Tuesday, January 31, 2017

k

သစ္ခက္သံလြင္ ကဗ်ာစင္ျမင့္၊ ေကေဇာ္မိုး၊ ေက်ာ္ေက်ာ္ျမရည္စမ္း တို႔၏ ကဗ်ာမ်ား


ပါဝါဒိန္းဂ်ား
Wallpapers
ပါဝါဒိန္းဂ်ား
ပါဝါဒိန္းဂ်ားေတြလာၿပီ
ၿမိဳ႕လယ္ထဲသံခေမာက္ေဆာင္းထြက္လာတဲ့ ပါဝါဒိိန္းဂ်ား
အသင့္ေဆာင္ဓားတေခ်ာင္းနဲ႕ပါဝါဒိ
န္းဂ်ား
စတစ္ကာရုပ္အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ပါဝါဒိန္းဂ်ား
ဦးသူေဆာ္စတမ္း ပါဝါဒိန္းဂ်ား
ခ်က္က်လက္က် ေလာ္ေတြနဲ႔ ပါဝါဒိန္းဂ်ား
ဆိုရွယ္နက္ဝပ္ေပၚက ပါဝါဒိန္းဂ်ား
စာရြက္ႀကီးတထပ္နဲ႔ ပါဝါဒိန္းဂ်ား
" ဇ  "လက္မွတ္ရ ပါဝါဒိန္းဂ်ား
ရွင္ႀကီးဝမ္းမွာရွင္ငယ္ေမြးတဲ့ ပါဝါဒိန္းဂ်ား
အၿမီးက်က္ဦးေႏွာက္စား ပါဝါဒိန္းဂ်ား
စိတ္ကစဥ့္ကလ်ား ပါဝါဒိန္းဂ်ား
အသိမွတ္ဉာဏ္ျမင့္ ပါဝါဒိန္းဂ်ား
သတိလစ္သြားတာနဲ႔ ဆြဲစားေနက် ပါဝါဒိန္းဂ်ား
ေသြးသံတရဲရဲ ပါဝါဒိန္းဂ်ား
အခု....
ခင္ဗ်ားဆီမွာ
က်ဳပ္ဆီမွာ
အားလံုးဆီမွာ 
ပါ  ဝါ  ဒိန္း  ဂ်ား ။ ။

ေကေဇာ္မိုး
...
မတူညီ​ေသာ ဒက္​ဆီဗယ္​မ်ား
Art Blart
သက္​တမ္​းကုန္ကာနီး​ေနတဲ့ရုပ္​သံလိုင္​းက
ဂ်င္​း​ေဖာႀကီးရဲ႕သီခ်င္​းသံသဲ့သဲ့ၾကားရတယ္​
အက်ယ္​ႀကီးမဟုတ္​​ေပမယ္​့ ဖူးငံုလိႈင္​လို႔​ေျပာၾကတဲ့
မိုးလံုးမိႈင္​း
ငါႀကိဳက္​တဲ့သီခ်င္​း​ေလး ငါသိတာ​ေပါ ့။

​ေဆာင္​းကုန္​ ​ေႏြကူးစ ကတၲရာလမ္​းမ​ေပၚမွာ
ပါဏာတိပါတကံ က်ဴးလြန္​ဖို ႔
အမႈိက္​မ်ားလမ္​း​ေလ်ာက္​ဟစ္​​ေႂကြး​ေနၾကတယ္​
ႂကြက္​​ေခ်းထဲဆြမ္​းဆန္​ခုန္​ခ်
လိုက္​သလို
​ေဝဝါးတဲ့အနာဂတ္​​ေၾကာင္​့လတ္​တ​ေလာ
ထမင္​းျဖဴျဖဴ​ေဖြးကို ​ေမွ်ာ္​လင္​့သူ တခ်ိဳ ႕လည္​းပါ​ေလရဲ႕။

နွင္​းစက္​နဲ႔လမ္​းဟာ
ဘယ္​​ေတာ့​ေအးခ်မ္​းမွာလဲ
အိပ္​မက္​မွနွင္​းဆီကို အရင္​အသံနဲ႔ ၾကားခ်င္​ပါရဲ႕
ၿငိမ္​းခ်မ္​းဖို႔ကိစၥဆိုတာ ၈/၈၂အင္​းလ်ား ကို တည​ေန
တဒဂၤတနဲ႔ ​ေမွာ္​​ေအာင္​သလို ျဖစ္​ခဲ့ရင္​လည္​း
အ​ေကာင္​းသား။

တကယ္​​ေတာ့ သူ႔အသက္​သတ္​ျခင္​းဆိုတာ အႏုပညာကိစၥတခုမွ
မဟုတ္​တာပဲ​ေလ။

ဆံ​ေတာ္​​ရွင္​​ေျခရင္​းက ကတၲရာလမ္​းမႀကီးဟာ
နာက်င္​စြာ ဟစ္​​ေအာ္​​ေနတယ္​။   ။

​ေက်ာ္​​ေက်ာ္ျမရည္​စမ္​း


Thursday, January 26, 2017

k

သစ္ခက္သံလြင္ ကဗ်ာစင္ျမင့္၊ ေအးမင္းေစာ ၏ "ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးတဲ့အခါ "

ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးတဲ့အခါ 
Art Canyon

ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးတဲ့အခါ
ေႏြဦးရာသီကိုေရာက္တယ္
မက္မြန္ပြင့္ေတြလည္း စပြင့္တယ္
အိမ္ေရွ႕လမ္းေပၚမွာ ေနေရာင္ျခည္ဟာ
အိမ္ျပင္ကိုေျပးထြက္လာတဲ့
ကေလးငယ္တေယာက္လုိခုန္ေပါက္လို႔
ငါတို႔ဟာ အိမ္စာတပုဒ္ၿပီးသြားသလို
စိတ္လက္ေပါ့ပါးလို႔
ရပ္ကြက္ပန္းျခံထဲမွာ ေျခေညာင္းလက္ဆန္႔
လည္ပင္းမွာ ႀကိဳးကိုယ္စီနဲ႔အိမ္ေမြးေခြးေတြဟာ
ေျပးလႊားရင္း ေလထဲက လိပ္ျပာေတြကိုဖမ္းလုိ႔

ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးသြားတဲ့အခါ
လမ္းေထာင့္အမိႈက္ပုံဟာ
ေခြးဝဲစားေတြႂကြက္ေတြနဲ႔
အရင္လုိပဲ အမိႈက္ကားေတြပုံမွန္မလာေတာ့ဘူး
အရက္ဆိုင္ထဲမွာ ေခါင္းငိုက္စိုက္က်ေနတဲ့
အရက္သမားတသိုက္က
အားတိုင္း ႏိုင္ငံေတာ္ကို ထထဆဲၾကတယ္
ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးတဲ့
ေန႔ေန႔ညညအူသံေတြ ပိုၾကားလာရတယ္
ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးေတာ့
သူရဲေကာင္းေတြေပ်ာက္သြားတယ္
သူရဲေကာင္းေတြ ထပ္ေပၚလာတယ္

ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးတဲ့အခါ
ၿမိဳ႕ထဲကလမ္းေတြေပၚ
ျပည့္တန္ဆာေတြျပန္ေရာက္လာတယ္
မာဖီးယားေတြနဲ႔ေလာင္းကစားသမားေတြ
ေနရာျပန္ယူတယ္

ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးေတာ့ ငါ့အဘိုးက
သူ႔အက်ႌရင္ဘတ္ေပၚက စစ္ျပန္ဆုတံဆိပ္ေတြျပန္သိမ္းရင္းနဲ႔
“ငါလည္း ေသခ်င္ပါၿပီကြာ” လို႔ ညည္းတယ္
အဲဒီ့အခ်ိန္မွာပဲ
စီးပြားေရးသမားေတြရဲ႕ကားတန္းရွည္ႀကီးက
အစိုးရရုံးထဲအရွိန္နဲ႔ေမာင္းဝင္သြားတာ ငါျမင္လိုက္တယ္

ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးေတာ့
ငါတိ႔ုဟာ ဝတ္ခဲ့တဲ့အက်ႌေတြကိုျပန္ေခါက္သိမ္း
ေလထဲေျမႇာက္တင္ထားတဲ့လက္ေတြျပန္သိမ္း
ေအာ္ဟစ္ရလို႔ကြဲရွေနတဲ့ လည္ေခ်ာင္းေတြကို
ယမကာခပ္ျပင္းျပင္းနဲ႔ကုစားလုိ႔

ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးတဲ့အခါ
ဒဏ္ရာရသူရ ေသသူေၾကသူနဲ႔
အိမ္ေနာက္ဖက္ကေတာင္တန္းႀကီးေတြကေတာ့
အရင္အတိုင္းျပာမိႈင္းေနဆဲ

ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးတဲ့အခါ
ငါတို႔ဟာ တံစဥ္ေတြ ဓားေတြကိုျပန္ေသြးၾကတယ္
ေပါက္ျပားေတြကိုျပန္သၿပီး အရိုးသစ္တပ္တယ္
ေတာစီးဖိနပ္ကိုဖာၿပီး ယာထဲကိုျပန္ဆင္းတယ္
ၾကက္ေသြးေရာင္ေျမသားေအာက္မွာ
ငါတို႔စိုက္ပ်ဳိးထားတဲ့အာလူးေတြက
ႀကီးခ်င္တိုင္းႀကီးလုိ႔
ဖရုံသီးေတြဟာ ေနေလာင္အက္ကြဲလို႔
အိမ္ေမြးေခြးေတြကေတာ့
ေျပးလႊားေဆာ့ကစားရင္း
လိပ္ျပာေတြကိုဖမ္းျမဲဖမ္းလ်က္
ေလညင္းနဲ႔ေနေရာင္ဟာလည္း
ငါတုိ႔နဲ႔ငယ္ေမြးျခံေပါက္လုိ အရင္အတိုင္း
အခ်ိန္အားရင္ ငါတို႔ဟာ ေပါက္ျပဲေနတဲ့
အဝတ္အစားေတြကို
လာမယ့္ေဆာင္းရာသီအတြက္ဖာေထးတယ္
ေတာထဲက ထင္းေတြစုတယ္
အသားေတြကိုအေျခာက္လွမ္းတယ္

ဒီလိုနဲ႔  ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးတဲ့အခါ
အိမ္ေရွ႕ျမက္ခင္းဟာ
မီးေလာင္ျပင္တခုလို
ျပန္လည္ေျခာက္ေသြ႔ညိဳမြဲလို႔
ဟုိအေဝးကေတာင္ေၾကာေပၚမွာ
ထုံးစံအတိုင္း ေတာမီးေတြေလာင္လုိ႔
ညေနဆို
အေနာက္ေတာင္တန္းေတြက ေန႔ေတြကို
အလ်င္အျမန္ဆြဲခ်ေခၚေဆာင္သြားေတာ့မယ္

ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးတဲ့အခါ

ေၾသာ္ ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးတဲ့အခါ…။ ။


ေအးမင္းေစာ
8 Sept 2016 (Thur)
22 း26 pm
k

သစ္ခက္သံလြင္ ဂုဏ္ျပဳသတင္း-ကမၻာ့ရုပ္ရွင္ပြဲေတာ္မွာ မနက္ဖန္ျပသေတာ့မယ့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလူထုကဗ်ာဆရာေမာင္ေအာင္ပြင့္ရဲ႕ကဗ်ာနဲ႔ေရးတဲ့ရုပ္ပုံလႊာ



ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလူထုကဗ်ာဆရာေမာင္ေအာင္ပြင့္ရဲ႕ကဗ်ာနဲ႔ေရးတဲ့ရုပ္ပုံလႊာ



ၿငိမ္ခ်မ္းေရးအတြက္ ဘဝကိုေပးဆက္စြန္႔လႊတ္ရာမွာ ခိုင္းႏႈိင္းရမဲ့ကဗ်ာဆရာဆရာလု႔ိေတာင္ဆုိႏိုင္တဲ့ ကဗ်ာဆရာေမာင္ေအာင္ပြင့္အေၾကာင္း ရုိက္ကူးတင္ဆက္ထားတဲ့ ...
Burma Storybook မွတ္တမ္းရုပ္ရွင္ ကားသစ္ (သုိ႔မဟုတ္) ကဗ်ာေတြနဲ ႔ေျပာျပထား တဲ့ ေခတ္သစ္ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ..
-

၂၀၀၁ ခုႏွစ္မွာ (အရင္က ဗမာျပည္လုိ႔ေခၚတဲ့)ျမန္မာျပည္ဟာ ႏွစ္(၅၀)ၾကာ အာဏာရွင္ အုပ္စုိးမႈေအာက္ က ရုန္းကန္ ထြက္ေပၚလာခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ တုိင္းျပည္က သူ႔ဒဏ္ရာေတြကုိ ေနာက္ (၅)ႏွစ္ ၾကာ တဲ့အထိ ကုစားေနရတုန္း။ (Burma Storybook) ဆုိတဲ့ဒီမွတ္တမ္းရုပ္ရွင္က အာဏာရွင္ေခတ္လြန္ ျမန္္မာျပည္ရဲ႕ သမုိင္းကုိ ဒီႏုိင္ငံမွာ လူႀကိဳက္အမ်ားဆုံး အႏုပညာပုံစံျဖစ္တဲ့ ဗမာကဗ်ာေတြနဲ႔ ပုံေဖာ္ထားတယ္။ အတိအက်ေျပာရမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဘဝတေလွ်ာက္လုံး အက်ဥ္းေထာင္ထဲမွာပဲ ႏွစ္ရွည္လမ်ား ကုန္လြန္ခဲ့ရ တဲ့ တက္ႂကြလႈပ္ရွားသူတေယာက္လည္းျဖစ္၊ ကဗ်ာဆရာတေယာက္လည္းျဖစ္တဲ့ ကဗ်ာ ဆရာေမာင္ေအာင္ပြင့္ရဲ႕စာေပလက္ရာေတြအေၾကာင္းပါ။ ဒါရုိက္တာ ပက္ထ္လုမ္ (Petr Lom ) က ပုန္းေရွာင္ေနရတဲ့ဘဝကေန သားနဲ႔ျပန္လည္ဆုံစည္းရတဲ့အခ်ိန္ထိ ေမာင္ေအာင္ပြင့္ရဲ႕ဘဝ ဇာတ္လမ္း ကုိေျပာျပထားသလုိ၊ အတိတ္ကခ်န္ထားခဲ့တဲ့ မတရားမႈ အေမြအႏွစ္ေတြ ဆက္ခံထားရတဲ့ ကမၻာသစ္တခု၊ တုိင္းျပည္တခုရဲ႕အကူးအေျပာင္းပုံရိပ္ကုိပါ တပါတည္း ခ်ိတ္ဆက္ ဖမ္းဆုပ္တင္ျပ ထားပါတယ္။ မနက္ဖန္၊ ဇန္နဝါရီလ (၂၇) ရက္ေန႔၊ နယ္သာလန္ႏိုင္ငံ၊ ရုိတာဒန္ၿမိဳ႕မွာက်င္းပမယ့္၊ ၄၅ ႀကိမ္ေျမာက္၊ ႏုိင္ငံ တကာ ရုပ္ရွင္ပြဲေတာ္မွာ တင္ဆက္ျပသပါမယ္။

