Tuesday, May 31, 2016

Mimi Thaw

သစ္ခက္သံလြင္-(၀တၳဳတို) ဒိုင္ယာရီထဲကစာ - ေနေန



ဒိုင္ယာရီထဲကစာ
 (ဝတၳဳတို)

www.crossconnectmag.com


"...ေခတ္ႀကီးက ဒီလိုပဲ၊ အျဖစ္အပ်က္ေတြကျမန္ေတာ့ ကတိေတြလည္း ပ်က္ေပါင္း မ်ားၿပီ၊ အေတြ႔အႀကံဳမ်ားတဲ့ လူတေယာက္က “ လက္ေတြ႔မွာ ဘက္မလိုက္ဘူးဆိုတာ မရွိပါဘူး” တဲ့။
ဒီစကားဘယ္ေလာက္ တာသြားလိုက္သလဲဆိုရင္ တံခါးအားလံုး အလွ်ဴိလွ်ဴိ ပြင့္သြား ေတာ့တယ္၊ အမွားမရွိ။ အမွန္မရွိ။ ဟာလာဟင္းလင္း၊ အရုိင္းဆန္တဲ့ေတာအုပ္မွာ လူျဖစ္ခြင့္ရတာ ကံဆိုးသလိုလို။ ကံေကာင္းသလိုလို..."

 ---------------------------


“ဟိုးတုန္းကလို တေယာသံသဲ့သဲ့ မီးခိုးေတြအူေ၀တဲ့ သုညရွိတဲ့အရပ္မ်က္ႏွာကို ငါျပန္မမွတ္မိ”
အေမွာင္ေတြအံု႔ေနတဲ့ အမိုးမလံုအခန္းက်ဥ္းေလးထဲမွာ ဒီေကာင္ေလးကိုေတြ႔တယ္၊ “ က်ေနာ္ဒီကိုေရာက္တာ ႏွစ္လပဲရွိေသးတယ္ အစ္ကို၊ ဆယ္တန္းေျဖထားတယ္၊ အလုပ္လုပ္ခ်င္လို႔၊ ဘာမွေတာ့ မလုပ္တတ္ေသးဘူး” လြန္ခဲ့တဲ့ (၁၀) ႏွစ္၀န္းက်င္က ပံုရိပ္တခုကိုျပန္ျမင္တယ္။ ဘ၀ကိုရဲရဲျမင္တတ္၊ ၾကည့္တတ္တဲ့အရြယ္၊ မွားလိုက္ဖို႔ ေရာ မွန္လုိက္ဖို႔ေရာလြယ္ကူတဲ့အရြယ္။ 

ညပိုးေကာင္ေတြဆူညံေနတဲ့့ ေအးစိမ့္စိမ့္ညဥ္ဦးပိုင္းမွာ ေကာင္ေလးဆီကဖုန္းလာ ျပန္တယ္။ က်ေနာ္က ေရခ်ဳိးၿပီးစ အျပင္ကအေအးကိုကာကြယ္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနတဲ့ အခ်ိန္။
“ က်ေနာ္ဒီမွာ ေနရတာအဆင္မေျပဘူး၊ အစ္ကိုတို႔နဲ႔လာေနခ်င္တယ္၊ အကူအညီ ေပးလို႔ရမလား” တဲ့။

ဘာျပန္ေျပာရမယ္မွန္းမသိ။ ကိုယ့္အေၾကာင္း ကိုယ္သာအသိဆံုးမို႔

  မင္းငယ္ပါေသးတယ္ကြာ၊ လုပ္စရာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေသးတယ္” လို႔ ျပန္ေျပာလိုက္တယ္။

အဲ့ဒီညအိပ္မက္ထဲမွာ ဟိုးတုန္းက အေ၀းလမ္းမေတြ၊ ကုကိၠဳပင္တန္းေတြ၊ ငယ္ဘ၀ ရဲ႕သူရဲေကာင္းေတြနဲ႔ျပန္ေတြ႔တယ္။ အေျခအေနေတြေျပာင္းကုန္ၿပီဗ်ာလို႔ က်ေနာ္ ေအာ္ေျပာမိတယ္။ က်ေနာ္ေျပာတာေနာက္က်လို႔ ဘယ္သူမွမအံ့ၾသ။

“ ခင္ဗ်ား အမ်ားႀကီးလုပ္ႏိုင္မယ္ဆိုတာ က်ေနာ္ယံုတယ္” လို႔ သူငယ္ခ်င္း တေယာက္ က ေျပာတယ္။ သူနဲ႔က်ေနာ္ စပါးခင္းေတြေဘးက လမ္းမႀကီးေပၚ  သစ္ပင္ေတြ ကိုင္းရိုင္းေတာထေနတဲ့အခ်ိန္မ်ဳိးမွာ ေက်ာက္ခၽြန္ခၽြန္ေတြ ေငါ့ထြက္ေနတဲ့ေျမလမ္းေပၚ စကားတေျပာေျပာ။

ေနေရာင္က ေတာင္ေစာင္းက မရိတ္သိမ္း ရေသးတဲ့ ေျပာင္းဖူးခင္းေတြေပၚ ျဖာက်လို႔။
အျပန္မွာ အဘိုးအိုလင္မယားေရာင္းတဲ့ဆိုင္ငယ္ေလးမွာ ကိုယ္စီဆက္ရမယ့္ခရီးေတြ အေၾကာင္း လူငယ္ပီပီ အင္နဲ႔အားနဲ႔ ေျပာျဖစ္ၾကတယ္။
က်ေနာ္တို႔ ဒီလိုေျပာင္းပစ္လုိက္ရင္ေကာင္းမယ္ဗ်၊ ခင္ဗ်ားဘယ္လိုသေဘာရလဲ၊  တေယာက္ေျပာတာကိုတေယာက္က ေစာင့္နားေထာင္တယ္၊ ေခြးသံေတြတစီစီနဲ႔ ရီေ၀ေ၀ညေနေတြက ေပ်ာ္ဖို႔ေကာင္းရဲ႕။


