္ဝင္းလိႈင္တို႔သြားေရာက္ၿပီး အားေပးခဲ့တဲ့အခ်ိန္ ပါ။ ရန္ကုန္စာေပေလာကမွာ ကဗ်ာဆရာေတြကုိ ကၽြန္ေတာ္ဦးေဆာင္ၿပီး ေတာခိုသြားၾကတယ္ဆိုၿပီး သတင္းျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီသတင္းကုိ ခ်ယ္ရီမဂၢဇင္းက တာဝန္ခံအယ္ဒီတာ ဆရာေအာင္ျပည့္ဆီက သတင္း     ေရာက္လာခဲ့တာပါ။ ရန္ကုန္က ကဗ်ာဆရာေတြရဲ႕မိသားစုေတြဟာ ဆရာေအာင္ျပည့္ဆီကုိ ေရာက္လာ ၿပီး ေမးၾက၊ စမ္းၾက၊ ငုိယုိၾကနဲ႔။ စိတ္ပူေနၾကလုိ႔ ေျမာင္းျမကေန ပုသိမ္က ကုိေအာင္ပြင့္၊ ကုိတိုးေဝတို႔ဆီ ခရီးဆက္မယ့္အစီအစဥ္ကုိဖ်က္ၿပီး ရန္ကုန္ကုိျပန္ခဲ့ရတာကလည္း အမွတ္ရစရာပါပဲ။ ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚ   ျပန္ ေတာခိုသူပုန္ကဗ်ာဆရာမ်ားေပါ့။
 
(အဲဒီေခတ္အဲဒီအခ်ိန္ကမေျပာရဲဘူးေလ) ဒီအေၾကာင္းကုိ ကုိေအာင္ေဝးကလည္း မေဟသီမဂၢဇင္းမွာ သူခ်စ္တဲ့သူႏွစ္ဦး (ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ထူးအိမ္သင္) အတြက္ တသသဆိုၿပီး ေရးခဲ့ပါတယ္။

အခုကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္တဲ့ကာလကုိ ေရာက္ပါၿပီ။

ရွစ္ေလးလုံးလူထုအေရးေတာ္ပုံႀကီးမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ တိုက္ပြဲဝင္ ကဗ်ာဆရာသမဂၢမွာ ကုိေအာင္ေဝးဟာ ေရွ႕တန္းတိုက္စစ္မွဴး တေယာက္အေနနဲ႔ ရဲရဲဝံ့ဝံ့တိုက္ပြဲဝင္ခဲ့သူပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔မအူပင္ကုိလည္း အကုိမင္းသစ္နဲ႔အတူ လာေရာက္ ၿပီး အာဏာရွင္ဆန္႔က်င္ေရးကုိ ႏိုးေဆာ္ေပးခဲ့ပါတယ္။
          စစ္တပ္ကတိုင္းျပည္တျပည္လုံးကုိ အာဏာသိမ္းယူ လုိက္တဲ့ကာလမွာ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ မအူပင္ၿမိဳ႕က တိုးျမစ္ထဲမွာ သမၻာန္တစင္းနဲ႔ထြက္ခြာသြားၿပီး၊ ငါးထပ္ႀကီးဘုရား တန္ေဆာင္း ထဲမွာခိုလံႈေနတုန္း ကုိေအာင္ေဝးက လွမ္းေခၚလုိက္ပါတယ္။
ျမတ္လိႈင္းေရ ငါတို႔ေအာင္စုတင္ဖြဲ႔မယ့္ပါတီမွာ ဆက္ေလွ်ာက္ ရမယ္။ ဆရာဦးဝင္းခက္က ေခၚခိုင္းတယ္ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ၇၄ ေက်ာင္းသားေဟာင္း ကုိေသာင္းေအးတို႔ႏွစ္ေယာက္ ငါးထပ္ ႀကီးဘုရားကေန တကၠသုိလ္ရိပ္သာလမ္းကုိ ေျခလ်င္ေလွ်ာက္ သြားခဲ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တကၠသုိလ္ရိပ္သာလမ္းေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ဆို တဲ့အမည္မျဖစ္ေသးပါဘူး။ ေအာင္စုတင္ပါတီဆိုၿပီး ေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ အစည္းအေဝးလုပ္ေနၾက တုန္းပါ။ 
ေနာက္ အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ျဖစ္လာၿပီး ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ကုိေအာင္ေဝးဟာ ကုိယ့္တိုင္းကုိ စည္း ရံုး   ေရး ျပန္ဆင္းရပါတယ္။ ဧရာဝတီတိုင္းမွာလည္း အဲဒီအခ်ိန္က နာမည္ႀကီးစစ္အာဏာရွင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မင့္   ေအာင္ အစြမ္းျပေနတဲ႔ကာလပါ။ ဧရာဝတီတိုင္းကုိ စည္းရံုးေရးဆင္းဖို႔ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ သံေစ်းမွာ ပင္နီ ၾကမ္းတိုက္ပုံတထည္နဲ႔ ေက်ာပုိးအိတ္တလုံး ကုိေအာင္ေဝးက ဝယ္ေပးခဲ႔တယ္။ သူေနတဲ့ အင္းလ်ား ကန္ေဘာင္ေရွ႕ကန္လမ္းအေဆာင္ကုိေခၚသြားၿပီး မင္းနဲ႔ငါ့အတြက္ ကတုတ္က်င္းေပါ့ကြာလုိ႔ ေျပာလုိက္ တယ္။ ေနာက္ ကုိေအာင္ေဝးက ဓႏုျဖဴ၊ ေညာင္တုန္းဖက္ကုိဆင္းသြားၿပီး ကၽြန္ေတာ္က ေဒးဒရဲ၊ က်ဳိက္ လတ္၊ ဖ်ာပုံ၊ ဘိုကေလးဖက္ကုိ ဆင္းခဲ႔ရပါတယ္။ အဲဒီစည္းရံုးေရးဆင္းၿပီးအျပန္မွာ ဧရာဝတီတိုင္း စည္းရံုး   ေရးတာဝန္ခံ ေဒါက္တာသက္မင္းနဲ႔ ဗိုလ္မွဴးႀကီးေဟာင္းေအာင္ဘြင့္တို႔ ဆင္းသြားတဲ့ ပုသိမ္ၿမိဳ႕ကုိ လုိက္ သြားခဲ႔ရပါတယ္။ ပုသိမ္ၿမိဳ႕၊ တိုင္းရံုးမွာဧရာဝတီတိုင္းစည္းရံုးေရးအဖြဲ႔ကုိ ဖြဲ႔လုိက္တယ္။
 