ဒါရုိက္တာလုမ္ဟာ အရင္က ရသမွတ္တမ္းရွည္ ကား(၄)ကား ရုိက္ဖူးတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့ ... တရုတ္ျပည္ေျမာက္ပုိင္းမွာေနတဲ့ ေဝဂါမူဆလင္လူမ်ဳိးေတြအေၾကာင္းတင္ျပထားတဲ့ (On a Tightrope) ။ အီရန္သမၼတ Mahmoud Ahmadinejad နဲ႔သူ႔ျပည္သူေတြ ဆက္ဆံေရးအေၾကာင္း ရုိက္ျပထားတဲ့ (Letters to the President)။ အီဂ်စ္က Tahrir ရင္ျပင္ ဆႏၵျပပဲြအၿပီး ၁ႏွစ္အၾကာ၊ အီဂ်စ္ျပည္ရဲ႕ အေျခအေနကုိ ရုိက္ကူးတင္ျပထားတဲ့ (Back to the Square)။ အီဂ်စ္အမ်ဳိးသမီးငယ္ ၄ ဦး အေၾကာင္းေဖာ္ က်ဴးထားတဲ့ (Ana Ana) စတဲ့ ဇာတ္ကားေတြျဖစ္ပါတယ္။

နမူနာကို ၾကည့္ႏိုင္ဖို႔.. ....ကလစ္လိုက္ပါဗ်ား။

Tuesday, January 24, 2017

k

သစ္ခက္သံလြင္ ကဗ်ာစင္ျမင့္ (၂)၊ ဇန္နဝါရီ ၂၅၊ ၂၀၁၇၊ ရန္နည္(ဘုတလင္)၊ ကိုေပြး ႏွင့္ ထက္လူေအာင္

ေဘးက်ပ္ နံက်ပ္
AliExpress.com
ေဗြၾကန္လကၡဏာ မေကာင္းတဲ့ ကုန္ေစ်းႏႈန္းနဲ႔
အတုိင္အလွည့္ညီေအာင္ ထမ္းပုိးမရုန္းႏုိင္ေတာ့
ကၽြဲပခုံးထတာပဲ အဖတ္တင္ရဲ႕ ။
ကုန္ေစ်းႏႈန္းက်ဆင္းေရးဆုိတာကလည္း
အေရာင္းျမႇင့္တင္ေရး ကံစမ္းမဲလုိ
Thank You နဲ႔ပဲ ၿပီးေနတာဆုိေတာ့
အစစအရာရာ မျပည့္စုံမႈကသာ
အိမ္ဦးခန္းမွာ အၿမိဳင့္သားထုိင္လုိ႔ ။

ရန္နည္ (ဘုတလင္)

... 
မသိက်ိဳးကြ်န္ 
artist Khalid Shahin
သူနစ္တ့ဲျမစ္မွာပဲ 
သူေရဆင္းခ်ိဳးျပန္တယ္ 
အသက္ဟာ 
မေသေကာင္းမေပ်ာက္ေကာင္းဆိုၿပီး 
သူ႔အခ်စ္က ပိုးဖလံလို 
မီးကိုတိုးတယ္
ႏွင္းေတြ တံစက္ၿမိတ္က တေပါက္ေပါက္ က်သလို 
သူမ်က္ရည္က်ျပတယ္ 
သူ႔အတြက္ 
နံနက္ေစာေစာဆိုေပမယ့္ 
သူ႔အခ်စ္က ေနဝင္ခ့ဲပါၿပီ 
ဒီရွဳခင္း ဒီသီခ်င္းမ်ိဳး မႏွစ္မ်ိဳ႕ေပမယ့္ 
ပင့္ကူအိမ္ထဲက ျခင္ေကာင္ေလးကို 
လက္နဲ႔သြားတို႔လိုက္ရမလားလို႔ စဥ္းစားမိတ့ဲအခါ 
တဖက္ကအစာ တဖက္က အသက္ 
က်ေနာ္ အသာလွည္႔ထြက္ခဲ႔ရတယ္ ။ ။

ကိုေပြး
....
ဘယ္ကိုသြားမလဲ အိမ္ရဲ႕အေဝး
Tate
အေၾကာ္တဲေလးရဲ႕မီးဖိုက အလင္းေရာင္ေၾကာင့္
ေျမသားလမ္း အေမွာင္ရိပ္ေအာက္

ရပ္ေနသူလူငယ္တေယာက္ကို
ေနေရာင္မက်ေရာက္ခင္ ေကာင္းမြန္စြာငါျမင္ခဲ့တယ္
အိမ္ေျပးသူလူငယ္ေလး
မြန္းက်ပ္မႈေတြ စည္းကမ္းေတြ
ေက်ာပိုးအိတ္ထဲ အျပည့္ထည့္လို႔
ဘယ္လိုအရပ္မွာ သြားစြန္႔ပစ္မလဲ
ႏွင္းေတြက်ေနတဲ့ၾကားထဲ
ပူပူေလာင္ေလာင္ ငါေတြးတယ္။
သူ႔ကို မတားဆီးခဲ႔ဘူး
ဒီလိုမနက္ခင္း
အိမ္ေလးတအိမ္က လူငယ္တေယာက္
လူေတြလမ္းေပၚမွာအျမဲရွိတဲ့
အိမ္အႀကီးႀကီးတလုံးဆီထြက္ေျပး
ခဲ့
ငါ့ လက္ဖ်ံေပၚက ေခတ္ကထိုးေပးတဲ့
မင္ေၾကာင္ရုပ္ကို ငါဂုဏ္ယူတယ္
ငါ့ေက်ာျပင္က တက္နင္းခံရလို႔ရတဲ႔ အမာရြတ္ေတြ
ျပန္ျပန္စမ္းရင္း အိုမင္းမစြမ္းခ်ိန္မွာ
ငါေပ်ာ္ရႊြင္ရတယ္
တိမ္ေတြ တေန႔ေတာ့အိမ္ျပန္လာစၿမဲ
ဖြင့္ထားတဲ႔အိမ္တံခါးမွာ ဘယ္သူေငးေနမလဲ
အိမ္ေျပးသူေတြသာ ေတြးတတ္တဲ႔အရာတခု
သူရဖို႔သာ အေရးႀကီးတယ္
အိမ္ေျပးေတြ
သံသရာထဲ တအိမ္ၿပီးတအိမ္ကူးေနၾကေပါ့ ။
                            
ထက္လူေအာင္

k

သစ္ခက္သံလြင္ ကဗ်ာစင္ျမင့္(၁)၊ ဇန္နဝါရီ ၂၅၊ ၂၀၁၇၊ ေကာင္းကင္ကိုကို ၏ "ဗုံးၾကဲေလယာဥ္"

ဗံုးၾကဲေလယာဥ္
 maga phelan- WordPress.com
ျပည္သူ႔အခြန္ေတြ အဝစားထားတဲ့
ေသမင္းတမန္ငွက္
ေလညင္းခံထြက္တာ
ေက်ာင္းတေက်ာင္းပါသြားတယ္။
အိမ္ဆယ္အိမ္ ပါသြားတယ္။
ကေလးတခ်ဳိ႕ ပါသြားတယ္။