“က်ေနာ္တို႔ ငယ္ငယ္ကနားလည္တာမ်ဳိးမဟုတ္ေတာ့ဘူးဗ်ာ ”
“ ဟုတ္တယ္ ဒီပံုစံဟာ ကမၻာဘယ္ေနရာေရာက္ေရာက္ ခင္ဗ်ားေတြ႔ရမယ့္ပံုစံပဲ ”
ေနာက္တႏွစ္အၾကာမွာ ေနရာသစ္ကေန ဒီစကားကိုပဲ သူထပ္ေျပာျပန္တယ္၊ 

လမ္းထိပ္ကကားဂိတ္မွာ က်ေနာ္တေယာက္ထဲ သြားသြားထိုင္တတ္တာေတြကို သိေတာ့ “ခင္ဗ်ားတေယာက္ထဲ မေကာင္းပါဘူး” လို႔ေျပာတယ္၊
“ ခက္တာက က်ေနာ္က စိတ္ညစ္တဲ့အခါတေယာက္တည္းေနခ်င္တာပဲ”


ေနာက္ေတာ့ ပ်င္းရိစရာအျဖစ္အပ်က္ေတြနဲ႔ေဘးတိုက္ေရြ႕ေနတဲ့က်ေနာ့္ကို သူက အေ၀းက လွမ္းအားေပးတယ္၊ ခင္ဗ်ားနဲ႔ က်ေနာ္အတူတူရွိရင္ ေကာင္းမယ္ဗ်ာတဲ့၊  ခုေတာ့တခါ သူလည္း လမ္းတကာေလွ်ာက္ေနရျပန္တယ္၊ ခင္ဗ်ားအတြက္ ဘုရားဆီမွာ က်ေနာ္ဆုေတာင္းေပးပါတယ္လို႔သာ အေၾကာင္းျပန္လုိက္ရတယ္၊  ေခတ္ႀကီးက ဒီလိုပဲ၊ အျဖစ္အပ်က္ေတြကျမန္ေတာ့ ကတိေတြလည္း ပ်က္ေပါင္း မ်ားၿပီ၊ အေတြ႔အႀကံဳမ်ားတဲ့ လူတေယာက္က “ လက္ေတြ႔မွာ ဘက္မလိုက္ဘူးဆိုတာ မရွိပါဘူး” တဲ့။

ဒီစကားဘယ္ေလာက္ တာသြားလိုက္သလဲဆိုရင္ တံခါးအားလံုး အလွ်ဴိလွ်ဴိ ပြင့္သြား ေတာ့တယ္၊ အမွားမရွိ။ အမွန္မရွိ။ ဟာလာဟင္းလင္း၊ အရုိင္းဆန္တဲ့ေတာအုပ္မွာ လူျဖစ္ခြင့္ရတာ ကံဆိုးသလိုလို။ ကံေကာင္းသလိုလို၊ မသိသလိုလို သိသလိုလို ေနရတဲ့ သံေခတ္တမန္ခင္းေခတ္ပါလား။

လူ႔အျဖစ္ေတြဟာ သဘာ၀က်တယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕အယူသည္းမႈေတြကို ဘယ္လို လုပ္ရပါ့၊ ဘာလုပ္ဖို႔လုိေသးလဲလို႔ စိတ္ထဲမွာ ျပန္ျပန္ေမးၾကည့္ရတဲ့ အထိပါပဲ။
တခုခုကုိ ဆုပ္ကိုင္လုိက္ပါလားလို႔ တေယာက္က အႀကံေပးတယ္၊ ခက္တယ္ဗ်ာ၊ ျပန္စဥ္းစားလိုက္ရင္ ဟိုးတုန္းကနဲ႔ ဘာမွသိပ္မကြာျပန္ဘူး၊ အေမ့ကိုပဲ တိုင္တည္ ေနရတယ္၊ အေမက်ေနာ့္ကိုခြင့္လႊတ္ပါ၊ က်ေနာ္တို႔ ေနာက္က်တယ္၊ သို႔မဟုတ္ က်ေနာ္တို႔ ေစာလြန္းတယ္၊ တကယ္ဆို အေဖ့ရဲ႕ေျမကြက္ေလးမွာ စံပယ္ပင္ေတြ စိုက္ပ်ဳိးဖို႔ေလာက္ပဲ က်ေနာ္လူျဖစ္လာတာ၊ မနက္ေစာေစာႀကီးခရီးမထြက္ခင္မွာ အေမ့ကငါ့ကို တတြတ္တြတ္မွာတယ္၊ “ သားေပ်ာက္အေမရဲ႕ေသာက နင္မသိဘူးေနာ္ ” တဲ့၊ ဒီတခါလည္း ေျဖစရာစကားရွာမရျပန္။