ကုိေအာင္ေဝးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္က ဧရာဝတီတိုင္းအေရွ႕ျခမ္းစည္းရံုးေရး တြဲဘက္တာဝန္ခံအျဖစ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ တကၠသုိလ္ရိပ္သာလမ္း၊ အမွတ္ ၄၄ က ဌာနခ်ဳပ္မွာ ေနရပါတယ္။ အမွတ္၄၄၊ တကၠသုိလ္ ရိပ္သာ လမ္းမွာ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ဆိုင္းဘုတ္ကုိ တင္ လုိက္တဲ႔အခ်ိန္ေပါ့။ ဒီအခ်ိန္မွာပဲ ၃၃ လမ္းက စာေပေလာကမွာ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ကုိေအာင္ေဝးကုိ အမိုးအကာေအာက္ ေရာက္သြားတဲ့ ကဗ်ာ ဆရာ ႏွစ္ေယာက္ ဆိုၿပီး၊ အမည္တပ္ခဲ့သံေတြ ေပၚထြက္ လာေတာ့တယ္။
 
ကၽြန္ေတာ္တို႔ကလည္း ဒီတိုက္ပြဲကုိ အဆံုးထိတိုက္မယ္ဆိုတဲ့ ခံယူခ်က္ထားခဲ့ပါတယ္။ စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ေတာ္လွန္ေရး အတြက္ အင္အယ္ဒီဆိုတဲ့ ျပည္သူ႔တပ္ဦးကရပ္တည္ၿပီး စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကုိ ေတာ္လွန္တိုက္ပြဲ ဝင္ခဲ့ပါတယ္။ ျပည္သူ႔ တပ္ဦးကေနရပ္တည္ခဲ႔ထဲမွာ စာေပသမားေတြပါဝင္ခဲ့ၾကတယ္ဆိုတာ၊ အင္အယ္ဒီသမိုင္းကုိ ျပန္လွန္ ၾကည့္ရင္ သိႏိုင္ပါတယ္။ ဟံသာဝတီဦးဝင္းတင္၊ ဦးဝင္းခက္၊ ဦးကုိယု (ေမာင္သစ္) ဦးမိုးသူ၊ ဦးဘေသာ္ (ေမာင္ေသာ္က) ဦးဘဂ်မ္း(တင္မိုး) ဦးတင္ေရႊ(မံုရြာတင္ေရႊ) ဦးစုိးသိမ္း(ေမာင္ဝံသ) ၊ ေဒၚစမ္းစမ္းႏြဲ႔ (စမ္းစမ္းႏြဲ႔-သာယာဝတီ) ဦးစိန္လွဦး၊ ဦးအုန္းႀကိဳင္ စသည္ျဖင့္ေပါ့။ 