ဗံုးၾကဲေလယာဥ္မွာ
ေရဒါပါလာေပမဲ့ ႏွလံုးသားပါမလာဘူး။
အမိန္႔နာခံမယ့္ နား ပါလာေပမဲ့
လူေတြငိုသံျပန္ၾကားမယ့္ နား ပါမလာဘူး။

ဗံုးၾကဲေလယာဥ္ကုိ ပုတ္ျပတ္ငွား
ေဆးရံုတခုဆီသြားခ်င္တယ္။
ေျခေထာက္ဆံုးရွံဳးခဲ့သူေတြအတြက္ ေျခေထာက္ေတြၾကဲခ်
လက္ဆံုးရွံဳးခဲ့သူေတြအတြက္ လက္ေတြၾကဲခ်

ဗံုးၾကဲေလယာဥ္ကုိ ပုတ္ျပတ္ငွား
ဒုကၡသည္စခန္းတခုဆီသြားခ်င္တယ္။
အေဖအေမ ဆံုးရွံဳးခဲ့သူေတြအတြက္ အေဖအေမေတြ ၾကဲခ်
ကစားေဖာ္ဆံုးရွံဳးခဲ့သူေတြအတြက္ ကစားေဖာ္ေလးေတြၾကဲခ်

ေနာက္ဆံုးအစီအစဥ္အရ
ဗံုးၾကဲေလယာဥ္ကိုပုတ္ျပတ္ငွား
တရားလြန္စစ္စခန္းေတြဆီ သြားမယ္။
ၿပီးရင္ သူတုိ႔ဆီမွာ မ်ဳိးတံုးေလာက္ေအာင္ ရွားပါးေနဆဲ
ေနာင္တတရားေတြ ၾကဲခ်လိုက္မယ္။


ေကာင္းကင္ကုိ

Saturday, January 21, 2017

Mimi Thaw

သစ္ခက္သံလြင္ကဗ်ာစင္ျမင့္၊ ေအာင္ေမာ္ဦး၊ ေတဇလင္း...ႏွင့္ မိုးအိမ္တို႔၏ကဗ်ာမ်ား

"အစီရင္ခံစာ"
Melt, JOAN-MIRO-WOMAN-AND-BIRD-IN-THE-NIGHT-FEMME-ET-OISEAU-DANS-LA-NUIT
ယာဥ္ရထားအတြက္
ဗ်ာမ်ားရတဲ့ ရက္ေတြလည္း
လြန္ပါေစ

သားအမိၾကား
စကားမွားခဲ့ရင္လည္း
ခြင့္လႊတ္ႏိုင္ပါေစ

ဒီလိုပါ ခင္ဗ်ာ
"နားေလးတဲ့သူေတြ တင္မက
ေမ့တတ္သူေတြလည္း ေတြ႔ရတယ္ ေမေမ”

ေအာင္ေမာ္ဦး
၁၇၊ ဇန္နဝါရီ၊ ၂၀၁၇

ဒုတိယၿမိဳ႕ရိုးအဖြင့္
cópias de pinturas na WahooArt, Jackson-Pollock-Black-Pouring-over-Color
ခပ္ထုတ္ပစ္လိုက္တဲ့အနည္ေတြထဲက
အနစ္မပါဖို႔ အေရးကို
ေဆြးေႏြးေနၾကရတာလည္းသိတယ္
ေသြးထားတဲ့အေရးမွန္သမွ်ဟာ
ကိုယ့္တံေတြးကိုယ္ၿမိဳခ်
ႏွစ္သိမ့္ဆုခ်ခံထားရတာလည္းသိတယ္
ဘာပဲလုပ္လုပ္
အျမတ္ထုတ္သြားခဲ့ၾကတဲ့
မာတိကာအေဟာင္းေတြေၾကာင့္
တၿမိဳ႕လုံးမေပ်ာက္ေအာင္
ေစာင့္သင့္သေလာက္ေစာင့္ႏိုင္ရင္
ေရာက္သင့္သေလာက္ေရာက္မွာျမင္ရ
ေရွးၿမိဳ႕ရိုးတို႔သဘာဝက
တုတ္မိုးရုံနဲ႔ က်ဳိးခ်င္ၾက
အုပ္စိုးရံုနဲ႔ ရိုးခ်င္ၾက … … … ။။

ေတဇလင္း နည္းပညာတကၠသိုလ္

ဆည္းဆာ
Chippewa Native American artist, 8c8e26654aa205a271aa3ae5139f9102
ျဖတ္စီးေနတဲ့ျမစ္ထဲ
ျဖန္႔ထိုးထားတဲ့ေနေရာင္
ျပန္႔ေျပာတဲ့ေကာင္းကင္ထဲ
ပ်ံထြက္သြားတဲ့ ငွက္အုပ္
ၾကည္ႏူးဖြယ္ျမင္ကြင္းဟာ
ေၾကကြဲစြာ ေပ်ာက္ကြယ္
ကမာၻထံေနာက္တဖန္ မေရာက္ခင္ထိ။ ။


မိုးအိမ္


Mimi Thaw

သစ္ခက္သံလြင္ ကဗ်ာစင္ျမင့္၊ ေမာင္ရဲေႏြ ပလိပ္ ၏ "ဇန္နဝါရီ ၂၀"

"ဇန္နဝါရီ ၂၀"
 
သူတို႔ ဒီေန႔ ခ်ီတက္ခဲ့ၾကတယ္
မႏၲေလးက စၿပီး  လက္ပံတန္းမွာ ဆုံးခဲ့တယ္...။

ၿပီးဆုံးၿပီးလား
မၿပီးဆုံးေသးဘူးလား...။

ေအာင္ျမင္မႈလား
ရႈံးနိမ့္မႈလား...။

အနာတရေတြနဲ႔ ေျခလွမ္း
လမ္းမထက္က ေသြးစက္မ်ား...။

ရဲတဲ့ေသြး
နီတဲ့ေသြး...။

ရဲေနဦးမယ္
နီေနဦးမယ္...။

သူတို႔
မႏၲေလးကေန ရန္ကုန္ကို
ခ်ီတက္ခဲ့ၾကတယ္ေလ...။ ။


ေမာင္ရဲေႏြ ပလိပ္
၁၉.၁.၁၇

မွတ္ခ်က္- ကြန္ျပဴတာ ခိ်ဳ႕ယြင္းသြားတဲ့အတြက္ ကဗ်ာေဖာ္ျပမႈေနာက္က်သြားျခင္းအေပၚ ကဗ်ာဆရာေမာင္ရဲေႏြႏွင့္ ကဗ်ာခ်စ္သူမ်ားအေပၚ ေတာင္းပန္အပ္ပါတယ္။
သစ္ခက္သံလြင္
k

သစ္ခက္သံလြင္၊ ေအာက္ေမ့ဂါရဝျပဳ ျခင္း-"ဘဝထဲက ကဗ်ာရွင္ သို႔မဟုတ္ ဆရာႀကီး(ဦး)တင္မိုး လြမ္းခ်င္း"

"ဘဝထဲက ကဗ်ာရွင္ သို႔မဟုတ္ ဆရာႀကီး(ဦး)တင္မိုး လြမ္းခ်င္း"
 ခင္လြန္း
Photo- KL , June 2006