အစီအစဥ္တခုအတြက္ က်ေနာ္တို႔အေကာင္းဆံုးလုပ္ၾကကိုင္ၾကတယ္။ သေဘာမတူေပမယ့္ယဥ္ေက်းမႈတခုထဲ အလ်ားလိုက္၀င္စားလိုက္ရမယ့္ေန႔ဟာ ပင္ပမ္းတယ္၊ ဂုဏ္သိကၡာႏွင့္တာ၀န္ယူမႈအတြက္ က်ေနာ္တို႔ ေပါ့ေပါ့တန္တန္ မလုပ္ဘူးဆုိတာကို ျပသရေတာ့မယ္၊ အဆံုးသတ္မွာ အရိုင္းဆန္မႈႏွစ္ခု တည့္တည့္ေတြ႔ေတာ့မယ္၊ ဟန္႔၀ါျခင္းေတြထဲနားမလည္စြာ အတံုးရုန္း၊ ေနာက္ေတာ့လည္း အမ်ားနည္းတူ ၿပီးဆံုးသြားျပန္တယ္။ 

အနံအသက္မေကာင္းတဲ့ ေမွာင္စပ်ဳိးခ်ိန္ေတြမွာ က်ေနာ္တို႔သူငယ္ခ်င္းေတြ လမ္းေလွ်ာက္ ထြက္ၾကျပန္တယ္၊ ဒီလို ရာသီဥတုကိုမႆကိက္ဘူးဗ်ာ၊ မိရိုးဖလာဆိုတာကို မႀကိဳက္ဘူး၊ ေျပာင္းလဲပစ္ဖို႔လိုေနၿပီ၊ ေကာလဟလထဲက လူညစ္ေတြလို က်ေနာ္တို႔ အျပင္မွာမက်င့္ၾကံသင့္ဘူး၊ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ကိုယ္ပိုင္တဲ့ ငယ္ငယ္က အေၾကာင္းေတြကိုပဲ တေယာက္တလွည့္ေျပာေမာရင္း မိုးစုန္းစုန္းခ်ဳပ္ခဲ့ ရျပန္တယ္။

လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္အနည္းငယ္က ခရီးရွည္ထြက္ရာကျပန္လာတဲ့ လူတေယာက္က “ မင္းက အခုမွ ခရီးစထြက္မလို႔လား” လို႔ အေမာတေကာေမးတယ္၊ က်ေနာ္က သူ႔ေမးခြန္းကိုမေျဖဘဲ သူဆက္ေျပာမယ့္စကားကို နားေထာင္ေနတယ္၊ စကားမဆံုးခင္မွာ မီးဖြားေတာ့မယ့္ အမ်ဳိးသမီးတေယာက္ကို ျပဳစုဖို႔ သူထြက္သြား တယ္၊ က်ေနာ့္အတြက္ ကံေကာင္းတာလား၊ ကံဆိုးတာလား၊ အခုခ်ိန္မွာဆံုးျဖတ္ဖို႔ ေစာလြန္းေသးတယ္၊
ခုတေလာ က်ေနာ္တို႔ရပ္ကြက္ဆီ အမိႈက္သိမ္းကားမလာတာၾကာၿပီ။

အဲဒီရက္တြမွာပဲ က်ေနာ္တို႔လမ္းၾကားေလးမွာ ေရလ်ံေနတယ္၊ ေနပူက်ဲက်ဲမွာ ကေလးေတြနဲ႔ ငါးမွ်ားထြက္ရင္ ေကာင္းမလား၊ ပုလင္းေကာက္တဲ့ ကုလားေလးနဲ႔ မိတ္ဖြဲ႔ရေကာင္းမလား၊ ပဲျပဳတ္သည္ကိုပဲ အလုိက္သင့္စကားေျပာလိုက္ရကာင္းမလား စဥ္းစားတယ္၊ ေခတ္ဆို တာႀကီးက ခက္တယ္ဗ်ာ၊ သူစိမ္းေတြလည္း သူစိမ္းေတြအေလ်ာက္၊ သူက်က္ေတြလည္း သူက်က္ေတြအေလ်ာက္၊ နားညည္း စရာေတြ ေနရာတကာျမင္ရေတြ႔ရလို႔ထင္ပါရဲ႕၊ ဘာကိုအားက်ရမွန္းလည္းမသိ၊ ဘာကိုအျပစ္တင္ရမွန္းမသိ၊ သက္ျပင္းေတြ အခါခါခ်တယ္၊
အစဥ္အလာစကားေတြကို စိတ္ကုန္လာတယ္၊ ဆင္ေျခဆင္လက္ေတြလည္း နားေထာင္ မေကာင္းဘူး၊ ေအာင္ျမင္သူတို႔ ေနနည္းထိုင္နည္းဆိုတာမ်ဳိးက စိတ္၀င္စားစရာ မေကာင္းဘူး။


မဂၢဇင္းထဲမွာ ေက်ာင္းတုန္းက ကဗ်ာေရးေဖာ္သူငယ္ခ်င္းတေယာက္ရဲ႕ ကဗ်ာကို ေတြ႔ရေတာ့ ၀မ္းသာတယ္၊ ဒီေကာင္ ခ်စ္သူကိုလြမ္းတုန္း၊ မိုးဥတုကို ဖြဲ႔တုန္း၊ သစ္ပင္ေတြအေၾကာင္းေျပာတုန္း။ 


ေနေန


ၾသဂုတ္-၁၉။ ၂၀၀၆

 
k

သစ္ခက္သံလြင္- ကာတြန္းအေၾကာင္းတေစ့တေစာင္း-၄(ကာတြန္း၀င္းထြန္း)



ကာတြန္းအေၾကာင္း တေစ့ တေစာင္း ... - ၄

ပုုံေရးျခင္းအေၾကာင္း ...