အင္အယ္ဒီဌာနခ်ဳပ္ရဲ႕အေနာက္ဖက္မွာ တဲတန္းရွည္ထိုးၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဧရာဝတီတိုင္း အေရွ႕ျခမ္းစည္း ရံုးေရးအဖြဲ႔နဲ႔ ရံုးအဖြဲ႔ထိုင္တယ္။ စည္းရံုးေရးအဖြဲ႔ကုိ ကုိေအာင္ေဝးနဲ႔ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္ကဦးစီးၿပီး မအူပင္ခရိုင္၊ ဖ်ာပုံခရ္ုင္တို႔ကတက္လာတဲ့ျပႆနာေတြကုိ ေျဖရွင္းရတယ္။ ရံုးအဖြဲ႔မွာ မသက္ေဆြ (ေက်ာင္း ကုန္း) က ရံုးအဖြဲ႔မွဴး၊ မသႏၱာ(အခု အိမ္မဲၿမိဳ႕နယ္၊ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္) တို႔က တာ၀န္ယူရ တယ္။ ေနာက္ပုသိမ္ၿမိဳ႕ကေရာက္လာတဲ့ ကဗ်ာဆရာ ေမာင္ေအာင္ပြင့္က ရံုးအဖြဲ႔ကုိ ကူညီေပးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ညေနေရာက္ရင္ ၃၃ လမ္းက စာေပေလာကကုိေရာက္တယ္။ ကဗ်ာဆရာေအာင္ခ်ိမ့္ အျမဲ ထိုင္တတ္တဲ့ ဆူးေလလမ္းမေပၚက လက္ေရြးစဥ္လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ကုိလည္း ေရာက္တယ္။  

အဲဒီအခ်ိန္က ကုိေအာင္ခ်ိမ့္က စစ္အာဏာရွင္ အစုိးရကုိ ဆႏၵျပတဲ့အေနနဲ႔ ကဗ်ာမေရးၾကနဲ႔လုိ႔ စည္းရံုးခဲ့ တယ္။

တေန႔ ကုိေအာင္ခ်ိမ့္ဆီကထြက္လာၿပီး လမ္းမွာ ကုိေအာင္ေဝးက လက္တမ္းကဗ်ာစပ္တယ္။

ဓားအိမ္ထဲက ဓားမထုတ္ၾကနဲ႔လုိ႔
သူကေျပာတယ္
သူကုိယ္တိုင္က ဓားေသြးေက်ာက္

ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း ကဗ်ာေတြ သိပ္မေရးျဖစ္တဲ့ကာလေတြပါပဲ။
သိပ္မၾကာပါဘူး။ အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ဧရာ၀တီတိုင္းစည္းရံုးေရး ခရီးထြက္တယ္။ ဒီခရီးစဥ္အတြက္ ကုိေအာင္ေဝးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္က ခရီးစဥ္ ေရးဆြဲေရး တာဝန္ယူရတယ္။ ဆရာဦးဝင္းတင္၊ ဆရာဦးဝင္းခက္တို႔နဲ႔ ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ညိႇႏိႈင္းရတယ္။

ျမတ္ေမတၱာႏွစ္ထပ္သေဘာၤႀကီးနဲ႔ ဧရာဝတီတိုင္းခရီးစဥ္ကုိထြက္လာေတာ့ မအူပင္ၿမိဳ႕ကစၿပီး ေသနတ္ေတြ ပစ္ေဖာက္ ျပည္သူေတြေၾကာက္ေအာင္လွန္႔တဲ့ ခရီးစဥ္တခုပါပဲ။ ဧရာဝတီတိုင္းက စည္းရံုးေရးခရီးစဥ္မွာ ပါတဲ့ၿမိဳ႕နယ္တိုင္းက ၿမိဳ႕နယ္အင္အယ္ဒီစည္းရံုးေရးေခါင္းေဆာင္ေတြကုိ ေထာင္သြင္းအက်ဥ္းခ်လိုက္ တယ္။ ပုသိမ္ၿမိဳ႕ကုိေရာက္ေတာ့ လမ္းမေတြေပၚမွာ ဘယ္သူမွ မထြက္ရ အမိန္႔ထုတ္ထားလိုက္တယ္။ ၿမိဳ႕ပ်က္ႀကီးက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကုိ ေခ်ာက္ခ်ားဖြယ္ ႀကိဳဆိုေနခဲ႔တယ္။ လမ္းမေပၚလူမထြက္ရဆိုတဲ႔အမိန္႔ကုိ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က စက္ဘီးစီးၿပီး ဆန္႔က်င္ျပလိုက္ေတာ့  ပုသိမ္ၿမိဳ႕ႀကီး လူအုပ္ႀကီးလႊမ္းသြားေတာ့တယ္။