တေန႔မွာ ဆရာနဲ႔အမွတ္မထင္ ဆုံျပန္ပါတယ္။ မယ္ပဆိုတဲ့ နယ္စပ္ၿမိဳ႕ေလးရဲ႕အစြန္တေနရာေပါ့။ ဆရာက က်ေနာ့္ကိုလည္း အမွတ္မထင္ထားဘဲ ျဗဳန္းခနဲျမင္လိုက္ေတာ့ အံ့အားသင့္ေနပါေသးတယ္။ ဒီေနရာက သူပုန္ေတြလို႔ေခၚရမယ့္ လူေတြ အေျခခ်ရာေနရာ စခန္းသာမဟုတ္လား။ အဲဒီမွာ စကားစျမည္ေျပာၾကရင္း “မင္းဆိုးကိုိ မိုးႀကိဳးပစ္မယ္” ဆိုတဲ့ေႂကြးေၾကာ္သံနဲ႔ ထုတ္ေဝေနတဲ့ မိုးႀကိဳးဆိုတဲ့သတင္းစာမွာ အယ္ဒီတာ လုပ္ေနတဲ့ က်ေနာ့္ကို ဆရာေျပာခဲ့တာက “ အင္း ..ဗမာျပည္မွာတုန္းက ဖူးခဲ့တဲ့အိပ္မက္က ဒီေရာက္ေတာ့ ပြင့္ၿပီေပါ့ ” တဲ့။

“ တကယ္ၾကေတာ့ ကဗ်ာဆရာဆိုတာ ပညာရိွ မဟုတ္ပါဘူး၊ ခံစားသူ သက္သက္ပါပဲ ” ဆိုတဲ့ ဆရာ (ဦး) တင္မိုး ေျပာခဲ့တဲ့စကားကို တေန႔ကဆုံရတဲ့အေၾကာင္းကိစၥတခုနဲ႔ယွက္ႏြယ္ၿပီး နားနဲ႔ဆတ္ဆတ္ျပန္ ၾကားေနရသလိုခံစားမိရင္း ဆရာ့ကိုသတိရေနမိပါတယ္။ ဒီေန႔ဆိုရင္ပဲ ဆရာလြန္ခဲ့သည္မွာ ၈ ႏွစ္ရွိၿပီပဲ။
အေၾကာင္းကိစၥတခုဆိုတာက ကဗ်ာစိတ္ စာစိတ္အေပၚ ျမတ္ႏိုးစြာဘဝလုပ္ၿပီးေနခဲ့တဲ့ က်ေနာ့္လို ပညာေရး နဖူးစာမွင္ရည္က်ဲပါးလွသူကို စာမတတ္ရေကာင္းလား ဘြဲ႔မရတန္ေကာင္းလားဆုိ ၿပီး ေမးေလးေငါ့ကာ ခပ္ႏွိမ္ႏွိမ္ေလးေျပာလာသူေတြအေပၚ က်ေနာ္က.. ေၾသာ္ အမိုက္မဲေလးေတြရယ္ လို႔ ျပန္ျမင္မိျပန္ၿပီး သူတုိ႔ေလးေတြခမ်ာ ကဗ်ာဆရာဆုိတာအေပၚ ဆရာျမင္တဲ့သေဘာထားမ်ဳိး ဘယ္လိုထားႏိုင္ၾကရွာမလဲေပါ့။ (ခက္တာက ကိုယ့္ကိုယ္ကို ကဗ်ာလူသားထင္တာလည္းပါရဲ႕) ဒါနဲ႔ပဲ ဆရာ့ကိုျမင္ေယာင္ သတိရေနမိတာ ပါ။
...

ပုံ-၁
ဒါကိုဆက္စပ္ျပရရင္ ၁၉၇၀ ေႏွာင္းပိုင္း ကာလမ်ားထဲက တရက္သားညေနခင္းေလး တခုမွာ ယေန႔ စာေပေဟာေျပာပြဲ မင္းသားႀကီး အျဖစ္္ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားလွတဲ့ ဆရာႀကီး ဂ်က္(ကြမ္းျခံကုန္း) ေခၚ ျမန္မာစာ ပါေမာကၡ ႀကီး ေမာင္သာခ်ဳိရယ္၊ ကဗ်ာအေက်ာ္မ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ ဆရာေနစိမ္န႔ဲ လိႈင္းသစ္အယ္ဒီတာ ဆရာ ယမုံ ရယ္၊ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္ရယ္တို႔ေလးဦးသားဟာ ဆရာ့ေနထိုင္ရာ အင္းစိန္ မင္းႀကီးညိဳ လမ္း မႀကီးေဘး ရိပ္ဆာယာေကာင္းလွတဲ့ ကုကၠဳိပင္ႀကီးမ်ားေအာက္က ဗိသုကာလက္ရာေျမာက္လွရာေနအိမ္ဆီကို ခ်ီတက္ခဲ့ၾကပါတယ္။
က်ေနာ္တို႔လက္ထဲမွာ ကဗ်ာစာမူဖိုင္တတြဲနဲ႔ေပါ့။ က်ေနာ္တို႔ ကဗ်ာသမား သူငယ္ခ်င္း ၅ ေယာက္အစုေလး ကဗ်ာလုံးခ်င္းတအုပ္ စိုင္းျပင္းေနၾကရာမွာ အဖြင့္အမွာအျဖစ္ ဆရာ့မိတ္ဆက္စကားေလး ထည့္ခ်င္ၾကတာ ကိုး။ 

ပုံ-၂

တကယ္ေတာ့ဆရာဟာ က်ေနာ္တုိ႔အားလုံးထဲ က ေမာင္သာခ်ဳိနဲ႔မွ ရင္းခ်ာတာပါ။ ေမာင္သာခ်ဳိ က ျမန္မာစာ အဓိကေက်ာင္းသားဆိုေတာ့ ဆရာ ရင္း တပည့္ရင္းေတြကိုး။ ၿပီးေတာ့ အဲဒ့ိကတည္း က ေမာင္သာခ်ဳိ ဆိုတာက စာေပေလာကမွာ လမ္းေလးေတာ္ေတာ္ေပါက္ထားႏွင့္ၿပီ။ ျမဝတီ တိုက္ထုတ္ ဒို႔ေက်ာင္းသားစာေစာင္က အစ ေငြတာရီမွာ၊ ရႈမဝမွာ၊ စစ္ျပန္မွာ… စသျဖင့္။ က်န္က်ေနာ္တု႔ိက ေက်ာင္းေလာကထဲက မဟုတ္ ၾကေတာ့။ 


ဒါေပမဲ့လည္း ဆရာက က်ေနာ္တို႔အားလုံးကို စိတ္ဝင္တစားရွိရုံမွ်မက ရင္းႏွီးေႏြးေထြးစြာနဲ႔ မိတ္ဆက္ စကားေျပာပါတယ္။ ေက်ာင္းသားမဟုတ္ေတာ့လည္း ဘဝသမားေပါ့ဗ်ာတဲ့။ ဘဝထဲမွာ ကဗ်ာက ရွိတာပါတဲ့။ က်ေနာ့္ကိုလည္း ကေလာင္အမည္ေပးထားတဲ့အတိုင္း ကိုခင္လြန္း ကိုခင္လြန္းပဲ ေခၚေဝၚပါတယ္။ (က်ေနာ္ ကဗ်ာစေရးခါစက ကိုခင္လြန္းဆိုပီး “ကို” တလုံးေရွ႕က ပါပါတယ္)/ ဆရာအဲဒီ့လို ကိုထည့္ေခၚတာကို က်ေနာ္ခံစားရသလိုေျပာရရင္ အင္မတန္မွ သိမ္ငယ္သလုိလို ရွက္ရြ႕ံသလိုလို ခံစားမိပါတယ္။ ဆိုေတာ့ ေနာက္ပိုင္း မိုးေဝမဂၢဇင္းမ်ဳိး မွာ ေရးျဖစ္ေတာ့ ေရွ႕က “ကို” တလုံးကို ျဖဳတ္ပစ္လုိက္ပါေတာ့တယ္။ ဆရာသမားေတြက "ကို" ႀကီး ထည့္ထည့္ေခၚေနေတာ့ က်ေနာ္အေနၾကပ္လွတာကိုး။ ကိုယ္က ဘာမွ လည္း မဟုတ္ဖဲနဲ႔မ်ားေပါ့။
...