 

အမွန္က ဒီကိစၥ အရင္ေရးသင့္ပါသည္။
ဒီကမၻာမွာ (အဟဲ ... ကမၻာႀကီးနဲ႔ခ်ီေျပာရရတာ အားနာပါ၏ ။ေလလုံးက ႀကီးေတာ့မယ့္ပုံေပါ့ဗ်ာ။ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ေလလုံးက သိပ္မႀကီးေသးပါ။ ကိုုယ့္အရင္ ႀကီးထားသူေတြ မီေအာင္ေျပာရ မလိုျဖစ္ေနပါတယ္။ အမွန္က သူတို႔ကို ယွဥ္ေျပာဖို႔ရည္ရြယ္ခ်က္ လုံးဝမရိွ ... ကၽြန္ေတာ္ အတိုက္အခံ ႏိုုင္ငံေရးသမားမဟုတ္ဘူးေလ ... အဟဲ ...

မေျပာမျဖစ္ေျပာရပါမယ္ဗ်ာ ... ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ ပုံေရးအတတ္ပညာကို ေလ့လာမိ တဲ့ ေနာက္ လူငယ္ေတြအတြက္ မွန္မယ္လို႔ ယူဆတာေလးေတြ သိေစခ်င္ ရေစခ်င္လို႔ပါေလ …။


ေနာက္ရည္ရြယ္ခ်က္က ... ကာတြန္းဆိုတာ အမွားအမွန္ကို သိေစလိုလို႔ သူမ်ား အမွားေတြကို ေစတနာထား ေထာက္ျပၾကသည့္ပညာဟု ဆုိခဲ့ၾကသည္။ (ကၽြန္ေတာ္လည္း ပါ၏) ... ကိုယ့္တို႔ကို ဘယ္သူေထာက္ျပမလဲ။ ကာတြန္းေကာင္းမေကာင္းကလြဲရင္ ပညာရပ္ကိုု ေထာက္ျပႏိုုင္သူ နည္း၏။ ...

ခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ပဲ အဆဲခံမယ္ …။ အဲေလ ... ေထာက္ျပေနပါမယ္ ...။
ကဲ ျပန္ေျပာပါမယ္။ ပုံေရးအတတ္ပညာဆိုတာ ကၽြန္ေတာ့္သေဘာအရ ပန္းခ်ီေကာ ကာတြန္းေကာ ပါပါသည္။ ေျပာရရင္ ကမၻာမွာ ေပၚခဲ့တာ ၾကာပါၿပီ။ (ဒီေနရာမွာ ပညာရပ္သမိုင္း ေၾကာင္း ေျပာဖို႔ မရည္ရြယ္ပါ) ... သူမ်ားစာေတြဖတ္ၿပီး ဆရာႀကီး ျပန္မလုပ္ခ်င္ပါ ... အဟဲ ...။

ခုအမ်ားစု ေရးၾကေသာ ပန္းခ်ီ ... ကာတြန္းပညာရပ္သည္ ... ျမန္မာျပည္ျဖစ္မဟုတ္ပါ။ (ျမန္မာျပည္တြင္းျဖစ္ မဟုတ္ပါ) (ျမန္မာ့ေရွးရိုုးရာ ပန္းခ်ီကိစၥ ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္ထည့္ေျပာရန္ မရိွပါ။ လူအေရးလည္း နည္းပါးပါသည္။ ဝမ္းနည္းစရာတခုပါ။ စကားခ်ပ္) ႏိုုင္ငံျခားက လာသည့္ ပန္းခ်ီေရးနည္း ကာတြန္းေရးနည္းကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆရာႀကီးေတြကအစ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခုေခတ္အထိ ... လိုက္ေရးေနၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

အဲဒီေရးနည္းမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ပေဝသနီက ရိွေနေသာ (ဘာအစ္ဇင္ ... ညာအစ္ဇင္ေတြ) အေတြးအေခၚေတြလည္း ျမန္မာျပည္မွာ မိုးထိလွ်ံတက္ေအာင္ ေအာ္က်ယ္ေအာ္က်ယ္ ေျပာေနသူေတြ လည္း ေတြ႔ဖူး၏။  ပထမေတာ့ နားေထာင္ေလ့ရိွသည္။ ေနာက္ေတာ့ မသိလိုေတာ့။ ပုံေရးတဲ့အထဲ ပါမလာ။ စကၠဴေပၚပါလာတဲ့ကိစၥေတြမဟုတ္။ ... သမားဂုဏ္ျပလိုသူမ်ား ထိုင္ေျပာတဲ့အလုပ္ေပပါ့၊ အဟိ။ (အမွန္ေတာ့ အရင္ဖတ္ၿပီး အရင္ ထေအာ္ေနၾကသူမ်ားသာ)။


အဲဒါလည္း အေသးစိတ္အျငင္းမပြားလို။  ... တခုေတာ့ သူတို႔စကားတခြန္းအေၾကာင္း ... ေျပာျပလို၏။  (သူမ်ားေရးသည့္ေနာက္က လိုက္လုပ္သူမ်ားကို ဘာဆိုလာ ေခၚသတဲ့ ... ကိုုယ္ပိုုင္ထြင္မွတဲ့)။ ထြင္ၾကေလ ... တိုင္းတပါးကလာတဲ့ နည္းေပၚမွာ ကိုယ္က ေဇာက္ထိုး ေရးမလား။
ေျပာသာေျပာေနတာ သူတို႔ေရးတာ ... ခုထိ ... သူတို႔လက္ရာလို႔ နည္းနည္းေျပာႏိုုင္ သလို ရိွတာေလးမွအပ ... တခါခါ လက္မွတ္မထိုးရင္ တျခားႏိုုင္ငံက ေရးထားသလိုေတြက မ်ား၏။