ဒါေပမဲ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ငပုေတာဖက္ဆင္းတုန္း ပုသိမ္တိုင္းရံုးမွာက်န္ခဲ့တဲ့ ကုိေအာင္ေဝး အပါ အဝင္ တိုင္းစည္းရံုးေရးမွဴးေတြကုိ ဖမ္းလိုက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ကံေကာင္းေထာက္မစြာနဲ႔ နာမည္မွားၿပီး အဖမ္းမခံခဲ႔ရပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ပုသိမ္ကေနဆက္ၿပီးခရီးထြက္ေတာ့ ကဗ်ာဆရာ ကုိေအာင္ေဝးဟာ ပုသိမ္ေထာင္ထဲမွာက်န္ခဲ့ရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴး ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္နဲ႔ ဧရာဝတီတိုင္းထဲက လပြတၱာ၊ ေက်ာင္းကုန္း၊ ျမန္ေအာင္၊ ဟသၤာတ၊ ၾကံခင္း စတဲ့ၿမိဳ႕နယ္ေတြကုိ စည္းရုံးေရးခရီးစဥ္ဆက္ထြက္လာခဲ့ၿပီး၊ ပဲခူးတိုင္း ျပည္ၿမိဳ႕မွ ရန္ကုန္ျပန္ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။
ရန္ကုန္ကုိေရာက္ေတာ့ အင္းလ်ားကန္ေဘာင္ေရွ႕၊ ကန္လမ္းက အေဆာင္ေလးကုိ ျပန္ေရာက္လာခဲ႔ပါ တယ္။ ခရီးမထြက္ခင္က ဒီအေဆာင္ေလးထဲမွာ ကုိေအာင္ေဝးနဲ႔အတူတူေနခဲ့ၿပီး အခုျပန္ေရာက္လာေတာ့ ကုိေအာင္ေဝးက ပုသိမ္ေထာင္ထဲမွာက်န္ခဲ့ရၿပီ။

ကၽြန္ေတာ္စဥ္းစားလိုက္မိခဲ့ပါတယ္။ အင္အယ္ဒီအမာခံေတြဟာ အခုစစဖြဲ႔ခ်င္းမွာ အဖမ္းခံရတာ မနည္းပါ ဘူး။ ေနာက္ဆို ဘယ္ေလာက္မ်ား စစ္အာဏာရွင္ေတြရဲ႕အဖမ္းဆီးခံ၊ အေသခံၿပီး ဆန္႔က်င္ေနရဦးမယ္ မေျပာႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။
ကၽြန္ေတာ္ ဂုဏ္ယူမိတာက ျပည္သူ႔တပ္ဦး အင္အယ္ဒီကေန ကဗ်ာဆရာတေယာက္အေနနဲ႔ ရပ္တည္ၿပီး စစ္အာဏာရွင္ေတြကုိ တိုက္ပြဲ၀င္ေနရတာကုိပါ။ကၽြန္ေတာ့္ေရွ႕က ရဲရဲႀကီးတိုက္ပြဲ၀င္သြားခဲ႔တဲ့ ကဗ်ာဆရာ   ေအာင္ေဝးကုိ ဂုဏ္ျပဳလိုက္ပါတယ္။
ကဗ်ာဆရာေအာင္ေဝးဟာ ၂၀၀၇ ေရႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးမွာေရွ႕တန္းကပါဝင္ခဲ႔တာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ ျမန္မာျပည္က ေရွာင္တိမ္းၿပီး တိုင္းတပါးကုိ ထြက္ခြာသြားခဲ့ရတယ္။

ကဗ်ာဆရာတေယာက္အေနနဲ႔ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကုိေရာက္တဲ့ေနရာကေန တြန္းလွန္ေနခဲ့တယ္။
ကဗ်ာဆရာေအာင္ေဝးဟာ ရွင္သန္စီးဆင္းေနတဲ့ ျမစ္တစ္စင္းပါ။
ျမန္မာျပည္ကုိျပန္လာႏိုင္ပါေစလုိ႔ ဆႏၵျပဳလိုက္ပါတယ္။

ျမတ္လိႈင္း
-စာေရးသူ၏ ခြင့္ျပဳခ်က္အရ တင္သည္။
မူရင္း- ရန္ကုန္တိုင္းဂ်ာနယ္ အတြဲ၁၃၊ အမွတ္ ၁၃၊ မတ္လ ၂၀၁၇