ပုံ-၃

ဒီ့ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ “ဘဝထဲက ရတနာ၊ ရင္ထဲက ကဗ်ာ” ဆိုတဲ့ ဆရာရဲ႕စာေတြကို စာေပစင္ျမင့္ေတြမွာ မၾကာမၾကာ ဖတ္ခ့ဲရပါတယ္။ ဘဝထဲမွာ ကဗ်ာဆုိခဲ့တာကိုး။
ေမာင္သာခ်ဳိနဲ႔တကြ အေစာကေျပာခဲ့တဲ့ က်ေနာ္တုိ႔သူငယ္ခ်င္းေတြ အိပ္မက္ဖူးဆိုတဲ့ စာေပအႏုပညာ မဂၢဇင္းတခု တည္ေထာင္ ထုတ္ေဝျဖစ္တဲ့အခါမွာလည္း ဆရာနဲ႔မၾကာခဏ ဆုံျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဆရာ့ဆီက က်ေနာ္တုိ႔အိပ္မက္ဖူးမွာေဖာ္ျပခ်င္လုိ႔ ကဗ်ာတပုဒ္ ခ်ီးျမႇင့္ေပးဖုိ႔ သြားပူစာၾကတဲ့အခါ ဆရာေမးခြန္း ထုတ္ခဲ့တာေလးကိုလည္း ခုထိ မွတ္မိေနပါေသး တယ္။ အိပ္မက္ဖူးဆုိေတာ့ အိပ္မက္ မက္ဖူးတာကို ေျပာတာလား….အိပ္မက္ရဲ႕အဖူးေလးေတြကို ေျပာတာ လားတဲ့။ မပြင့္ေသးတဲ့ အဖူးေလးဘဝလားေပါ့။
က်ေနာ္တုိ႔က လူေတြမက္ေနၾကတဲ့ အိပ္မက္ေတြ ဖူးေတာ့ ဖူးေဝေနၿပီလို႔ ယူထားတာပါဆရာဆိုေတာ့ သူ ႀကိဳက္သတဲ့။ ဖူးၿပီး ပြင့္ရမွာေပါ့တဲ့။


ဒီလိုနဲ႔ မွတ္မွတ္ရရ က်ေနာ္တုိ႔အိပ္မက္ဖူးမဂၢဇင္း အမွတ္ (၁)မွာ ဆရာရဲ႕ မဂၢဇင္းကဗ်ာရွည္တပုဒ္ ပါဝင္ ပါတယ္။ ဒါ ပထမဆုံးမဂၢဇင္း ကဗ်ာရွည္ တပုဒ္ ျဖစ္သလို ေနာက္ဆုံး ကဗ်ာရွည္တပုဒ္ လည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါ တယ္။ က်ေနာ္မွတ္မိသေလာက္ မဂၢဇင္းကဗ်ာရွည္ကို အဲဒီ့တပုဒ္ပဲ ဆရာေရးခဲ့တယ္ ထင္မိလို႔ပါ။ (ဆရာႀကီးေမာင္စြမ္းရည္ရဲ႕စာတပုဒ္မွာေတာ့ ဆရာ့ကိုကဗ်ာရွည္ မေရးခဲ့ဖူးဘူးလို႔ဆိုထားတာ ဖတ္ဖူးပါ တယ္။ ေသခ်ာေအာင္ ျပည္တြင္းက အိပ္မက္အတူ ဖူးခဲ့ၾကသူမ်ားကိုလွမ္းေမးၿပီး ကဗ်ာအမည္နဲ႔တကြ အတည္ျပဳ ရပါအုံးမယ္)


၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္ေနာက္ပိုင္း က်ေနာ္ထိုင္းဘက္ကမ္းကိုလႊြင့္ထြက္လာေတာ့ တေန႔မွာ ဆရာနဲ႔အမွတ္မထင္ ဆုံျပန္ပါတယ္။ မယ္ပဆိုတဲ့ နယ္စပ္ၿမိဳ႕ေလးရဲ႕ အစြန္တေနရာေပါ့။ ဆရာက က်ေနာ့္ကိုလည္း အမွတ္ မထင္ထား ဘဲ ျဗဳန္းခနဲျမင္လိုက္ေတာ့ အံ့အားသင့္ေနပါေသးတယ္။ ဒီေနရာက သူပုန္ေတြလို႔ေခၚရမယ့္ လူေတြ အေျခခ်ရာေနရာ စခန္းသာမဟုတ္လား။ အဲဒီမွာ စကားစျမည္ေျပာၾကရင္း “မင္းဆိုးကိုိ မိုးႀကိဳးပစ္မယ္” ဆိုတဲ့ေႂကြးေၾကာ္သံနဲ႔ ထုတ္ေဝေနတဲ့ မိုးႀကိဳးဆိုတဲ့သတင္းစာမွာ အယ္ဒီတာလုပ္ေနတဲ့ က်ေနာ့္ကို ဆရာေျပာခဲ့တာက “ အင္း ..ဗမာျပည္မွာတုန္းက ဖူးခဲ့တဲ့အိပ္မက္က ဒီေရာက္ေတာ့ ပြင့္ၿပီေပါ့ ” တဲ့။
...

ပုံ-၄

၂၀၀၆-မွာ အေမရိကားမွာေနေနရတဲ့ဆရာ သားတပည့္ေတြရွိရာ ထိုင္းနယ္စပ္ကိုေရာက္ျပန္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဆုံၾကျပန္ပါတယ္။ လူငယ္ေတြမ်ဳိးဆက္သစ္ေတြမ်ားလွတဲ့ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ သတင္းစာတုိက္ (ျမန္မာႏိုင္ငံလြတ္လပ္သည့္ သတင္းေအဂ်င္စီတိုက္) မွာ ဆရာ့ကို ၾသဝါဒအေနနဲ႔ စာေပအႏုပညာဆိုင္ရာ စကားေတြခ်ီးျမႇင့္ေပးဖို႔က်ေနာ္က ဖိတ္ေခၚတဲ့အခါ ဆရာက လက္ခံၿပီး ေဟာေျပာပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔သတင္းစာတုိက္သာမက ထိုင္းနယ္စပ္ၿမိဳ႕ေလးမွာ ရွိေနတဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံသားစာေပသမားေတြ ဒီမိုကေရစီေရး လႈပ္ရွားေနတဲ့ အင္အားစုေတြ တက္ေရာက္ နားေထာင္ၾက ပါတယ္။ အဲဒီ့ေန႔ (၇၊ ၆၊၂၀၀၆) ဆရာေျပာခဲ့တဲ့အထဲမွာ က်ေနာ္အဖြင့္မွာေျပာခဲ့သလို … “ တကယ္ၾကေတာ့ ကဗ်ာဆရာဆိုတာ ပညာရိွ မဟုတ္ပါဘူး၊ ခံစားသူ သက္သက္ပါပဲ ” စကားကိုေျပာခဲ့တာပါ။
က်ေနာ္တုိ႔လို ပညာေရးမွာ ခမ္းနားႀကီးက်ယ္မႈမရွိခဲ့တဲ့လူေတြအတြက္ ဆရာ့အဆိုဟာ ဆြဲယူၿပီး ကာဗာလုပ္စရာျဖစ္ေတာ့တာပါပဲ။ ပညာရွိနဲ႔ အတန္းပညာကိုေတာင္ က်ေနာ္တို႔ျဖင့္ မခြဲျခားတတ္ေတာ့ ပါဘူး။ ပညာေတြတတ္မွ ကဗ်ာေရးရပါသလားလုိ႔ ပညာတတ္မ်ားလည္း ဆင္ျခင္ေပးၾကပါကုန္။
...