ကဲ ဒါလည္း ဒီမွာထား၊ ပုံေရးတဲ့အေၾကာင္း ေရာက္ေအာင္ေျပာပါရေစ ...။ ပန္းခ်ီလိုေရးေရး ... ကာတြန္းလိုေရးေရး ... တကယ္ေတာ့ နည္းပညာအခ်ဳိးအစားေတြ ဆရာအမ်ဳိးမ်ဳိးက နည္း အမ်ဳိးမ်ဳိး အေထြေထြ အျပားျပား ကြဲလြဲစြာ ... ေျပာျပခဲ့ၾကသည္ ေျပာျပေနၾက၏။ ... တဦးမွ မမွားပါ ... မူကြဲသလို ရိွေပမယ့္ အတူတူပင္ျဖစ္ၾကေလသတည္း ...။ ဘယ္လိုခ်က္ခ်က္ (ေရခန္းခ်က္ခ်က္ ...ငွဲ႕ခ်က္ခ်က္ လွ်ပ္စစ္ထမင္းအိုးနဲ႔ ခ်က္ခ်က္ ထမင္းက ထမင္းပါ)။

တကယ္ေတာ့ အျပင္မွာ တကယ္ေတြ႔ေနတာေတြကိုု (ရႈခင္း ... လူ ရုပ္ဝတၳဳပစၥည္းေတြ) စကၠဳေပၚ ကင္းဗတ္ျပာေပၚ ဘယ္လိုေရာက္ေအာင္ေရးမလဲ ေျပာျပေနၾကတာပါ ... (အဲဒါကို ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ အတူ ကာတြန္းေလ့လာေနသူ လူငယ္မ်ား သတိထားေစခ်င္ပါတယ္) ... အားလုံးေသာ ေရးနည္းေတြဟာ ... သဘာဝကို ကူးေရးေနတာပါ။ အဲဒီေတာ့ လိုအပ္ေသာ အခ်ဳိးခ်ျခင္း ... ဟန္ပန္ အမူအရာကို လိုခ်င္ရင္ ကာတြန္းဆရာအေနနဲ႕ လူေတြဟာ သင္တို႔ ကူးစရာေတြပါ ... သင္တိုု႕အတြက္ စံျပေမာ္ဒယ္ေလးေတြပါ။ တျခားကာတြန္းဆရာမ်ား ...ပုံမ်ားၾကည့္ၿပီး လိုုက္ကူးေရးစရာပင္မလိုေတာ့ ...။

လူကိုၾကည့္၍ ေခါင္း၏ ၈ ခ်ဳိး မိန္းမဆို ၇ ခ်ဳိးခြဲ ... ကာတြန္းက ၅ ခြဲ ... ၃ ခြဲ ၂ ခြဲ စသည္ျဖင့္ သူတိုု႔လက္ေပၚ မူတည္၍ အခ်ဳိးခ်ေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ (လူသား ပန္းခ်ီအတြက္ ၈ ႏွင့္ ၇ ခြဲ အခ်ဳိးကို အမ်ားဆုုံးသုံး၏) ...

ဆရာ ကာတြန္းဝင္းေမာင္လိုေရးခ်င္သူသည္ ... သ႔ူအခ်ဳိးအတိုင္းေရးမွ သူ႔လိုအရုုပ္အရြယ္အစား မ်ဳိးထြက္ေပမယ္ ...။ အဲဒီ့အခ်ဳိးသည္ တျခားအရြယ္အစားေရးလိုသူမ်ားအတြက္ အဆင္ေျပခ်င္မွ ေျပမည္။ ေနရာတိုင္း သူ႔နည္းသည္ သင့္အတြက္ အသုံးမဝင္ ... ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ သင္ ကာတြန္း ဝင္းေမာင္လို႔ မျဖစ္ခ်င္သူေလ ... (ဒီအခ်က္မေမ့သင့္ ...) သူ႔ဆီက နည္းပညာယူျခင္းႏွင့္ ကူးျခင္း ဒီေနရာမွာ သေဘာကြဲေနေပၿပီ ၊(သတိထားသင့္)။ (ကၽြန္ေတာ္ ဆရာေတြဆီက နည္းပညာေတြ ရယူခဲ့ၿပီးၿပီ။ ယခု အားလုံးေမ့ထားသည္ ... ကိုယ့္စိတ္ကူးျဖင့္ ဆက္သြားေနသည္ ... ဒါမွ ကိုုယ္ျဖစ္လာမည္ပါ့။ (ဒါေက်းဇူးေမ့ျခင္းမဟုတ္ပါ)

ဒါျဖင့္ ဘာလုပ္သင့္သနည္း။ ရွင္း၏ ကိုယ္ႀကိဳက္ရာ ကိုယ္လုပ္ဖို႔အတြက္ ႏွစ္သက္သူထံမွ ... နည္းပညာပဲ ယူပါ။ ေနာက္ ကိုယ္ပိုင္အခ်ဳိးရွာသင့္ေလသတည္း ...။

ကၽြန္ေတာ့္ပုုေတြ အေၾကာင္း ကိုယ္ေျပာရရင္ ... ကၽြန္ေတာ့္ ကာတြန္းအရုုပ္မ်ားတြင္ အခ်ဳိးေပါင္းမ်ားစြာ ရိွသည္။ ဘယ္ႏွစ္ခ်ဳိးက ပုံမွန္လဲဟု မေမးေလႏွင့္ ... ဦးေခါင္းခ်ေရးၿပီး လုုိတဲ့အခ်ဳိး လိုုသလိုုျပင္ေရး ခ်က္ခ်င္း အခ်ဳိးခ်သြားသည္။ (ကိုယ္အခ်ဳိးခ်နည္း သူတို႔ထံ နည္းယူခဲ့ၿပီးေလၿပီ)။

ကာတြန္းေရးခ်င္သည့္အခါ (ဥပမာ ကိုခ်စ္စရာ) ဦးေခါင္းအတြက္ ... ဘဲဥေဒါင္လိုက္ပုံ စလ်ာ ထား၏။ ေနာက္ ကိုယ္လုံးကို ေခါင္းနဲ႔တခါခါ ရြယ္တူ ... တခါခါ နည္းနည္းရွည္ထား၏။ ေနာက္ ေျခလက္ကိုု တုတ္ေခ်ာင္းေလးေတြ တတ္၍ လႈပ္ရွားမႈအတြက္ လ်ာထား၏၊ ၿပီးေတာ့ အသားျဖည့္ ေရးဆြဲေတာ့တာပဲေလ။ မိန္းခေလး လွလွေရးက သိပ္ပု၍မရ ။ ၅ ခ်ဳိး အနည္းဆံုး ၄ ခြဲေလာက္ ထားတတ္၏ ။ အဲဒီမိန္းခေလးနဲ႔တြဲဖို႔က် ကိုခ်စ္စရာ အခ်ဳိးကို နည္းနည္းဆြဲဆန္႔ေပး၏။ သူ႔ခ်ည္းဆို ခပ္ပုုပု အခ်ဳိးပဲ ေရးေလ့ရိွ၏ ...

ကၽြန္ေတာ့္နည္း ကၽြန္ေတာ့္အခ်ဳိးသာ အမွန္ဟု ဘယ္ေသာအခါမွ ကၽြန္ေတာ္ေျပာမည္ မဟုတ္ပါ။ ကိုယ့္ပုံကိုယ့္အခ်ဳိးရွာ၍ ေရးသင့္ပါသည္။ တခ်ဳိ႕က အခ်ဳိးထားေရးပုံမေပၚ။ အဲဒါလည္း မွားသည္ဟု မေျပာႏိုင္ပါ။ ... ဒါသူ႔နည္းသူ႔ဟန္ ျဖစ္မည္။ သို႔ေသာ္ သူမ်ားနည္းကို ပုတ္ခတ္တာေတာ့ သူ႔နည္း သူ႔ဟန္ မျဖစ္သင့္ အဟဲ။ ... ငါမွ ေမာ္ဒန္ဆိုခ်င္သူမ်ား၏။ အသံၾကားဖူး ၾကားေနရ၏။  ကာတြန္းအရုပ္ကေလး တရုပ္ႏွစ္ရုပ္ေရးတတ္ရုုႏွင့္ အလုပ္ျဖစ္ေနသူသည္ သူ႔ဟန္သာျဖစ္မည္။ သူ႔နည္း၊ ေကာင္းမေကာင္းဆိုတာက ေႏွာင္းတေခတ္က် သူ႔လက္ရာ အဘယ္မွ် မွတ္တမ္းတင္ က်န္ရစ္မည္နည္းဆိုတာက သက္ေသျပလိမ့္မည္။ (ဥပမာ ဆရာကိုဝင္းေမာင္ထားခဲ့သည့္ ေရးနည္းအားလုံးနီးပါး လႊမ္းေနဆဲပါ)

ဒီႏိုင္ငံ (အေမရိကန္) မွာ လက္ရာေပါင္းစုံရိွ၏။ အလုပ္ျဖစ္ေနတာပဲေလ ။ ဒါေပမဲ့ စကာတင္ သမိုင္းဝင္က်န္ဖို႔က သိပ္မရိွပါ (ဥပမာ တသသ ေျပာေနရဆဲ့ျဖစ္သည့္ Herblock ၏ ကာတြန္းမ်ား)။

ကၽြန္ေတာ္လည္း စကာတင္က်န္ခ်င္မွ က်န္ပါမည္။ ... ကံေပါ့ေလ ... ေဟေဟး။

ဝထး052116


ကၽြန္ေတာ္ကာတြန္းပုုံ စေရးတိုုင္း ဒီလိုု Skeleton က စေရးပါသည္ ... ေရးမည့္ စိတ္ကူးအိုုက္ဒီယာႏွင့္ လိုုက္ဖက္တဲ့ ဟန္ရမွာ အသားျဖည့္ေရးဆြဲပါတယ္ ... ဒါကလဲ ကိုုခ်စ္စရာ ပုုံျဖစ္ခ်င္ျဖစ္သြားပါသည္ ..
















 
k

သစ္ခက္သံလြင္ ကဗ်ာစင္ျမင့္၊ ခ်စ္တိုးႏြယ္၊ ညီေဇ၊ ေကေဇာ္မိုး၊ ကမ္လူေ၀း

ညမင္းသမီး ဒိုင္ယာေလာ့ခ္


www.etsy.com

ေမးရတာနဲ႔
ေျဖရတာ
ဘယ္ဟာ ပိုခက္သလဲေမးမွ
အဲဒီ့ အေျဖ ပိုခက္ရ …။

ဒုတိယ လူၾကမ္းရဲ႕
အသင့္ဖြင့္ထားတဲ့ ဓားတလက္ဟာ
သူကြပ္မ်က္မယ့္ လေရာင္နဲ႔
လက္ထဲမွာ လက္ခနဲ…။