ပုံ-၅
၂၀၀၇ မွာ ဆရာဆုံးပါတယ္။ ထိုင္းနယ္စပ္ ေတာေတာင္ထူထပ္လွတဲ့ ဒုကၡသည္စခန္းတေနရမွာ အဲဒီ့ သတင္းကိုၾကားၾကရေတာ့ ဆရာ့သားသမီးတပည့္တပန္းေတြဟာ ဆရာ့ကိုလြမ္းဆြတ္တသမႈနဲ႔အတူ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈျပဳပြဲနဲ႔ ေအာက္ေမ့ပြဲေလးလုပ္ၾကပါတယ္။ ဆရာ့ကဗ်ာေတြ ရြတ္ၾက ဖတ္ၾက မ်က္ရည္က် ခဲ့ၾကပါတယ္။ 

ေနာက္တႏွစ္ ၂၀၀၈ ဇန္နဝါရီေရာက္ေတာ့ ျမန္မာျပည္ကေန နယ္စပ္ကိုေရာက္လာတဲ့ ကဗ်ာ ဆရာေအာင္ေဝးအပါအ၀င္ နယ္စပ္ အေျခစိုက္ စာေပသမားေတြကို ဖိတ္ေခၚၿပီး က်ေနာ္တုိ႔ေခတၱ နားခုိရာ ဒုကၡသည္စခန္းေလးမွာ စာေပေဟာေျပာပြဲတခု လုပ္ပါတယ္။ 


အဲဒီေန႔က ဇန္နဝါရီ ၂၂ ။ ျမန္မာလုိ က ျပာသိုလျပည့္ေန႔။ တခါ ဆရာဆုံးတာ တႏွစ္ျပည့္ေျမာက္တဲ့ေန႔။
ေဟာေျပာခဲ့တဲ့ဆရာမ်ားက နယ္စပ္ကို မၾကာခင္ကမွေရာက္လာတဲ့ ခရမ္းျပာျမင္းရိုင္းႀကီး ေအာင္ေဝးန႔ဲ နယ္စပ္အေျခစိုက္ ေတာ္လွန္ေရး စာေရးဆရာ ကၽြန္းျပန္ႀကီး ရဲေဘာ္ေရွာင္း၊ ကဗ်ာအုိးေဝဆရာအေက်ာ္ ၿငိမ္းေဝနဲ႔ ဆရာမခိုင္မာေက်ာ္ေဇာတို႔ပါ။ စာေပေဟာေျပာပြဲကို က်ေနာ္က “လမင္းငါးစင္း လင္းတဲ့ ည” လို႔ အမည္ေပးပါတယ္။ 


ေဟာေျပာတဲ့ဆရာမ်ားရယ္ ျပာသိုလျပည့္ညႀကီးရယ္ ေတာျမိဳင္ႀကီးထဲက လ်ပ္စစ္မီးကင္းမဲ့တဲ့ ဒုကၡသည္ စခန္းထဲမွာ အၿပိဳင္လင္းေနၾကတယ္လို႔ ဆိုလိုတာေပါ့ခင္ဗ်ာ။
..
အဲဒီ့ေန႔ဟာ က်ေနာ္ေစာေစာကေျပာသလို ဆရာ့ကြယ္လြန္ျခင္းႏွစ္ပတ္ လည္ေန႔လည္းျဖစ္ေန၊ စာေပ ကဗ်ာေတြနဲ႔ ဖုံးလႊမ္းေနမယ့္ ညလည္းျဖစ္ေနမွာမို႔ ေဟာေျပာပြဲစင္ျမင့္ရဲ႕တေနရာမွာ အမွတ္တရ သေကၤတ အျဖစ္ က်ေနာ္ဟာ ဖန္မီးအိမ္ေလးတလုံးကို ထြန္းညိႇထားခဲ့ပါတယ္။ မွတ္မွတ္ရရ အဲဒီ့ဖန္မီးအိမ္ေလးက ကဗ်ာဆရာ ခင္ရင္ေမာင္ (ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေဟာင္း စက္မႈေက်ာင္းသား ကိုေစာမင္းထုိက္ေက်ာ္) တု႔ိ ေမာင္ႏွံရဲ႕ မဂၤလာဦးလက္ေဆာင္ ဖန္မီးအိမ္ေလးပါ။
..
အခုေတာ့ က်ေနာ္ဟာလည္း ပင္လယ္အတန္တန္ ျမစ္ယံအသြယ္သြယ္ျခားရာ ကမၻာမွာ ေရာက္ေနၿပီ။ ဆရာ့ကိုလြမ္းဆြတ္လွေသာ္လည္း က်ေနာ့္ အလြမ္းကို ေဝမွ်ခံစားမယ့္ လူက မရွိသေလာက္။
ပင္လယ္ထဲ ေရငတ္ ဆိုတဲ့စကားမွန္လြန္းပါဘိေတာင္းဆရာရယ္…
ဆရာကြယ္လြန္ျခင္း ၈ ႏွစ္ေျမာက္ ေန႔မွာေတာ့ ဒီစာနဲ႔ က်ေနာ့္ရင္ထဲ ဖန္မီးအိမ္ေလးထြန္းညိႇလ်က္သာ ကန္ေတာ့လိုက္ပါတယ္ဆရာ။

.......
ဓာတ္ပုံမ်ား။ ။ 
၁ -ဆရာနဲ႔ မွင္စာေလးလိုမဲမဲသဲသဲျဖစ္ေနတဲ့က်ေနာ္။ ၂။ မိုးႀကိဳးသတင္းစာတိုက္ စာေပစကားဝင္းအၿပီး မိုးႀကိဳးအဖြဲ႔သားမ်ားနဲ႔ အမွတ္တရ။ ၃။ ႏို႔ဖိုးဒုကၡသည္စခန္းမွာလုပ္တဲ့ စာေပေဟာေျပာပြဲေၾကာ္ျငာ၊ ၄။ စာေပေဟာေျပာရင္း လႊြမ္းမိုးသီခ်င္းနဲ႔ အမွတ္ျပည့္ရသြားတဲ့ ကဗ်ာဆရာမ ခုိင္မာေက်ာ္ေဇာ။ ၅။ လြမ္းမိတဲ့တရား ဆိုၿပီး ဒုကၡသည္ေတြၾကား လႈပ္လႈပ္ရွားရွားျဖစ္ေစခဲ့တဲ့ ဆရာေအာင္ေဝး။
- မွတ္ခ်က္- ဆရာၿငိမ္းေဝ(ကဗ်ာအိုးေဝ) ဓာတ္ပုံကို အလြယ္တကူရွာမရတဲ့အတြက္ ထည့္မေပးလိုက္ႏိုင္တဲ့အေပၚ ေတာင္းပန္အပ္ပါတယ္။
....
-ယခုအမွတ္တရ စာကိုမုိးမခမွာ တင္ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။