ေဟ့
ေကာင္္မေလးကို လႊတ္လိုက္ဆုိတဲ့အသံ
ေဟာဒီ့ ကံၾကမၼာဆိုတာႀကီးဆီက
ဘယ္တုန္းကမွ ေရာက္မလာခဲ့ပါဘူး…။

တကယ္ပါရွင္
ေသြ႔ေျခာက္ေျခာက္ ေခ်ာက္ကမ္းပါးမွာ
ကၽြန္မ
မ်က္ရည္တု မသံုးဘူး
တဘ၀လုံး
မိတ္ကပ္ ကိုယ္တိုင္လိမ္းခဲ့တယ္။ ။

ခ်စ္တိုးႏြယ္

အင္ပါယာ၊ ဇန္န၀ါရီ၊ ၂၀၀၆



ခိုင္ျမဲေသာ တြဲလက္မ်ား
www.artistsnetwork.com


ေရြ႕ေနတဲ့ ခရီးတခုထဲ တို႔လက္ေတြ ျမဲခဲ့တယ္
တရိပ္ရိပ္ ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ေသာ ရႈေမၽွာ္ခင္းမ်ား
သကၠရာဇ္မ်ားနဲ႔ ဘဝရွင္သန္မႈမ်ား၊ ကစားပြဲမ်ား၊ ေလာင္မီးမ်ား။

ေခတ္ဆိုတဲ့ စာအုပ္ထဲမွာ
မ်က္ႏွာဖံုး လွဖို႔ ႀကိဳးစားရင္း အတြင္းစာသား
သံုးစားမရေသာ ႏိုင္ငံေရးစာမ်က္ႏွာမ်ား ျပည့္ႏွက္၊ ထို႔ေနာက္
ဦးေႏွာက္နဲ႔ ႏွလံုးသား အဆမညီေသာတို႔ရဲ႕ေလလြင့္အႏုပညာ
ပိုးေလာက္လန္းေတြလို အဆက္မျပတ္ေပါက္ဖြားရင္း
ေရြ႕ေနတဲ့ခရီးတခုထဲ တို႔လက္ေတြ ျမဲခဲ့တယ္။

ေရြ႕ေနတဲ့ ခရီးတခုထဲ တို႔လက္ေတြ ျမဲခဲ့တယ္
အျမစ္ကို ေျမမွာမတြယ္ပဲ ေလထဲ တို႔လို႔တန္းလန္း
သစ္ပင္ေတြ ၾကည့္ေတာ့ အသီးဆြံ႔အေန
ေလညင္းေလးေတာင္ ေဝါခနဲ ဟြန္းသံမွာ ျဖတ္နင္းခံရ
အေနအထားအရ တေယာက္တေနရာစီမွာဆိုေပမယ့္
ေရြ႕ေနတဲ့ ခရီးတခုထဲ တို႔လက္ေတြ ျမဲခဲ့တယ္။

ေတာမီးေလာင္လို႔ ေတာေၾကာင္ေတြ လက္ခေမာင္းခတ္တာ မဟုတ္ဘူး
ေတာေၾကာင္ေတြ လက္ခေမာင္း ခတ္ခိုင္းခဲ့လို႔သာ ေတာမီးေတြ ေလာင္ရတာ
ႏွလံုးသားေတြ တဖ်စ္ဖ်စ္ျမည္ ေလာင္ကၽြမ္းျပာက်
အေျခအေနအရ ေခတ္ကို မ်က္ေျချဖတ္ထားလို႔ မရတာေတာင္မွ
ေရြ႕ေနတဲ့ ခရီးတခုထဲ တို႔လက္ေတြ ျမဲခဲ့တယ္။

ေရြ႕ေနတဲ့ ခရီးတခုထဲ တို႔လက္ေတြ ျမဲခဲ့တယ္
ေတာင္ေပၚက နိစၥဓူဝကလည္း ေတာင္ေပၚအေလၽွာက္ေလးလံ
ေျမျပန္႔က နိစၥဓူဝကလည္း ေျမျပန္႔အေလၽွာက္ ေမွာင္မိုက္
တို႔ေရွ႕မွာ ေတာင္ေတြေသၿပီ၊ တို႔ေရွ႕မွာ ျမစ္ေတြ ငိုၿပီ
လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္စုႏွစ္ေတြက အေဝးေျပးလမ္းမေပၚ
ႏႈိးခဲ့ၾကတဲ့ ကိုယ့္ႏွလံုးသားအင္ဂ်င္စက္သံ ကိုယ္ျပန္နားစြင့္ရင္း
ေရြ႕ေနတဲ့ ခရီးတခုထဲ တို႔လက္ေတြ ျမဲခဲ့တယ္။

ေရြ႕ေနတဲ့ ခရီးတခုထဲ တို႔လက္ေတြ ျမဲခဲ့တယ္
ဟုတ္တယ္၊ တို႔လက္ေတြ ျမဲမွပဲ ခရီးတခုလည္း ေရြ႕လိမ့္မယ္...။ ။


ညီေဇ


….

ဆိုက္ကို

techholic.co.kr

အေသြးအသားက
ျဖစ္ပ်က္သမွ်အရာရာအေပၚ ၿငိဝင္ေနတဲ့ ဆိုက္ကို
ေလးေထာင့္ အဝိုင္း ေဒါင္မက် ျပားမက်လား
တေၾကာင္းေၾကာင္းမွာ ဆိုက္ကို
လူႀကီးမင္းတပ္ခံထားရတဲ့ ဧရိယာက
ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ရာေတြ လက္ယပ္ေခၚယူေနတဲ့ ဆိုက္ကို
ညေစ်းနဲ႔ပန္းဆိုးတန္း မနက္ေစ်းနဲ႔ဆူးေလ ေန႔ေစ်းနဲ႔ဆိပ္ကမ္းသာလမ္း
အစားစားကြဲျပားေနတဲ့ လမ္းေပၚက ငွက္ကေလးမ်ားထဲ ဆိုက္ကို
အခ်ိန္နဲ႔တန္ဖိုးနဲ႔ နာရီေမးရတဲ့ ၿမိဳ႕ျပပလက္ေဖာင္းေပၚက
ေရာင္းေရးဝယ္တာ ဆိုက္ကို
ျပန္မလာခဲ့နဲ႔ျပန္လာခ်င္ၿပီ
အဆင္မေျပဘူး ဒီလိုပဲ အဆင္ေျပေအာင္ေန
ႏွစ္ဖက္စကားေတြ နားနဲ႔မဆံ့ လွ်ံက်ေနေသာ ဆိုက္ကို
ႀကိဳးစားပါ အဆင္ေျပမွာပါ မုသာဝါဒနဲ႔
ခ်ဴဆီထည့္ေနရတဲ့ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းထဲက ဆိုက္ကို
အခမဲ့ အခေပးနဲ႔ ျပန္အမ္းေငြနဲ႔ အလွဴခံနဲ႔ မေလာက္ငွတဲ့လစာနဲ႔
ေမတၱာျဖင့္ ႀကီးၾကပ္ျခင္းထဲ ဆိုက္ကို
အလုပ္ခြင္ လမ္းေပၚအိမ္တြင္း အရက္ဆိုင္က
ကေလးမ်ားနဲ႔ အနာဂတ္ေမွ်ာ္မွန္းမႈဆိုက္ကို
သိမ္ေမြ႔စိတ္ အရိုင္းဆန္မႈကြယ္ရာက ဂရုဓမၼစကားနဲ႔
လူသားဆန္လြန္းတဲ့ အတင္းအဖ်င္းနဲ႔ ဆိုက္ကို
လိင္မတူ လူသားတဦးနဲ႔ နားလည္မႈနဲ႔ အတူေနခ်င္ၿပီ
သံမဏိသား ပင္မအစုအေဝးက လူျဖစ္ရတဲ့ ဒုကၡတရားမွာ ဆိုက္ကို
ေတြ႕ႀကတာေပါ့ အဆင္ေျပၿပီပဲ ဒီရက္ပိုင္းဆံုမယ္
ကတိထပ္ေနတဲ့ ဘဝထဲ ဆို္က္ကို
ၿခံစည္းရိုးထင္းေခြသြားတဲ့ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားလိုေသာ ဆိုက္ကို
ေခတ္ပ်က္အစုအေဝးထဲက သမားရိုးက် စရိုက္အသီးသီးနဲ႔
ကတ္ကိုဘိန္းတို႔ရဲ႕ ေတာ္လွန္ေရး ဆိုက္ကို
အခု ေတာ္ၾကာ ပူးေပါင္း ပယ္ဖ်က္ ဆန္႔က်င္ မႈိင္းတိုက္
ဒီေျမျပင္ရဲ႕အခင္းအက်င္း တိမ္မင္ေဆးေရးသလို ဆိုက္ကို
ရပ္ၿပီ မရပ္ေသးဘူး လမ္းေၾကာင္းရွင္းလင္း ေတြ႔ဆံုေရး လက္မွတ္ထိုးပြဲ
စာရင္းအနက္ လက္သင့္ရာ က်ီးအာသီးမ်ား
ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ အမ်ိဳးသားစစ္အျမင္ ဆိုက္ကို
အဆံုးသတ္ဖို႔ မ်ဥ္းတေၾကာင္းသာ ဆြဲခ်ရ
စိတ္သဏၭာန္၌ ရႈပ္ေထြးေနာက္က်ိေနတဲ့ ဆိုက္ကို
ဆိုက္ကို......။ ။

                 

ေကေဇာ္မိုး




အဲဒီက စခဲ့ပါတယ္


datab.us

ကမ္းေပးတဲ့ အခြင့္အေရးကို

လွမ္းယူဖို႔

လက္ထဲက ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကို

လႊတ္ခ်လိုက္တယ္။



အဲဒီက စတာပါပဲ

မ်က္ႏွာေျပာင္ေျပာင္နဲ႔

ေတာင္စဥ္ေရမရ စကားေတြ

ေျပာတတ္လာတယ္။



အစားေကာင္းေတြစားလို႔

အဝတ္ အေကာင္းေတြနဲ႔

ကိုယ္ေရာင္ ကိုယ္ဝါ ေတာက္ေျပာင္လာတယ္။



လူက ကိုယ့္ဘဝကိုယ္

တိုးတက္ဖို႔ ႀကိဳးစားရမတဲ့

တိုးတက္ဖို႔ နင္းတက္ရင္း

ေျပာတတ္လာတယ္။



ေသြးစုတ္ဖုတ္ေကာင္ေတြကို

ဖမ္းဖို႔သြားတဲ့ သူရဲေကာင္းဟာ

ေသြးစုတ္ဖုတ္ေကာင္အျဖစ္ခံၿပီး

စြန္႔စား စြန္႔လႊတ္ခဲ့တယ္။



ငါတို႔ရဲ႕ဂုတ္ေပၚမွာ

ေသြးစုတ္ဖို႔ ခဲထားတဲ့

အစြယ္ကေတာ့

တစုံမကေတာ့ဘူး။ ။



ကမ္လူေဝး