Tuesday, January 10, 2017

k

သစ္ခက္သံလြင္ ကဗ်ာစင္ျမင့္၊ နရီမင္း၊ မင္းလြင္ႏွင့္ သင္းရည္လြင္တုိ႔၏ကဗ်ာမ်ား

တတိယကမၻာ၏ထြက္ကုန္မ်ား
KT#
ကဗ်ာဆရာ၊ဖာသည္နဲ႔ အ႐ူးအမ်ဳိးမ်ဳိးကပဲ
ငါတို႔တတိယကမၻာရဲ႕ထြက္ကုန္ေတြလား။
ေသခ်ာတာက
အဆင္​​ေျပေနသူေတြဟာ ကဗ်ာမေရးဘူး၊
ဖာခံမစားဘူး၊႐ူးမသြားဘူးဆိုတာပဲ။
``အဆင္မေျပမႈေတြ အစီအစဥ္​က်နလြန္းတဲ့´´လို႔
ေရးခဲ့တဲ့ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ဟာ အဆင္မေျပခဲ့ဘူး။
ငါတို႔ညီမေတြ ဖာခံစားေနရၿပီး
ငါတို႔ညီ​ေလးေတြ ႐ူးသြားၾကတယ္။
မတူပါဘူး သူငယ္​ခ်င္​း
မင္း ကဗ်ာေရးတယ္ဆိုတာ
ပိုၿပီးအဆင္ေျပေအာင္ ေလာ္ဘီလုပ္ဖို႔။
မင္းမိန္းမ သူမ်ားနဲ႔ သြားအိပ္တာနဲ႔
မင္းသားေလး ေဆးစြဲၿပီး ႐ူးသြားတာေတြက
သူတို႔ကို အခ်ိန္မေပးႏိုင္ေလာက္ေအာင္
မင္းက အဆင္​​ေျပလြန္းေနလို႔ပါ။
ကဗ်ာဆရာအတု၊ ဖာသည္အတုနဲ႔
အ႐ူးအတုေတြေပါ့ကြာ။
အစစ္ေတြအားလုံးဟာ
ဘဝနဲ႔ ရင္းခဲ့ရသူခ်ည္းပါ။
အဆင္​​ေျပေနသူေတြနဲ႔ အဆင္မေျပသူေတြ
သူတို႔အၾကားက တိုက္ပြဲကပဲ
ဒီကေန႔ေခတ္ရဲ႕ လူတန္​းစားတိုုက္ပြဲေပါ့။
ဘာပဲျဖစ္​ျဖစ္​
ပထမကမၻာကလူေတြဟာ
တတိယကမၻာကလူေတြအေပၚ
အျမင္အတုေတြနဲ႔ ၾကည့္ျမဲပါ။
အစစ္မွန္သမွ် ဘဝနဲ႔ရင္းရတယ္ဆိုတာ
ငါတို႔ ယုံၾကည္ထားဆဲအရာပါ။

နရီမင္း
၁၀- ၁- ၂၀၁၇
..
စီတန္းလွည့္လည္ပြဲ
KT#
ငါ ေစ်းဝယ္စင္တာကအထြက္
စီတန္းလွည့္လည္သူေတြနဲ႔ဆံုခဲ့
ငါ့ မ်က္လံုးက နည္းနည္းမႈန္ေတာ့
သူတို႔အလံေတြ တံဆိတ္ေတြ
ဗီႏိုင္းစာသားေတြ မသဲကြဲဘူးေပါ့
ဒါေပမဲ့ ငါခံစားမိ
ေဆာင္းညေနခင္း ေနေရာင္ဟာ
လမ္းမေပၚက ရုတ္တရက္ေပ်ာက္သြား
တလမ္းလံုး သုႆန္တစျပင္ပမာ
အသံခ်ဲ႕စက္က အသံေတြဟာ 
လမ္းေပၚဖိတ္လွ်ံက် အညီႇအေဟာက္မ်ားျဖစ္
ေအာ္ဂလီဆန္စရာ အနံ႔ေထာင္းေထာင္းထလို႔
ညစ္ပုတ္ပုတ္ အကြက္ေတြေပက်ံခဲ့တယ္
အဲဒါ ဇြမ္ဘီေတြေလ စီတန္းလွည့္လည္ေနတာ
တကၠစီသမားက နွာေခါင္းပိတ္ၿပီးေျပာတယ္
သူတို႔ရဲ႕ စိတ္ဝိညာဥ္ေတြကို မိစာၦႀကီးဆီ
ယဇ္ပူေဇာ္ၿပီး ဇြမ္ဘီျဖစ္လာသူေတြတဲ့
ဒီကမာၻမွာ ေကာင္းျမတ္ျခင္းတရားေတြ
မရွိေတာ့ဘူးလို႔ ငါခံစားမိတဲ့အထိပဲ
တလမ္းလံုးဟာ အေမွာင္နက္ထဲေရာက္လို႔
က်က္သေရမဂၤလာဆိုတဲ့ စကားလံုးကို
မွတ္ဉာဏ္ထဲ ေပ်ာက္မသြားေအာင္ 
ငါအႀကိမ္ႀကိမ္အခါခါ ရြတ္မိရဲ႕
ေနာက္တလမ္းက ေမာင္းဗ်ာလို႔
တကၠစီသမားကို ေျပာလိုက္တယ္
ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ ဇြမ္ဘီတေကာင္
သူ႔ရဲ႕ မဲညစ္ညစ္ ႏွလံုးကို လက္ကကိုင္ၿပီး
တရားေသာ မိစာၦႀကီးသို႔လို႔ ေအာ္ေနတာ ေတြ႔ရတယ္။

မင္းလြင္
လူသတ္သမား
KT#
 ဇာတ္လမ္းက အပ်က္ပ်က္ပဲ
သူက
အေလာင္းကို စနစ္တက်ဝွက္ခဲ့မွာဆိုၾက ။
ေလ့က်င့္ထားတဲ့တရားခံလို
လက္ေဗြရာ သိမ္းဆည္းမထားဘူး ။
သတင္းလိုက္ေခြးေတြ
ရာဇဝင္လူဆိုးေတြ
ၿမိဳ႕အဝင္ အထြက္ေတြ
ေစာင့္ၾကည့္ ကင္မရာေတြ
သည္ၾကားထဲ ကင္းလိပ္ေရွာလို
သြက္သြက္လက္လက္ ။
ခုေလာက္ဆို
တျခားတေနရာမွ်ားေနေတာ့မယ္
သူဟာ အသံတိတ္ေသနတ္
တိုက္ခၽြတ္ေနေရာ့မယ္
သတင္းထဲ
တပတ္ေလာက္ေၾကညာေနအံုးမယ္
ၿပီးေတာ့ သစ္တံုးတတံုးလို
သူရပ္ေနအံုးမယ္
ပါးစပ္ေတြလည္း ၿငိမ္သက္ေနေတာ့မယ္ ။

သင္းရည္လြင္